Stom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:15

Jullie durven het aan om in December op de weegstaal te staan??

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:18

Polarize schreef:

Andere jaren niet, maar dit jaar moest ik wel omdat ik van de huisarts niet nog meer af mocht vallen (heb maagproblemen gehad), maar het blijft nu al keurig weken op 57 kilo. Maar vroeger zou ik het ook niet gedaan hebben :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:19

Polarize schreef:

Ja was niet zo handige actie van mij :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:28

Ik sta ook gewoon op de weegschaal. En ik ben heel tevreden met mijn gewicht.

Franstalige mensen die engels spreken. Zo stom om te horen

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:29

purny schreef:
Ik sta ook gewoon op de weegschaal. En ik ben heel tevreden met mijn gewicht.

Franstalige mensen die engels spreken. Zo stom om te horen

Andersom ook. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:35

wemkelover schreef:
Polarize schreef:

Ja was niet zo handige actie van mij :')

Hier hetzelfde.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:48

Polarize schreef:

Ik niet. Ik ben ergens half november gestopt en probeer het half januari pas weer. Misschien ...

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:58

Ik sta sowieso niet vaak op de weegschaal, nadat ik het eens heb bijgehouden en ontdekte dat ik één dag tot aan één kilo kan veranderen in gewicht vertrouw ik er niks van. Weet dat het gewoon vocht en whatever is, maar ik ga wel gewoon uit van hoe mijn lichaam voelt ipv nummers :')

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 10:51

Ik heb net een hond mank getrapt... :\
Ik liep met mijn aangelijnde honden langs een erf, en er kwam blaffend een hond op ons af rennen. Ik maakte me in eerste instantie geen zorgen, want mijn ervaring is dat de meeste honden het erf niet afkomen, en mijn honden reageerden niet en liepen rustig door. Deze kwam dus wél het erf af en dook recht op mijn hondjes af, en hapte mijn reu in zijn bil! Uit reflex gaf ik een keiharde trap tegen de schouder, en de hond piepte en liep daarna mank terug het erf op... Ik voel me nu super rot, want ik zou nooit bewust een dier pijn doen. Eigenlijk zou ik langs moeten gaan om de eigenaren uit te leggen waarom hun hond mankloopt maar ik durf niet zo goed. :=

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 10:55

Misschien ook wel goed voor die eigenaren om te weten dat hun hond het erf af komt en andere honden pakt? Voor hetzelfde geld doet ie het straks ook met kinderen die langs lopen...

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 10:56

Daar heb je een goed punt...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 11:04

Ik zou ook langs gaan. Dan weet je meteen of de hond weer goed loopt.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 11:26

Stom dat veel mensen nog niet weten dat hondagressie wat anders is dan mensagressie. Honden die agressief zijn naar andere honden zijn niet perse ook agressief tegen mensen/kinderen. En ja natuurlijk heb je ze er wel bij zitten die dat wel zijn.

Daarom zo vaak bij de stafford/bullachtigen dat mensen zo verbaasd zijn als hun hond een andere hond aanvalt, want hij is zo lief en knuffelig. Ja bij mensen wel, maar niet naar andere honden/dieren.

Maar wel goed om die mensen even te laten weten dat hun hond van het erf af komt en andere honden lastig valt.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 11:28

Ik weet best het verschil tussen hondagressie en mensenagressie, dankjewel :')
Maar als deze hond het vanuit bescherming over het erf doet kan het zo overslaan.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 11:52

Polarize schreef:
Maar als deze hond het vanuit bescherming over het erf doet kan het zo overslaan.

Ik had je extra niet gequote omdat me erger aan zoveel mensen die die opmerking maken. -O-
En dus niet jou speciaal bedoel. :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 11:54

Esther schreef:
Polarize schreef:

Ik had je extra niet gequote omdat me erger aan zoveel mensen die die opmerking maken. -O-
En dus niet jou speciaal bedoel. :')

Dan had je dat erbij moeten zetten, want dat is wel precies hoe het over komt als je het zo na mijn bericht zet :+

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 12:21

Esther schreef:
Stom dat veel mensen nog niet weten dat hondagressie wat anders is dan mensagressie. Honden die agressief zijn naar andere honden zijn niet perse ook agressief tegen mensen/kinderen. En ja natuurlijk heb je ze er wel bij zitten die dat wel zijn.

Daarom zo vaak bij de stafford/bullachtigen dat mensen zo verbaasd zijn als hun hond een andere hond aanvalt, want hij is zo lief en knuffelig. Ja bij mensen wel, maar niet naar andere honden/dieren.

Maar wel goed om die mensen even te laten weten dat hun hond van het erf af komt en andere honden lastig valt.

Dit inderdaad! :j

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 12:28

Ik ben langsgegaan, toen ik aan kwam lopen kwam de bewoner van het naastgelegen huis meteen naar buiten. Die had het zien gebeuren en wilde mij bijstaan richting de eigenaar. Er zijn meer indicenten geweest... De hond is recentelijk overgeplaatst na een bijtincident met een kind. Het idee was: geen gezinshond maar een uitstekende erfhond. Maar hij gaat dus achter langslopende honden en fietsers aan, en soms ook achter auto's. Is al een paar keer bijna aangereden. De eigenaar nam aan dat het mank lopen was veroorzaakt door een aanrijding. Hij neemt mij niks kwalijk, hij ziet ons vaak langslopen en schrok dat mijn "schattige hondjes" werden gegrepen. Hij zit met zijn handen in het haar, hij wil eigenlijk de hond terugbrengen naar zijn vorige eigenaren omdat het gedrag van de hond veel extremer is dan vooraf is verteld. Dat lost het probleem niet op, maar hij vind het nogal zuur dat het nu "zijn" probleem is geworden doordat de vorige eigenaren het gedrag hebben gebagatelliseerd.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 12:44

Goed dat je bent langsgegaan! Zuur voor deze eigenaar, hopelijk komt de hond uiteindelijk goed terecht.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 13:16

Zonnehoed schreef:
Ik ben langsgegaan, toen ik aan kwam lopen kwam de bewoner van het naastgelegen huis meteen naar buiten. Die had het zien gebeuren en wilde mij bijstaan richting de eigenaar. Er zijn meer indicenten geweest... De hond is recentelijk overgeplaatst na een bijtincident met een kind. Het idee was: geen gezinshond maar een uitstekende erfhond. Maar hij gaat dus achter langslopende honden en fietsers aan, en soms ook achter auto's. Is al een paar keer bijna aangereden. De eigenaar nam aan dat het mank lopen was veroorzaakt door een aanrijding. Hij neemt mij niks kwalijk, hij ziet ons vaak langslopen en schrok dat mijn "schattige hondjes" werden gegrepen. Hij zit met zijn handen in het haar, hij wil eigenlijk de hond terugbrengen naar zijn vorige eigenaren omdat het gedrag van de hond veel extremer is dan vooraf is verteld. Dat lost het probleem niet op, maar hij vind het nogal zuur dat het nu "zijn" probleem is geworden doordat de vorige eigenaren het gedrag hebben gebagatelliseerd.

Ach arm dier... Weer een dier de dupe van oneerlijkheid van de mens... Zo zonde!

Goed van jou dat je langsgegaan bent en gelukkig is alles goed afgelopen voor jou en je hondjes.

Mijn hart breekt echter wel weer voor het lot van deze hond nu helaas...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 13:25

Goed dat je langs bent gegaan. :j

Maar kan de eigenaar bijvoorbeeld geen schrikdraadjes spannen bij de oprit?
Of een poort dicht doen?

Zo te horen hoeft het dier geen probleem te zijn als hij maar het erf niet af kan.

Sneu dat hij nu nog mank is, daar bedoel ik jou aandeel niet in.
Maar wel de eigenaar die toch ook wel laks heeft gehandeld, omdat dit dus niet voor het eerst is gebeurt.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 14:07

DuoPenotti schreef:
Goed dat je langs bent gegaan. :j

Maar kan de eigenaar bijvoorbeeld geen schrikdraadjes spannen bij de oprit?
Of een poort dicht doen?

Zo te horen hoeft het dier geen probleem te zijn als hij maar het erf niet af kan.

Sneu dat hij nu nog mank is, daar bedoel ik jou aandeel niet in.
Maar wel de eigenaar die toch ook wel laks heeft gehandeld, omdat dit dus niet voor het eerst is gebeurt.

Het is een heel groot erf zonder afscheiding, dus dat zie ik niet snel gebeuren. Ik vind het ook bijzonder dat een hond maar zo wordt losgelaten, dat zie ik ook als een beetje gemakzuchtig. Maar de man had wel goede bedoelingen om een herplaatser een tweede kans te geven. Ik heb geen idee hoe nu verder, ik weet wel dat ik een andere route ga lopen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 16:45

Wat mooi dat de buurman al direct naar buiten kwam om je bij te staan. Jammer dat het nodig is, vanwege de incidenten. En triest voor de hond en de eigenaar.

Over honden gesproken: bellen wanneer je met de hond loopt is één ding. Wat ik eigenlijk nog stommer vind is blijven lopen wanneer je hond wil plassen. Waardoor het dier steeds een stukje moet rennen, dan een klein beetje plassen, dan weer rennen, weer poot omhoog enz.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 18:39

Stom dat beddengoed altijd nog klam uit de droger komt. Ook stom dat ik het dekbedovertrek apart moet wassen van de slopen en hoeslakens, anders eet het dekbedovertrek alles op en wordt in z’n geheel een heel klein klam propje.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-25 18:43

noviceh schreef:
Stom dat beddengoed altijd nog klam uit de droger komt. Ook stom dat ik het dekbedovertrek apart moet wassen van de slopen en hoeslakens, anders eet het dekbedovertrek alles op en wordt in z’n geheel een heel klein klam propje.

Wij hadden laatst wat problemen met de wasmachine waardoor we het beddengoed meerdere keren moesten wassen (was bleef te nat, centrifugeren alleen lukte niet.) Toen kwam het er in 1 prop uit en heeft het mijn man een half uur gekost om die prop uit elkaar te halen. Het was helemaal in elkaar getrokken, echt bizar :=