Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Achterom schreef:@shadow: waarom zou ik in vredesnaam iets van jou aannemen? De enige "expert" die je tot nu toe noemde was Jos de Blok, dan vind ik nu niet bepaald een expert.
Vayo schreef:NOS zegt het ook. Dit nieuws komt vanuit het RIVM.
https://nos.nl/artikel/2410830-rivm-mog ... er-omikron
Vayo schreef:Zit er eigenlijk veel verschil qua draagcomfort… of beter gezegd het gebrek eraan … als je die FFP2 maskers vergelijkt met de chirurgische mondkapjes (ademen, warm, benauwd) ?
Want ik vind die laatste al erg vervelend om de helemaal op te hebben tijdens het werk. Mochten die FFP2 nog meer afsluiten, dan is dat voor mij persoonlijk bijna niet te doen. Sowieso zou ik het liefst gewoon zonder werken.
Huertecilla schreef:Vayo schreef:NOS zegt het ook. Dit nieuws komt vanuit het RIVM.
https://nos.nl/artikel/2410830-rivm-mog ... er-omikron
Mijn hémel. Vanuit Denemarken, VS en Z.A. was het ook al gepubliceerd. Spanje merkte ook soortgelijk op.
Vanuit hóeveel méér landen willen ze het horen.
En zélf? Kan NL zelf niets opmaken uit besmetting vs opnames en verloop? Was 19 november al gevonden in NL door GGD!
Ja, de grotere besmettelijkheid ÍS een potentieel probleem. Dat heb ik hier op Bokt al verschillende keren voorgerekend. Daarom zijn de remmende maatregels goed. Mits geen overkill.
Die grotere besmettelijkheid maakt namelijk ook dat het de dominante variant kan worden dus is óók goed nieuws.
Loretta schreef:Nederland loopt altijd achter. Maar nederland neemt nooit iets van het buitenland aan. Nederlnad probeert altijd het wiel opnieuw uit te vinden.
Huertecilla schreef:Loretta schreef:Nederland loopt altijd achter. Maar nederland neemt nooit iets van het buitenland aan. Nederlnad probeert altijd het wiel opnieuw uit te vinden.
Mwah. Dit keer was de NL regering imo niet te laat met remmende maatregelen nemen.
Het is alleen het detail van de massa in meewerking manipuleren wat míj stoort. Niet alleen de NL regering doet dit.
Dat is begrijpelijk maar dat maakt het niet goéd. Is al vanaf maart/april 2020 zo; het misbruiken van de toen gecreëerde en sindsdien gecultiveerde paniekknop. Dat liegen door omissie creëert en voedt ook wantrouwen.
Nú nog steeds met de voeten slepen over goed nieuws is ronduit contraproductief. Licht de mensen nu gewoon eens éérlijk voor!
Dat omicron milder is.Dat ook de grotere besmettelijkheid goed nieuws is.
Dat nu meer besmetten geen paniek inhoudt.
Dat we echter wel uit de hand lopen moeten voorkomen dus meewerken aan afremmen.
Daarom wel moeten blijven vaccineren, wel beperkend gedrag moeten blijven vertonen.
Geen paniek over besmettingen maar met gezond verstand afremmen opdat het goed nieuws richting uitgang is.
Lijkt míj een geweldige boodschap voor nieuw jaar.
Loretta schreef:Beperkend kun je het op het moment niet meer noemen. We zitten gewoon weer in een lockdown.
Huertecilla schreef:Mijn hémel. Vanuit Denemarken, VS en Z.A. was het ook al gepubliceerd. Spanje merkte ook soortgelijk op.
Vanuit hóeveel méér landen willen ze het horen.
En zélf? Kan NL zelf niets opmaken uit besmetting vs opnames en verloop? Was 19 november al gevonden in NL door GGD!
Ja, de grotere besmettelijkheid ÍS een potentieel probleem. Dat heb ik hier op Bokt al verschillende keren voorgerekend. Daarom zijn de remmende maatregels goed. Mits geen overkill.
Die grotere besmettelijkheid maakt namelijk ook dat het de dominante variant kan worden dus is óók goed nieuws.
Citaat:Zo was in Denemarken 1,4 procent van de coronapatiënten die de afgelopen tijd in het ziekenhuis werden opgenomen besmet met de omikronvariant. Van de mensen die de omikronvariant opliepen, werd 0,5 procent opgenomen in het ziekenhuis.
De Denen die de afgelopen tijd besmet raakten met de omikronvariant van het virus, waren volgens Van Dissel vooral tussen de twintig en dertig jaar oud. "En daar verwacht je eigenlijk helemaal geen ziekenhuisopnames van."