Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 00:37

Rennie89 schreef:
Wauw 20 km lang…. Ik zou gek worden |o hoe lang was de rij achter jullie?

Lang... en ik was te laat dus de bus begon met vertraging.... :+

Gini

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 14:04

Niet echt een ergernis, maar wel een verbazing over hoe creatief mensen kunnen zijn in het verkeer.
Een kolkenzuiger staat stil op de rijbaan. Een rijtje auto's gaat er netjes langs en dan zie ik al van een afstandje dat 1) de kolkenzuiger gedaan heeft en al netjes het knipperlicht links heeft aangezet om aan te geven dat die terug wilt deelnemen aan het verkeer en 2) er meerdere tegenliggers aankomen zodat voorbijsteken sowieso niet meer mogelijk is. Maar nee, dacht de bestuurder in de auto voor mij, ik wil nog mee met dat rijtje en hij gooit zijn auto er voorbij. Ik was er ondertussen van overtuigd dat ik getuige ging zijn van een frontale botsing, maar de tegenligger had gelukkig meer hersencellen en ging netjes op de rem. Meneer of mevrouw waaghals wilde zijn/haar auto eerst nog naar rechts voor de kolkenzuiger gooien, maar die ruimte paste zelfs geen fietser meer veilig tussen. Dus daar staan ze, tegenligger en waaghals, neus aan neus. De kolkenzuiger vertrekt ondertussen heel stilletjes zodat de waaghals ruimte heeft om terug netjes achter aan te sluiten. Maar die heeft andere plannen. Vin Diesel gewijs, geeft hij gas, schiet helemaal links over het voetpad (stoep met opstaande rand), mikt zich tussen de twee tegenliggende auto's door om voor de kolkenzuiger te eindigen.
Van alle oplossingen die de persoon had kunnen verzinnen, ging die even helemaal Fast and Furious nabootsen.

Het meest belachelijke vond ik nog dat zowel waaghals als kolkenzuiger op het kruispunt 50 meter verder de baan met twee rijvakken insloegen, dus zelfs al had hij niet achter een 'trage vrachtwagen' willen hangen, 50 meter verderop had die hem op een veilige en legale manier kunnen voorbijgaan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 14:55

Wauw...... bizar. Trouwens petje af voor je manier van beschrijven. Erg mooi en bijzonder beeldend +:)+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:02

Sommige....

Wij hadden net ook iets.
In het dorp komt met een straat van rechts. Daaruit komt een ram pick up met aanhanger.
Het zicht is daar niet heel goed.
Dus ik stop.
In plaats van dat hij mij maar voor laat gaan duwt hij zijn wagen ervoor. Prima, rij ik rustig een stukje terug. Dat ging denk ik niet snel genoeg, want met een ruime bocht reed hij om mij heen.
Over de varkensruggen, of zoiets.

Als hij ons door liet rijden, was hij zelf ook veel sneller afgedraaid.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 17:27

Gini: en dan is er ook net geen politie in de buurt natuurlijk. Zo iemand gun je eigenlijk gewoon instant-karma.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:13

Gini wat een aardappelvan een chauffeur.
Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen.

FrNo ook al een parel achter het stuur die je tegenkwam.

Kwam gisteren van rechts en had voorrang. Blij dat ik langzaam reed want linkskomer reed door.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:07

Ik had net dat ik door het groene stoplicht heen kon rijden, en zie uit het niets een fietser in mijn oog hoek.
Ze rijden hier heel vaak zonder pardon door het rood en vreemd vinden dat je ze half aanrijd. %)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:43

Haha, ik reed laatst ook over een kruispunt. Een voetganger was door rood aan het oversteken, en ook nog op een doorgaande weg: 2 banen per richting. Die zag ons aankomen, maar wilde alsnog oversteken. Daarna keek ze omhoog naar het stoplicht (voor ons dus groen) en dat kon ze best duidelijk zien, en toen besloot toch maar niet oversteken, maar keek ze wel HEEL boos naar ons. 8)7

Terwijl er echt niets was. Haar licht was al een tijdje rood, wij reden niet hard, hielden allebei zelfs juist rekening met wat ze kon gaan doen, hebben haar beslist niet bijna aangereden... geen idee wat het probleem was.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:28

Cloppenburgers(mensen met een Duits kenteken die begint met CLP)
Mijn hemel zijn die gevaarlijk.
Ik moest iris net onder iris weg halen.
Maar op de heenweg. Oh my god...
Gelukkig toen iris in de trailer stond wisten ze allemaal bij ons vandaan te blijven *\%/*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 19:16

Net op weg naar stal zag ik verderop al wel dat er iets gaande was op de vluchtstrook in een bocht door de lampen en afzetting.
Dus ik had mijn gas al losgelaten… Mensen voor mij gingen op het laatste moment pas remmen en veroorzaakten zo bijna een ongeluk met elkaar, sukkels. Kijk goed vooruit en handel naar wat je ziet dan is dat gerem en schrikreacties echt niet nodig.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:46

Gistermiddag chaos bij Gorinchem, één van de twee banen van de A27 richting het zuiden (over de Merwedebrug) afgesloten waardoor er flinke files waren, en dan proberen mensen altijd binnendoor bij de allerlaatste oprit voor de brug te komen zodat ze zo min mogelijk in de file staan. Normaliter is het dan al druk, maar gisteren was het idioot en stond er zelfs file in de wijk waar m'n moeder woont (4 km van de oprit af), waar normaliter nooit doorgaand verkeer rijdt

Ik kwam juist van het zuiden Gorinchem in, dus reed in tegengestelde richting de complete file voorbij. Tot ik bijna bij m'n moeder was. :x Eerst een auto die op een rotonde besluit om een auto die de rotonde op wilde voor te laten, maar daarbij zo ging staan dat hij zowel de rotonde als de afrit blokkeerde. Paar keer getoeterd toen hij bleef staan, en het duurde meer dan een minuut voordat hij doorhad dat hij niet zo heel handig stond daar :x Toen reed 'ie anderhalve meter naar voren en kon ik er achterlangs

Daarna kon ik de wijk in en daar krijg je een paar wegversmallingen. In plaats van dat je als je aan het filerijden bent vóór de versmalling wacht tot er ná de versmalling ruimte is om je auto neer te zetten, besloot iedereen om maar lekker in de versmallingen stil te blijven staan. Daardoor stond verkeer uit de richting die wel kon rijden dus óók stil. En dan verbaasd kijken als je ze pissig aankijkt :')

Heb over dat laatste stukje van 600 meter een minuut of vijf gedaan :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 16:54

Pffff... alsof men tegenwoordig massaal de verkeersregels aan de laars lapt zeg...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:43

Exitium wateom dat chaufferus in een versmalling gaan stil staan.
Zet je alles helemaal op slot.

*even afkloppen* in mijn buurt wachten mensen voor een wegversmalling.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 20:33

Vandaag mij weer verbaasd over de hoeveelheid mensen die zonder licht reden, of met stadslicht of met maar 1 werkende koplamp. Het was de hele dag behoorlijk mistig. Ik kwam zelfs een vrachtwagen tegen zonder licht op de snelweg…

In totaal wel zo’n 17 auto’s en 1 vrachtwagen geteld.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 20:37

Ineke dat is veel zeg.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 00:28

Pffff... Waar zitten al die mensen met hun hoofd? Dat moet toch opvallen als je zonder licht rijdt in de mist...

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 00:31

Ineke2 schreef:
Vandaag mij weer verbaasd over de hoeveelheid mensen die zonder licht reden, of met stadslicht of met maar 1 werkende koplamp. Het was de hele dag behoorlijk mistig. Ik kwam zelfs een vrachtwagen tegen zonder licht op de snelweg…

Hier ook! Ik reed een rondje Moerkapelle - Bodegraven - Zoeterwoude - Moerkapelle en ik heb zowel op de A12 als op de N11 mensen zonder licht zien rijden terwijl ik zelf twijfelde of ik wel of niet mijn mistlicht aan ging doen. Het was echt pittige mist, ik snap serieus niet dat je dan zonder licht gaat rijden!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 22:58

Ik was Donderdag bijna mijn licht vergeten, maar kwam er gelukkig achter
toen ik net de woonwijk uitreed dus eigenlijk nog best op tijd.

Richting aangeven is ook al eeuwen lang heel erg moeilijk merk ik hier in Nederland..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 09:48

Liesje89 schreef:
Ineke2 schreef:

Hier ook! Ik reed een rondje Moerkapelle - Bodegraven - Zoeterwoude - Moerkapelle en ik heb zowel op de A12 als op de N11 mensen zonder licht zien rijden terwijl ik zelf twijfelde of ik wel of niet mijn mistlicht aan ging doen. Het was echt pittige mist, ik snap serieus niet dat je dan zonder licht gaat rijden!

Met die mist was het inderdaad bizar. Ik hoefde alleen maar Moerkapelle naar Waddinxveen, maar niet normaal hoeveel zonder licht reden.
Ik snap het ook niet, ik doe altijd mijn licht aan, ook overdag. Mensen worden te lui met dke automatische lampen of hebben geen idee dat ze niet automatisch zijn.

Ik erger me aan de dagelijkse file naar de intratuin hier. Opzich niet heel erg, behalve dat mensen echt niet meer kunnen autorijden en ook gewoon de verkeersregels niet meer kennen of gewoon geen fatsoen hebben. In die file gewoon hele kruispunt blokkeren en zelfs als ik met knipperlicht aan sta te wachten blijven mensen gewoon doorrijden het kruispunt op. Ook op de terugweg als ik van rechts kom en voorrang heb proberen mensen gewoon je er niet tussen te laten.
En het is een druk kruispunt met vrachtwagens dus die kunnen vaak niet eens de draai maken omdat die mensen geen 5 seconden kunnen wachten.

En sowieso irritant dat ik nu elke keer in de file sta als ik gewoon naar huis wil. Om maar niks te zeggen over asociale parkeren op plekken waar het niet mag. Niet op het parkeerterrein, maar langs de doorgaande weg :+

Het is de intratuin maar mensen......

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 10:48

Siggislief schreef:
Ik was Donderdag bijna mijn licht vergeten, maar kwam er gelukkig achter
toen ik net de woonwijk uitreed dus eigenlijk nog best op tijd.

Richting aangeven is ook al eeuwen lang heel erg moeilijk merk ik hier in Nederland..

Dat is omdat richtingaanwijzers bij sommige auto’s niet meer niet meer tot de standaard uitvoering horen maar een optie zijn……

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:36

Op onze auto gaat het licht ook automatisch aan. En overdag dagrij verlichting voor.
Met het weer van de afgelopen tijd zet ik hem op gewone verlichting aan en laat hem daar op staan.

(Pas reed mijn man, hij meende ook dat de gewone dagrij verlichting voldoende was.
Uiteindelijk het hij toch de verlichtingaan gezet)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:04

Ik vind die auto's waar een koplamp uitgaat en andere lamp aan bij richtingaanwijzer die aangaat heel irritant trouwens. Overdag maakt het me niet zoveel uit, tenzij het heel slecht weer is, maar in het donker vind ik het verschrikkelijk

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:22

Ik snap niet waarom de verlichting achterniet automatisch aangaat maar voor wel.
Dom bedacht en levensgevaarlijk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-23 14:24

Verlichting voor en achter zou altijd ( overdag en s’nachts ) aan moeten staan. Gewoon geen uitzondering, dat is het veiligste.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:28

Ineke2 schreef:
Verlichting voor en achter zou altijd ( overdag en s’nachts ) aan moeten staan. Gewoon geen uitzondering, dat is het veiligste.

ga Volvo rijden, die hebben dat :D