Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:18

Kirrietje schreef:
Ik heb nu ook weer iets.
Zag transport beschermers met een vp van 15 euro.
Ik de verkoper een bericht gestuurd ga je akkoord met 20 euro inc verzenden? Nou we hadden een deal, marktplaats betaal verzoek en ook daar mijn adres ingevuld. Zegt ze later na het betalen ik doe het vandaag op de post en anders morgen en dan kan je het ophalen bij een dhl punt. He? Ik vraag dus waarom kan het niet gewoon bij mijn huis afgeleverd worden. Haar antwoord dan waren de verzendkosten hoger. Even gekeken bij dhl, verzenden naar een servicepunt is 4,50 en naar een huisadres 5,75.
Of tewel de verkoper heeft 0,50 cent winst.
Ik zeg als je het niet naar mijn huis had willen sturen omdat de verzendkosten hoger zijn waarom ga je dan akkoord met mijn bod?
Het liefste wil ik nu mijn geld terug maar volgens mij heeft de verkoper al een verzendlabel aangemaakt.
Het gaat me ook echt niet om die 50 cent maar om het principe.

Wat zouden jullie doen?

Denk niet dat je er wat aan kunt veranderen als ze het verzendlabel al heeft gemaakt en miss al heeft verstuurd.
Ik zou zeggen niet netjes van haar maar er staat nergens hoe het verzonden moet worden of wel?
Je moet zo duidelijk zijn in communicatie via mp want zoals jij het schrijft kan ze zich ook van geen kwaad bewust zijn.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:20

Ik heb het ook eens gehad met onverwacht afhalen bij een dhl punt en moet er echt voor rijden, dus ben er niet blij mee. Prima als het afgesproken wordt zo, maar anders vind ik het niet netjes. Zeker niet nu op deze manier dat zij geld overhoudt en jij extra moet rijden.

In een betaalverzoek staat toch automatisch post nl?

Daphara

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:30

Ik vraag altijd om een betaalverzoek met verzendlabel, dan betaal ik de kosten dus gelijk voor verzending en weet ik zeker dat het met post NL verzonden wordt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:30

Ik zou vragen of ze die 50 cent iig wil terugstorten, omdat ze die nu (onterecht) heeft verdiend.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:33

Jij zegt 20 incl verzendkosten, maar zegt er niet bij inclusief verzendkosten bij mij aan huis.
ik begrijp dat je daar wel vanuit gaat, maar je ziet wel dat hoeft dus niet.

dus ze gaat akkoord met verzendkosten wat ze ook doet :D
Ik zou het hier dus bij laten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:39

Snap wel dat je er van baalt kirrietje. Dat zou toch wat zijn als je specifiek moet vermelden dat verzenden naar je eigen huis is.

Nee joh, stuur het pakje maar naar Truus aan de andere kant van Nederland want we hadden niet afgesproken dat het naar mijn adres moet 8)7

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:56

Ik moest bij het betaal verzoek ook mijn adres invullen dus ga er indd gewoon vanuit dat het bij mij thuis geleverd word. Heb nooit met betaalverzoek gewerkt, doe het liever ook niet gewoon old school overmaken maar dacht voordeel van de twijfel.
Vind het indd apart dat iemand maar denkt oke stuur het naar een dhl punt zonder overleg? Is toch juist normaal als ik zelfs via de chat mijn adres doorgeef het daar heen verzonden word.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:00

Dat dhl punt heeft toch ook je adres nodig?

Ik zou ook verwachten dat het naar huis gestuurd zou worden, zeker.
Maar je ziet wel, incl verzenden kan dus ook zo :D

Sfh1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:05

Ik vraag tegenwoordig altijd of mensen het via DHL of PostNL verstuurd willen hebben, als ze voor DHL kiezen laat ik ze de optie op een servicepunt of aan huis. Bij postNL is het wel super makkelijk met het verzendlabel!

Gister met mijn dochter haar kast uitgezocht, foto´s gemaakt en op mp gezet. Meteen al 3 dozen verkocht met kleding aan verschillende personen, vanmorgen weer 7 berichten! *D En dat terwijl sommige kledingstukken een jaar geleden niet werden verkocht!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:50

Verzenden is standaard naar thuisadres tenzij specifiek anders vermeld. En dan nog moet de verkoper ernaar vragen om het zeker te weten niet naar eigen goeddunken bepalen waar het pakket naartoe gaat.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:59

Helaas hier ook een flop gekocht van een hoop centjes van mijn dochter dr verjaardagsgeld.
Ze wilde graag wat uitbreiding van haar sylvanian families dus iets gevonden en er stond bij alles is als nieuw werkend en compleet.
Nieuwprijs wat ze aanbood was 190€ dus ik een bod gedaan van 100€ incl verzenden en dat was geaccepteerd.
Komt het binnen zie ik dat 1 poppetje een tshirtje mist dus ik dacht ja dat had ik op de foto kunnen zien.
Ga ik het in elkaar zetten is er van de boomhut waar 2 grote takken aan zitten 1 tak gewoon het plastic van versleten en de andere tak waar een schommel aan hangt is een deel afgebroken dat als je dus 1 keer aan de schommel slingert de tak van de boom valt.
Ook een tentje wat erbij zat was een deel van gebroken dus heb het gemeld en krijg ik terug dat tent heel was dus door transport is gekomen en dat het nog prima te lijmen is.
Naja dat kan gebeuren maar die 2 andere takken had ze niet gezien.
Maar melde gelijk dat ze niets met de prijs ging doen want het was immers 190€ nieuw.
Dus ik zei dat ik er vanuit ga als iemand iets zo goed als nieuw verkoopt(alles als nieuw werkend en compleet) het niet kapot of versleten is.
Nou ze betwijfelde het allemaal maar want ze had het voor de foto in elkaar gezet en toen bleef het zitten terwijl ik foto’s heb gestuurd.

Die krijgt dus 1 ster want ze heeft nog een hoop sylvanian families spullen te koop staan en is niet bepaald eerlijk in wat ze verkoopt.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:52

Wat erg zeg! Lekker aso... _-:(
Ook niet leuk voor je dochter

cinniz123 schreef:
Helaas hier ook een flop gekocht van een hoop centjes van mijn dochter dr verjaardagsgeld.
Ze wilde graag wat uitbreiding van haar sylvanian families dus iets gevonden en er stond bij alles is als nieuw werkend en compleet.
Nieuwprijs wat ze aanbood was 190€ dus ik een bod gedaan van 100€ incl verzenden en dat was geaccepteerd.
Komt het binnen zie ik dat 1 poppetje een tshirtje mist dus ik dacht ja dat had ik op de foto kunnen zien.
Ga ik het in elkaar zetten is er van de boomhut waar 2 grote takken aan zitten 1 tak gewoon het plastic van versleten en de andere tak waar een schommel aan hangt is een deel afgebroken dat als je dus 1 keer aan de schommel slingert de tak van de boom valt.
Ook een tentje wat erbij zat was een deel van gebroken dus heb het gemeld en krijg ik terug dat tent heel was dus door transport is gekomen en dat het nog prima te lijmen is.
Naja dat kan gebeuren maar die 2 andere takken had ze niet gezien.
Maar melde gelijk dat ze niets met de prijs ging doen want het was immers 190€ nieuw.
Dus ik zei dat ik er vanuit ga als iemand iets zo goed als nieuw verkoopt(alles als nieuw werkend en compleet) het niet kapot of versleten is.
Nou ze betwijfelde het allemaal maar want ze had het voor de foto in elkaar gezet en toen bleef het zitten terwijl ik foto’s heb gestuurd.

Die krijgt dus 1 ster want ze heeft nog een hoop sylvanian families spullen te koop staan en is niet bepaald eerlijk in wat ze verkoopt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:40

Hier een hele goede ervaring. Iets besteld waarvan de vraagprijs 15 cent! was + 2,74 verzendkosten. Die gok kon ik altijd wagen. En ja hoor, netjes verzonden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:02

Ik probeer stookolie stanks te verkopen in dl via ebay Kleinanzeige.
Nu is er iemand die 500 euro geboden heeft.
Dus ik ga ermee akkoord en zeg prima kunt u zaterdag.
Toen ineens echt allemaal berichten ivm de maten en weet ik veel allemaal. Wil hij percee bellen.
Vraagt of er hulp is bij het verladen etc. Nouuu schiet mij lek....
Ik zal straks hem opbellen. Maar als het te raar word dan kan hij erin stikken en mag iemand anders ze kopen.
Mijn god wat een gezeur

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:13

Ik heb er weer een :+

Gisteren Iets voor 5 euro verkocht.

Ik vraag netjes wanneer ze het zouden willen halen.
“ ik kom morgen halen. Wat is adres”

Altijd fijn dat ze vragen of jij ook kan die dag :=

Ik zeg dus ik kan vandaag tussen 1 en 2 schikt dit voor u? Meteen gelezen maar geen reactie.
(08:00 vannochtend )
Nu krijg ik zojuist Bericht
Ik kom om 18:00/19:00 :Y)

Altijd fijn zo’n 1 kant afspraak :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:48

Haha als ik toch thuis ben is geen probleem, maar anders heeft diegene toch echt pech, want ik ga geen afspraken verzetten.

Dus dan was het antwoord heel simpel dan ben ik er niet, geweest. + een datum en tijd waarop het wel zou kunnen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:11

Had ik laatst ook. Ik had een tegenbod gedaan (ik verkocht wat) en diegene reageerde alleen met ‘waar afhalen’
Ik dus mijn woonplaats/wijk genoemd.
‘Adres?’

Heb hier niet eens meer op gereageerd. Als het zo kortaf moet? En als je echt interesse hebt kun je nogmaals een vraag stellen, ik reageer normaal altijd nl maar dit vind ik echt te kort door de bocht.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:59

Nou lekker dan. Bod gedaan op iets, akkoord gekregen. Ik geef meteen aan, stuurt u vast de betaallink dan kan ik hem direct betalen. Geen reactie, dus nog drie keer gevraagd. Zegt verkoper opeens; sorry net aan iemand anders verkocht. Oké? Altijd zo onbeschoft vind ik dat 8)7

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:48

Of ik even meer dan € 100 korting wil geven omdat hij het niet kan aftrekken van z'n belasting :wow:
Afbeelding

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:24

Nou, succes met nieuw kopen dan, kerel.. :')

Wat hij zegt is dat hij hem beter nieuw kan kopen omdat hij de belasting niet hoeft te betalen, dan koopt hij hem zakelijk..

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:32

Op zich vraagt hij het toch heel netjes? Zeurt niet door oid en wenst je netjes succes.

Misschien was je wel akkoord gegaan of met een tegenbod gekomen, dus snap wel dat hij het probeert.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:41

mavantos schreef:
Op zich vraagt hij het toch heel netjes? Zeurt niet door oid en wenst je netjes succes.

Misschien was je wel akkoord gegaan of met een tegenbod gekomen, dus snap wel dat hij het probeert.

Hij vraagt het zeker netjes. Daarom vindt ik hem ook niet raar. Maar de inhoud van de vraag verbaasde mij nogal. Afdingen gebeurd vaker. Maar ik ben deze vraag nog niet eerder tegengekomen :P

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:45

Deze snapt tenminste dat je als particulier geen factuur met BTW opstuurt. Die vraag heb ik wel een aantal x gehad :')

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:49

Tsja, ik ben ook zo iemand die het wel eens durfde om 50 euro op een item van 100-200 euro te bieden en soms gingen mensen daar dan mee akkoord. Wie niet waagt niet wint he :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:00

Had een tweepersoonsbed gezet op de weggeefhoek hier in de buurt. Vrij snel reactie en begin van de middag kwam iemand om het bed op te halen. Kwam met een volkswagen polo, had toen al m'n twijfels maar goed. Meneer had het gehele bed erin gekregen, matrassen bovenop het dak :D moest wel lachen. M'n man nog telefoonnummer van de man gekregen zodat die de foto's kon doorappen van de het bed toen die nog in elkaar stond. Belde die m'n man op of die niet even kon helpen met in elkaar zetten. Dus m'n man daar heen. Was maar goed dat ie z'n accuboormachine mee had genomen want die mensen deden het met een schroevendraaier :P