Daihyo schreef:Ik zie ook in het nieuws staan: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... ronacrisis
Eind van de ochtend komt Slob met een verklaring
En dan pas zullen we weten wat het is. Melden bronnen is nog zo vaag.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Daihyo schreef:Ik zie ook in het nieuws staan: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... ronacrisis
Eind van de ochtend komt Slob met een verklaring
Destination schreef:Dat kan zijn, maar zoals ik al zei, de wetenschappers weten het nog niet. Het kan er ook aan liggen dat hier meer wordt getest dan in Nederland, waardoor de cijfers anders lijken. We hebben hier Fieberambulanzen waar je getest kan worden, maar het zijn over het algemeen niet de ouderen die naar deze tentjes gaan voor een test. Verder zijn de oudere Duitsers sowieso fan van social distancing, terwijl de jongere generatie sneller vrienden een omhelzing geeft als groet.
Babootje schreef:Destination schreef:Dat kan zijn, maar zoals ik al zei, de wetenschappers weten het nog niet. Het kan er ook aan liggen dat hier meer wordt getest dan in Nederland, waardoor de cijfers anders lijken. We hebben hier Fieberambulanzen waar je getest kan worden, maar het zijn over het algemeen niet de ouderen die naar deze tentjes gaan voor een test. Verder zijn de oudere Duitsers sowieso fan van social distancing, terwijl de jongere generatie sneller vrienden een omhelzing geeft als groet.
Ouderen en risicogroepen zijn in DL preventief geent met pneumokokken.
Pneumokokken is ook opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma van het RIVM in het najaar van 2020. Want het is wel bewezen dat dit vaccin ervoor zorgt dat er minder mensen met longontstekking in het ziekenhuis terecht komen. Wat dat betreft lopen we achter op DL.
DL heeft zich ook beter voorbereid, zodat ze voldoende testen en testmateriaal hebben. Wordt ook in DL zelf geproduceerd. Nederland moet daarmee nog beginnen.
Er wordt nu ook vrij onorthodox omgegaan met het onderzoek naar verschillende (oude) middelen en vaccins, waarbij ze dierproeven kunnen overslaan, begreep ik uit de uitzending van Op1 gisterenavond.
Er wordt niet alleen meer gezocht naar een vaccin maar naar alles wat het virus zou kunnen verzwakken zodat een infectie milder verloopt.
Loretta schreef:Het nadeel van een Lockdown in een bepaald gebied is wel dat er opeens hele grote groepen mensen nog net het gebied uit proberen te komen voordat de lockdown in gaat.
Binkie_Eline schreef:Kan je via de NOS livestream de persconferentie bekijken?
Hanafubuki schreef:Ik snap wel wat HC zegt, als een echte lockdown van te voren aangekondigd wordt krijg je inderdaad de massaverplaatsing van mensen die toch samen willen zijn dan. En zo verspreid je juist de boel ineens heel hard. Dat is ook een van de redenen dat je in Spanje en Italië na lockdown zo'n migratie van mensen en dus verspreiding nog zag.
Huertecilla schreef:Loretta schreef:Het nadeel van een Lockdown in een bepaald gebied is wel dat er opeens hele grote groepen mensen nog net het gebied uit proberen te komen voordat de lockdown in gaat.
De réden van een lockdown is minder verplaatsing en helaas begrijpen teveel mensen dit niet. Dat sommigen dan nog even snel naar mensen gaan waar ze zeggen van te houden is onbegrijpelijk maar het gebeurt. Dat heeft in Italie en hier in Spanje de verspreiding een duw in de rug gegeven.
Indien een lockdown nodig is, is de beste aanpak eerst politie/leger de uitvalswegen af te laten sluiten en het dán af te roepen.
Helaas, maar het is in Ialie en Spanje bewezen en je leest ook hier dat het nódig is.
sureido schreef:Ik ga ook gewoon naar huis weer vanuit mijn studentenkamer als er echt een lockdown komt. Mijn huisgenoten zijn er allemaal niet en no way dat ik in dat huis ga zitten 3 weken opgesloten. Thuis woon ik gewoon naast het bos met grote tuin en gratis leven.
Mijn ouders willen dat trouwens ook.
Femke_Tweety schreef:Emmaa_ schreef:
Schoolexamens, of eindexamens.
Concept of besluit?
Zou je de bron ook willen délen dan, alstjeblieft?
Ik kan die bron niet delen omdat ik hem heb ingezien via mijn werk, maar het staat op letterlijk alle nieuwssites nu. Het gaat om de eindexamens en het is een besluit.