Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Askja schreef:fel tegen vaccineren en coronamaatregelen zijn
pien_2010 schreef:Israël is geen achterlijk land
Citaat:en zij zweren bij de 3de keer enten daar vaccin zwakker wordt.
Laurie schreef:HC die vandaag verontwaardiging uit over de ‘hogere moraal van gevaccineerden’, maar gisteren zelf zonder blikken of blozen stelt dat verplichte leefstijlinterventie minder discutabel is dan een vaccinatieverplichting?
bigone schreef:Onzin HC , het is onderzocht mbt tot mindere werking van Pfizer, en wat blijkt : Een langere periode tussen twee vaccins betekend een stuk betere werking. Israël had de minimale tijd ertussen en nu dus de derde geven heeft dezelfde werking als wat in andere landen is gebeurd door een langere periode tussen het eerste en tweede vaccin van Pfizer.
pien_2010 schreef:Niet willen vaccineren is eigen keuze. Boos zijn op de QR code laten zien vind ik raar.
Vrienden van ons kiezen ook om niet te vaccineren en nemen het extra testen op de koop toe.
Het boos zijn vind ik raar want gaat voorbij aan de lock downs wereldwijd, enorme schadeposts voor veel mensen etc. Er is en was wel wat ad hand nl wereldwijd en iedereen wil toch zsm weer normaal leven.
Douce schreef:pien_2010 schreef:Niet willen vaccineren is eigen keuze. Boos zijn op de QR code laten zien vind ik raar.
Vrienden van ons kiezen ook om niet te vaccineren en nemen het extra testen op de koop toe.
Het boos zijn vind ik raar want gaat voorbij aan de lock downs wereldwijd, enorme schadeposts voor veel mensen etc. Er is en was wel wat ad hand nl wereldwijd en iedereen wil toch zsm weer normaal leven.
Ik ben zelf ook niet tegen testen, wel tegen de toegankelijkheid van testen in Nederland in combinatie met de verplichting. Dat is echt wezenlijk anders dan in de landen waarnaar gerefereerd wordt. Zo kun/kon je in Denemarken zonder afspraak in iedere grotere kern terecht.
Olympia schreef:Het enige wat diegene met de scanner ziet is een voorletter van een voor en/of achternaam een geboorte dag of maand.
Dus bijv je heet Greetje Pieters en je bent geboren op 15 sept 1960. Dan zie je dus bijv G / 15/ 09 of G / P 09.
Je ziet verder niks van welk vaccin of wanneer of dat het een testbewijs is. Dat is ook allemaal niet relevant.
Iedereen kan die scanapp op je mobiel downloaden dan kan je het zien.
Als de app weigert en rood blijft aangeven dan vraag ik aan diegene of ik even het internationale bewijs mag kijken bij het vraagtekentje. Hier zie je vaccinatie datum en je gegevens enz. Meeste supporters vinden dst prima. Die willen gewoon naar binnen![]()
En ja je hebt sommige mensen die met een geel boekje aankomen en weigeren de app te openen. Tsja dan mag je ook niet naar binnen.
fohadie schreef:Ik ben in twee stadions gekomen met geel boekje omdat ik geen smartfoon heb.
secricible schreef:Ruitje, juist je gele boekje en formulier bevat meer informatie dan de QR code. De internationale code bevat wel meer gegevens omdat sommige landen die eisen maar de nationale code is alleen initialen en geboortedag en maand.
bigone schreef:Alleen jij komt bij je medische gegevens, de controleurs via de CoronaCheck zien alleen een groen vinkje. Niet dat je geprikt, hersteld of negatief getest bent.
Zolang jij de DigiD niet deelt zal niemand kunnen zien wat je medische gegevens zijn.
Gele boekje staat aardig wat meer gegevens in, pas wanneer je naar het buitenland gaat zijn er iets meer gegevens zichtbaar. Dit eisen die landen.
Exitium schreef:fohadie schreef:Ik ben in twee stadions gekomen met geel boekje omdat ik geen smartfoon heb.
Tip: je kan ook de QR-code uitprinten. Ik verwacht dat je wel op meer plekken niet binnen gaat komen met het gele boekje, omdat het wat onbekender voor de meesten is en iets tijdrovender dan snel een QR-code scannen. Zeker bij plekken waar het erg druk is kan dat meespelen.
bigone schreef:Wanneer de horeca in Amsterdam al een vrijbrief van Halsema krijgt komt die anderhalve meter en opnieuw sluiting van horeca rap terug,
https://nos.nl/l/2397840#UPDATE-container-56003049
Lindor92 schreef:Ik vind het stom dat die 1,5 meter regel eraf is. Waarom nou juist in het najaar!?
Ik zie straks zo weer nieuwe maatregelen aankomen.
imaudy schreef:Lindor92 schreef:Ik vind het stom dat die 1,5 meter regel eraf is. Waarom nou juist in het najaar!?
Ik zie straks zo weer nieuwe maatregelen aankomen.
Dat vind ik nou ook zo raar. Volgens mij is dat de belangrijkste maatregel om de kans op besmetting te verminderen.
Kortom, iemand die postief test met een zelftest maar wel volledig gevacinneerd is kan dus in principe zo de kroeg in.
Exitium schreef:imaudy schreef:
Dat vind ik nou ook zo raar. Volgens mij is dat de belangrijkste maatregel om de kans op besmetting te verminderen.
Kortom, iemand die postief test met een zelftest maar wel volledig gevacinneerd is kan dus in principe zo de kroeg in.
Je mag zonder problemen met 100 man op 20 m2 voor de deur gaan staan, zolang je maar niet op het terras gaat zitten of naar binnen gaat want dan moet je eerst je QR-code laten scannen.