Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:31

Ann schreef:
En stellen dat je hetzelfde erover gedacht zou hebben als je nog niet gevaccineerd was, is gemakkelijk praten met 2 Pfizer vaccins in je lichaam...

Lees aub eens even over de berichten over Pfizer in de tijd dat ik hem gekregen heb. Toen was de twijfel bij mij en velen om me heen ook groot hoor. En ik heb me niet voor mijn eigen gezondheid laten vaccineren. Ik ben gezond en jong en de kans is erg groot dat ik van corona gewoon een week ziek ben en weer goed herstel. Ik ben daar niet bang voor. Maar ik wil wel anderen beschermen en bijdragen aan het eronder krijgen van corona. Dus ja ... zolang het veilig geacht wordt had ik elk aangeboden vaccin geaccepteerd en niet eens om mezelf te beschermen tegen een besmetting, maar meer uit collectief belang en om anderen te beschermen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:34

MarlindeRooz schreef:
Fraai staaltje op de pik getrapt weer

´Frankly Scarlett...´ *D

Ondertussen steeds meer wantrouwen tegen AZ. Jee, wat een conspiracy theorists allemaal :+

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:38

Vayo, de reacties die je nu plaatst zijn in mijn ogen heel anders van toon dan het gedeelte van het 1e (onderstaande) bericht. Nu ben je veel genuanceerder en begrijp ik je standpunt ook zeker. Maar met onderstaande had ik duidelijk moeite. Veel mensen willen niets liever dan zich laten vaccineren én van de maatregelen af zijn, maar hebben terechte zorgen over AZ.

Vayo schreef:
..Ik vind alleen wel dat wanneer iedereen de mogelijkheid heeft gehad een vaccinatie te halen, we alles open moeten gooien. En dan accepteren dat Corona er is. En reguliere zorg mag dan niet lijden onder een eventuele toename van Corona patiënten.

Ik ben er echt klaar mee en houd me in, omdat nog lang niet iedereen een vaccin aangeboden heeft gekregen. Maar ik heb echt geen zin om mezelf aan strenge maatregelen te houden, omdat mensen zich niet laten vaccineren. Vaccinatie moet een vrije keuze blijven, maar ik ga me dan niet meer aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:39

Huertecilla schreef:
MarlindeRooz schreef:

´Frankly Scarlett...´ *D

Ondertussen steeds meer wantrouwen tegen AZ. Jee, wat een conspiracy theorists allemaal :+

Fraai staaltje selectief lezen hc..

Femke_Tweety

Huertecilla schreef:
MarlindeRooz schreef:

´Frankly Scarlett...´ *D

Euh?

Wie insinueerde er nou gisteren ook al weer allerlei politieke en farmaceutische complotten?

Huertecilla

Vayo schreef:
Dus ja ... zolang het veilig geacht wordt had ik elk aangeboden vaccin geaccepteerd en niet eens om mezelf te beschermen tegen een besmetting, maar meer uit collectief belang en om anderen te beschermen.

Dat is een drogreden. Het vaccin vermindert de gevolgen van (her)infectie voor jou. Top! Maar de kennis op dit moment is dat dit het enige is wat het doet.
Het voorkomt niet dat je herbesmet kan worden en weer besmettelijk bent. Masker, afstand, PCR is allemaal ook voor gevaccineerden van toepassing.
De morele kaart lijkt vooral een doorgestoken kaart.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:41

Femke_Tweety schreef:
Huertecilla schreef:

Euh?

Wie insinueerde er nou gisteren ook al weer allerlei politieke en farmaceutische complotten?

_O- _O- of je een steen in het drijfzand gooit.

Geeft niet FT.
Tant pis.

Femke_Tweety

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:43

Zolang je maar uitkijkt dat je niet kopje onder gaat en verzuipt dan.

Je schuift steeds meer richting Wap.
Moeten we ons zorgen om je gaan maken?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:55

Ik geloof dat ik hier even helemaal tussenuit ga blijven. Soms is het heerlijk rustig, gewoon ieder op zijn eigen berg ....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:58

Maar vrouwen tussen de 20-50 slikken zonder verder na te denken ook gewoon de pil toch? Welke een veel grotere kans heeft op trombose.
Daarbij is het risico om dood te gaan als ik nu naar buiten stap imo ook nog steeds hoger.
Geef mij die Az prikken maar als niemand ze wil.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:02

Huertecilla schreef:
Vayo schreef:
Dus ja ... zolang het veilig geacht wordt had ik elk aangeboden vaccin geaccepteerd en niet eens om mezelf te beschermen tegen een besmetting, maar meer uit collectief belang en om anderen te beschermen.

Dat is een drogreden. Het vaccin vermindert de gevolgen van (her)infectie voor jou. Top! Maar de kennis op dit moment is dat dit het enige is wat het doet.
Het voorkomt niet dat je herbesmet kan worden en weer besmettelijk bent. Masker, afstand, PCR is allemaal ook voor gevaccineerden van toepassing.

Misschien dan ook even inlezen over groepsimmuniteit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:04

Needje schreef:
Maar vrouwen tussen de 20-50 slikken zonder verder na te denken ook gewoon de pil toch? Welke een veel grotere kans heeft op trombose.
Daarbij is het risico om dood te gaan als ik nu naar buiten stap imo ook nog steeds hoger.

Het gaat niet om gewone trombose zoals bij de pil maar een zeldzame vorm van trombose in de hersenen en een tekort aan bloedplaatjes.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:05

Huertecilla schreef:
Vayo schreef:

Ik wil ook wel zonder masker gaan lopen hoor , maar daar zouden anderen alleen maar onrustig van worden. Ja ik was nog steeds goed mijn handen en hou nog afstand en laat mij testen bij klachten. En nee ik vindt dat niet erg ook al ben ik gevaccineerd. Het is nu eenmaal zo zoals het is. En al zal het nu alleen voor mijzelf zijn , tja het geeft mij in ieder geval een hoop rust dat ik nu niet ernstig ziek zal worden , en niet op de IC kom te liggen.

Valt mij wel op dat je geen vaccinatie wil , maar wel wilt dat anderen het nemen zodat jij weer meer ruimte krijgt. Dat schiet mij wel een beetje in het verkeerde keelgat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:38

secricible schreef:
Needje schreef:

Het gaat niet om gewone trombose zoals bij de pil maar een zeldzame vorm van trombose in de hersenen en een tekort aan bloedplaatjes.

Nou ja. Zoals je al zegt. Zeldzaam.
En wat ik begreep weten ze ook wat de voortekenen zijn en kan je er dus op tijd bij zijn.
Ik sla m nog steeds niet af.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:58

Ann schreef:
Vayo, de reacties die je nu plaatst zijn in mijn ogen heel anders van toon dan het gedeelte van het 1e (onderstaande) bericht. Nu ben je veel genuanceerder en begrijp ik je standpunt ook zeker. Maar met onderstaande had ik duidelijk moeite. Veel mensen willen niets liever dan zich laten vaccineren én van de maatregelen af zijn, maar hebben terechte zorgen over AZ.

Vayo schreef:
..Ik vind alleen wel dat wanneer iedereen de mogelijkheid heeft gehad een vaccinatie te halen, we alles open moeten gooien. En dan accepteren dat Corona er is. En reguliere zorg mag dan niet lijden onder een eventuele toename van Corona patiënten.

Ik ben er echt klaar mee en houd me in, omdat nog lang niet iedereen een vaccin aangeboden heeft gekregen. Maar ik heb echt geen zin om mezelf aan strenge maatregelen te houden, omdat mensen zich niet laten vaccineren. Vaccinatie moet een vrije keuze blijven, maar ik ga me dan niet meer aanpassen.

Fijn dat we elkaar beter begrijpen. Ik begrijp ook echt dat mensen veel liever Pfizer of Janssen hebben. Ik snap de twijfel over AstraZenica juist heel goed. Maar ik wil ook wel even eraan herinneren dat op het moment dat ik Pfizer kreeg, daar ook zorgwekkende verhalen en filmpjes over rond circuleerde. Ik heb die twijfel toen ook gehad. Ik vond het oprecht erg spannend dat vaccin.

En ik bedoel echt niet gelijk alles open gooien en doen alsof corona er niet is. Maar deze maatregelen zijn zwaar en in mijn ogen niet leefbaar om dit jarenlang of altijd te moeten blijven volhouden. Als iedereen op een bepaald moment de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren, maar het blijkt dat veel dit niet hebben laten doen en de besmettingen blijven zoals ze nu zijn ... dan moet er toch iets gebeuren. Dan is het niet houdbaar om te zeggen dat we alle maatregelen wéér verlengen. Mensen gaan dan in psychische nood komen als dit nog maanden gaat duren.
En ik hoop hoor dat het zover komt dat mensen wel een optie hebben om te kiezen uit minimaal 2 vaccins die geschikt zijn voor hun categorie (leeftijd, gezondheid e.d.).

Mijn moeder had ook veel liever Pfizer gehad. Nu achteraf ben ik er ook enorm blij mee, maar destijds had ik ook mijn twijfels. Een vriend van ons (half in de 40) heeft plots een auto immuun reactie/ziekte (enorm zeldzaam) gehad en is van gezonde man, naar een verlamde man gegaan (kan alleen armen nog een beetje bewegen) met tracheostoma, kastje voor voeding in de buik, in een elektrische rolstoel e.d.. Over dat mRNA vaccin las ik destijds ook dat het auto immuun reacties uit kan lokken. Ik was echt wel huiverig, omdat ik nu gezond ben en jong ben en ik waarschijnlijk niet enorm ziek word van corona. Daarom vond ik die beslissing toch best moeilijk. Ik ben in januari gevaccineerd. Toen kwam dat filmpje uit Amerika ook nog langs van een vrouw die na haar Pfizer vaccinatie amper meer kon lopen en schokken in haar tong en de rest van haar lichaam had. In de week voor mijn vaccinatie heeft een cliënt van een vriendin een (gelukkig tijdelijke!) aangezichtsverlamming gehad na het Pfizer vaccin. Maar die verlamming was er nog toen ik mijn eerste spuit ging halen.
Daarom vind ik niet dat je kunt spreken over ´makkelijk praten´. Net zoals mensen nu hun twijfels mogen hebben, mocht ik ze destijds ook hebben.

Maar ik ben er wel voor om in ieder geval in privékring de maatregelen los te kunnen laten op (!!!) het moment dat iedereen een mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren. En de mensen zijn dan nog steeds vrij om niet op bezoek te gaan of geen bezoek te ontvangen. Maar als ik ´s ochtends met de kinderen naar mijn ouders wil en ´s middags ga ik nog gezellig met de kinderen naar een vriend en toevallig komt overdag iemand iets afgeven en die drinkt even een kop koffie .... dan moet dat wel weer kunnen als de mensen die ik zie het hier ook mee eens zijn. En juist dat hoor ik ... dat eigenlijk iedereen van mijn familie en vrienden er zo over denkt en dit zo wilt gaan doen.

En een grote groep van de meest kwetsbaren krijgt Pfizer of Moderna. En Janssen komt er nog aan. Dus ik denk echt wel dat er genoeg groepsimmuniteit zal komen. En nogmaals ik snap zeer zeker de twijfels over AstraZenica, maar als blijkt dat door vaccineren gewoon verantwoord is ... dan moeten mensen daar toch hun eigen keuze in maken. Het kan alleen niet zo zijn dat die persoonlijke keuze langer dan nodig (een lage vaccinatiegraad die hoger had kunnen zijn) een grote invloed heeft op heel Nederland, doordat de maatregelen dan gehandhaafd blijven. Maar ik heb vertrouwen dat we een hoog genoeg vaccinatiegraad zullen behalen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 05-04-21 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:05

Ik heb vanochtend een sneltest aangevraagd.
Ondanks dat ik weet dat ik sinds vrijdag een keelontsteking heb, toch enige twijfel.
En ik moet/wil morgen fysiek aanwezig zijn bij een gesprek in een instelling.
Heb even overwogen om er telefonisch bij te zijn of via zoom, maar dan mis ik toch teveel belangrijke info.

Het was super geregeld, binnen 70 minuten na het aanvragen kreeg ik de uitslag.
Zoals verwacht negatief.
Nu kan ik met een gerust geweten en de maatregelen fysiek aanwezig zijn.

Kosten waren € 59,-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:31

Precies toen ik Pfizer ging halen waren daar ook enge verhalen over en dat de bijwerkingen heel gevaarlijk was , en dat je DNA aangetast ging worden ( grootste onzin ooit). Mensen doen opeens alsof bijwerkingen vreemd zijn en dat nooit gebeurd. Terwijl je van bijna elke medicatie ook bijwerkingen kan krijgen. En met name ging het over de allergische reacties daar werd toen heel erg de nadruk op gelegd. Toen ging ik het eens uitrekenen en bleek in Nederland maar 0.0024% of zoiets een allergische reactie te hebben gehad.

Wel heb ik vooral in de nacht nog een flinke paniekaanval gehad , maar dat zou ik ook zonder vaccinatie kunnen hebben gehad. Wel heb ik na 3 dagen een week lang hoofdpijn ( boven mijn rechteroog , heb ik ook wel eens vaker) / gezichtspijn gehad , achteraf denk ik van zou dat toch iets geweest zijn nu het gebeurden met AZ naar voren komt? Maar de tweede keer had ik het niet en ik heb verder niks raars gehad. Ook deze klachten had ik zonder vaccinatie wel gekregen. Ik heb het wel gemeld maar verder niks over gehoord.

Maar nu achteraf totaal geen spijt van een Pfizer vaccinatie. Ik heb denk ik de juist gehad. Van AZ zou ik zo nu in paniek raken , dan zou ik het niet eens meer nemen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:33

Ik vind de enge verhalen over pfizer wel een beetje anders. Dat waren vooral onwetenschappelijk spookverhalen van mensen. Nu bij AZ zijn er gewoon officiële twijfels ipv spookverhalen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:40

Precies sec
Dat zo maar wat mensen roepen of nu gewoon echte gevallen. Dat maakt voor mij een groot verschil.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:40

Ik sluit me helemaal bij de 2 bovenstaande berichten aan. Niet te vergelijken in mijn ogen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 05-04-21 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:41

secricible schreef:
Ik vind de enge verhalen over pfizer wel een beetje anders. Dat waren vooral onwetenschappelijk spookverhalen van mensen. Nu bij AZ zijn er gewoon officiële twijfels ipv spookverhalen.

Hier ben ik het mee eens. Er gingen verhalen rond, maar nu is er bij AZ al twee keer op de pauzeknop gedrukt.

Daarbij is het natuurlijk niet zo, AZ of niets. Dus eigen schuld als je niet wil enten, versoepel de maatregelen dan toch maar. Wellicht heb je over een paar weken/maanden namelijk wel de keuze om een ander vaccin te nemen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:45

secricible schreef:

Nou er kwam ik denk 2 weken nadat ik de eerste vaccinatie een bericht naar buiten dat er 80 mensen aan waren overleden. Dit waren tot nu toe 80 plussers ( net zo erg natuurlijk) , maar het maakte mij wel aan het twijfelen om de tweede op te halen.

Toen kwamen de verhalen dat de bijwerkingen van de tweede vaccinatie erger waren en ik heb een paar momenten gehad dat ik echt niet meer durfde heen te gaan.

Wat er verder daar onderzocht is , is mij nu onduidelijk. Ze zeiden dat het er niks mee te maken had. Zelf denk ik dat de bijwerkingen gewoon te pittig waren en dat net de druppel was die de emmer deed overlopen. Hoe ik mij voelde na de tweede vaccinatie kan ik mij goed voorstellen dat voor een ouder en zwakker iemand dat net de druppel kan zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:47

Ik ben het eens met verschil tussen spookverhalen en iets wat echt gebeurd is..maar we moeten het ook in perspectief blijven zien.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:02

Ik wil het ook niet vergelijken. Het was meer mijn reactie op dat het “makkelijk praten is als je Pfizer in je lichaam hebt”. Ik vond dat geen fijne opmerking, omdat ik destijds echt wel getwijfeld heb. Die aangezichtsverlamming is een bijwerking en als dat dan net gebeurt voor je prik.... Dat wilde ik even duidelijk maken. Dat het echt niet “makkelijk praten is”. Die spookverhaal zijn inmiddels ontkracht, maar op dat moment niet. Dan is het moeilijk om daar doorheen te prikken. Wat is echt en wat niet? Het heeft me doen twijfelen, maar al de gevaccineerden die er geen problemen van ondervonden zorgden ervoor dat ik het meer in perspectief zag. Daarbij gaat het om een gevoel. Ik snap zeer goed dat mensen nu twijfelen over AstraZenica, ook als het alsnog veilig wordt bevonden.

Maar ik vind niet dat mijn gevoel weggewuifd hoeft te worden en ik makkelijk praten heb. Net zoals zebrastreepje zegt, kwamen er ook veel meldingen van ouderen die overleden na vaccinatie wat onderzocht moest worden. En vergeet ook niet dat op het moment dat zebrastreepje en ik gevaccineerd werden, er nog maar heel weinig mensen gevaccineerd waren. Dat maakt het ook al spannend.

Uiteindelijk is AstraZenica stilgelegd, maar dat lijkt ook meer onder druk van andere landen. Trombose-experts staan niet achter deze stop. Het gaat daarbij om 5 meldingen bij het Lareb op grofweg 400.000 gevaccineerden. Er is geen toename van trombose vergeleken met de normale cijfers en volgens NOS.nl wijzen experts erop dat er nog geen oorzakelijk verband is vastgesteld.
Ik ben het met Susan eens dat we het wel in perspectief moeten zien.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:08

Vayo schreef:
Ik wil het ook niet vergelijken. Het was meer mijn reactie op dat het “makkelijk praten is als je Pfizer in je lichaam hebt”. Ik vond dat geen fijne opmerking, omdat ik destijds echt wel getwijfeld heb. Die aangezichtsverlamming is een bijwerking en als dat dan net gebeurt voor je prik. Dat wilde ik even duidelijk maken. Dat het echt niet “makkelijk praten is”. Daarbij gaat het om een gevoel. Ik snap zeer goed dat mensen nu twijfelen over AstraZenica, ook als het alsnog veilig wordt bevonden.

Maar ik vind niet dat mijn gevoel weggewuifd hoeft te worden en ik makkelijk praten heb. Net zoals zebrastreepje zegt, kwamen er ook veel meldingen van ouderen die overleden na vaccinatie wat onderzocht moest worden. En vergeet ook niet dat op het moment dat zebrastreepje en ik gevaccineerd werden, er nog maar heel weinig mensen gevaccineerd waren. Dat maakt het ook al spannend.

Uiteindelijk is AstraZenica stilgelegd, maar dat lijkt ook meer onder druk van andere landen. Trombose-experts staan niet achter deze stop. Het gaat daarbij om 5 meldingen bij het Lareb op grofweg 400.000 gevaccineerden. Er geen geen toename van trombose vergelijken met de normale cijfers en volgens NOS.nl wijzen experts erop dat er nog geen oorzakelijk verband is vastgesteld.
Ik ben het met Susan eens dat we het wel in perspectief moeten zien.

Ik was ook heel bang om te gaan. Maar dat is meer omdat ik elke ziekte of iets nieuws qua medicatie of een vaccinatie over het algemeen al spannend vindt. Dat ik dan zeker nog wel 100 x de vraag kreeg sta je er wel helemaal achter maakte het er bij mij niet makkelijk op. Iedereen in mijn omgeving vond mij nog net niet gestoord dat ik het ging doen. Mijn eigen moeder kon er nog net niet kwaad om worden dat ik heen ging. Ik kreeg dan de reactie wacht maar over een aantal jaar. Tja ik kan nog niet eens bepalen wat er morgen gaat gebeuren. Mensen denken dat alles te controleren is in het leven , en dat is het dus niet ook zonder vaccin kan je zomaar er morgen niet meer zijn.

Dus Pfizer makkelijk praten , nee absoluut niet. De bijwerkingen waren pittig! Ik ben nog nooit zo beroerd geweest en had zoveel pijn aan mijn huid en gewrichten dat was absoluut geen pretje! Ik was gelukkig echt snel weer fit. Maar ik had het niet zo 1,2,3 verwacht dus dat leverde ook nog spanning op.

Kijk nu ben ik echt heel opgelucht dat ik Pfizer heb gehad. Maar het had zeker ook andersom kunnen zijn dat Pfizer had wat AZ nu heeft. Dan had ik het niet zo leuk gevonden.