Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:42

Scan'r app downloaden.
Die maakt één groot pdf bestandje van alles wat je scant.

Dus bladeren maar.

Zo scan ik contracten van personeel in..vaak pagina of 8 a 10, duurt hooguit 1 minuutje.

Gratis te gebruiken.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:43

Nyaleti schreef:
Met welk bedrijf kan ik het beste iets naar België sturen? En kan die Belg het het beste weer naar mij terug sturen?
Klein pakketje en het gaat sowieso aangetekend. Doe het denk ik pas volgende week, dan is de ergste drukte bij de Post voorbij en verkleint dat de kans op kwijt raken een beetje... :=

Verzekeren heeft geen zin, geen geldwaarde maar wil het absolute niet kwijt raken. (Werkboek waar hij antwoorden uit wilt, ik die het later nog wil gebruiken om te studeren)

Oké dat ging niet als gepland, dus opnieuw dan maar.

Via PostNL, andere via BPost, de Belgische post. Die zijn helaas meestal duurder. Over het algemeen zijn hier redelijk wat PostNL postpunten.

Maar persoonlijk zou ik het inscannen/foto’s nemen, de hele zooi in 1 pdf zetten en dan doormailen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:39

Morrie schreef:
marleen_88 schreef:
Die dooi mag van mij komen, heb genoeg gehad van die niet strooiende gemeente hier. Strooien alle gemeentes zo slecht binnen de bebouwde kom?

Van mij mag het warm water regenen!
Hier in de straat is niet gestrooid, de VVE heeft dit keer de stoep ook niet gestrooid, dus de parkeerplaats is onbereikbaar voor de meeste mensen (appartementencomplex voor ouderen). Mijn man moest naar de verjaardag van zijn kleinzoon en is door de tuin naar zijn auto gestrompeld. Ik durf de deur niet uit, heb 9 weken geleden mijn enkel gebroken, ik ben als de dood dat ik val en weer wat breek. Met mij veel buren die al een aantal dagen de deur niet uit durven.

Kan je onderling afspreken toch met andere bewoners?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:41

Jolliegirl schreef:
Scan'r app downloaden.

Dus bladeren maar.

Zo scan ik contracten van personeel in..vaak pagina of 8 a 10, duurt hooguit 1 minuutje.

Gratis te gebruiken.

Oh dit klinkt handig!
Moet ik dan alsnog het echt inscannen, dus met een printer / scanner, of kan ik er fotos van maken?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:00

Vermoedelijk foto's maken :D

Ik heb zelf adobe scan en Tiny scan (ook twee gratis apps).
Ik vind adobe scan het beste werken zelf :j

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:01

Nyaleti schreef:
Jolliegirl schreef:
Scan'r app downloaden.

Dus bladeren maar.

Gratis te gebruiken.

Oh dit klinkt handig!
Moet ik dan alsnog het echt inscannen, dus met een printer / scanner, of kan ik er fotos van maken?

Maar hij wil dus antwoorden die jij al bedacht hebt van jou hebben en wel op zijn manier? Lijkt mij dat jij wel wat meer moeite mag doen als ze zo graag wil.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 00:18

Nyaleti schreef:
Jolliegirl schreef:
Scan'r app downloaden.

Dus bladeren maar.

Gratis te gebruiken.

Oh dit klinkt handig!

Je download de app op je telefoon.
Maakt foto's, die worden automatisch omgezet naar pdf.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:42

Hoe kan het dat mijn zorgtoeslag voor 2023 hoger is dan mijn maandbedrag wat ik bij de verzekering betaal?

Ik krijg 154 euro per maand, maar mijn verzekering is ongeveer 125.

Vind het niet erg om geld toe te krijgen maar het is de Belastingdienst, dus sus :')

Weet iemand hoe dit kan?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:13

Ik heb dat ook. Dat komt omdat de zorgtoeslag flink omhoog gaat omdat de zorgverzekering ook duurder wordt maar niet iedereen met zijn zorgverzekering daar boven zit. Je kan ook zien wat je zorgverzekering gaat kosten, bij mij stijgt hij zo'n 25 euro dit jaar. Of is de 125 euro al van volgend jaar?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:24

Omdat zorgtoeslag vast zit aan je inkomen, niet aan je premie voor zorgverzekering.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:09

Amado7 schreef:
Ik heb dat ook. Dat komt omdat de zorgtoeslag flink omhoog gaat omdat de zorgverzekering ook duurder wordt maar niet iedereen met zijn zorgverzekering daar boven zit. Je kan ook zien wat je zorgverzekering gaat kosten, bij mij stijgt hij zo'n 25 euro dit jaar. Of is de 125 euro al van volgend jaar?

Is al van volgend jaar! Ik zit nu op 117 geloof ik.

@Lalidan dat weet ik inderdaad! Maar had dat nog niet gekoppeld als verklaring voor waarom hij nu dan ineens hoger is dan mijn premie. Ben gewend om altijd zelf nog wat bij te moeten leggen dus ik was een beetje achterdochtig omdat het toch de Belastingdienst blijft :Y)

Maar goed komt wel welkom want ik moet nog een aanvullende module gaan nemen. Dus kom toch hoger uit dan het bedrag wat nu vast staat voor volgend jaar.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:01

Ik heb altijd meer zorgtoeslag dan verzekering, doordat ik altijd zeer goedkoop verzeker.

Maar neem ook mee dat de toeslag niet alleen is voor je maandelijkse bedrag, maar ook voor je eigen risico. Dat is nog eens 32 euro per maand.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:08

Hoe kan het dat ik pijn krijg in mijn tanden als ik (heel erg out of shape) moet rennen en daarna compleet buiten adem ben?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:20

Captain schreef:
Hoe kan het dat ik pijn krijg in mijn tanden als ik (heel erg out of shape) moet rennen en daarna compleet buiten adem ben?

Goh, ik heb dat ook altijd. Vraag me ook serieus af waardoor dat komt.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:28

Koude lucht doordat je door je mond gaat ademen?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:57

Ik las net dat het door toename in bloedstroom gaat door inspanning en je daardoor ongemak kunt ondervinden aan je tanden. Klinkt opzich logisch

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:52

Ik ben momenteel niet in staat post en pakketjes op te halen dus dat doet mijn moeder nu voor me en de Primera dame zei dat er een aangetekende brief van 'Conrad Software Engineer' voor mij ligt die mijn moeder niet mag aannemen.

Ik heb geen flauw benul wat het kan zijn, weet ook niet wat voor bedrijf het is, ik heb naar mijnn eet en nooit iets van doen gehad met ze maar nogmaals ik weet niet wat het voor bedrijf is. Moet ik dit zodra het kan aannemen of ik dan in de problemen?

Kent iemand dit bedrijf??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:20

Captain schreef:

Pijn in je tanden? Ik krijg pijn in mijn keel.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:38

Conrad? Ken ik als grote elektronicaleverancier. Daar koop ik van alles, lampjes, toner, oortjes...
https://www.conrad.nl/

Conrad Software Engineer zegt me niks, Google helpt me ook niks vinden.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:14

Kun je een cruise naar de carribbean ook in juni/juli doen of gaan die alleen maar vroeg of laat in het jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:19

Yom schreef:
Kun je een cruise naar de carribbean ook in juni/juli doen of gaan die alleen maar vroeg of laat in het jaar?
Hangt vooral af van welk deel van de Caraïben je wilt bezoeken. Een groot deel van de Caraïben ligt namelijk in orkaangebied en het orkaanseizoen is van juni tot ongeveer november, dus nee, er zullen niet veel aanbieders zijn die dan graag uitvaren.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:33

Mmmm nee dan zijn we wel erg snel rond als er een orkaan is

Dan moeten we iets anders leuks bedenken want ik heb eind juni tot half juli vakantie

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:35

Ik heb een vriendin die dat gedaan heeft eind Juli als huwelijksreis. Weet niet hoeveel aanbieders er voor zijn. Maar het kan wel.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:41

Ik loop wel een keer een reisbureau binnen om te vragen, thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 02:36

Yom schreef:
Ik loop wel een keer een reisbureau binnen om te vragen, thanks!
Hier vind je wat extra info met ook info hoe het zit met orkanen en cruises: https://www.cruisecritic.co.uk/articles.cfm?ID=146

Er wordt wel gevaren, maar minder. :) Ik was een paar jaar terug half oktober op St Kitts en er meerden wel cruiseschepen af, maar dat was om de twee à drie dagen in plaats van dagelijks. Dus het is zeker wel de moeite waard om er even in te duiken, maar je moet dus wel rekening houden met eventuele aanpassingen van je vakantie/vaarschema.