Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:07

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:07

Huertecilla schreef:
MarlindeRooz schreef:
Maar met een absolute lockdown ga ik er wel heen.

Ah, logisch: Als het écht erg wordt, ga jij je verplaatsten naar je ouders waar je van houdt...

Jammer dat je zo moet reageren in deze bittere tijd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:12

Destination schreef:
Dat kan zijn, maar zoals ik al zei, de wetenschappers weten het nog niet. Het kan er ook aan liggen dat hier meer wordt getest dan in Nederland, waardoor de cijfers anders lijken. We hebben hier Fieberambulanzen waar je getest kan worden, maar het zijn over het algemeen niet de ouderen die naar deze tentjes gaan voor een test. Verder zijn de oudere Duitsers sowieso fan van social distancing, terwijl de jongere generatie sneller vrienden een omhelzing geeft als groet.

Ouderen en risicogroepen zijn in DL preventief geent met pneumokokken.
Pneumokokken is ook opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma van het RIVM in het najaar van 2020. Want het is wel bewezen dat dit vaccin ervoor zorgt dat er minder mensen met longontstekking in het ziekenhuis terecht komen. Wat dat betreft lopen we achter op DL.
DL heeft zich ook beter voorbereid, zodat ze voldoende testen en testmateriaal hebben. Wordt ook in DL zelf geproduceerd. Nederland moet daarmee nog beginnen.

Er wordt nu ook vrij onorthodox omgegaan met het onderzoek naar verschillende (oude) middelen en vaccins, waarbij ze dierproeven kunnen overslaan, begreep ik uit de uitzending van Op1 gisterenavond.
Er wordt niet alleen meer gezocht naar een vaccin maar naar alles wat het virus zou kunnen verzwakken zodat een infectie milder verloopt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:13

Mijn ouders zijn allebei heel ziek geweest en de dokter heeft eigenlijk gezegd dat het Corona was. Ik zelf ben ook 2 weken na carnaval ziek geweest waarbij het telkens beter ging en dan weer minder met koorts en keelpijn en hoesten en benauwd.

Ik denk dat ik mijn ouders heb aangestoken maar ik ben nu niet meer ziek geworden (toen hun ziek werden was ik beter)

Als ik nu niet ziek wordt, dan is die immuniteit dus wel echt een ding denk ik? Want ik woon samen met hun nu.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:14

Babootje schreef:
Destination schreef:
Dat kan zijn, maar zoals ik al zei, de wetenschappers weten het nog niet. Het kan er ook aan liggen dat hier meer wordt getest dan in Nederland, waardoor de cijfers anders lijken. We hebben hier Fieberambulanzen waar je getest kan worden, maar het zijn over het algemeen niet de ouderen die naar deze tentjes gaan voor een test. Verder zijn de oudere Duitsers sowieso fan van social distancing, terwijl de jongere generatie sneller vrienden een omhelzing geeft als groet.

Ouderen en risicogroepen zijn in DL preventief geent met pneumokokken.
Pneumokokken is ook opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma van het RIVM in het najaar van 2020. Want het is wel bewezen dat dit vaccin ervoor zorgt dat er minder mensen met longontstekking in het ziekenhuis terecht komen. Wat dat betreft lopen we achter op DL.
DL heeft zich ook beter voorbereid, zodat ze voldoende testen en testmateriaal hebben. Wordt ook in DL zelf geproduceerd. Nederland moet daarmee nog beginnen.

Er wordt nu ook vrij onorthodox omgegaan met het onderzoek naar verschillende (oude) middelen en vaccins, waarbij ze dierproeven kunnen overslaan, begreep ik uit de uitzending van Op1 gisterenavond.
Er wordt niet alleen meer gezocht naar een vaccin maar naar alles wat het virus zou kunnen verzwakken zodat een infectie milder verloopt.

Ik ben het met je eens hoor, maar de pneumokokken vaccinatie is vast niet de enige reden dat het zo laag is in Duitsland en dat probeerde ik juist duidelijk te maken.

Binkie_Eline

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:18

Kan je via de NOS livestream de persconferentie bekijken?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:20

Loretta schreef:
Het nadeel van een Lockdown in een bepaald gebied is wel dat er opeens hele grote groepen mensen nog net het gebied uit proberen te komen voordat de lockdown in gaat.

De réden van een lockdown is minder verplaatsing en helaas begrijpen teveel mensen dit niet. Dat sommigen dan nog even snel naar mensen gaan waar ze zeggen van te houden is onbegrijpelijk maar het gebeurt. Dat heeft in Italie en hier in Spanje de verspreiding een duw in de rug gegeven.

Indien een lockdown nodig is, is de beste aanpak eerst politie/leger de uitvalswegen af te laten sluiten en het dán af te roepen.
Helaas, maar het is in Ialie en Spanje bewezen en je leest ook hier dat het nódig is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:21

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:24

Huertcilla, we weten nu wel dat in Spanje alles op slot is en dit volgens jou het beste is, maar nergens is uitgewezen dat dit de beste oplossing is. Dus stop nu met doen of wij Nederlanders het allemaal niet snappen, want echt, het is veel rustiger op straat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:27

Ik snap wel wat HC zegt, als een echte lockdown van te voren aangekondigd wordt krijg je inderdaad de massaverplaatsing van mensen die toch samen willen zijn dan. En zo verspreid je juist de boel ineens heel hard. Dat is ook een van de redenen dat je in Spanje en Italië na lockdown zo'n migratie van mensen en dus verspreiding nog zag.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:30

Ik begrijp het ook wel, natuurlijk is dat een extra belasting/risico. Maar ik ga m'n hulpbehoevende vader van 82 niet ziek en alleen thuis laten zitten met het risico (of nee: de zekerheid) dat ik hem na de lockdown dood terug ga vinden. Dat is dan mijn overweging en dat doe ik niet uit egoisme maar omdat ik van hem houd.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:31

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:32

Laatst bijgewerkt door BigOne op 24-03-20 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Ik zou mijn kind ook thuis willen hebben

Tieneke

Hanafubuki schreef:
Ik snap wel wat HC zegt, als een echte lockdown van te voren aangekondigd wordt krijg je inderdaad de massaverplaatsing van mensen die toch samen willen zijn dan. En zo verspreid je juist de boel ineens heel hard. Dat is ook een van de redenen dat je in Spanje en Italië na lockdown zo'n migratie van mensen en dus verspreiding nog zag.

Inderdaad, kan die redenering ook gerust wel volgen. Ik ben benieuwd of we in België verdere stappen krijgen, ik verwachten die niet meteen, eerder eventueel einde van de week of zo.

Net de nieuwe cijfers in België gezien. We gaan nog steeds omhoog, maar dat was ook te verwachten. Ik ben benieuwd hoe het naar einde deze week zal evolueren.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:35

Ik ga ook gewoon naar huis weer vanuit mijn studentenkamer als er echt een lockdown komt. Mijn huisgenoten zijn er allemaal niet en no way dat ik in dat huis ga zitten 3 weken opgesloten. Thuis woon ik gewoon naast het bos met grote tuin en gratis leven.

Mijn ouders willen dat trouwens ook.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:36

Huertecilla schreef:
Loretta schreef:
Het nadeel van een Lockdown in een bepaald gebied is wel dat er opeens hele grote groepen mensen nog net het gebied uit proberen te komen voordat de lockdown in gaat.

De réden van een lockdown is minder verplaatsing en helaas begrijpen teveel mensen dit niet. Dat sommigen dan nog even snel naar mensen gaan waar ze zeggen van te houden is onbegrijpelijk maar het gebeurt. Dat heeft in Italie en hier in Spanje de verspreiding een duw in de rug gegeven.

Indien een lockdown nodig is, is de beste aanpak eerst politie/leger de uitvalswegen af te laten sluiten en het dán af te roepen.
Helaas, maar het is in Ialie en Spanje bewezen en je leest ook hier dat het nódig is.

Ik weet het niet zeker meer. Maar ik had begrepen dat het in Italie was uitgelekt. In ieder geval kwam er van het ene op het andere moment een complete volksverhuizing op gang. Als het noodzakelijk is dan is het noodzakelijk. Maar het moet inderdaad wel heel snel gebeuren.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:40

sureido schreef:
Ik ga ook gewoon naar huis weer vanuit mijn studentenkamer als er echt een lockdown komt. Mijn huisgenoten zijn er allemaal niet en no way dat ik in dat huis ga zitten 3 weken opgesloten. Thuis woon ik gewoon naast het bos met grote tuin en gratis leven.

Mijn ouders willen dat trouwens ook.

Dat snap ik, maar misschien kan je dan beter nu gewoon al gaan?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:43

Ik heb nog deadlines en mijn ouders begrijpen dat helaas niet zo goed. :+ Na deze week blijf ik denk ik ook thuis. Maar als het een beetje minder word ga ik wel weer, want ik ben niet voor niks op mijzelf gaan wonen, ben enigskind en word thuis echt helemaal gek anders.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:43

Een vraagje,
Hoe groot is de kans, als je zonder corona naar een corona afdeling wordt gestuurd als patient. Dar je corona oploopt door eventuele dokters ect die heen en weer lopen?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:44

rayoow schreef:
Een vraagje,
Hoe groot is de kans, als je zonder corona naar een corona afdeling wordt gestuurd als patient. Dar je corona oploopt door eventuele dokters ect die heen en weer lopen?

Denk dat het onmogelijk is om in te schatten hoe groot die kans is..

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:45

Had een mogelijke klaplong en kwam op de corona afdeling.
Heb nu wel wat angst te pakken

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:45

rayoow schreef:
Een vraagje,

Er zal een kans zijn, maar hoe groot die is kan niemand zeggen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:48

Femke_Tweety schreef:
Emmaa_ schreef:

Schoolexamens, of eindexamens.

Concept of besluit?

Zou je de bron ook willen délen dan, alstjeblieft?

Ik kan die bron niet delen omdat ik hem heb ingezien via mijn werk, maar het staat op letterlijk alle nieuwssites nu. Het gaat om de eindexamens en het is een besluit.

Staat je netjes.
Als ik zoiets via mijn werk uitvreet en te vroeg naar buiten breng, krijg ik direct ontslag.

Verder zou ik ook nog verplaatsen als ik hoor dat de totale lockdown komt. Ook ik wil niet een ouder iemand dood vinden na de lockdown.
Egoistisch volgens bokt? Ik denk niet dat iemand zich daar iets van aantrekt, met alle respect.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:51

Met zo een lockdown ben ik blij dat ik een baan heb die gewoon doorgaat en nog lekker buiten kan komen :o heb een lekkere rit met de auto heen en weer terug en kan de hele dag tijdens werk gewoon naar buiten. Zou anders echt claustrofobisch worden...

het is op de luchthaven nu echt hectisch doordat er bijna geen vluchten gaan meer en een hele hoop zieken zijn maar er nog steeds een hoop mensen aan het werk blijven. Dat betekent dat wij (beveiliging van personeel) gewoon aan het werk blijven en dus de fouillering ook door blijft gaan hoe krom het ook is icm de 1,5 meter afstand regel die natuurlijk niet opgaat.