Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:46

Cowboy55 schreef:
Suzanne F. schreef:
Oh bizar. Dus verkeerd laden begrijp ik?

Erg verkeerd.

In dit geval heeft de grond crew zonder mijn toestemming de voorkant gelost terwijl ik bezig was. Teamleider had ze ook geinstrueerd niets te lossen tot ik weer beneden was, et voila… Ik was ineens héél snel beneden.

Suzanne F.

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:47

Ging jijzelf ineens hard schuivend naar beneden? Dat is schrikken.
Wie stuurt de grondcrew aan?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:48

Echt hoor Monique, ze zitten vroeg in de ochtend al aan het zwembad mét tafeltje en aan het bier en dat gaat de hele dag zo door.
Moeders is dan nog boven met de kinderen en vaders legt vast een bodem :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:49

In dit geval heeft de grond crew zonder mijn toestemming de voorkant gelost terwijl ik bezig was. Teamleider had ze ook geinstrueerd niets te lossen tot ik weer beneden was, et voila… Ik was ineens héél snel beneden.[/quote]

OMG wat zal je geschrokken zijn %)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:51

Suzanne F. schreef:
Ging jijzelf ineens hard schuivend naar beneden? Dat is schrikken.
Wie stuurt de grondcrew aan?

Nee ik zat boven de outbound load te plannen en voelde het toestel abnormaal bewegen. Binnen een halve seconden gingen alle toeters en bellen beneden af (alarmsysteem) en was ik ook in een split second beneden :+

Ik stuur alle mensen op mijn kist aan als het op lossen en laden aan komt. De lokale teamleider had van mij de instructie gekregen niet te laten lossen tot ik weer beneden was, hij heeft dit aan zijn team doorgeven waar ik naast stond. Dusja… uiteindelijk heeft iemand beneden besloten: “Lets go”. Met bijna desastreuze gevolgen van dien.

Gelukkig gisteren nog even fijn met mijn baas over kunnen spreken en die bevestigde dat ik het niet anders had kunnen doen dan wat ik gedaan had (proberen verdere vertraging te minimaliseren door even snel tussendoor te plannen) en dat het iedereen wel eens overkomen is terwijl het de grootste nachtmerrie van elke loadmaster is.

Maar dedju, ik heb strak van de adrenaline gestaan :’) Na de-escalatie ook een lesje “basic physics” aan die jongens van de grond gegeven plus een stevig gesprek met teamleider en managers gehad.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 05-08-22 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:53

Zo nou, hopelijk is diegene daar op aangesproken. Ik snap dat je geschrokken bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:54

Suzanne F. schreef:
Hoe gaat een vliegtuig steigeren?

Een vliegtuig kan ook overtrekken.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Overtrek

Edit: Had de nieuwe berichten niet gezien. Dit is overbodige informatie van mij. Dacht dat het tijdens het vliegen was gebeurt :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:57

Moestuin schreef:
Suzanne F. schreef:
Hoe gaat een vliegtuig steigeren?

Edit: Had de nieuwe berichten niet gezien. Dit is overbodige informatie van mij. Dacht dat het tijdens het vliegen was gebeurt :)

Dit was ook bijna stalling/overtrekken. Maar dan op de grond. :+

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:00

Moestuin schreef:

Gelukkig niet :o En een stall kan ook gebeuren als ik mijn werk niet goed doe..

Deze is naar beneden gekomen door een fout van de loadmaster. Dit is ook een “stall” trouwens.

https://youtu.be/5fpxm0D46iQ

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 09:02

oomens schreef:
I didn't what?
Half Engeland (en Ierland) is via Liverpool naar de VS geëmigreerd in de hoop dat ze daar wel kansen zouden krijgen. Australië is lange tijd een strafkolonie geweest waar je alleen heen werd gestuurd als je wat op je kerfstok had.

Die kerfstok werd heel breed genomen, er zijn veel (arme) kinderen naar Australië gestuurd met de belofte van beterschap.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:13

Urbanus schreef:
oomens schreef:
I didn't what?
Half Engeland (en Ierland) is via Liverpool naar de VS geëmigreerd in de hoop dat ze daar wel kansen zouden krijgen. Australië is lange tijd een strafkolonie geweest waar je alleen heen werd gestuurd als je wat op je kerfstok had.

Die kerfstok werd heel breed genomen, er zijn veel (arme) kinderen naar Australië gestuurd met de belofte van beterschap.

Klopt. Een beetje vergelijkbaar met hoe je bij ons in Drenthe terecht kon komen, maar dan verder weg en met kangoeroes in plaats van hunebedden. Je kon als crimineel naar Veenhuizen gestuurd worden, maar landloperij of een straat-/weeskind zijn kon ook voldoende zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:16

Australië is het nieuwe Drenthe? :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:25

Ik ken ook niemand die een beeld van 'keurige Britten' heeft := Ik ken ze niet anders dan bezopen en ja, sorry, tokkie.

Ooit in Spanje gewerkt met veel Engelse, Schotse en Ierse collega's. Die zopen zo verschrikkelijk veel. Zelfs gewoon naar een restaurant ging er een klein flesje vodka mee :? En de Engelsen voldeden wel aan mijn beeld van tokkie qua praten, kleding, make-up en eten :+ Overigens wel prima lieve mensen hoor!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:33

Mijn Britse buren wandelen net voorbij en ik moet zeggen dat we die apart hangen, die zijn wel erg netjes. Maar zo ken ik er niet veel :-)

Australië was echt de plek waar criminelen, maar ook zwervers of iemand die een brood stal uit pure armoe naar toe gedeporteerd kon worden. Ik ben gek op historische romans en ergens heb ik dan ook nog een zwak voor Australië en Nieuw Zeeland en de geschiedenis van die twee landen kent veel overeenkomsten, maar ook duidelijke verschillen. En Australië was inderdaad een echte strafkolonie.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:48

Ik denk dat het heel erg van de bestemming afhangt. Ik ben jaren naar dezelfde plek in Griekenland geweest en daar zaten echt alleen maar keurige Britten. Een eiland verderop daarentegen :x

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:07

[quote="Dioxide”]
Deze is naar beneden gekomen door een fout van de loadmaster. Dit is ook een “stall” trouwens.

https://youtu.be/5fpxm0D46iQ[/quote]

Jee wat een bizar filmpje trouwens. Sowieso vreemd om te zien. Hij gaat heel steil omhoog en dan kantelt hij eigenlijk. Wat vooral bizar is is degene die het filmt. Waarom filmt hij sowieso en waarom blijft hij zo kalm? Zegt niks, kalmeert de hond nog als ik het goed hoor en blijft rustig filmen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:23

Suzanne F. schreef:
Jee wat een bizar filmpje trouwens. Sowieso vreemd om te zien. Hij gaat heel steil omhoog en dan kantelt hij eigenlijk. Wat vooral bizar is is degene die het filmt. Waarom filmt hij sowieso en waarom blijft hij zo kalm? Zegt niks, kalmeert de hond nog als ik het goed hoor en blijft rustig filmen.

Dit is gefilmd door een dashcam, dus niet gek dat het beeld zo stabiel is en doorfilmt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:34

Bij Mr Ballen was ik ook zo een verhaal tegen gekomen. Ook een vliegtuig gecrasht (geen al te groot, rond de 26 personen.) Blijkbaar werden er in die regio’s vaak alligators gesmokkeld in de bagage en in dat vliegtuig was die ontsnapt. Daardoor is iedereen van de achterkant naar de voorkant gelopen en door dat gewicht is het vliegtuig beginnen duiken. Niemand heeft het overleefd.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:45

Dioxide schreef:

Jeetje wat bizar! Dat komt door schuivende lading ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:04

MoniqueT schreef:
Mijn Britse buren wandelen net voorbij en ik moet zeggen dat we die apart hangen, die zijn wel erg netjes. Maar zo ken ik er niet veel :-)

Australië was echt de plek waar criminelen, maar ook zwervers of iemand die een brood stal uit pure armoe naar toe gedeporteerd kon worden. Ik ben gek op historische romans en ergens heb ik dan ook nog een zwak voor Australië en Nieuw Zeeland en de geschiedenis van die twee landen kent veel overeenkomsten, maar ook duidelijke verschillen. En Australië was inderdaad een echte strafkolonie.
Ik ken er ook wel genoeg die zich niet zo idioot gedragen, maar ik woon dan ook in Engeland en begeef me niet tussen het type Benidormganger. :)) Een rondje hier over straat echter… :')

Vind je films ook leuk? Dan is The Nightingale een aanrader! Die speelt zich af in Australië (Tasmanië) in de tijd dat het nog echt een strafkolonie was.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:10

Ik biecht op dat ik heel goed ga op de vaak kansloze reacties op Nu.nl en er alleen al daarom op kijk.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:43

PoelieWoelie schreef:
Dioxide schreef:

Jeetje wat bizar! Dat komt door schuivende lading ofzo?

Precies wat er gebeurd is! Gepantserde voertuigen die niet goed gestrapt waren zijn gaan schuiven naar de achterkant van het toestel en hebben ook vluchtsystemen beschadigd. En door de gewichtsverschuiving was het toestel volledig uit balans (zie het als een wip, maar je hebt limitaties voor en achterwaarts) en dat viel sowieso niet meer te corrigeren en “kantelt” (overtrekt, stallt) het toestel dus.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:49

Dioxide, ik vind jouw baan toch zo machtig interessant! Heb al je blogs echt al een paar keer gelezen :') Ik hoop dat je zeker door blijft bloggen :j

Sterkte met de schrik!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:10

Mkango schreef:
Vind je films ook leuk? Dan is The Nightingale een aanrader! Die speelt zich af in Australië (Tasmanië) in de tijd dat het nog echt een strafkolonie was.

Minder dan boeken ... maat ik zoek hem op!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:17

Ik heb eerlijk toegeven dat ik gevoelens voor iemand heb gehad.

En in m'n hoofd was ik m'n tas al aan het in pakken.
Toen het mij in m'n vorige relatie overkwam en dat eerlijk toe had gegeven, wilde mijn toenmalige vriend die beste man tot moes maken. Echter was er niks gebeurd..alleen hij was gewoon knetter knap en ontzettend lief. En mijn relatie zat toen niet lekker.

Nu weer ongeveer hetzelfde. Relatie stagneert, loopt niet fijn. En dan kom je wel eens iemand tegen waar je hart sneller van gaat kloppen.

Wederom, niks gebeurd.
Ja, ik heb ogen om mee te kijken.
Maar dat knagende schuldgevoel dat ik voor iemand was gevallen was onwijs groot.
Want eigenlijk ben ik nog (lang) niet flauw van m'n huidige relatie.

Huilend, in elkaar storten, dikke nigara waterval, toegegeven wat er in die stomme ezel kop van me speelde.

Begint hij kei en keihard te lachen.
Mijn gezicht was echt O_O

Was hem ook al eens overkomen... Dus ik moest me niet druk maken.
Dat ik mij schuldig voelde, zei genoeg over de relatie.