Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:57

Maar jongeren drinken toch wel, daar hoeft het echt niet Carnaval voor te wezen. Dat is echt niet de enige plek waar ze zien dat het “leuk” is. Dat is ook niet eens iets van nu.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 01:05

Is het erg dat ouders ook weleens doorzakken dan? Is dat verboden?
Het is niet zo dat alle kinderen ineens veranderen in alcoholisten door de carnaval, maar
ik denk niet dat je zoiets snapt als je het nooit viert en niet uit die omstreken komt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 01:12

Zuipfeesten horen onderdeel te zijn van opvoeding. Elke minderjarige zou zich minimaal 1 keer k.o. moeten drinken, leren ze van :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 01:13

Shaggy09 schreef:
Is het erg dat ouders ook weleens doorzakken dan? Is dat verboden?
Het is niet zo dat alle kinderen ineens veranderen in alcoholisten door de carnaval, maar
ik denk niet dat je zoiets snapt als je het nooit viert en niet uit die omstreken komt.

Klopt. Zoals met de meeste dingen zit het ‘m in de nuances. En die snap je niet als je er niet mee bent opgegroeid of al heel, heel, heel lang meemaakt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 01:13

Mars schreef:
Zuipfeesten horen onderdeel te zijn van opvoeding. Elke minderjarige zou zich minimaal 1 keer k.o. moeten drinken, leren ze van :j

Alsjeblieft niet zeg.....
Nooit gedaan en gaat ook nooit gebeuren...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 01:16

Niobe schreef:
Maar jongeren drinken toch wel, daar hoeft het echt niet Carnaval voor te wezen. Dat is echt niet de enige plek waar ze zien dat het “leuk” is. Dat is ook niet eens iets van nu.

Dat is niet helemaal waar. Familie en groepsdruk hebben een hele grote invloed op alcohol gebruik. Alcohol gebruik wordt behoorlijk verminderd wanneer je de sociale druk eraf haalt en de primaire beinvloeders zoals ouders en grootouders. Het is niet voor niets zo dat je vaker rokers en drinkers ziet in gezinnen waar dat veel gebeurd.

Er is meer nodig dan alleen carnaval stoppen. Goed leren waarom helpt veel. Net als een actieve en zinvolle vrijetijdsbesteding (tja). Maar er is een groot probleem met zeggen "alcohol is slecht en je hersens kunnen er beschadigd van raken" en vervolgens "kom pa en ma gaan lekker carnaval vieren" waarna de kinderen 's avond pa en ma dronken of aangeschoten thuis zien komen. Dat past niet in zo'n hoofd. Net als zeggen, "je hebt geen alcohol nodig om het leuk te hebben" en "god dat was wel een verdomd goed feestje, die is de kater morgen wel waard".

Overigens heb je gelijk dat je zo iets niet in 1 jaar oplost. Daarvoor moet je eerst een paar jaar verder zijn. De leeftijdsgroep moet vernieuwen als het ware.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 01:20

Succes ermee.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 01:22

Ach, als iemand zich lam wilt zuipen moet die persoon dat vooral doen. Zolang die persoon maar niet achter het stuur kruipt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 01:25

Mars schreef:

Mee eens. Liever leren omgaan met het spul als minderjarige dan als meerderjarige met een rijbewijs en een auto. Wat meteen mijn bezwaar tegen de Nix18 stierepoep verklaart. Overheidsbetutteling.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 02:34

Mars schreef:

:')

mijn hemel :')

jullie zijn zot geworden :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 07:41

Het mooiste is dat vooral mensen van de boven de rivieren zijn die vaak voor overlast zorgen en het als een zuip feest zien :') die ook denken dat cv is voor lekker vreemd gaan en dat het ineens een vrij spel is om aan vrouwen te zitten.

per stad zie je het verschil ook gewoon. overal wel eens geweest maar niks is zo fijn als in db. Daar is het echt gewoon verbroedert iedereen gelijk en een gezellig feestje van maken.

zoals ik in mijn vorige post ook zei ik ben iemand die niet drinkt met cv en ik heb ook de grootste lol :))

Maar als je het niks vindt is er niemand die je verplicht om te komen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 08:36

sureido schreef:
Ach joh als je niet over de rivier gaat heb je er ook geen last van, dus lekker daar blijven en dan kunnen wij gewoon ervan genieten **\O/**

Carnaval is niet alleen beneden de rivier hoor. Oost Nederland kan er ook wat van. Alleen zuipen ze daar het hele jaar door. Misschien valt het dan minder op :D

Ik vind het ook een kansloos zuipfeest.

En ik sluit me bij Veulen aan: alcohol is namelijk harddrugs en het is belachelijk dat er zo licht over gedacht wordt. Alcoholgebruik (en de gevolgen ervan) richt heel veel schade aan in de maatschappij.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 24-12-19 08:43, in het totaal 2 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 08:41

Carnaval, wat ben ik blij dat wij dat hier niet vieren. Ik ga er ook niet naartoe en snap ook echt de lol er niet van. Beetje zuipen, verkleed zijn (je bent toch geen kind meer?), en dom doen.

Overigens ben ik nog nooit dronken geweest, dus niet iedereen van boven de rivieren doet aan zuipen.
Wij hadden vroeger schuurfeesten waar flink gezopen werd. Ik was altijd met veel plezier de BOB. Het was prima gezellig zonder drank hoor. Ik snap dat echt niet. Ik pak nu af en toe een wijntje of biertje, maar nooit meer dan 2.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 08:45

Ashley, cv wordt regelmatig wel degelijk gebruikt als een (slecht) excuus voor vreemdgaan. En dan bedoel ik niet door de mensen van boven de rivieren. ;)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:20

germie schreef:
Carnaval, wat ben ik blij dat wij dat hier niet vieren. Ik ga er ook niet naartoe en snap ook echt de lol er niet van. Beetje zuipen, verkleed zijn (je bent toch geen kind meer?), en dom doen.

Overigens ben ik nog nooit dronken geweest, dus niet iedereen van boven de rivieren doet aan zuipen.
Wij hadden vroeger schuurfeesten waar flink gezopen werd. Ik was altijd met veel plezier de BOB. Het was prima gezellig zonder drank hoor. Ik snap dat echt niet. Ik pak nu af en toe een wijntje of biertje, maar nooit meer dan 2.

Je kunt ook verkleed gaan als duiker!

Het leuke aan carnaval, en andere activiteiten: je hoeft er niet aan mee te doen. MarcoBorsato vindt the Witcher niet leuk, dus dat gaat ze niet kijken. Jij vindt carnaval niet leuk, dus doe je er niet aan mee. Tadaa.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:23

Zit nu dus in aflevering 4 dus Germie, pak je glitter maar.

Overigens is verkleden op je 32e net zo leuk als op je 8e.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:24

Met een vriend bij een hofkapel, een dochter bij de dansmariekes... zit ik er maanden middenin.
Ik heb gruwelijk moeten wennen aan carnaval, volgens mij heb ik daar zelf eens een topic over geopend of in ieder geval ergens gereageerd met de vraag HOE ik dat in godsnaam moest gaan doen :')
Vroegah had ik er als rasechte brabander een gruwelijke hekel aan. Om dezelfde redenen als hier worden genoemd door anderen die het niet vieren, waar ze ook vandaan komen. Wat voor mij heel veel scheelt nu is dat wij het nu vieren bij een carnavalsclub en niet in een 'normaal' uitgaansgebied. Ik had daar (heb natuurlijk daar carnaval vieren echt wel eens ooit geprobeerd) ook het gevoel dat het alleen maar was hoezatterhoebeter, last van mannen die aan je zaten, mensen voor mijn neus zien vreemdgaan terwijl de vriendin thuis op de bank zat want ja boeie het is toch carnaval... dus het beeld wat mensen hebben over carnaval snap ik wel degelijk :)

Nu moet ik er nog steeds wel een beetje aan wennen en dan vooral nog aan hoeveel en hoevaak we er dingen voor moeten doen/regelen thuis, dus de praktische kant zeg maar. Maar het wordt waar wij nu wonen en binnen een carnavalsclub wel anders gevierd. Komt niet vaak voor dat er een van de club naar huis gedragen moet worden (en al helemaal niet tijdens jeugdactiviteiten) en vrijwel alle stellen zijn er 'samen' bij, als gezin. De nadruk ligt ook echt op een aantal dagen met zijn allen samen zijn, leuke activiteiten organiseren voor de kinderen en ouderen in het dorp, we hebben zelfs een hele mooie carnavalsmis in de kerk op vrijdag. Geeft mij toch een heel veel beter gevoel :)

maar anyhow, meeleesmodus weer ff aan 8-)

edit: by the way hou ik wel tijdens carnaval maar ook daarbuiten van een wijntje en mijn vriend van een biertje en mijn dochter is daar ook echt weleens bij :')
Laatst bijgewerkt door Wennii op 24-12-19 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:45

Winkels open met kerst vind ik echt onzin. Je kan best twee dagen zonder boodschappen....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:48

MarcoBorsato schreef:
Zit nu dus in aflevering 4 dus Germie, pak je glitter maar.

Overigens is verkleden op je 32e net zo leuk als op je 8e.

Toen vond ik het ook al niet leuk, heb daar niet aan meegedaan op schoolkampen. Die waren sowieso vervelend, want er werd niets aan pesten gedaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:54

Schoolkamp! Dat mogen ze wel doorvoeren op het HBO inclusief bonte avond. Ik was de Vengaboys in groep 8.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:58

MarcoBorsato schreef:
Schoolkamp! Dat mogen ze wel doorvoeren op het HBO inclusief bonte avond. Ik was de Vengaboys in groep 8.

Ik heb het in het eerste jaar van de universiteit overgeslagen, geen zin in.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:02

Ik ben verbaasd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:30

Nog een unpopular opinion: macrofotografie is zoekplaatjes fotografie en moeilijker dan groothoek.

(de meeste fotografen vinden macro eenvoudiger dan groothoek, ik heb het dus precies andersom).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:45

MarcoBorsato schreef:

Ik ben op kennismakingskamp geweest met het hbo, alle 1e jaars van de opleiding toen. :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 11:09

Ik ben echt blij dat sommigen hier het nooit voor het zeggen krijgen. Wat een pret bedervers zeg. :+

Nu zal carnaval ook niet afgeschaft gaan worden omdat er ook verekkes veel geld in wordt verdiend en omdat teveel mensen het leuk vinden.