Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MaTuMi schreef:Mand schreef:Ontslagen omdat ik me ziekmelde met Corona klachten.
Ik neem toch aan dat dit niet mag..?
Zertab schreef:LukieBradley schreef:Ik ben ook niet bang voor corona.
Kan me dus wel vinden in wat ze zeggen.
Het verschil alleen is wel dat ik rekening houd met anderen dat scheelt.
Dit. En vanwege mijn functie heb ik ook de verantwoordelijkheid om mij eraan te houden.
Veulen84 schreef:swartbeessie schreef:Laarzen bestellen met kanttekening 2 tot 5 werkdagen en dan op werkdag 3 bericht van Agradi krijgen dat je niet een kleine week maar drie MAANDEN mag wachten.
Ik snap dat je issues hebt met de leverancier maar als het uit de VS niet komen had je het al niet op voorraad en had je dat meteen moeten vermelden.
Ook niks geen korting of alternatief bieden. Bah.
Ik snap dat dit vervelend is. Maar dit is nog vervelender voor de bedrijven. Zij/wij willen wel leveren. Maar het wordt gewoon steeds moeilijker. Leer is inmiddels al in de situatie te komen dat het schaars is. Veel leer wordt bewerkt in VS en India. Er wordt tot eind vorige maand dit jaar al ruim 30% minder leer bewerkt. Die daling zet zich gigantisch door en van veel producte lijnen liggen gewoon stil. Ik zie fabrikanten die hun modellen door de helft gooien om voor de populaire modellen maar genoeg te kunnen produceren. Soms krijg je dagen niks binnen en dan ineens een partij, want transport is ook nog eens enorm verstoord.
En het ergste is nog... Het wordt alleen maar erger want we kunnen ons gewoon niet aan de regels houden.
nicole_floor schreef:LukieBradley schreef:Ik ben ook niet bang voor corona.
Kan me dus wel vinden in wat ze zeggen.
Het verschil alleen is wel dat ik rekening houd met anderen dat scheelt.
Erger mij aan mijn eigen luiheid
Nou idd, ik doe het allemaal echt niet voor mezelf hoor.
luuntje schreef:Marocje wat vervelend dat je vriendin geen tijd voor je heeft/maakt.
Zou praten met een praktijkondersteuner van de huisarts kunnen helpen?
Of topic, luisterend oor gezocht?
Van mij een virtuele knuffel.
Steeph schreef:nicole_floor schreef:Nou idd, ik doe het allemaal echt niet voor mezelf hoor.
Weinig mensen doen het voor hunzelf. Ik doe het voor mijn vader met darmkanker die nu chemo ondergaat. Ik doe het voor de patiënten met ieder mogelijke diagnose waar ik elke dag tussendoor wandel omdat mijn werk in het ziekenhuis is. Ik doe het voor mijn huisgenoot met een bijbaan in de horeca en de andere huisgenoot met een baan in een winkel die zichzelf niet kunnen onderhouden als ze hun baan zouden kwijtraken.
Dat JIJ niet ziek wordt of verwacht er geen last van te hebben betekent niet dat voor de mensen om je heen het zelfde geldt. En de mensen daar omheen.
Dat is nog niet eens wat me het meest irriteert, je mag best kritisch zijn op de maatregelen, maar dit soort verdeeldheid zaaien in een periode als dit is NIET oke. Gewoon niet.
chanicha schreef:De mensen die maling hebben aan de regels een formulier laten ondertekenen dat ze geen aanspraak op zorg maken mochten ze ziek worden.