Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 16:45

Al even erg als dat buitenlanders een valse naam moeten gebruiken... Als vrouw niet waardig genoeg zijn om zaken mee te doen in bepaalde culturen of over bepaalde goederen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 16:56

Mij boeit het niet, op mijn werk destijds had ik dat ook al. Zochten ze dhr (vul mijn achternaam in) en kwamen ze aanzetten met een relatiegeschenk als een pirelli kalender. :D en dan de oeps :o reacties _O- een stage geweigerd want ik was een vrouw en die wilden ze niet. Leraar die vond vrouwen achter het aanrecht. Toen ik als eerste meisje op de hts aankwam zetten. Dus ik verbleek daar niet van. Ik ken meer dan genoeg oerhollandse mannen, de echte Karels, Jans, Johns, Piets en Kees die precies dezelfde instellingen hanteren. Ik werk daar handig omheen. Laat hun in hun waarde door een mannelijke backup die er dan eigenlijk voor decoratie bij staat :(:) maar handel het zelf af.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 18:41

Niet perse iets geks, maar heb nu een koper die een meubel uit elkaar wil halen in m'n huis.. is het gek als ik dit niet liever niet heb? Snap zijn idee erachter maar toch je komt wel in iemand z'n priveruimtes.

Wat zouden jullie doen?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 18:45

Boelles schreef:
Niet perse iets geks, maar heb nu een koper die een meubel uit elkaar wil halen in m'n huis.. is het gek als ik dit niet liever niet heb? Snap zijn idee erachter maar toch je komt wel in iemand z'n priveruimtes.

Wat zouden jullie doen?

Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Zowel bij het kopen als verkopen niet moet ik zeggen.
Evt zelf al demonteren? Of als het kan desnoods in de tuin of op de oprit als het mogelijk is?

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 18:47

Zei mn vriend net ook al, krijgen 'm in z'n geheel niet uit die ruimte dus dan demonteren, monteren en dan weer samen demonteren op andere plek :+

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 20:28

Maar wacht even… het meubel kan niet in z’n geheel naar buiten? Dan is er toch geen andere optie dan demonteren in die ruimte? Of het idd zelf doen…

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:07

Ja, het object is breder dan het gat van de deur. Vandaar dat ik deze al wou demonteren, maar dat wou koper niet want wil 'm zelf demonteren. Echter ben ik er niet zo happig op om iemand in mijn woning toe te laten die ik niet ken. Het betreft een item op een slaapkamer.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:40

Ik zou ook liever zelf demonteren inderdaad. Controle op de staat maar ook zien hoe het weer in elkaar moet.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:14

Michelle_96 schreef:
Ik zou ook liever zelf demonteren inderdaad. Controle op de staat maar ook zien hoe het weer in elkaar moet.

Precies dit.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:16

Ik demonteer ook graag zelf ja, dus ik snap het wel. Heb ook weleens een bed laten demonteren door de kopers. Scheelt mij werk, sjouwen en geeft de garantie voor mij dat het het probleem van de kopers is als het demonteren misgaat.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:17

Ik zou wel laten betalen voor het demonteren. Stel dat ze zelf iets stuk maken tijdens het demonteren, dan is dat hun probleem.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:11

Ik heb laatst een dierenhok gekocht en deze was ook al gedemonteerd omdat die man geen zin had om samen te demonteren. Hij heeft wel van alles foto's genomen en af en toe een video.

Was helemaal prima dus ik zou dat voorstellen. En idd, dadelijk gaat het kapot bij demonteren en krijg je in je huis discussie over geld of ze beschadigen de muren of deuren met naar buiten tillen ofzo :x

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

Ik heb nooit wat gekocht wat ik zelf nog “moest’ demonteren. Altijd goede foto’s gezien en daarna de foto’s wanneer het gedemonteerd was.

Afhankelijk wat het zou zijn, zou ik het de koper laten doen. Maar wanneer je je niet prettig voelt wanneer iemand echt in je privé ruimte komt, zou ik die keus niet eens geven maar het zelf al demonteren en naar beneden brengen. Dan is er geen discussie over. Wil deze koper hem dan niet, prima toch? Door naar de volgende.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:47

Ik zit met iets vreemds op marktplaats opeens met betalingen.

Het product en verzendkosten is 16,25 bij elkaar. Ik moet bijna 20 euro betalen volgens het betaal systeem maar de verzender krijgt in totaal maar 15 euro betaald. Daar klopt dan iets toch niet?

Service kosten? Kopersbescherming? Dingen die je niet kunt uitzetten lijkt het?

Ik vind het oneerlijk dat de verzender feitelijk te weinig betaald krijgt en ik teveel betaal, er gaat dan bijna 5 euro naar marktplaats voor niks?
Ik heb nog niet eerder van dit betaal systeem gebruik hoeven maken. Wat ik meest koop of verkoop is afhaal spul en ter plekke betalen

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:36

staat in de advertentie alleen Ophalen, in de tekst ook ophalen.
krijg ik bericht of ik het product dat ik verkoop ook wil verzenden, want meneer woont te ver weg...

waarom zou ik willen verzenden als overal ophalen staat?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:56

Scc. Ik had dat eens per ongeluk aanstaan en vragen mag toch?

En demonteren zou ik ook liever zelf willen doen, of samen. Dan geen gedoe achteraf over beschadigingen of niet compleet

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:22

karuna schreef:
Ik zit met iets vreemds op marktplaats opeens met betalingen.

Het product en verzendkosten is 16,25 bij elkaar. Ik moet bijna 20 euro betalen volgens het betaal systeem maar de verzender krijgt in totaal maar 15 euro betaald. Daar klopt dan iets toch niet?

Service kosten? Kopersbescherming? Dingen die je niet kunt uitzetten lijkt het?

Ik vind het oneerlijk dat de verzender feitelijk te weinig betaald krijgt en ik teveel betaal, er gaat dan bijna 5 euro naar marktplaats voor niks?
Ik heb nog niet eerder van dit betaal systeem gebruik hoeven maken. Wat ik meest koop of verkoop is afhaal spul en ter plekke betalen

Wat kost het produkt zelf? Het gebeurt wel dat de verkoper per ongeluk het verkoopbedrag + verzendkosten invoert, maar de verzendkosten gaan automatisch. (Als je het via marktplaats betalen doet) kopersbescherming kan je nog extra aanvinken, maar dat is niet zo duur.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:52

Ik kan niks extra aan vinken of uitzetten. :n ik doe het via de gewone site niet via een app. En er is ook geen enkele uitleg over het wat en waar. Alleen die service kosten van 40 cent waarvan ik geen idee heb waarvoor dat is. Ik heb een bericht gestuurd of zij meer zien. Product is met verzenden erbij iets over de 16 euro.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:08

Dat maakt niks uit, je kan via marktplaats betalen of zelf overmaken. Maar als je die 0,40 hebt dan ist via marktplaats. Dan kun je in dat betaalblokje zien wat er allemaal bij in zit.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:24

karuna schreef:
Ik kan niks extra aan vinken of uitzetten. :n ik doe het via de gewone site niet via een app. En er is ook geen enkele uitleg over het wat en waar. Alleen die service kosten van 40 cent waarvan ik geen idee heb waarvoor dat is. Ik heb een bericht gestuurd of zij meer zien. Product is met verzenden erbij iets over de 16 euro.

Vraag aan de verkoper welk bedrag hij/zij heeft ingevoerd. Waarschijnlijk de prijs inclusief verzendkosten en gooit Marktplaats daar de verzendkosten nog bovenop. Zo werkt dat. Je moet het bedrag exclusief verzenden invoeren of dat je de verzending zelf regelt.