Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:54

Volgens mij zag ik deze week 1 (inclusief graffiti) op Groningen staan.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:57

Ahh balen joh watchthesky! Zuur is dat dat je nog op moest laden -O- gelukkig wel de nieuwe virm! Ik heb er inmiddels zo vaak ingezeten dat ik 'm niet zo bijzonder meer vindt :') hij rijdt veel tussen Amsterdam en Nijmegen en Amsterdam en Venlo, en dat zijn precies de trajecten die ik 5 dagen in de week afwisselend reis :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:31

Ik zit nu in de intercity van Amsterdam Zuid naar Venlo, de voorste is niet de nieuwe maar ik ren zo even naar het achterste deel, kijken of dat een nieuwe is :').
Ik reis te weinig met de trein om kans te maken hem tegen te komen, dus vandaag ga ik maar een beetje op hem 'jagen' :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:19

Amen _O_

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:50

De nieuwe Virm was afgelopen week ook regelmatig op traject Alphen-Leiden :):)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:07

Iejoorr schreef:
De nieuwe Virm was afgelopen week ook regelmatig op traject Alphen-Leiden :):)

Jaa klopt! Ik had hem van de week ook vanuit Utrecht naar Leiden <3 Hele fijne trein, hij mag vaker dat traject blijven rijden 8-) Kan aan mij liggen maar hij lijkt veel stiller tijdens het rijden.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:08

Hoeveel van die nieuwe zijn er eigenlijk?

Jeetje dat artikel, wat erg wat er allemaal gebeurd is! Dat wist ik helemaal niet joh...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:55

Helaas, geen nieuwe VIRM voor mij vandaag... volgende keer beter ;).
Edit:
Ik rij nu weg bij Utrecht en er is daar eeb ouder stelletje tegenover me gaan zitten in de vierzits. Niks mis mee zou je denken, ware het niet dat de vrouw (die zit tegenover mij) steeds haar voeten op mijn tenen zet, ze allebei de hele tijd hoesten (en HARD!) of niezen en als klap op de vuurpijl was madame zojuist haar neus leeg aan het toeteren... Zucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:25

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:38

Fijn..een topic waar ik mijn frustratie kan uiten.
Zat in de trein bij twee buitenlandse dames die wel gewoon Nederlands tegen elkaar praten.
Komt de conducteur eraan zegt de een tegen de ander 'kom we doen het net als de vorige keren toen we niet incheckten'
Conducteur komt aan 'mevrouw u bent niet ingecheckt'

'Don't speak dutch or english' zegt mevrouw...

Toen meneer de conducteur weg was lachten ze keihard en gingen ze berekenen hoeveel ze op deze manier al bespaard hadden.

Had er eigenlijk wat van moeten zeggen..maar was zo verbaasd -O-

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:39

Vandaag ben ik mijn eigen ergernis, zat al 40 min in de trein voordat ik me realiseerde helemaal niet ingecheckt te hebben. :') Dan maar de volle mep betalen en een ticket gekocht via de app.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:43

Ik kwam vorige week terug uit Italië, landde op Schiphol en zou met de trein naar huis. Ik heb een Weekendvrij abonnement voor de 1e klas, maar omdat het woensdag was netjes bij de automaat omgezet naar een dagje 2e klas, netjes saldo erop gezet en vervolgens straal het incheckpaaltje voorbij gelopen _O-

Nu is Schiphol - Den Haag niet zover, maar dat was toch geen heel comfortabel ritje :+ Als ik had geweten dat je via de app ook een kaartje kon kopen, had ik dat gedaan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:02

Lienepien95 schreef:
Zat in de trein bij twee buitenlandse dames die wel gewoon Nederlands tegen elkaar praten.
Komt de conducteur eraan zegt de een tegen de ander 'kom we doen het net als de vorige keren toen we niet incheckten'

Toen meneer de conducteur weg was lachten ze keihard en gingen ze berekenen hoeveel ze op deze manier al bespaard hadden.

Toevallig (zelfde dames?) had ik een tijd terug ook zo iets, ik heb een beste beledigende opmerking gemaakt op zijn Nederlands (of ze zo stom waren om een taal binnen 5 minuten te verleren) en toen konden ze ineens wel Nederlands. Het leverde ze meteen ook een boete op wegens het niet hebben van een geldig vervoersbewijs.

Wellicht niet slim van mijn kant maar ik wordt er altijd zo kribbig van. :roll:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:34

Lienepien95 schreef:

Raar dat ze alsnog geen boete kregen.
Gewoon de boete uitschrijven en in Nederlands of Engels vertellen dat ze deze moeten betalen en als ze het niet verstaan en/of kunnen lezen ze bij het eerst volgende station eruit moeten en de politie ze daar staat op te wachten. Dat is wel genoeg in de meeste gevallen om de terechte boete betaald te krijgen.

Het meeste vervelende voor de conducteurs is dat ze in hun eentje lopen :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:01

Vorige week was er ook iets niet goed gegaan bij een reiziger. De conducteur legte netjes uit dat ze het hoofdkantoor kon contacteren voor iets met kwijtschelding omdat het verkeerd was uitgelegd. Mevrouw was het daar niet mee eens en liep te mopperen. En haar zoon zat maar: mam, laat het nou die man doet ook gewoon z'n werk....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:04

Lienepien95 schreef:

Ik had daar echt iets van gezegd :x Ik snap niet dat mensen zo vals kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:22

Vaak zijn het het soort types die dan meteen hun hele leger vriendjes optrommelen en je opwachten.. daar heb ik niet zo'n zin in. :n Ik zou dan eerder bij de volgende halte net doen of ik ga uitstappen en even de conducteur aanspreken..

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:48

Ik heb de conducteur daarna niet meer kunnen vinden helaas, heb wel nog even gezocht toen de dames de trein uit waren. Iets zeggen vind ik toch een beetje eng als meisje alleen, ben niet zo dapper. Was ook erg rustig in de trein..

@magda_90 kunnen inderdaad best dezelfde geweest zijn, ze hadden al meer dan 100 euro bespaard.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:18

Maar ik denk dat dat de insteek is van elke zwartrijder. Als ik met de trein ga word ik 8 van de 10 keer niet eens gecontroleerd. Dus spaar je al een hoop geld onterecht uit. Het is jammer dat er gewoon geen personeel is die elke rit controleert. Vaak weet ik niet eens waar ze zijn.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:04

Ik had het laatst ook, kwam een dronken/stonede jongen de trein in, hele coupe leeg. Ging hij uiteraard bij mij zitten, was echt irritant. Begon helemaal tegen me te praten. Ik zei dat hij moest wegwezen. Toen ging hij weg. Later kwam een meisje beetje in paniek naar mij toe dat ze werd 'lastiggevallen'. Hij kwam heel dicht op haar zitten. Ze had ook al iemand aan de telefoon. Was ook geen conducteur te bekennen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:30

Het punt dat je in een coupe zit met een groepje dronken toeristen met keiharde muziek

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:40

@flying_angel
Meestal zitten ze achterin de trein in dat machinisten hokje. Even aankloppen.:)

Vandaag ritje van Zwolle - Almeren. Hele perron stond vol. Hadden al +5 vanwege tekort aan materieel en iemand die met begeleiding naar binnen moest. Was +7 geworden vanaf Zwolle omdat er zo veel mensen in moesten. Gelukkig mocht ik van de HC bij hem in het hokje zitten. De rest van de trein zag er net uit als een Japanse metro. :(

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:00

Echt al maanden geen (of nauwelijks ) treinverkeer tussen Gouda en Rotterdam in het weekend !

Vorige maand werden we naar leiden gesommeerd om er daar achter te komen dat we nog steeds niet naar Gouda kwamen. Toen moesten we weer naar Den Haag . Uiteindelijk 3 1/2 uur over ritje van 15 min gedaan en nog een afwijzing krijgen van ns als je je geld terug vraagt omdat je rit langer dan 30 min vertraging had!
Belachelijk ! Inmiddels opnieuw ingediend maar te belachelijk .

Dit weekend is het alweer raak... geen treinverkeer alleen bus inzet

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:53

Ik zag het ja, en ook tussen Leiden en Utrecht en Alphen en Gouda :=