Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:09

Al wat jaren geleden speelde ik op de Ipad altijd een spel. Weet iemand nog hoe dit spel heet (en af het nog bestaat..)?

Je kon rijdend op een paard drie gebieden in. Bos, zandkleurige gebergte (beetje grand canyon achtig) en volgens mij ergens in de buurt van water. De bedoeling was dat je in die gebieden met je camera wilde dieren op de foto zette. Die kwam je in je rit tegen als je goed om je heen keek. Van vogels tot slangen. Sommige dieren kwamen heel weinig voor, dus als je die trof had je geluk!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:21

Kookaburra schreef:
Al wat jaren geleden speelde ik op de Ipad altijd een spel. Weet iemand nog hoe dit spel heet (en af het nog bestaat..)?

Je kon rijdend op een paard drie gebieden in. Bos, zandkleurige gebergte (beetje grand canyon achtig) en volgens mij ergens in de buurt van water. De bedoeling was dat je in die gebieden met je camera wilde dieren op de foto zette. Die kwam je in je rit tegen als je goed om je heen keek. Van vogels tot slangen. Sommige dieren kwamen heel weinig voor, dus als je die trof had je geluk!

Vooral het foto's maken van dieren klinkt mij als Pony Friends, maar dat speelde ik op de Nintendo DS :D

Kookaburra

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:20

Gevonden! Pony trails!
Zoekend op 'horse' kwam ik nergens... Toen ik Pony Friends intikte kwam ik er wel op uit!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 23:12

Wat is de laatste hype/uitvinding op het gebied van geurtjes?

En dan doel ik op geurtjes in huis. Moet een kerstcadeautje voor mijn zusje bedenken en ze is gek op geurtjes. Waxmelts etc. Maar wat is nu iets aparts wat nog niet heel standaard is?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 23:21

Misschien geen hype of nieuwe uitvinding, maar ik vind amberblokjes zo leuk en lekker. En dan in een mooi schaaltje met een raspje

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 23:23

thequeensmum schreef:
Misschien geen hype of nieuwe uitvinding, maar ik vind amberblokjes zo leuk en lekker. En dan in een mooi schaaltje met een raspje

Jaaa, same... Heeft ze al (:

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 03:33

Als ze een goed gevoel voor humor heeft kan je ook juist voor super klassiek gaan en Frankincense hars kopen.
Of een Mirte struikje als ze groene vingers heeft. (Myrtus communis) Is wel gevoelig voor uitdrogen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 07:30

Palo santo houtjes? Ik zie het nu overal liggen. Niet echt iets nieuws haha maar wel trendy volgens mij. Gebruik het al jaren :+

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:27

Heeft ze een bad? Dan eventjes langs bijvoorbeeld de Lush voor bathbombs ;) Geen hype, niet trendy... Maar als geurkaarsen-liefhebber vind ik fijne geurtjes als ik in bad rustig een boek lees ook ontzettend fijn!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 23:56

Kan je iets stom vinden, zonder dat je het vervelend vindt?

Voorbeeld: ik word al grijs. Ik ben 29 en heb al best wat grijze haren op mn hoofd. Dat vind ik stom. Maar niet zo vervelend dat ik mn haar ga verven bijvoorbeeld. Sterker nog, heb laatst besloten om mijn ongeveer jaarlijkse verfbeurt niet te doen en alleen het dode stuk eraf te laten halen.
Dus t grijze is stom, maar ik vind het niet vervelend. Tenminste vind ik. Kan dat of spreek ik dan mezelf tegen? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 23:59

fleurtjeuh schreef:
Kan je iets stom vinden, zonder dat je het vervelend vindt?

Voorbeeld: ik word al grijs. Ik ben 29 en heb al best wat grijze haren op mn hoofd. Dat vind ik stom. Maar niet zo vervelend dat ik mn haar ga verven bijvoorbeeld. Sterker nog, heb laatst besloten om mijn ongeveer jaarlijkse verfbeurt niet te doen en alleen het dode stuk eraf te laten halen.
Dus t grijze is stom, maar ik vind het niet vervelend. Tenminste vind ik. Kan dat of spreek ik dan mezelf tegen? :P
Ik vermoed dat je het gewoon niet stom of vervelend genoeg vindt om er wat aan te doen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 00:02

Maar ik vind het dus wel stom.
Mijn vriend is wel wat ouder dan ik en verleden jaar heeft hij 5 witte haren in zn sik gekregen.
En hij is dus 18 jaar ouder.
Dus ik vind het stom.
Maar niet vervelend. Voel je er ook niet onzeker over ofzo, als 1 van de weinige dingen van mezelf :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 00:11

Ik was 18 toen ik mijn eerste grijze haren kreeg, met 30 zijn het er zoveel dat het mijn haarkleur al echt iets beïnvloed. Dat vind ik ook stom, maar zeker niet vervelend genoeg om de rest van mijn kleurnuances in mijn haar weg te gooien door het te verven.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 00:13

Eerste grijze haar met 25, tweede met 30. Intussen een stuk verder, maar mijn kapper wil niet verven. Daarvoor kom ik niet vaak genoeg. En ze vindt het eigenlijk wel mooi bij mij :))

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 14:38

Wanneer doe je olie in je haar? Voor of na het föhnen?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:24

Bloesem21 schreef:

Olie erna. Is niet goed ervoor i.v.m. de hitte, dan ben je eigenlijk je haar aan het Air Fryen :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 17:59

Bloesem21 schreef:

Ik doe een hittebeschermer voor het föhnen in mijn haar. Van Chi is die. Is ook een soort olie/serum.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:19

Ik heb gewoon blonde highlights valt het grijs niet op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:23

Mando schreef:
Ik heb gewoon blonde highlights valt het grijs niet op.

Hier ook. Asblonde highlights.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:39

Waarom kopen mensen twee halve broden ipv één hele?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:41

Picopico schreef:
Waarom kopen mensen twee halve broden ipv één hele?

Dit doen wij ook. Een heel brood past niet in de vriezer. 2 halve wel :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:43

Omdat er dan een half brood in de vriezer kan. Tenminste, dat is bij mij met mijn 1-persoonshuishouden het geval. Een heel brood is te groot om zo op te eten, dan ligt vaak de helft te verschimmelen.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:55

Maar kun je het dan niet zelf door twee delen?

(En dan zijn er mensen die 4 of 6 halfjes van dezelfde soort kopen. Waarom?)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:10

Zelf delen zou ook kunnen. Alleen heb ik daar geen verpakking voor thuis. En 2 halve is hier even duur als 1 hele
4 halve komt hier ook wel voor. 2 per la, maar in de breedte naast elkaar zodat het net past.
Kunnen ook vaker boodschappen doen, maar dit werkt ook haha.

Brood gaat hier gelijk de vriezer in. Brood op de 2de dag vinden we al niet meer lekker namelijk, door vriezer blijft het goed.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:34

Zelfs zonder vriezer... in plastic in de broodtrommel blijft het ingepakte halve brood langer lekker dan het hele brood in de open zak.

En voor de afwisseling, twee verschillende halve broden is leuker dan een heel brood.