Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:51

Mijn biecht: Ik weet dat als je EHBO hebt, dat je verplicht bent om te helpen bij een ongeval. Nu is het zo dat ik mij al sinds jaar en dag erger aan sommige motorrijders die onveilig (lees: nauwelijks) gekleed op de motor stappen. Daar straks kwam er ook weer zo'n hatseflats aanrijden in zijn hempie, korte broek, slippers met blote voeten, geen handschoenen en alleen een helm op (waarom draag je die dan wel?). Ik heb werkelijk gedacht dat als hij op zijn bek zou gaan, ik alleen maar 112 zou bellen. Mijn fatsoen doet uiteraard in het echt wat anders, maar ik ben zó geneigd om dat soort gasten te laten pijn lijden tot er professionele hulp komt. Pak anders een fiets of ga met de auto, maar kleed je veilig; weer of geen weer.

Bloemetje75

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:00

Ik heb toen straks met de vriendin waar ik bij logeer, ongegeneerd met glas wijn uit het raam zitten kijken naar het publiek bij de tentoonstellingsopening bij de gallerie tegenover….
Niets leukers dan mensen kijken. En dan maakt me dat niet uit of dat in Knokke is of in de Efteling of de Aldi/Lidl.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:16

Ik heb gisteren een groot incident voorkomen op het werk en heb echt staan janken en trillen als een rietje toen alles opgelost was… Had me bijna “unfit to fly” gemeld omdat ik het mentaal even niet meer verwerkt kreeg.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:20

Och dat is minder Dioxide :(:)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:27

hagelslag schreef:
@soepblik.

In duitsland moet er nog voor elke transactie een paar cent betaald worden. Vandaar dat duitsers niet veel pinnen maar liever een x bedrag contant pinnen.
Dit is op jaarbasis vele malen goedkoper

In Frankrijk idem. Terras gezien waar voor minder dan tien euro carte bancaire verboden was.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:29

Dioxide schreef:
Ik heb gisteren een groot incident voorkomen op het werk en heb echt staan janken en trillen als een rietje toen alles opgelost was… Had me bijna “unfit to fly” gemeld omdat ik het mentaal even niet meer verwerkt kreeg.

Jeetje, klinkt heftig :(:)

Wil je er meer over vertellen of kan dat niet?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:45

Dioxide schreef:

Oei! Maat van me was ooit Loadmaster bij de Britse Royal Air Force. Is bij het beladen van een Hercules vast gepind tussen de heftruck/lading en de binnenkant van de Hercules en daarna 2meter naar beneden geknald. Is nooit helemaal goed gekomen, fysiek gezien.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:51

Mkango schreef:
Ik vind Nederlanders vooral brutaler doordat het een vrij egalitaire maatschappij is. Dat valt met name op als je kijkt naar hoe er gecommuniceerd wordt met oudere mensen en leidinggevenden tov van andere culturen. Tel daarbij op dat Nederlanders vrij direct communiceren en ook snel hun mening ventileren, dan komt dat in andere culturen vaak als bot of onvriendelijk over.

Overigens moet ik wel altijd gniffelen om dat beeld van al die keurige Britten. Dat deel ik helemaal niet namelijk. :') Ja, de upper class, maar dat is maar een minimaal deel van de maatschappij.
Klopt, alleen in de UK heb ik vrouwen letterlijk uit de pubs zien kruipen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 23:54

In Londen werden bewusteloze meiden per 5 in een ambu gegooid, zo bizar!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 00:06

Scheelt weer reiskostten :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 00:10

ReadTheRulez schreef:

Ja, inderdaad :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 00:12

Urbanus schreef:
Whoops!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ailill op 05-08-22 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 00:12

ReadTheRulez schreef:
Maar wel extra reiskotsen :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 00:14

Dat beeld van die keurige Britten komt natuurlijk uit de tijd dat alleen de upper class de mogelijkheid had om internationaal te reizen.
Of ja, de lagere klassen reisden ook wel, maar die gingen dan diep onderin een schip enkele reis naar de VS, of als ze het echt te bont hadden gemaakt Australië.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 02:07

Ailill schreef:
ReadTheRulez schreef:
Maar wel extra reiskotsen :')

Gedeelde vreugd :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 06:29

oomens schreef:
Dat beeld van die keurige Britten komt natuurlijk uit de tijd dat alleen de upper class de mogelijkheid had om internationaal te reizen.
Of ja, de lagere klassen reisden ook wel, maar die gingen dan diep onderin een schip enkele reis naar de VS, of als ze het echt te bont hadden gemaakt Australië.

Oh no you didnt...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:50

Urbanus schreef:
oomens schreef:

Oh no you didnt...

I didn't what?
Half Engeland (en Ierland) is via Liverpool naar de VS geëmigreerd in de hoop dat ze daar wel kansen zouden krijgen. Australië is lange tijd een strafkolonie geweest waar je alleen heen werd gestuurd als je wat op je kerfstok had.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:16

verootjoo schreef:
Dioxide schreef:

Jeetje, klinkt heftig :(:)

Wil je er meer over vertellen of kan dat niet?

Om het even abstract (en in het Nederlands) te omschrijven: ik heb bijna een steigerend vliegtuig gehad (wat meestal einde vliegtuig + een aantal gewonden + einde carriére betekent).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:32

Hoe gaat een vliegtuig steigeren?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:33

Ik heb echt een stronthekel aan van die groepjes 50 plussers die lekker met de mannetjes en vrouwtjes een dagje op de elektrische fiets gaan toeren en niet doen aan richting aangeven, even aan de kant gaan, mee berekenen hoe smal sommige fietspaden zijn en stilstaan midden op een kruising om lekker met zijn allen over de mobiel of kaart te buigen. Dan vaak ook nog mengen met een ander zelfde soort groepje om over en weer te roepen waar Hoenderlooooo is. Wat kunnen mensen toch achterlijk zijn.

Ik heb ook altijd de indruk gehad dat zodra je in een scootmobiel terecht komt je langzaam je ziel kwijtraakt. Dat vind ik vooral heel sneu.

Ik kas dat we het over Duitsland hadden. Ik ben er net een aantal dagen doorheen gefietst en vergeleken met Nederland en Denemarken zijn de mensen een stuk onvriendelijker op de weg. Op de campings wel vriendelijk, al is er ook mijn powerbank gejat, dus ja. Qua Engels vind ik het wel verbeterd, vooral bij jongeren. Ook wat 40+ mensen waar ik best een praatje mee kon houden in het Engels. Een man was ervan overtuigd dat ik als Nederlander wel goed Duits moet spreken omdat we Duitse tv hebben :o? Ik weet dat we ergens een schlager muziek zender hadden, maar heb hem er verder maar op gewezen dat dat alleen heul lang geleden zo was en ik maar 2 jaar Duits op de middelbare heb gehad. Kan het best verstaan en er een beetje in communiceren, maar dat was het dan ook.

In Denemarken sprak iedereen prima Engels, zelfs de oude vrouw achter de kassa in een afgelegen dorpje, dat zou ik hier in Nederland dan weer niet verwachten. Ook kinderen bij de Duitse grens die zelfs naar een Duitse school gingen (is een vaag grensgebied met Denen en Duitsers door elkaar door het steeds veranderen van de Deense grens) spraken zo goed Engels als ik, en ik moet Engelse wetenschappelijke presentaties geven op universitair niveau dus dat zegt wel wat. :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:37

Suzanne F. schreef:
Hoe gaat een vliegtuig steigeren?

Teveel gewicht (vracht) achterin het vliegtuig waardoor de neus van de grond komt.

Foto:
https://imgur.com/9oBnfY4

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:40

Oh bizar. Dus verkeerd laden begrijp ik?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:41

Urbanus schreef:

Kijk op een vrijdagavond eens op de luchthaven van Alicante, als ze massaal komen feesten in Benidorm, vrijgezellenfeestjes voorop. Komen al flink bezopen aan vaak en dan moet de pret nog beginnen. Ik heb zelf een keer op een avondvlucht van Stansted naar Murcia gezeten, stomverbaasd over het continue omroepen (Ryanair) van wijn en bier in de aanbieding. Ik was gewend aan koffie en frisdrank vanuit Nederland of Duitsland.

Sinds ik in Spanje woon, waar de Engelsen hun eigen ´UK under the sun´ hebben gevonden, is mijn achting voor dat volk aardig gedaald. Een paar goede daargelaten hoor. Ze gaan uit om dronken te worden. Een vriendin van me (Spaanse) heeft in een Engelse pub gewerkt hier, haar verhalen zijn werkelijk te erg voor woorden.

Mijn eigen dochter heeft een relatie gehad met een Brit, zeven jaar lang. Ook een eind aan gekomen door zijn drankmisbruik en alles wat er uit volgde.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:42

Suzanne F. schreef:
Oh bizar. Dus verkeerd laden begrijp ik?

Erg verkeerd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:44

Oh ik hoop altijd zo dat mijn dochter na haar 18e niet van die stomme dingen gaat doen…
Dronken in een ambulance worden gegooid…. Jeetje zal je kind maar zijn.