Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:26

Dat ik dacht dat ik iets kon maken maar heb toch echt 2 linker handen. In m'n hoofd ideeën genoeg maar de uitvoering wil niet lukken :')

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:35

Mijn immer dominant aanwezige perfectionisme. Ik heb een vest gebreid. Mooi geworden, maar de mouwen zijn net niet helemaal strak en de kraag valt net niet helemaal zoals ik het in gedachten had (geen patroon gebruikt). Het vest is dus bijna perfect. Bíjna. Heb ik het vest uit elkaar gehaald om bepaalde delen opnieuw te doen? Zeker.

Verder irritant: mijn darmen. Krampen. Au.

Mand

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:38

Ontslagen omdat ik me ziekmelde met Corona klachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:44

Mand schreef:

Mmm zou het dan toch aan de lange tenen van werkgevers liggen dat ze zomaar lopen te ontslaan.

Snel laten testen en snel opzoek naar iets nieuws er is gelukkig genoeg te vinden

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:55

Mand schreef:

Ik neem toch aan dat dit niet mag..?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:57

Mand schreef:

Dit lijkt mij illegaal? Je mag iemand niet ontslaan vanwege ziek zijn toch?

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:02

MaTuMi schreef:
Mand schreef:

Ik neem toch aan dat dit niet mag..?

Ik kopieer dit even uit een bericht wat ik heb gevonden:

Een zieke werknemer kan in principe niet ontslagen worden. Met name in de coronatijd hebben bedrijven te maken met een hoog ziekteverzuim. Dat belemmert de mogelijkheid om bepaalde werknemers te ontslaan. Ziekmeldingen ná het indienen van een ontslagverzoek tellen echter niet mee.

Bron: https://www.mulders-advocaten.nl/corona ... erknemers/

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:28

Ze vergeet te vermelden dat het in haar proeftijd was dus voor iedereen moeite gaat doen.
Stond in het andere topic erbij -O-

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:31

Zertab schreef:
LukieBradley schreef:
Ik ben ook niet bang voor corona.
Kan me dus wel vinden in wat ze zeggen.
Het verschil alleen is wel dat ik rekening houd met anderen dat scheelt.

Dit. En vanwege mijn functie heb ik ook de verantwoordelijkheid om mij eraan te houden.

Nou dat dus, eerlijk? Ik ben niet bang.
Krijg ik het, dan is het maar zo.
Maar ik ga het ook niet opzoeken.
Weiger mondkapjes ofzo te dragen dus ik vermijd bijv grote menigtes en dergelijke.
Moet ik in de supermarkt afstand houden (die winkel kan ik niet vermijden), ja dan is het maar zo en doe ik dat.

Vind ik de regels krom die ze nu verzinnen. 100 procent, de aanpak slaat nergens op :') iedereen zou is op zichzelf moeten letten en passen

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:35

Ik hou me er ook niet mee bezig, maar hou ook indd rekening met andere.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:35

Beetje mezelf: ik zit in de knoop nu ik een relatie na 20 jaar heb verbroken. Het gaat nog goed thuis, maar zou graag eens willen praten met iemand. Nu stuurde ik mijn vriendin/buurvrouw een berichtje of ze koffie wou. Vandaag had ze geen tijd. Dus ik stuurde dat ik graag een keer zonder kinderen ff met haar wou praten, kreeg ik terug dat zij even haar kring heel klein wilde houden en dat ze andermans problemen er nu niet bij kan gebruiken.

Aan de ene kant snap ik het heel goed en vind ik het juist knap dat je je grenzen aan kan geven. Aan de andere kant voel ik me nu nog meer alleen..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:36

Ja precies, ik zou er een moord voor doen om gewoon normaal naar de universiteit te kunnen elke dag ipv thuis studeren. Dus ik houd netjes rekening met de maatregelen. Geen enkele behoefte aan nog een Corona jaar...

Zie nu al op tegen de golf rondom kerst en oud en nieuw. Gezien de meeste besmettingen in familiaire kringen plaats vinden.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:57

Het was in mn proeftijd inderdaad. Neemt niet weg dat het absurd is.

Ik ga niks nieuws zoeken voorlopig. Ben weer even herinnerd aan waarom ik niet voor een baas wil werken :')

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:59

Elke baan heeft wel iets. Of je nu voor een baas werkt, of dat je zelfstandige bent.
Voor een baas is het de deur achter je dichttrekken en je hebt je privé. Privé is heel lastig als je zelfstandige bent.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:01

Ik heb al 4 jaar een eigen bedrijf en dat was toch een stuk relaxter dan voor een baas werken. Helaas was dit een noodoplossing omdat de muziekindustrie, waarin ik werk, totaal op zn gat ligt

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:21

Veulen84 schreef:
swartbeessie schreef:
Laarzen bestellen met kanttekening 2 tot 5 werkdagen en dan op werkdag 3 bericht van Agradi krijgen dat je niet een kleine week maar drie MAANDEN mag wachten.
Ik snap dat je issues hebt met de leverancier maar als het uit de VS niet komen had je het al niet op voorraad en had je dat meteen moeten vermelden.

Ook niks geen korting of alternatief bieden. Bah.

Ik snap dat dit vervelend is. Maar dit is nog vervelender voor de bedrijven. Zij/wij willen wel leveren. Maar het wordt gewoon steeds moeilijker. Leer is inmiddels al in de situatie te komen dat het schaars is. Veel leer wordt bewerkt in VS en India. Er wordt tot eind vorige maand dit jaar al ruim 30% minder leer bewerkt. Die daling zet zich gigantisch door en van veel producte lijnen liggen gewoon stil. Ik zie fabrikanten die hun modellen door de helft gooien om voor de populaire modellen maar genoeg te kunnen produceren. Soms krijg je dagen niks binnen en dan ineens een partij, want transport is ook nog eens enorm verstoord.

En het ergste is nog... Het wordt alleen maar erger want we kunnen ons gewoon niet aan de regels houden.

En ik snap de reden van de vertraging. Wat me vooral stoorde was de manier van communiceren. Lekker makkelijk om het op de leverancier te gooien, maar als de producten niet zijn aangeleverd heb je ze dus niet op voorraad. En is twee tot vijf werkdagen bij voorbaat al niet haalbaar.

Daarnaast, als je je klant wil houden, bied dan een alternatief aan of in ieder geval een kortingsbon ofzo. Dit is ook uit zakelijk oogpunt NIET handig. Ik bedenk me de volgende keer wel voor ik daar wat bestel.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:21

LukieBradley schreef:

Erger mij aan mijn eigen luiheid :')

Nou idd, ik doe het allemaal echt niet voor mezelf hoor.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:40

nicole_floor schreef:
LukieBradley schreef:

Erger mij aan mijn eigen luiheid :')

Weinig mensen doen het voor hunzelf. Ik doe het voor mijn vader met darmkanker die nu chemo ondergaat. Ik doe het voor de patiënten met ieder mogelijke diagnose waar ik elke dag tussendoor wandel omdat mijn werk in het ziekenhuis is. Ik doe het voor mijn huisgenoot met een bijbaan in de horeca en de andere huisgenoot met een baan in een winkel die zichzelf niet kunnen onderhouden als ze hun baan zouden kwijtraken.
Dat JIJ niet ziek wordt of verwacht er geen last van te hebben betekent niet dat voor de mensen om je heen het zelfde geldt. En de mensen daar omheen.

Dat is nog niet eens wat me het meest irriteert, je mag best kritisch zijn op de maatregelen, maar dit soort verdeeldheid zaaien in een periode als dit is NIET oke. Gewoon niet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:49

Marocje wat vervelend dat je vriendin geen tijd voor je heeft/maakt.
Zou praten met een praktijkondersteuner van de huisarts kunnen helpen?
Of topic, luisterend oor gezocht?

Van mij een virtuele knuffel.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:54

luuntje schreef:
Marocje wat vervelend dat je vriendin geen tijd voor je heeft/maakt.
Zou praten met een praktijkondersteuner van de huisarts kunnen helpen?
Of topic, luisterend oor gezocht?

Van mij een virtuele knuffel.

Thanks, ik heb voor maandag al een afspraak met de wijkcoach, die weet ook al veel dus dat is fijn.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:12

Steeph schreef:
nicole_floor schreef:

Weinig mensen doen het voor hunzelf. Ik doe het voor mijn vader met darmkanker die nu chemo ondergaat. Ik doe het voor de patiënten met ieder mogelijke diagnose waar ik elke dag tussendoor wandel omdat mijn werk in het ziekenhuis is. Ik doe het voor mijn huisgenoot met een bijbaan in de horeca en de andere huisgenoot met een baan in een winkel die zichzelf niet kunnen onderhouden als ze hun baan zouden kwijtraken.
Dat JIJ niet ziek wordt of verwacht er geen last van te hebben betekent niet dat voor de mensen om je heen het zelfde geldt. En de mensen daar omheen.

Dat is nog niet eens wat me het meest irriteert, je mag best kritisch zijn op de maatregelen, maar dit soort verdeeldheid zaaien in een periode als dit is NIET oke. Gewoon niet.

Denk dat je me verkeerd begrijpt, ik hou me zeker wel aan de carona regels. Maar absoluut niet voor mezelf. Maar wel voor mijn vader die reuma heeft en mijn opa's en oma's. Plus alle risico patiënten die tegen kom overal en nergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:14

Dat ik het gevoel heb dat ik ongesteld ga worden. Ben net een week van 2.5 week bloeden af. Please niet

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:15

De mensen die maling hebben aan de regels een formulier laten ondertekenen dat ze geen aanspraak op zorg maken mochten ze ziek worden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:32

chanicha schreef:
De mensen die maling hebben aan de regels een formulier laten ondertekenen dat ze geen aanspraak op zorg maken mochten ze ziek worden.

In de praktijk niet haalbaar. Dan kreperen ze voor de deur van het ziekenhuis, dat trekt dan weer ongedierte aan als de gekken en voor je het weet hebben we weer builenpest in Europa. Dat was in de Middeleeuwen ook al geen succes.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:01

Dat mijn stappenteller nu voor de derde dag op een rij me ergens in de 19.000 reeks laat steken. Ik dacht *echt* dat ik de magische 20.000 grens wel ging halen vandaag. :+