Vayo schreef:Ik wil het ook niet vergelijken. Het was meer mijn reactie op dat het “makkelijk praten is als je Pfizer in je lichaam hebt”. Ik vond dat geen fijne opmerking, omdat ik destijds echt wel getwijfeld heb. Die aangezichtsverlamming is een bijwerking en als dat dan net gebeurt voor je prik. Dat wilde ik even duidelijk maken. Dat het echt niet “makkelijk praten is”. Daarbij gaat het om een gevoel. Ik snap zeer goed dat mensen nu twijfelen over AstraZenica, ook als het alsnog veilig wordt bevonden.
Maar ik vind niet dat mijn gevoel weggewuifd hoeft te worden en ik makkelijk praten heb. Net zoals zebrastreepje zegt, kwamen er ook veel meldingen van ouderen die overleden na vaccinatie wat onderzocht moest worden. En vergeet ook niet dat op het moment dat zebrastreepje en ik gevaccineerd werden, er nog maar heel weinig mensen gevaccineerd waren. Dat maakt het ook al spannend.
Uiteindelijk is AstraZenica stilgelegd, maar dat lijkt ook meer onder druk van andere landen. Trombose-experts staan niet achter deze stop. Het gaat daarbij om 5 meldingen bij het Lareb op grofweg 400.000 gevaccineerden. Er geen geen toename van trombose vergelijken met de normale cijfers en volgens NOS.nl wijzen experts erop dat er nog geen oorzakelijk verband is vastgesteld.
Ik ben het met Susan eens dat we het wel in perspectief moeten zien.
Ik was ook heel bang om te gaan. Maar dat is meer omdat ik elke ziekte of iets nieuws qua medicatie of een vaccinatie over het algemeen al spannend vindt. Dat ik dan zeker nog wel 100 x de vraag kreeg sta je er wel helemaal achter maakte het er bij mij niet makkelijk op. Iedereen in mijn omgeving vond mij nog net niet gestoord dat ik het ging doen. Mijn eigen moeder kon er nog net niet kwaad om worden dat ik heen ging. Ik kreeg dan de reactie wacht maar over een aantal jaar. Tja ik kan nog niet eens bepalen wat er morgen gaat gebeuren. Mensen denken dat alles te controleren is in het leven , en dat is het dus niet ook zonder vaccin kan je zomaar er morgen niet meer zijn.
Dus Pfizer makkelijk praten , nee absoluut niet. De bijwerkingen waren pittig! Ik ben nog nooit zo beroerd geweest en had zoveel pijn aan mijn huid en gewrichten dat was absoluut geen pretje! Ik was gelukkig echt snel weer fit. Maar ik had het niet zo 1,2,3 verwacht dus dat leverde ook nog spanning op.
Kijk nu ben ik echt heel opgelucht dat ik Pfizer heb gehad. Maar het had zeker ook andersom kunnen zijn dat Pfizer had wat AZ nu heeft. Dan had ik het niet zo leuk gevonden.