Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:48

996981 schreef:
Exitium schreef:
Je mag zonder problemen met 100 man op 20 m2 voor de deur gaan staan, zolang je maar niet op het terras gaat zitten of naar binnen gaat want dan moet je eerst je QR-code laten scannen. :j

Thuis een feestje geven mag ook voor een onbeperkt aantal mensen, hoewel vastgesteld is dat in huiselijke kring de meeste besmettingen plaatsvinden

Maar dat mocht altijd al, de grens voor thuisbezoek was een dringend advies.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:57

Nouja ik probeer die 1,5 meter straks nog wel na te leven in het openbaar. Zwanger van 2e kindje en ik laat me daarom niet vaccineren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:11

Lindor92 schreef:
Nouja ik probeer die 1,5 meter straks nog wel na te leven in het openbaar. Zwanger van 2e kindje en ik laat me daarom niet vaccineren.

Maar ook zwangere vrouwen komen veel in het ziekenhuis terecht. Wat is de reden dat je dit niet doet?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:18

purny schreef:
Lindor92 schreef:

Maar ook zwangere vrouwen komen veel in het ziekenhuis terecht. Wat is de reden dat je dit niet doet?

Die cijfers zijn dermate laag.
Er is voor mij te weinig bekendheid over de vaccinatie.
Hier in de stad is nog geen enkele zwangere met corona opgenomen in het ziekenhuis en vanuit verloskundigenpraktijk ook nog niet.
Ik wacht dus nog af en kijk wat er in het najaar gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:20

Er is juist ontzettend veel over de vaccinatie bekend.. Ook bij zwangere vrouwen inmiddels.
Bij afwachten kan je gewoon te laat zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:29

Net wat Spenk zegt. Er zijn heel veel onderzoeken bekend over de vaccins en zwangerschap.
Als je straks in het slechtste geval je kindje kwijt raakt of je komt op de ic, denk je dan nog had ik maar afgewacht?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:33

fohadie schreef:
Olympia schreef:
Het enige wat diegene met de scanner ziet is een voorletter van een voor en/of achternaam een geboorte dag of maand.

Dus bijv je heet Greetje Pieters en je bent geboren op 15 sept 1960. Dan zie je dus bijv G / 15/ 09 of G / P 09.

Je ziet verder niks van welk vaccin of wanneer of dat het een testbewijs is. Dat is ook allemaal niet relevant.

Iedereen kan die scanapp op je mobiel downloaden dan kan je het zien.

Als de app weigert en rood blijft aangeven dan vraag ik aan diegene of ik even het internationale bewijs mag kijken bij het vraagtekentje. Hier zie je vaccinatie datum en je gegevens enz. Meeste supporters vinden dst prima. Die willen gewoon naar binnen :+

En ja je hebt sommige mensen die met een geel boekje aankomen en weigeren de app te openen. Tsja dan mag je ook niet naar binnen.

Begrijp ik goed dat je mensen met geel boekje zonder app weigert? Ben benieuwd in welk stadion dat dan was. Ik ben in twee stadions gekomen met geel boekje omdat ik geen smartfoon heb. De man voor mij ( oudere man, zeker de tachtig gepasseerd) wist niet eens wat een app was maar een geel boekje had hij nog van toen hij nog naar Afrika reisde. Ook hij werd binnen gelaten. Daar staat (bij mij althans) net zo veel of zelfs meer info dan op die app. Dus waarom mag je bij jou niet naar binnen?

Omdat het een beslissing van het stadion is en ik gewoon uitvoer wat mij opgedragen wordt? En niet zomaar zelf iets beslis :+ Laatst bij Utrecht moesten we dit ook gaan melden dat het gele boekje niet meer getoleerd zou worden. Geen smartphone hebben is namelijk geen excuus. Je kan de QR code ook uitprinten :) en daarnaast is het gele boekje ook te vervalsen dus ja..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:35

purny schreef:
Net wat Spenk zegt. Er zijn heel veel onderzoeken bekend over de vaccins en zwangerschap.
Als je straks in het slechtste geval je kindje kwijt raakt of je komt op de ic, denk je dan nog had ik maar afgewacht?

Purny foei!! Dit mag niet. Hele nare vraag bij iemand die zwanger is en probeert het beste te kiezen. Ik vind het echt onbehoorlijk dat je er zo met gestrekt been ingaat en zo op de angst speelt van iedere zwangere vrouw..

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:39

Het is alleen jammer als mensen hun keuze baseren op foutieve of onvolledige informatie. Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten!! Maar om mijn heen ook genoeg collega's/ familie die zwanger is en hier juist heel goed advies en informatie kregen om het wel te doen omdat er nu juist wel veel over bekend is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:40

Dan nog moet de zwangere er zich goed bij voelen. Wanneer vaccineren als zwangere niet goed voelt zou ik de laatste drie maanden wel extreem voorzichtig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:43

Ja zeker met de herfst in het vooruitzicht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:49

bigone schreef:
Dan nog moet de zwangere er zich goed bij voelen. Wanneer vaccineren als zwangere niet goed voelt zou ik de laatste drie maanden wel extreem voorzichtig zijn.

Precies. Helemaal mee eens.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:49

purny schreef:
Lindor92 schreef:

Die cijfers zijn dermate laag.
Er is voor mij te weinig bekendheid over de vaccinatie.
Hier in de stad is nog geen enkele zwangere met corona opgenomen in het ziekenhuis en vanuit verloskundigenpraktijk ook nog niet.
Ik wacht dus nog af en kijk wat er in het najaar gebeurt.[/quote]

Heel verstandig besluit.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:52

purny schreef:

Hou op met die flauwekul!!
Allemaal bangmakerij!!
Ieder maakt voor zichzelf uit of degene die prik gaat halen.
Zo veilig is die prik helemaal niet!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:54

Dit is trouwens al m'n tweede zwangerschap tijdens de corona. Vorig jaar oktober bevallen van een dochter. Toen leefden we ook nog zonder vaccinatie.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:54

loriene schreef:
Allemaal bangmakerij!!

loriene schreef:

Eh... :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:55

purny schreef:

Wat maakt het voor jou uit hoe iemand anders terugkijkt op keuzes? Bah wat vies dit

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:56

Iemand zei dat 91% volledig is gevaccineerd maar dat is pas 77% hoor. Daarom zei ik al dat halen we nooit. Hier in onze gemeente is ook 75% wel en 25% niet gevaccineerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:57

baudyh schreef:
Iemand zei dat 91% volledig is gevaccineerd maar dat is pas 77% hoor. Daarom zei ik al dat halen we nooit. Hier in onze gemeente is ook 75% wel en 25% niet gevaccineerd

Dat klopt inderdaad. Die 90% gaan we echt niet halen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:58

Lindor92 schreef:
Dit is trouwens al m'n tweede zwangerschap tijdens de corona. Vorig jaar oktober bevallen van een dochter. Toen leefden we ook nog zonder vaccinatie.

Super!!
Nooit die prik laten opdringen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:58

Ik heb genoeg verhalen gehoord over vaccineren van zwangeren. Maar niks wordt officieel bekend gemaakt. Want dan is het weer 'toeval'.

In Friesland is een werkgroep bezig die er heel kritisch naar kijken. En vaccineren heeft kan dan zeker wel gevolgen hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:59

Succes met je zwangerschap!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:00

Lindor92 schreef:
Ik heb genoeg verhalen gehoord over vaccineren van zwangeren. Maar niks wordt officieel bekend gemaakt. Want dan is het weer 'toeval'.

In Friesland is een werkgroep bezig die er heel kritisch naar kijken. En vaccineren heeft kan dan zeker wel gevolgen hebben.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:03

Lindor92 schreef:

Wijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:04

Exitium schreef:
loriene schreef:
Allemaal bangmakerij!!

loriene schreef:

Eh... :')

Precies wat ik dacht 8)7