Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mieske schreef:Tis nu al zo warm dat je beter in de schaduw kan blijven hier in de tuin
Gelukkig gisteren een heel groot zwembad op gezet, waar ik vanmiddag lekker in ga drijven met dochtertje![]()
Shirley schreef:Het onweer zou morgen pas komen en als je het ziet aankomen, ruk je toch rap je dochter uit het bad ?
Lekker van genieten zolang het kan
Het is hier ook al vies warm buiten.
Binnen niet, scheelt gemakkelijk 10 graden !
Nell_ schreef:Ik heb er wel een zeil over, maar dan nog komt er groene aanslag in het zwembad vanwege het onweer is mij altijd verteld?
Citaat:Is dit het scenario geweest ? Water zeer warm (na een paar zonnige dagen), daarna een hevige onweersbui.
Door het warme water vervliegt de chloor veel sneller. Hoe warmer, hoe sneller het vervliegt, zeker als het zwembad open ligt. Met te weinig (of geen) chloor in het water, is er een onweersbui overheen gegaan, waardoor ook nog eens de Ph daalt en dus de eventueel aanwezige chloor ook nog eens niet meer zo goed werkt. Dat is de ideale mix om groen te worden.
Als je een onweersbui voelt of ziet aankomen, en de temperatuur van het water is hoog, dan moet je zeker voor de bui de chloor goed opdrijven, om het proper te houden.