Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:09

Ik heb al aangegeven dat het 'Gemakkelijk praten" een reactie op jouw 1e bericht was, Vayo. De nuancering die daarna kwam, heb ik begrip voor.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:17

Het was meer om uit te leggen waarom ik er zo op inging Ann en dat ik het niet wil vergelijken. Maar ik blijf er wel bij dat als dit vaccin veilig wordt bevonden en iedereen de mogelijkheid gehad heeft om zich te laten vaccineren ... een lage vaccinatiegraad dan in mijn ogen er niet voor mag zorgen dat alle maatregelen verlengd worden. Ik wil me nog best een tijd aan enkele maatregelen houden, maar vooral de maatregelen in privésfeer gaan dan overboord (aantal personen per bezoek, aantal bezoeken per dag, afstand, avondklok, quarantaine en testen). Ik houd het nog wel even vol om me aan veel van de maatregelen te houden tot iedereen aan de beurt is geweest, maar daarna houdt het voor mij persoonlijk op. En ik merk dat ik veel gelijkgestemden om me heen heb in mijn familie en vriendenkring en daar ben ik blij mee. Iedereen is al iets soepeler, maar blijft gewoon wel nadenken. Ik merk alleen dat iedereen inclusief ik en mijn kinderen echt richting onze taks gaan.

Jessix

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:26

Tja, ik houd me net zo lang aan de maatregelen als nodig is. Hoe vervelend ook. Wat mensen om me heen doe weet ik niet en maakt me ook niet uit.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:28

Inderdaad, Jessix. Zo sta ik er ook in.

En de situatie omtrent AZ is zo onduidelijk, dat ik er alle begrip voor heb als mensen er serieus over willen nadenken bij twijfel en liever eerst meer onderzoeksdata willen afwachten. En als ik me daardoor eventueel wat langer aan de maatregelen moet houden, so be it.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:12

Ann schreef:
Inderdaad, Jessix. Zo sta ik er ook in.

En de situatie omtrent AZ is zo onduidelijk, dat ik er alle begrip voor heb als mensen er serieus over willen nadenken bij twijfel en liever eerst meer onderzoeksdata willen afwachten. En als ik me daardoor eventueel wat langer aan de maatregelen moet houden, so be it.

Het is nog mááánden weg voor de mensen die niet meer willen het entschema zouden kunnen ophouden.
In het huidige tempo gaat dat zomer vólgend jaar worden :roll:

Verder hoeven maatregelen niet verlengd te worden als een fors deel van de gezonde mensen niet gevaccineerd wil worden; daar komt de bezetting van ziekenhuizen/ICs niet van onder druk.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:09

Omroep Brabant: Op 'vaccinreis' naar Servië
Zo'n vijftien Nederlanders zijn naar Servië gereisd om daar een coronavaccinatie te halen. Zulke reizen worden georganiseerd door een bedrijf uit Eindhoven, Party in Belgrade. Dat bedrijf regelt de reis, overnachting, tests voor de terugreis en de nodige Servische papieren, zo staat te lezen in het AD. Servië heeft een overschot aan coronavaccins en vaccineert daarom nu ook buitenlanders.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:12

Ja, AstraZeneca, Pfizer, Sputnik of Sinopharm. Ze hebben flink vaccins maar de mensen willen zelf niet echt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:15

Er ging iets mis bij mij. :+
Mijn verdwenen bericht ging er idd over dat ze daar kunnen kiezen uit verschillende vaccins.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:52

Vayo schreef:
Omroep Brabant: Op 'vaccinreis' naar Servië
Zo'n vijftien Nederlanders zijn naar Servië gereisd om daar een coronavaccinatie te halen. Zulke reizen worden georganiseerd door een bedrijf uit Eindhoven, Party in Belgrade. Dat bedrijf regelt de reis, overnachting, tests voor de terugreis en de nodige Servische papieren, zo staat te lezen in het AD. Servië heeft een overschot aan coronavaccins en vaccineert daarom nu ook buitenlanders.

Er stond ook in 't artikel dat het 60-plussers waren. Dat vind ik vreemd, die zijn hier ook aan de beurt. Of zouden die ook Pfizer mogen kopen daar? En blijven ze daar dan wekenlang tot ze spuit 2 kunnen krijgen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:58

Laten ze al die vaccins die over zijn en die de mensen niet willen aub doneren aan covax. Dat levert natuurlijk geen geld op. Maar er is in oa Afrikaanse landen echt een groot tekort aan vaccins.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:03

Ik vraag me idd vooral af hoe die mensen dat doen met een tweede vaccinatie. Zou niet oke xijn als ze die dan in NL krijgen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:07

Als je Sputnik hebt gehad heb je wel een probleem, dat hebben we hier (nog) niet. En anders gewoon een paar weken blijven daar :j

Party in Belgrade mmmm, toch nog dat vaccinatiefeestje waar we het een hele tijd terug over hadden in 1 van de corona topics op bokt.

Wat ik me trouwens afvroeg, maar waar nog niemand een antwoord op weet. Ik neem nu 1 prik. Maar stel, er komt een vaccinatiepaspoort. Hoe gaan ze dat doen met mijn corona besmetting? Daar heb ik geen bewijs van, dat ik corona heb gehad. Dus dan zou ik bepaalde plekken niet in kunnen/mogen. Of ik moet toch steeds getest worden. Is nog koffiedik kijken, maar ik vraag me dat nu al af.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:21

SusanH schreef:
Als je Sputnik hebt gehad heb je wel een probleem, dat hebben we hier (nog) niet. En anders gewoon een paar weken blijven daar :j

Ja dan moet je daar wel blijven. Misschien spuiten ze daar de 2e al na 3 weken?
Maar blijf 't vreemd vinden dat het om 60-plussers blijkt te gaan. Die gaan dus risico lopen in 'n vliegtuig terwijl ze hier gewoon al aan de beurt zijn. Als je nu een 30/40-er bent kan ik me voorstellen dat je graag voor de zomer je vaccinaties rond kunt hebben.

Citaat:
Wat ik me trouwens afvroeg, maar waar nog niemand een antwoord op weet. Ik neem nu 1 prik. Maar stel, er komt een vaccinatiepaspoort. Hoe gaan ze dat doen met mijn corona besmetting? Daar heb ik geen bewijs van, dat ik corona heb gehad. Dus dan zou ik bepaalde plekken niet in kunnen/mogen. Of ik moet toch steeds getest worden. Is nog koffiedik kijken, maar ik vraag me dat nu al af.

Ik zou gewoon spuit 2 halen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:25

Heb de afspraak al afgezegd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:28

Kun je dat niet meer herstellen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:29

Nee, dat ga ik iig niet doen. Voelt goed zo :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:39

Op het tempo hoe het vaccineren gaat zijn de 60 plussers voorlopig nog niet aan de beurt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:46

Mijn moeder heeft de uitnodiging al, maar die valt onder de risicogroep en wordt door de huisarts geprikt. Als ze het ziet zitten want ze twijfelt nog.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:50

purny schreef:
Op het tempo hoe het vaccineren gaat zijn de 60 plussers voorlopig nog niet aan de beurt.

60 tot 65 wordt al gevaccineerd op dit moment. 70 tot 75 gaat vanaf vandaag een begin mee gemaakt worden dus ik snap echt niet waar je het over hebt. Pfizer en moderna gaan aardig volgens schema en ook zonder al teveel voorraden. AZ is een bende dat dan weer wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:57

In Servië hebben ze een grote lading Pfizer die houdbaar was tot eind maart , die worden nu weg geprikt. En die 15 man die daar prikken zullen wel Pfizer willen.
Susan, er is toch ergens bewijs dat je Corona hebt gehad, via bsn nummer word het toch gemeld?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 06-04-21 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:59

purny schreef:

en Servië heeft kéuze.

Zie daar de handel; de corruptie, de lobby geïllustreerd.

Imo +:)+ SusanH.
Indien niet verplicht voor werk of ´nodig´ vanwege persoonlijke risico-omstandigheden, dan is het joúw risico-afweging: De gecreëerde ´me too´ hysterie is voor gezonde mensen helemaal niet persé de beste weg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:01

Huertecilla schreef:
purny schreef:

en Servië heeft kéuze.

Indien niet verplicht voor werk of ´nodig´ vanwege persoonlijke risico-omstandigheden, dan is het joúw risico-afweging: De gecreëerde ´me too´ hysterie is voor gezonde mensen helemaal niet persé de beste weg.

Bullshit die handel , ze hebben heel veel ingekocht en eigen bevolking vertikt te vaccineren dus worden ze opgeprikt onder mensen die wel willen. Beter dan ze weg te gooien .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:04

bigone schreef:
In Servië hebben ze een grote lading Pfizer die houdbaar was tot eind maart , die worden nu weg geprikt. En die 15 man die daar prikken zullen wel Pfizer willen.
Susan, er is toch ergens bewijs dat je Corona hebt gehad, via bsn nummer word het toch gemeld?

Dat is dan wel 'n voordeel dat ze Pfizer kunnen krijgen. Maar dan nog zou ik als kwetsbare/60+ de vlucht niet ongevaccineerd aandurven. Maar jonger/gezond snap ik het helemaal als je daar 3 weken naartoe gaat en het topvaccin kunt halen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:09

Huertecilla schreef:
purny schreef:

en Servië heeft kéuze.

Dat is alleen niet de hoofdreden van afzeggen. Het was al advies van de gezondheidsraad om na besmetting die 6 maand of korter geleden was 1 prik afspraak te maken. Afgelopen week is dit ook beleid van de GGD geworden. Je mag nog steeds wel die 2e prik nemen, mocht je dat perse willen. Maar als je al corona hebt gehad wordt je toch gevraagd je 2e prik afspraak af te zeggen, of als je belt voor je vaccinatie om maar 1 afspraak te maken. Ik heb mijn afspraak voor de 2e prik dus afgezegd. Ik ga er vanuit dat ik voldoende bescherming heb op deze manier.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:38

SusanH schreef:
Laten ze al die vaccins die over zijn en die de mensen niet willen aub doneren aan covax. Dat levert natuurlijk geen geld op. Maar er is in oa Afrikaanse landen echt een groot tekort aan vaccins.

Hier ook :D