Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:Ik snap het ook niet waarom sommige winkels wel open mogen en anderen weer niet. Net als een bouwmarkt bijv. Ik vind dat eigenlijk wel een winkel die open zou moeten blijven. Vaak zijn deze ook heel ruim opgezet.
Als je ineens een lekkage hebt oid…. Hier had ik het dat de doucheslang gisteren ineens kapot klapte. Ik kon niet meer douchen. Lichte paniek, want kerst kwam eraan, bouwmarkten dicht en as maandagochtend vroeg word ik onverwachts geopereerd. Click en collect was lastig want ik kreeg bij het meeste te zien dat het niet op voorraad was. Uiteindelijk bij de action via click en collect goedkoop spul kunnen scoren. Dan zie ik over een paar weken wel als ik weer goed op de been ben. Maar wat was het nu vervelend dat je niet eten naar de bouwmarkt kunt rijden. Die hadden ze van mij als essentieel mogen bestempelen.
Vayo schreef:Ik snap het ook niet waarom sommige winkels wel open mogen en anderen weer niet. Net als een bouwmarkt bijv. Ik vind dat eigenlijk wel een winkel die open zou moeten blijven. Vaak zijn deze ook heel ruim opgezet.
Als je ineens een lekkage hebt oid…. Hier had ik het dat de doucheslang gisteren ineens kapot klapte. Ik kon niet meer douchen. Lichte paniek, want kerst kwam eraan, bouwmarkten dicht en as maandagochtend vroeg word ik onverwachts geopereerd. Click en collect was lastig want ik kreeg bij het meeste te zien dat het niet op voorraad was. Uiteindelijk bij de action via click en collect goedkoop spul kunnen scoren. Dan zie ik over een paar weken wel als ik weer goed op de been ben. Maar wat was het nu vervelend dat je niet eten naar de bouwmarkt kunt rijden. Die hadden ze van mij als essentieel mogen bestempelen.
Shadow0 schreef:Achterom schreef:Nee, want je creëert daarmee schijnveiligheid.
Dat is niet zo.
Citaat:Citaat:En hoe kom je erbij dat andere thuiszorgorganisaties dat niet doen? Alleen omdat ze minder camerageil zijn dan Jos de Blok?
Er zijn in elk geval een aantal thuiszorgorganisaties die het nadrukkelijk niet doen en geen FFP2 verstrekken of adviseren aan hun medewerkers en ook niet altijd even meewerkend reageren op een vraag.
Citaat:Citaat:Inmiddels zijn overal ruim voldoende FFP2 maskers voorradig en moeten deze verstrekt worden als medewerkers daarom vragen.
Wat ik op zich nog steeds raar vind, waarom niet gewoon verstrekken en adviseren. Maar bovendien wordt er lang niet in iedere organisatie even begripvol gereageerd op die vraag.
Citaat:Citaat:Ook genoeg organisaties die standaard FFP2 verstrekken.
Misschien moet je eens een keer in de praktijk kijken, in plaats van alleen achter je pc
Gelukkig maar dat meerdere organisaties het ook wel doen. Maar bedenk even dat deze discussie begon omdat iemand in de zorg zich zorgen maakte omdat ze niet veilig toegang heeft tot beschermingsmiddelen (die pas in de gang liggen waar ze moet zijn), en FFP2 geen standaard advies is. In de praktijk dus.
sureido schreef:In omliggende landen zijn er minder vergaande maatregelen genomen. Is dat omdat ze daar op tijd geboosterd hebben, of gaan die andere landen gauw volgen?
Van Dissel: "Ik denk het laatste. We zien al dat verschillende landen extra maatregelen nemen, of dat de medische experts de politici daartoe oproepen, in Duitsland, Denemarken, Duitsland en België."
https://nos.nl/artikel/2410830-rivm-mog ... er-omikron
Nee, dat hoopt ie dat andere landen meer maatregelen nog gaan nemen. Voor nu lijkt het alsof Omikron toch wat positiever is dan we dachten maar we zullen zien.
Pandora2 schreef:Onze premier zat gisteravond in een eindejaarprogramma op tv. Op een gegeven moment zegt die man heel serieus dat ze echt gedacht hadden in de herfst van covid vanaf te zijn...
Ik wist niet wat ik hoorde![]()
Verklaart wel waarom o.a. per 1 oktober alle mondmaskers de vuilbak in mochten
Achterom schreef:Sterke argumentatie weer
Natuurlijk wel. Het doet niets, maar mensen voelen zich er wel veiliger door. Dat lijkt me de definitie van schijnveiligheid
Citaat:Om wat ik al eerder noemde, hierom https://lci.rivm.nl/covid-19/PBMbuitenziekenhuis
Er zijn organisaties die misschien liever terugvallen op het beleid van experts dan hun eigen beleid er op na te houden. Wat ik overigens heel logisch vind.
Citaat:Dat jij dat raar vindt, zegt in mijn beleving vooral dat jij nooit op een dergelijke plek hebt gezeten en dat soort beslissing hebt hoeven maken.
Citaat:Dat de PBM in de gang liggen van de plek waar ze moet zijn is gangbare praktijk. En kan gewoon een veilige oplossing zijn, al zou ik daar zelf in de ambulante situatie niet voor kiezen.
Loretta schreef:Pandora2 schreef:Onze premier zat gisteravond in een eindejaarprogramma op tv. Op een gegeven moment zegt die man heel serieus dat ze echt gedacht hadden in de herfst van covid vanaf te zijn...
Ik wist niet wat ik hoorde![]()
Verklaart wel waarom o.a. per 1 oktober alle mondmaskers de vuilbak in mochten
Dat is inderdaad wel een bizar domme uitspraak. Die wil ik ook weleens even terug kijken. Dan verbaast het me ook totaal niet meer waarom de coronamaatregelen zo onlogisch en tegenstrijdig zijn.
Pandora2 schreef:Vayo schreef:Ik snap het ook niet waarom sommige winkels wel open mogen en anderen weer niet. Net als een bouwmarkt bijv. Ik vind dat eigenlijk wel een winkel die open zou moeten blijven. Vaak zijn deze ook heel ruim opgezet.
Ik las hier op bokt ergens dat je bij een bouwmarkt buiten kan afhalen en betalen. Dus dan zijn die toch soort van open en bereikbaar of vergis ik mij ?
Vayo schreef:Goede signalen dat omicron wellicht voor minder ziekenhuisopnames zorgt en wellicht niet besmettelijker is, maar dat je als persoon eerder besmettelijker bent in vergelijking tot de delta.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1262335 ... t-hoger-is