Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:52

Als het echt voor een deel helpt dan wil ik er wel aan mee doen. Ik hoop dat we snel weer van de kapjes verlost zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:58

Het is te hopen dat niet iedereen denkt ik zet hem wel op wanneer ik anderen zie!! Dan komt er niks van terecht, heb hem vanochtend gewoon opgezet, dat kleine moment dat je in een winkel of bieb bent. Kleine moeite toch ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:59

Net in de supermarkt maar 1 persoon zonder mondkapje terwijl de maanden hiervoor het zeldzaam wad als er iemand 1 op had.

Wel twee personen die hem onder de neus hadden zitten. Die werden wel aangesproken er op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:00

Zeker een kleine moeite :j Maar ik ga niet lopen tobben als anderen die moeite ook niet doen.... zo simpel is het.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:02

pmarena schreef:
Zeker een kleine moeite :j Maar ik ga niet lopen tobben als anderen die moeite ook niet doen.... zo simpel is het.

En met zo’n gedachtegang krijg je dus nooit een meerderheid die mondkapjes draagt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:03

Ik snap het niet als je het kapje al hebt en zegt niet gevoelig te zijn voor groepsdruk. Dan is opzetten een kleine moeite.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:05

Mijn bril beslaat van die dingen en als ik hem strakker doe dan heb ik het zo benauwd dat ik in paniek raak. Heb het al vaker geprobeerd, maar het blijft...
Dus ik doe het niet op als het niet verplicht is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:06

Ineke2 schreef:
Mijn bril beslaat van die dingen en als ik hem strakker doe dan heb ik het zo benauwd dat ik in paniek raak. Heb het al vaker geprobeerd, maar het blijft...

Er staan wel tips op internet voor het niet laten beslaan van je bril en het dragen van een mondkapje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:06

Tja, degenen die op dat moment in de winkel lopen vinden het blijkbaar niet nodig, dus waarom zou ik dan gaan lopen tobben als ze het toch niet waarderen.... je doet het voor hen, niet voor jezelf.

Wat dat betreft mag je best realistisch blijven en hoef je jezelf niet voor anderen in allerlei bochten te wringen als ze voor jou ook geen moeite doen....

Als anderen het echt fijn vinden als ik zo'n ding opzet: prima :j
Als we het allemaal voor elkaar doen: prima :j
Maar ik ga mezelf toch niet lopen pesten met zo'n ding als de rest van de aanwezigen ook die moeite niet neemt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:07

Ik moet eerlijk bekennen dat ik gisteren in de supermarkt ben geweest zonder. Ik was vergeten om er een paar in mijn tas te steken.

Was niet uniek in het niet ophebben van een smoelendoekkie. Maar zal ze vanaf nu wel dragen. Kleine moeite.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:09

Blijf je de hele dag in de winkel of zo , goed voorbeeld doet goed volgen . Ik heb ook een hekel aan dat masker maar er zullen er toch wat de eerste moeten zijn, ik vind woorden als in alle bochten wringen zo kinderachtig , het is een simpel mondkapje , geen boa constrictor.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:12

Ineke2 schreef:

Het is een advies en gelukkig geen verplichting!

Ik ben ook brildrager en als je het mondkapje zo opdoet dat je bril niet beslaat, kan je helemaal niet meer ademen....

Tenzij een winkel het echt verplicht, zie je mij ook niet met mondkapje hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:18

mvdende schreef:
Ineke2 schreef:

Het is een advies en gelukkig geen verplichting!

Ik ben ook brildrager en als je het mondkapje zo opdoet dat je bril niet beslaat, kan je helemaal niet meer ademen....

Tenzij een winkel het echt verplicht, zie je mij ook niet met mondkapje hoor.

Maar ik zie het er wel naar toe gaan dat het straks verplicht word. En dan kan je maar beter alvast een paar keer een op je snufferd hebben gezet...

_Cathalijne

Goh ik vind als brildrager die met linten echt wel goed te doen, ook wat strakker uitgesnoerd. Moet alleen nog wat erop zien te vinden dat ik als ik het mondkapje draag (non-stop, op standje aangesnoerd) ik na een uur of 3 verschrikkelijke hoofdpijn krijg (terwijl ik normaal echt nooit last heb van hoofdpijn).

En ja ik heb ook de onderzoeken gelezen dat er geen CO2 opbouw is en dergelijke, maar feit is wel dat die hoofdpijn ergens vandaan komt die ik tot voordat ik dat mondkapje 5-6 uur achter elkaar op moest nooit heb gehad :o

Voor nu helpt het om soms even naar buiten te gaan, even 5 minuten frisse lucht naar binnen, en dan weer terug naar binnen. Maar dat is niet altijd mogelijk als je steriel staat :o En normaal had je enkel de kapjes op tijdens de OK's, maar nu dus ook tussendoor -O-
Overigens mogen we op de faculteit enkel nog medische maskers dragen, geen zelfgemaakte stoffen meer. Die we als studenten zelf dagelijks moeten meenemen en vervangen.... byebye money, hallo DUO Y;(

Dat half uurtje in de winkel... tsjah ik ben geen fan, maar wat moet dat moet, dus dat doen we dan maar netjes (of anders gezegd, wat is aangeraden doen we maar netjes)
Laatst bijgewerkt door _Cathalijne op 01-10-20 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Zebrastreep schreef:
Ineke2 schreef:

Er staan wel tips op internet voor het niet laten beslaan van je bril en het dragen van een mondkapje.

Ja strakker bij de neus doen ( en dan raak ik dus in paniek... ik kan niet tegen het opgesloten gevoel)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:21

Zie ook hier smoesjes waarom niet voorbijkomen
Doe het gewoon voor een ander hoe moeilijk is dat nou.

En anders blijf lekker thuis

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:23

Wat hebben jullie toch allemaal een heel zwaaaar leveeeuuuh

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:24

Echwel schreef:

Het is niet verplicht.....

Het is en blijft dus eigen keuze.

Iedereen is vrij om die keuze te maken om wél of niet te dragen.

Vind het dan ook jammer dat als een paar andere bokkers hierboven aangegeven dat hun keuze is om niet te dragen, dat die keuze niet gerespecteerd wordt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:25

Wedden volgende week verplicht
.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:25

Ach, als maar genoeg mensen blijven zeggen dat het eigen keuze is en dat ze dus geen mondkapje hoeven te dragen, dan wordt het snel genoeg verplicht. Kunnen ze daar weer over klagen...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:26

Brildragers: wat scheerschuim of handzeep op je brillenglazen doen zonder water en goed uitwrijven tot je glazen helder zijn. Weg damp, ik doe het al maanden zo.

En MvdeEnde, ik ben stomverbaasd dat jij het woord respect voor anderen durft te gebruiken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:27

mvdende schreef:
Echwel schreef:

Het is niet verplicht.....

Het is en blijft dus eigen keuze.

Iedereen is vrij om die keuze te maken om wél of niet te dragen.

Vind het dan ook jammer dat als een paar andere bokkers hierboven aangegeven dat hun keuze is om niet te dragen, dat die keuze niet gerespecteerd wordt.

Nog niet...
We hebben nu nog 19 dagen over om het virus een figuurlijke schop onder de hol te verkopen. Mochten we over 3 weken nog niet voor een deel van de opnames af zijn dan komt er een plicht.

Ineke2

Dat van mij is geen smoes hoor helaas...

Moet hem volgende week op in de trein, maar dan hoef ik niet rond te lopen ( behalve naar mijn stoel) en is het minder erg als mijn bril beslaat. Dan kan hij dus losser en is het benauwde gevoel wat minder aanwezig.

In een winkel moet ik wel kunnen zien dus is een beslagen bril niet zo handig.

Ooo de handzeep tip ga ik proberen 8-)

SinneJ

:')
MoniqueT schreef:
Brildragers: wat scheerschuim of handzeep op je brillenglazen doen zonder water en goed uitwrijven tot je glazen helder zijn. Weg damp, ik doe het al maanden zo.

En MvdeEnde, ik ben stomverbaasd dat jij het woord respect voor anderen durft te gebruiken.

Dat dus, als mensen geen respect hebben voor de gezondheid van anderen, moeten ze echt niet gaan piepen als ze weerwoord krijgen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:29

Zebrastreep schreef:
Ineke2 schreef:

Ja strakker bij de neus doen ( en dan raak ik dus in paniek... ik kan niet tegen het opgesloten gevoel)[/quote]

Ah oké dat kan ik begrijpen dat dat een eng gevoel geeft!

--

Ik heb chronische hyperventilatie maar ga dat zeker niet als excuus gebruiken om geen mondkapje te dragen. Het kan prima zelfs met constante hyperventilatie. Ik leef ook nog met verkeerd ademhalen en dat doe ik al jaren. Nu ik vrij dichtbij een besmetting mee maak wil ik er echt meer aan doen om het zoveel mogelijk als het kan te voorkomen om besmet te raken.
Nogmaals een betere wereld begint bij jezelf!