tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:16

__Sannne schreef:
Maar zie je ook het verschil in hoe je nu je mening brengt, en hoe je dat hiervoor deed? Je begint over "zn pleziertje niet gehad" terwijl CL dat niet eens genoemd heeft. Je mag dan wel "levenservaring" hebben, dat wil niet zeggen dat de dingen altijd zijn zoals jij ze meegemaakt hebt. CL's vriend een kloon van jouw ex noemen vind ik ook echt belachelijk. Je kent die hele jongen niet.

Klopt helemaal, had het misschien meteen zo moeten verwoorden, en het gedrag van de vriend herken ik 1 op 1 zoals mijn verloofde deed vandaar het woord kloon. Ookal ken ik hem niet, zijn gedrag is iets wat vaker voorkomt.

CalipsoLover

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:11

Ik laat het sowieso allemaal even bezinken. Misschien dat ik toch voorstel om elkaar ook even een weekje niet te zien en een brief schrijf naar hem. Ik weet dat hij er echt kapot van gaat zijn als we uit elkaar zouden gaan, en ik kijk er zo tegenop om hem te kwetsen want hij is echt blind voor de problemen. Maar ergens weet ik ook wel dat onze karakters misschien niet erg goed bij elkaar passen, terwijl we wel echt gewoon heel goede vrienden zijn/waren.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:05

CalipsoLover schreef:
Ik laat het sowieso allemaal even bezinken. Misschien dat ik toch voorstel om elkaar ook even een weekje niet te zien en een brief schrijf naar hem. Ik weet dat hij er echt kapot van gaat zijn als we uit elkaar zouden gaan, en ik kijk er zo tegenop om hem te kwetsen want hij is echt blind voor de problemen. Maar ergens weet ik ook wel dat onze karakters misschien niet erg goed bij elkaar passen, terwijl we wel echt gewoon heel goede vrienden zijn/waren.

Doe dat. Als je even je hart moet luchten kan je altijd een berichtje sturen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:20

Calipso, ik kan je alleen maar zeggen dat er in 99% van alle break ups iemand gekwetst word maar dat dat ook meteen nooit een reden mag zijn om dan maar in een relatie te blijven. Niet voor jezelf en zeker niet voor je partner.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:57

Ja tuurlijk, ik zou er zelf ook gekwetst uit komen want ik zie hem wel nog altijd heel graag en dacht echt dat dit de persoon was waarmee ik oud ging worden. Maar ik weet ook wel dat we enorm kunnen botsen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:00

Als hij echt om je geeft, dan kan hij je ook een week ruimte geven. Spreek met hem een datum af, bijvoorbeeld de 12e om samen uit (eten) te gaan en vraag of je tot dan even tijd voor jezelf mag om de dingen op een rijtje te zetten en dat het belangrijk voor jou is dat hij jou die ruimte tot de 12e gunt. Dus niet bellen, niet appen en niet langs komen. Het kan zijn dat jij hem onwijs gaat missen, het kan ook zijn dat je ineens weer kunt ontspannen, maar je moet wel de ruimte hebben om daar voor jezelf achter te komen.

Mijn zus had een paar jaar terug ook 2 weken ruimte gevraagd van haar vriend, hij heeft die twee weken gerespecteerd en daarna een berichtje gestuurd hoe het met haar ging, ze zijn samen uit eten gegaan, zus kwam er achter dat ze hem toch onwijs gemist had, nu zijn ze 6 jaar samen met een kindje van 8 maand.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:21

Daphara schreef:
Als hij echt om je geeft, dan kan hij je ook een week ruimte geven. Spreek met hem een datum af, bijvoorbeeld de 12e om samen uit (eten) te gaan en vraag of je tot dan even tijd voor jezelf mag om de dingen op een rijtje te zetten en dat het belangrijk voor jou is dat hij jou die ruimte tot de 12e gunt. Dus niet bellen, niet appen en niet langs komen. Het kan zijn dat jij hem onwijs gaat missen, het kan ook zijn dat je ineens weer kunt ontspannen, maar je moet wel de ruimte hebben om daar voor jezelf achter te komen.

Mijn zus had een paar jaar terug ook 2 weken ruimte gevraagd van haar vriend, hij heeft die twee weken gerespecteerd en daarna een berichtje gestuurd hoe het met haar ging, ze zijn samen uit eten gegaan, zus kwam er achter dat ze hem toch onwijs gemist had, nu zijn ze 6 jaar samen met een kindje van 8 maand.

Dankjewel voor de tip, ik hou jullie op de hoogte!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:22

CalipsoLover schreef:
Daphara schreef:

Dankjewel voor de tip, ik hou jullie op de hoogte!

Heb hem zonet een berichtje gestuurd dat ik even tijd voor mezelf wil, even wil kunnen nadenken en niet goed meer weet wat ik wil en twijfels heb. Hij reageerde hier heel kalm op, hij zegt dat hij mij alle tijd wil geven die ik nodig heb en mij begrijpt. Anderzijds zegt hij dan ook wel dat ik hem de kans moet geven om mij terug gelukkig te maken net zoals ik dat bij hem doe maar zegt ook dat ik niets moet forceren wat er niet meer is...

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:44

Wat een fijne reactie, heel volwassen! Hopelijk kun jij voor jezelf nu dingen duidelijk krijgen.

bokker01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:40

Dag iedereen, ik meld me ook bij dit topic. Ik heb advies nodig van jullie :'). Ik ben 19 jaar en heb nog nooit wat serieus gehad met een jongen, wel eens gedatet met enkele jongens maar verder niet echt. Nu heb ik dus sinds 2 weken mijn eerst echte ''relatie''. Ik was in eerste instantie heel erg blij dat ik eindelijk mijn eerste relatie had, aangezien iedereen in mijn omgeving dat al eens gehad heeft en ik voor mijn gevoel echt een soort buitenbeentje ben wat betreft de liefde en relaties.

Ik ken hem via via en we hebben nu 5 dates gehad en is hij enkele keren bij mij thuis geweest. Ik ben tot nu toe iedere keer zoooooo zenuwachtig als ik hem weer ga zien, ik ben dan ontzettend gespannen. Ik voel me helemaal niet prettig op dat moment en ik wordt ook heel ongemakkelijk. Als hij eenmaal bij mij is ben ik nog steeds erg gespannen maar is het al minder. Als hij bij mij is ben ik altijd heel erg terughoudend en niet helemaal mezelf, ik wil alles goed doen en ik durf haast niks. Ik vind het lastig om me open te stellen voor hem. Daarnaast ben ik erg bang dat ik ''gebruikt'' zal worden en dat ik tegen val.

Ik begin door al die twijfels te twijfelen aan mezelf en ook aan onze relatie, vind ik hem wel leuk genoeg, ben ik wel verliefd of ik wil gewoon een relatie, is dit wel de juiste keus etc. Wellicht dat al deze onzekerheden komen omdat ik nog nooit een relatie heb gehad en verder niet enorm veel ervaring heb op serieus gebied wat betreft jongens. Heeft iemand tips voor mij? :o

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:38

Ik zou er gewoon eens met hem over praten, dat lucht vast wel een beetje op. 5 dates is nog niet een echte relatie natuurlijk, een echte relatie is wat het woord al zegt... relatie, elkaar kennen en een deel van je leven met elkaar delen. Dus relax een beetje. Wees jezelf en durf jezelf te zijn, dus hoe eerder jij open bent over je zenuwen en ongemakkelijkheid, hoe fijner het zal verlopen. Als je echt het gevoel hebt dat je niets verkeerd kan/mag doen, dan is dit in ieder geval niet de juiste jongen voor jou.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 04:51

Ik denk dat je te gefocust bent op een relatie hebben dat je jezelf daardoor te veel druk gaat opleggen. Hier zou bijna iedereen onzeker van worden. Het is niet raar dat je nog nooit een serieuze relatie hebt gehad op die leeftijd. De een is gewoon wat sneller dan de ander. Het maakt van jou geen loser oid. Ik denk dat het een stuk fijner gaat als je dat probeert los te laten en gewoon gaat genieten van het dateproces. Er is geen goed en fout. Als hij dingen van jou niet leuk vindt of niet accepteert dan past hij simpelweg niet bij je. Want als je gek bent op iemand dan is dat inclusief de dingen die je zelf minder vindt.

Zelf denk ik zonder jullie te kennen dat jullie op dit moment geen match zijn. Tuurlijk is het in het begin altijd een beetje spannend maar het is belangrijk dat je jezelf kunt zijn bij iemand. Als je zelf denkt dat je hem wel echt leuk vindt dan moet je het bespreekbaar maken, zodat hij je wat bevestiging kan geven en kan helpen ontspannen. Al ben ik zelf iemand waarbij dat goede gevoel er meteen moet zijn. Ik dacht vroeger weleens dat ik nooit onbevangen en 100 procent mezelf zou kunnen zijn bij een man. Ik ben dan ook lang vrijgezel geweest. Maar uiteindelijk liep ik tegen mijn huidige vriend aan. En we zijn beide verre van perfect en dat is gewoon helemaal prima.

Ben je op andere gebieden ook erg onzeker? In dat geval zou het een goed idee zijn om daar mee aan de slag te gaan. Al wordt dat vaak ook beter naarmate je ouder wordt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:49

Gewoon elkaar stilaan beter proberen leren kennen. Na 5 dates ken je iemand nog niet. Dat gespannen zijn is best normaal denk ik, ik ben jou leeftijd (20) en had al een serieuze relatie (2,5 jaar) toen ik 16 was. Daarvoor had ik ook nog nooit een relatie gehad of iets gedaan met een jongen, ook wel een paar keren gedate en ik was toen ook heel erg gespannen en had moeite met mezelf zijn. Ik merkte wel al snel dat als die gespannenheid niet na een paar weken over ging het ook niet ging beteren. Je moet je echt op je gemak voelen bij iemand, dat is zowat een basic. Dat je wat zenuwachtig bent is normaal, maar echt niet in staat zijn om jezelf te zijn vind ik er wel een beetje over. Echter zou ik het gewoon wat tijd geven, en elkaar beter leren kennen. Weet hij dat je 'zo.weinig' ervaring hebt?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:55

Een beetje zenuwachtig zijn in het begin is normaal, maar je moet je wel echt jezelf kunnen voelen, juist in een relatie is dat zo belangrijk! Persoonlijk wil ik mezelf van het eerste moment echt goed voelen bij een persoon, anders wordt het gewoon niks. Natuurlijk was ik ook zenuwachtig toen ik mijn ex leerde kennen en bij mijn huidige vriend. Maar zeker bij mijn vriend voelde ik me tegen het eind van de eerste date al heel prettig, de zenuwachtigheid was er daardoor ook bijna niet op de volgende dates.
Dus: probeer je angst en onzekerheid los te laten, probeer niet constant indruk op hem te maken ofzo, just go with the flow. Voel je je nog steeds niet jezelf, dan is het misschien niet de juiste persoon.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:28

Je moet jezelf ook een beetje kennen. Ik ben altijd onzeker/zenuwachtig bij nieuwe personen in het begin, zelfs bij vriendinnen bijvoorbeeld. Maar het moet wel goed voelen daarnaast.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:06

Oh hemeltje ik ging ook dood van de zenuwen in het begin, tot dat mijn vriend toendertijd een enorme scheet liet en zei: zo dan hebben we die fase vast gehad, nu kan ik mezelf zijn :D. Je bent jong dus het komt vast wel goed. Je groeit erin. (ik ben nu 38 en getrouwd dus ik ben niet helemaal labiel gebleven :D)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:09

Mer1980 schreef:
Oh hemeltje ik ging ook dood van de zenuwen in het begin, tot dat mijn vriend toendertijd een enorme scheet liet en zei: zo dan hebben we die fase vast gehad, nu kan ik mezelf zijn :D. Je bent jong dus het komt vast wel goed. Je groeit erin. (ik ben nu 38 en getrouwd dus ik ben niet helemaal labiel gebleven :D)

Man naar mijn hart :’)
Bij een van de eerste dates moest ik perongeluk vet hard boeren waarop op hij zei: ah dan is dit ook vast goed *laat harde scheet*

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:14

Hahaha _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:15

Ik weet altijd dat het goed zit wanneer je zonder zorgen lelijke onderkinselfies naar elkaar kan sturen. :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:31

Ik blijf de scheten van die kerel van mij toch niet echt leuk vinden.
Ik blijf het gewoon fatsig vinden.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:33

Is toch maar lucht :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:34

Nee ik pik het ook niet, ik vind het zo goor!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:40

Als je dat al erg vind, hoop ik niet dat je een grote broer hebt... Die zijn nog erger en schamen zich zeker niet...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:49

Tsja ik geniet ook niet van de scheten van mijn kerel, maar ja als ie dwars zit moet ie eruit. Ik duik ook liever de WC in om hem te laten ontsnappen :D Maar ja... Soms is ie gewoon zo snel als de wind :D Maar ik ben niet meer bang dat mijn relatie erop stuk loopt en dat was eigenlijk de strekking van mijn verhaal. Niet dat ik geniet van de lucht...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:49

Nee ik ben enigskind. Misschien komt daar mijn aversie vandaan xD