Vaak is het er binnen twee/drie dagen... Vijf is iets overdreven maar met weekend en feestdagen wel mogelijk.. Het ligt er ook aan hoe laat je het weg brengt, als je het voor 13 uur aanleverd gaat het dezelfde dag nog mee met de koerier..
Ik ben persoonlijk ook geen fan van het verzenden met DHL. Het gaat goed zolang de geadresseerde niet buiten het dorp-stad woont, buitengebieden is een drama. Al diverse keren gehad dat het pakket retour kwam met als status adres onbekend. Adres is niet onbekend want met postcode en huisnummer vult de site zelf het adres al in. Maar de dame van de klantenservice vertelde dat het een voorkomend probleem is, en een geld kwestie van de bezorger. Sommige willen niet ver omrijden voor 1 pakket, ze krijgen nl per pakket betaald. En omrijden betekend minder pakketten wegbrengen. Tenminste dat zei de dame aan de telefoon. Helaas moet je alleen heel erg lang wachten voordat je dan eigenlijk je eigen pakket weer terug hebt.
Dat klopt helemaal, kiki, dat is ook de reden dat ik het zelf altijd van punt naar punt laat sturen, want dan is dat probleem gelijk uit de wereld. Wij hebben ook nog eens een moeilijk te vinden adres, dus ook bij andere bezorgdiensten levert dit problemen op
Ben ik met je eens Shirley. Maar veel mensen kopen online vanwege het gemak niet de deur ervoor uit te hoeven. Maar moeten dan wel de deur uit om het pakket op te gaan halen omdat de bezorger er te beroerd voor is. Is eigenlijk een beetje een krom als je begrijp wat ik bedoel hihi.
GamblersCup
Geplaatst: 01-05-14 17:16
Ja en nee. Ik koop veel online omdat ik winkelen háát. Ik ga echt niet van winkel naar winkel, passen etc voor kleding. Ben je uren aan kwijt, ik haat de drukte, ik haat winkel in winkel uit... maar ik ga graag de deur even uit op een moment dat het mij schikt om even snel een pakketje op te pikken
Ik krijg soms moppers van klanten dat ze de deur uit moeten omdat ze naar het postkantoor moeten om het pakket op te halen. Tja sorry ze bieden het 2x aan, als je er dan niet ben...tja.... (ze krijgen trouwens een T&T code dus kunnen zelf zien wanneer ze het kunnen verwachten). Maar goed dat zijn waarschijnlijk dezelfde personen die een boze mail sturen omdat hun pakket die dag niet geleverd is, kijk je bij de T&T code zie je dat ze niet thuis waren.
GamblersCup
Geplaatst: 01-05-14 17:36
Maar de status van die T&T code klopt regelmatig niet. Wordt er eerst aangegeven wanneer er geleverd gaat worden, zit je te wachten, komt er niets. Zie je aan het einde van de dag, dat ze het net nog even snel veranderd hebben naar morgen of overmorgen! Leuk, voor mensen die er vrij voor hebben genomen van het werk... Of je kijkt aan het einde van de dag en dan staat er dat er niemand thuis was... f*ck off, ik werk thuis en er heeft écht niemand op de bel gedrukt! Of er staat dat er geleverd is. Punt. En je hebt gewoon niets gekregen. Krijg je dan de volgende dag...??? Waar halen ze het dan vandaan de status naar "geleverd" te veranderen? Of je hebt je pakket allang gekregen, en de status wordt maar niet naar "geleverd" aangepast. Leuk joh, om de verzender te kunnen bedonderen: kijk maar, is nog steeds niet geleverd, ik wil mijn geld terug! Kortom, een leuke richtlijn, maar de status van de T&T vertrouw ik al heel lang niet meer
GamblersCup
Geplaatst: 01-05-14 17:40
Of je krijgt een briefje in de bus "pakket is bij het postkantoor op te halen op de volgende werkdag, was niemand thuis"... op het moment dat hij het briefje door de brievenbus schoof, trok ik de deur open. Want ik was toevallig vlakbij de deur omdat ik koffie had gehaald. Wat schrok ie! Ik heb gevraagd of hij zijn werk wel kon doen, als hij zo gehandicapt was dat hij de bel niet in kon drukken. Drukte vervolgens op de bel, doet het prima en keihard! Met rode wangen haalde hij mijn pakket uit de auto. Onder een ander pakket vandaan. Gewoon geen zin om met pakketjes ergens aan te bellen, briefje schrijven is minder zwaar werk ofzo? Alleen bij grote en/of zware pakketten bellen ze eerst aan, voordat ze ermee gaan zeulen is mijn ervaring... helaas heeft hij me niet verteld waaróm ik dat klotebriefje kreeg...
Idd van post.nl vind ik het ook vervelend om het op te halen omdat je betaald voor bezorging aan huis, bij Dhl betaal je minder als je het ophaalt, dat is dus een bewuste keuze
Ik heb hier een pakketje van de achterburen staan nu, hij had net mijn pakketje geleverd en zij waren niet thuis, of ik het wilde aannemen, prima. Gisteravond waren ze niet thuis dus hoop dat ze het straks komen halen.
kiki1976
Geplaatst: 01-05-14 17:55
Op die manier heb ik dat nog niet mee gemaakt eigenlijk zoals jullie omschrijven. Want 99 van de 100 keer als ik dat netjes terug mailde kwam er idd of het antwoord dat ze niet thuis waren en het briefje over het hoofd hadden gezien, tot zelfs nog niet in de buitenbus gekeken. Wel gehad dat de bezorgdag werd aangepast, en dat is idd ook behoorlijk irritant.
Zo heeft iedere verzend methode ze voor en nadelen denk ik.
Moet zeggen dat ik zakelijk met Myparcel verzend en dat bevalt prima. Is eigenlijk altijd de volgende werkdag geleverd bij de klant.
MyParcel werkt toch samen met Post.NL ? Dezelfde bezorger in elk geval
Anoniem
Geplaatst: 01-05-14 18:04
Hier 1x gehad dat er een briefje in de bus zat "pakketje is af te halen op het postkantoor, niemand thuis voor ontvangst". Klopt, ik was er niet en had daar al rekening mee gehouden. Dag erna naar het postkantoor, was het pakket bij hen onvindbaar... Kreeg ik van de Post doodleuk de melding dat het vast weer naar de verkoper was opgestuurd, foutje, kan gebeuren toch? Moest het met hen maar regelen. Gelukkig wou de online shop het product nogmaals opsturen zonder extra verzendkosten en da's wel goed aangekomen.
Jaren later gehoord dat er bij de post diverse bezorgers waren die systematisch pakketjes achterover drukten op die manier, dus gok dat het mijne er ook bijzat.