Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:36

Ik kom even binnenvallen; zou 1 september richting Ibiza gaan ;(
Zo krom, ik woon hier aan de kust en het stikt er van de Nederlandse maar vooral Duitse toeristen en die lopen hier massaal rond alsof er niks aan de hand is, dus afstand houden ho maar en gaan rustig in grote groepen alle winkels in. In Ibiza hadden we een huis op een berg en huurauto's, denk dat ik daar veiliger zit als hier..

MarlindeRooz

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:39

Vriend van mij is gewoon onderweg naar Ibiza, hij is vanmorgen gaan vliegen. Tja ik had ook wat anders gedaan. Maar hij gaat daarna 2 weken thuis werken en dus in quarantaine zegt hij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:06

Ibiza is oranje nu toch? Daar nu op vakantie vertrekken bewust lijkt me niet echt slim. Je verzekering vergoed een aantal dingen niet meer zo. Ze maken dat niet voor niets oranje. Omboeken kon niet meer?

Hier camping op de hoge Veluwe. Ik kom niet bij het sanitair gebouw. Sta pal naast het hekje het bos in. Genoeg eten bij voor mens en dier. Ik kijk per dag wel of ik blijf of ga. Afgewisseld alleen en met zijn tweeën. Reisgenoot moest vandaag onverwacht naar het werk. Die is "even" op de fiets arme ziel het is nogal warm voor een dergelijke afstand en komt terug met de motor maar.

Lekker rustig hier en de honden zijn blij. Vannacht zwijnen gehoord en gisteravond gezien en vanmorgen herten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:38

Klinkt als er mooi en gezellig!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:46

Ik kom al jaren op de camping hier. Heb een jaarkaart waardoor de kampkosten niet hoog zijn. Dichtbij genoeg maar geeft meteen vakantie gevoel. Alleen nu op een ander veld dan normaal. Die doorgang kan mijn witte herder met zijn artrose lijf niet . meer aan. Camping is pas in juli open gegaan maar stond steeds vol. Reserveren kan niet. Nu noord naar huis is was er ruim voldoende plek bleek gisteren. Dus maar blijven staan. Ik had voor het geval dat genoeg ingepakt en vandaag is er voor me boodschappen gedaan.

Spontane beslissing dus hihi

Afbeelding

Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 13:53

Wij hebben vanaf halverwege september 3 weken vrij. Zouden naar Canada maar ja.. niet dus.

Maar we willen nog wel weg. Ik neig nu naar één van de Canarische eilanden omdat het, van wat ik kan vinden, daar mee lijkt te vallen en je zit op een eiland dus niet zomaar ongelimiteerde aanvoer van Jan en alleman die zich niet aan de regels houdt.

Nu boeken durf ik nog niet, denk dat we een weekje van tevoren eens gaan kijken wat er nog mogelijk is. We willen wel heel graag nog even weg. Als vliegen niet kan pakken we de auto, denk dat dat plan B dan Duitsland wordt of zo.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:56

Hier op dit moment op reis, eerst een week vertoeft in Oostenrijk (Tirol), daarna doorgereden naar Slovenië maar daar wordt nu (zowel in het land als bij de grens richting Oostenrijk) door de aankondiging voor code oranje voor Oostenrijkers extra drukte verwacht, dus we zijn vandaag terug Oostenrijk in gegaan en zitten nu in Karinthië. :)

Drukte valt heel erg mee, met name Slovenië (Bled) was het echt erg rustig!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:01

Aranel schreef:
Wij hebben vanaf halverwege september 3 weken vrij. Zouden naar Canada maar ja.. niet dus.

Maar we willen nog wel weg. Ik neig nu naar één van de Canarische eilanden omdat het, van wat ik kan vinden, daar mee lijkt te vallen en je zit op een eiland dus niet zomaar ongelimiteerde aanvoer van Jan en alleman die zich niet aan de regels houdt.

Nu boeken durf ik nog niet, denk dat we een weekje van tevoren eens gaan kijken wat er nog mogelijk is. We willen wel heel graag nog even weg. Als vliegen niet kan pakken we de auto, denk dat dat plan B dan Duitsland wordt of zo.

Ik ben niet naar Gran Canaria geweest, ik heb omgeboekt. Je zit daar wel vast als er iets gebeurt hè, je kan niet de auto naar huis pakken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 14:05

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:09

Aranel schreef:
https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... risten.amp

Dan is er deze regeling :Y)

Nee dat is wel heel simpel gedacht natuurlijk, ik twijfel ook nog steeds hoor!

Hm nou dat moet ik dan eerst nog maar zien. Daarbij had ik geen zin in looproutes in mijn hotel en tijdslots voor zwembaden en dichte bars of restaurants. Ik wil gewoon lekker de boulevard over, zwemmen wanneer ik wil en naar het strand zonder stress. Vakantie kost al genoeg en stress wil ik dan niet hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:25

Ondanks die heel aantrekkelijke regeling zou ik vliegen gewoon niet aandurven en zeker niet naar een eiland. Als je ziek wordt ben je dr pineut. Als je hotel in stricte quarantaine moet idem. En geen vluchten terug is lastig thuiskomen. Tenzij je werk geen probleem geeft

Hier de ahum overvolle camping. het is echt afstand camperen.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:28

Dat ziet er heerlijk uit daar Karuna.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:51

Goh, Slovenië zo rustig? Vorig jaar zijn wij eind augustus eerst een week naar Kroatië gevlucht vanwege de drukte. Bled was een file naar de camping die overvol stond. En alle campings in 50 km daarvan was het een drama.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:31

Volgens mij is Karuna op de Veluwe toch?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:36

Klopt de hoge Veluwe dicht bij huis.
Bericht boven me van muurp was rustig in Slovenië. Maar vanwege oranje nu terug in oostenrijk lees ik nu

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:16

Neonlight schreef:
Goh, Slovenië zo rustig? Vorig jaar zijn wij eind augustus eerst een week naar Kroatië gevlucht vanwege de drukte. Bled was een file naar de camping die overvol stond. En alle campings in 50 km daarvan was het een drama.

Geen enkel restaurant zat vol en we konden gemakkelijk een Airbnb boeken :) ook met zwemmen etc kon je gewoon op afstand van anderen blijven met je handdoek.

Slovenië zelf is geen code oranje, Kroatië wel. Maar je moet door Slovenië heen om terug te komen. Dus dat risico hebben we niet genomen. Op de grens was het al redelijk druk.

En heerlijk Karuna! Zwaai je even naar mijn huis? :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:24

Al gedaan. :D Boekje van Jolink over achterhoek is verkocht nu. :P leuk leesvoer

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 20:47

Sicilië is geannuleerd dus vriendin en ik hebben nu weekje een huisje geboekt in Biddinghuizen. Durven nu het buitenland niet aan. Ben gelukkig 3 weken terug nog een weekje in Frankrijk geweest.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:08

xxxmh schreef:
Sicilië is geannuleerd dus vriendin en ik hebben nu weekje een huisje geboekt in Biddinghuizen. Durven nu het buitenland niet aan. Ben gelukkig 3 weken terug nog een weekje in Frankrijk geweest.

Waarom heb is Sicilië geannuleerd? Ik heb juist voor september een weekje Sicilië geboekt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:13

Bloodymary schreef:
xxxmh schreef:

Waarom heb is Sicilië geannuleerd? Ik heb juist voor september een weekje Sicilië geboekt.

Wij gingen via kras een rondreis doen over het hele eiland en kreeg vrijdag een mail ivm het corona virus is de reis geannuleerd.

Denk omdat het een rondreis is dat ze het geannuleerd hebben. Baal er ook vreselijk van omdat je van Italië amper wat hoord over corona in het nieuws dus leek me het daar best veilig.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:15

xxxmh, Biddinghuizen is vast ook leuk, een verdere reis komt wel weer..

Ik zou met name nu geen eiland willen bezoeken. De kans dat je daar vast komt te zitten is toch groter. Ik vond het een zeer prettig idee dat we gewoon naar huis konden rijden als er gedoe zou komen.

We hebben een heerlijke vakantie gehad in Oostenrijk, heerlijk 9 dagen weg geweest. Ik vond het bijna gek om hier in de supermarkt zonder mondkapje te lopen. Grappig eigenlijk hoe snel dat went.
Iedere dag zijn we ergens anders met de lift de berg op geweest en veel middagen hebben we gezwommen in de openbare (buiten)zwembad. Mocht iemand nog een leuk en niet al te overlopen gebied zoeken voor de vakantie, ik vind t zeker een aanrader.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:29

xxxmh schreef:
Bloodymary schreef:

Wij gingen via kras een rondreis doen over het hele eiland en kreeg vrijdag een mail ivm het corona virus is de reis geannuleerd.

Denk omdat het een rondreis is dat ze het geannuleerd hebben. Baal er ook vreselijk van omdat je van Italië amper wat hoord over corona in het nieuws dus leek me het daar best veilig.

Ah op die manier. Kan dan bijvoorbeeld ook zijn dat ze niet meer genoeg deelnemers hebben, dat mensen zijn afgehaakt. Want Italie is inderdaad nu toch wel veilig wat Corona betreft. Ik merkte dat ik er toch wel aan toe ben na zeven maanden onafgebroken doorwerken (heb een eigen bedrijf). Ben wel toe aan even een andere omgeving en als ik hier blijf lukt vakantie niet. Dus heb gisteren juist geboekt. Alleen de vlucht en een weekje hotel in Cefalu.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:22

We hebben gelukkig alleen de aanbetaling gedaan dus daarvoor een voucher gebruiken maar die willen we voor volgend jaar en dan dezelfde reis gaan gebruiken, hoeven we voor volgend jaar niet te bedenken waar we heen willen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:33

We willen as woensdag weg naar .... doel was Nederland (Limburg, Drenthe, Friesland, Groningen oid) maar het weersvooruitzichten voor de komende 1,5 week ziet er maar slecht uit om te wandelen en fietsen... Iemand een idee waar het vooruitzicht beter is? We gaan met de auto en willen geen code oranje uiteraard!
We gaan voor natuur dus liefst zo ver mogelijk van andere mensen vandaan :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:35

veluwe rustig en de verre regio leent zich ook voor leuke autoritjs met mooie natuur en kasteeltjes landschappen enz. Scheelt dat langzaam de vakantie over is voor aantal regios