Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:14

Nou, gezellig dan. :') Daarom proberen zoveel mensen het je dus aan te smeren. omdat het natuurlijk niet verkoopt. _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:18

Proberen ze je een zalfje aan te smeren :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:43

Ja, het is daarnaast ook nog eens zo dat ze echt iedereen aannemen/aanmelden. Je hoeft zogezegd geen ervaring te hebben in het verkopen etc.

Hartstikke leuk natuurlijk, maar als je totaal geen idee hebt van verkopen, red je het gewoon niet. Een zelfrespecterend bedrijf zal echt een selectie procedure doen voor zij iemand aannemen of inzetten. :P FLP accepteerde iedereen. Waarom? Omdat ze simpelweg zelf geld verdienen aan de niet verkopende "schaapjes"

Het is dus voor mij zeker een oplichtersbende. :)

Leuk linkje op radar: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 57&t=51804

Voor als je je verveelt, is wel 46 pagina's lang en niet het enige topic op de site, hahaha! :D

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:43

FLP ik word er zó gek van. sommige mensen zijn er echt door geobserdeert. een tante? van mn vriend verkoopt dat ook maar hee ze heeft letterlijk alles te danken daaraan (volgens haar dan) heeft ze een scheet gelaten? ja dat komt dardoor. moet ze poepen? komt vast daardoor. árgh zo vervelend!

Maargoed ik moet bekennen de tandpasta is wel echt super goed. wordt van normale tandpasta echt misselijk tot overgeef neigingen aan toe maar met die alooe vera tandpasta heb ik daar geen last meer van. al hoop ik ooit nog een goedkopere tandpasta te ontdekken :))
[edit wow sorry vet offtopic :'))

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:50

Meen je niet!! Haha, helemaal geobsedeerd? :')

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:05

Jep ik citeer; het is geen werk het is een levensstijl.. uumh okee :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:11

Vrienden van mijn schoonouders verkochten het ook (of ze dat nu doen weet ik niet).
Maar zij was ervan overtuigd dat de producten de huidziekte van mijn man wel zouden genezen.
Ja natuurlijk geloof je het zelf!
In geen enkel ziekenhuis in NL wisten we wat ze ermee aanmoesten laat staan genezen.
Hij is zelfs gevraagd om op zo'n speciale "kijkdag" voor artsen te komen omdat het zo zeldzaam is.
Overigens niet aan de producten begonnen haha

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:02

Het feit dat deze producten geen medisch CE keurmerk dragen, houd ook in dat ze niet als medisch hulpmiddel of geneesmiddel verkocht mogen worden.

Maar goed, dit topic gaat niet over deze rakkers. Ik verbaasde mij er wel over dat ze op deze wijze mensen ronselen. Hondsbrutaal, via marktplaats :))

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:45

Hoera! Mijn eerste aankoop (boek) is net in goede orde gearriveerd.
Conditie wel iets minder dan degene die ik via Bol had gekocht (wat bruin aan randen, volgens mij werd daar thuis gerookt) maar verder prima en onbeschadigd dus ik ben tevreden. Ga nu lekker lezen.
En dan op zoek naar het volgende deel :P

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:07

Hm lastig. Ik heb een geïnteresseerde voor 2 rijbroeken, gegevens al uitgewisseld en ze zegt net het geld over te hebben gemaakt maar omdat ze bij een andere bank zit, zal het geld er pas morgen op staan.
Ze wil de broeken graag snel hebben en vraagt of ik ze vandaag al wil versturen, heeft een betalingsbewijs met de laatste mail meegestuurd, een soort printscreen. Hoe betrouwbaar is zoiets?

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:11

m0niekkkie schreef:
Hm lastig. Ik heb een geïnteresseerde voor 2 rijbroeken, gegevens al uitgewisseld en ze zegt net het geld over te hebben gemaakt maar omdat ze bij een andere bank zit, zal het geld er pas morgen op staan.
Ze wil de broeken graag snel hebben en vraagt of ik ze vandaag al wil versturen, heeft een betalingsbewijs met de laatste mail meegestuurd, een soort printscreen. Hoe betrouwbaar is zoiets?

Als ze het voor 1 uur heeft overgemaakt, wordt het bedrag meestal vanmiddag bijgeschreven.
Ikzelf zou daar in ieder geval op wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:12

Ik zou het niet doen. Makkelijk te photoshoppen en als ze zo vreselijk haast had kan ze ze toch beter in de winkel halen of ophalen... Morgen word de post ook nog verstuurd dus zou dat zelf persoonlijk niet doen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:12

Gewoon wachten tot het geld er is, printscreen is niet betrouwbaar :n

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:22

Gewoon wachten.
Had ze t maar eerder moeten bedenken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:27

Ook met andere banken heb je grote kans dat het er vandaag al op staat!
Ik zou het inderdaad ook afwachten tot het daadwerkelijk bij jou is bijgeschreven.

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:40

Oké bedankt, ik wacht het nog maar even af dan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:42

Ook inderdaad afwachten. Zoals hierboven ook wordt gezegd: dat had ze zich ook eerder kunnen bedenken toen ze zag dat het geld naar een andere bank moet.

Ik heb zojuist 3 pads verkocht. Fijne correspondentie met die vrouw, via facebook. Ik ga voor het eerst via DHL verzenden, ik heb haar wel gezegd dat ik dat nog niet eerder had gedaan dus ik had daar wel wat vragen over. Om haar toch een goed gevoel te geven heb ik nog eens een extra foto van de drie pads bij elkaar gemaakt zodat ze zeker wist dat ik de pads ook daadwerkelijk had. Dat gaf haar een heel fijn gevoel. Op haar beurt stuurde ze keurig een printscreen van de transactie en zojuist heb ik het label voor mekaar gemaakt. Straks afleveren bij het servicepoint en dan heb ik mijn eerste DHL-ervaring binnen. :)

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:26

Ik heb sinds tijden weer eens oude kinderkleding op Marktplaats gezet, ik ben benieuwd of er reacties op komen. Zijn er mensen die eventueel zouden willen kijken of de prijzen reëel zijn? :)

@Jolien87, wat is het voordeel van verzenden met DHL boven de normale post?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:30

Het is een stuk goedkoper. Ik heb nu €4 aan verzendkosten betaald. Het enige nadeel is dan dat je verzendt van servicepoint naar servicepoint, dus de ontvanger krijgt het niet thuisbezorgd. Maar dat heeft dan ook wel weer meteen het voordeel dat je niet op een bepaald tijdstip hoeft thuis te zijn.
Voor het verzenden moet je een mailadres of telefoonnummer van de ontvanger aangeven waarop diegene op de hoogte gehouden kan worden van de zending. En als verzender kun je er ook voor kiezen om je mailadres in te vullen zodat je een bericht krijgt wanneer het pakketje is aangekomen.
DHL duurt wel wat langer dan 1 dag, in tegenstelling tot PostNL maar ik lees over PostNL een stuk meer negatieve verhalen dan DHL dus daar kun je ook zo je conclusies uit trekken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:32

Per postnl wordt ook wel heel wat meer verzonden... :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:33

Is helemaal waar. :j
Ik weet dus ook niet of het aantal klachten wel zo objectief is. Maar laat ik het dan zo zeggen: ik heb nog nooit vervelende ervaringen gelezen over DHL.
Maar, eerlijk is eerlijk: zelf heb ik nog nooit gedoe gehad met PostNL, zowel als verzender als ontvanger.
Het was ook dat de koper van de pads graag via DHL wilde werken zodat voor haar de verzendkosten lager zouden zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:36

:)
Heb het idee dat het prijsverschil tussen beiden wel stukken kleiner is geworden?! Als je het niet zelf uitprint en naar adres laat verzenden, ben je volgens mij haast hetzelfde kwijt!?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:45

Ik koop ook alleen naar dingen als diegene met Dhl verzend, scheel 2.75 per keer en vind het ook fijn dat ik het kan ophalen wanneer het mij uitkomt :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:47

Ik heb niet gekeken naar de andere tarieven.
Alleen als je het label niet zelf uitprint, maar dit laat doen bij het servicepoint dan betaal je 50 cent extra.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:48

ik heb 1 keer met DHL verzonden en 1x ontvangen met DHL, beide keren goed gegaan, maar ik vind hun verwerkingstijd echt idioot. Mijn verzonden pakketje deed er 5 dagen over.