Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:55

Eleeke schreef:
@Blacky als ik dat zo lees kan ik me ook voorstellen dat jij en je collega's ook gewoon wel even rust willen. Even bijkomen, uitrusten, opladen en verwerken. Niet nog maanden zo door ( en als het geen Covid is dan wel het wegwerken van de ontstane wachtlijst.

Ik hoop echt dat dit niet leidt tot veel meer besmettingen.

Ik blijf in ieder geval conservatief, maar heb wel erg medelijden met mijn zoon van 12 :
- net brugklas, en wat jong voor zijn leeftijd, dus eenzaam en echt geen contact met leeftijdsgenoten , behavle soms wat video bellen en appen
- Hij speelt in een musical ( door heel Nederland ), die dus al maanden stilligt en dat blijft nog wel even
- Zijn sport is dansen, danswedstrijden ( en zingen en theater) normaal een uur of 8 per week, nu al maanden niets en lijkt erop tot September niets.

Hij klaagt amper, maar hij heeft het zo moeilijk en is zo ontzettend somber, dat kan geen gamen, lol maken met zijn ouders goedmaken.

Voor deze groep kinderen vind ik het ook erg. Zij vallen overal net buiten. Mijn bovenbouw leerlingen zijn vooral heel hard aan het werk in de supermarkt. Vind ik ook wat van maar betekend voor hen wel meer social contact met leeftijdsgenoten.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:57

Cookies schreef:
Ik was vanmorgen bij de huisarts, de man droeg geen mondkapje en ook geen handschoenen bij het onderzoek. Was lichtelijk verbaasd.

Wat raar! Heeft hij het al gehad misschien?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:00

Eleeke schreef:
@Blacky als ik dat zo lees kan ik me ook voorstellen dat jij en je collega's ook gewoon wel even rust willen. Even bijkomen, uitrusten, opladen en verwerken. Niet nog maanden zo door ( en als het geen Covid is dan wel het wegwerken van de ontstane wachtlijst.

Ik hoop echt dat dit niet leidt tot veel meer besmettingen.

Ik blijf in ieder geval conservatief, maar heb wel erg medelijden met mijn zoon van 12 :
- net brugklas, en wat jong voor zijn leeftijd, dus eenzaam en echt geen contact met leeftijdsgenoten , behavle soms wat video bellen en appen
- Hij speelt in een musical ( door heel Nederland ), die dus al maanden stilligt en dat blijft nog wel even
- Zijn sport is dansen, danswedstrijden ( en zingen en theater) normaal een uur of 8 per week, nu al maanden niets en lijkt erop tot September niets.

Hij klaagt amper, maar hij heeft het zo moeilijk en is zo ontzettend somber, dat kan geen gamen, lol maken met zijn ouders goedmaken.

Het lastige is natuurlijk ook dat we niet verwachten dat dit met een paar maanden wel klaar is... Het zou me niet verbazen als we er, tot op zekere hoogte, nog wel een jaar of 2 jaar "last van houden". Maar het is idd niet altijd even makkelijk.
En verder legt secricible het ook al wel mooi uit. Aan de ene kant vind ik het fijn dat we weer mogen want het geeft natuurlijk ook ontspanning, maar ik hoop écht heel hard dat dit niet ten koste gaat van de zorg...

Wat sneu voor je zoontje zeg... Idd niet iets anders leuks wat wel kan? Of een nieuwe hobby ontdekken? Alhoewel je daar vast al wel over nagedacht had :)

Cookies schreef:
Ik was vanmorgen bij de huisarts, de man droeg geen mondkapje en ook geen handschoenen bij het onderzoek. Was lichtelijk verbaasd.

Als je een potentieel verdenking was geweest had ie je wrs niet zomaar laten komen. Toen ik vorige week een weekje op de gewone afdeling stond dan draag ik ook geen mondkapje o.i.d. Handschoenen alleen bij ADL of andere handelingen waarbij ik mogelijk met lichaamsvloeistoffen oid in contact kan komen. Maar idd wel goede handhygiene.
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 06-05-20 23:03, in het totaal 2 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:01

imaudy schreef:
Cookies schreef:

Wat raar! Heeft hij het al gehad misschien?

Waarschijnlijk heeft dat te maken met schaarste en zal hij risico afweging maken bij het zien van de patiënten.
En zal hij zich bewust zijn van een goede handhygiëne.

Sintara

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:03

Wat betreft de sjaal - dat zal geen broeinest van het virus worden hoor. Het virus kan niet buiten het lichaam vermeerderen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:15

Een masker voor je mond draag je om anderen niet te besmetten mocht je a symptomatisch Corona hebben. Dat zijn er blijkbaar heel veel en nies je wel een keer verspreid je het ook. Doordat jij en diegene die een meter verder zit een masker dragen is het risico op besmetting een heel stuk lager. Maar die dat masker om en blijf er verder af en kom je thuis meteen op een veilige manier in de prullenbak of kokend water.
Hieronder ook nog even alle maatregelen vanaf nu :

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... udige-taal

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:20

Wat lief jullie reacties. Ja we proberen van alles wat voor andere hobby hij maar zou willen oppakken. Maar dansen is zo zijn passie dat er eigenlijk niets is wat ook leuk is. Braaf thuis zijn ballet en kracht oefeningen doen.
Helaas geen paardrijden, hard geprobeerd hoor, daar niet van.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:24

Ik heb op wear 2 work nu iets besteld. Geen idee of het duur duur is. Ik moest weg dus even snel snel gedaan. Hopelijk een veilige site. Voor 50 mondkapjes kosten 74 euro. Chirurgische type 2 mondkapjes.

Alles voor het baby bezoek want verder ben ik anti mondkapje. Maar je zal net moeten hoesten om niks als je de baby vast hebt....

Dus als er mensen dan nog mondkapjes nodig hebben......

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:29

Zonnetje81 schreef:
Ik heb op wear 2 work nu iets besteld. Geen idee of het duur duur is. Ik moest weg dus even snel snel gedaan. Hopelijk een veilige site. Voor 50 mondkapjes kosten 74 euro. Chirurgische type 2 mondkapjes.

Alles voor het baby bezoek want verder ben ik anti mondkapje. Maar je zal net moeten hoesten om niks als je de baby vast hebt....

zie topic: mondkapjes

en ja 74 euro voor 50 stuks is duur ik kan aan doos van 50 Mondmasker Nonwoven 3 laags blauw BFE 95% komen voor 42,00 excl. verzenden

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:37

MarcoBorsato schreef:
Blussem schreef:
https://www.nu.nl/coronavirus/6049381/k ... -juni.html

_/-\o_
Ben hier zo super blij mee, Eindelijk :D
Voor mensen afvroegen waar ik woon, ik woon in Groningen.

Als verhalen om mij heen hoor is eigenlijk het virus zo beetje overal tegelijk het land binnen gekomen. Ik ken hier wel wat mensen die waarschijnlijk Corona hebben gehad. Echter heeft hier bij zo beetje iedereen het geuit tot maximaal licht griepje.
Zelf geloof ik niet zo in 1,5 maatschappij. Waar ik zelf in geloof is dat juist heel belangrijk is om goed voor je weerstand te zorgen.
Alcohol, slecht slapen, ongezond eten, stress en lucht vervuiling is funest voor je gezondheid.

Bijzonder dat alleen in Brabant de uitbraak zo groot was geworden en dat daar zo heftig blijft ondanks 1,5 meter afstand.

Tuurlijk vind ik het heel sneu voor de mensen en hoop ik dat hier wat aan kan worden gedaan. Vooral het stoken op houten / pelletes ben ik heel veel tegen. De gemiddelde leeftijd van de mensen is juist omhoog gegaan doordat lucht kwaliteit zo veel beter is dan 100 jaar terug. Echter gaan we nu weet terug in de tijd door het stoken op hout te stimuleren. Ik vindt dit echt verschrikkelijk.

Wat heeft het stoken van hout hier mee van doen?

Hout brand lang niet zo schoon als bijv een cv ketel op gas.
Bij het stoken op hout ontstaat er lokaal heel veel fijnstof wat erg schadelijk is voor de gezondheid. En daarnaast komen bij houtstook nog allerlei andere gifstoffen vrij zoals PAK’s, VOS, dioxine, koolmonoxide en acroleïne. Al deze stoffen leveren een scala aan gezondheidsklachten op en zorgen voor een kortere levensverwachting. Dit moet je echt niet willen in een woonwijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:39

Met een goede gestookte haard zou dat minder moeten zijn als het goed is? Wij willen een leemhaard / rocket batch heater terugplaatsen na het verwijderen van de oude gietijzeren Franklin haard. Die zou een veel betere (schonere) verbranding moeten geven met veel minder uitstoot.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:44

Maar het gaat toch over corona?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 00:20

MarcoBorsato schreef:
Maar het gaat toch over corona?

Daar gaat het ook over. Als de longen door activiteiten in de omgeving al slechter zijn heeft corona meer impact.

Ben benieuwd wat voor gekke lapjes mensen voor gaan doen in het ov...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 01:18

Ik vind het allemaal vergezocht over dat hout. *gooit nog een houtje op het vuur*.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 06:28

Eleeke schreef:
Wat lief jullie reacties. Ja we proberen van alles wat voor andere hobby hij maar zou willen oppakken. Maar dansen is zo zijn passie dat er eigenlijk niets is wat ook leuk is. Braaf thuis zijn ballet en kracht oefeningen doen.
Helaas geen paardrijden, hard geprobeerd hoor, daar niet van.

Ook niet voltige of trickriding gezien zijn achtergrond?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:04

Zonnetje81 schreef:

Ik denk dat je helemaal geen baby moet willen vasthouden nu.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:08

Als je toch, net als bij Harry Potter, bij deze man in zijn gedachten kon komen... dan zou ik dat heel graag doen...

Hoe kun je toch iedere dag opnieuw zoveel ontzettend rare dingen zeggen...

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:25

PSvanLot schreef:
Als je toch, net als bij Harry Potter, bij deze man in zijn gedachten kon komen... dan zou ik dat heel graag doen...

Hoe kun je toch iedere dag opnieuw zoveel ontzettend rare dingen zeggen...

[ [url=m/wUYCJD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg... Wat een verschrikkelijk mens is dit...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:29

Afschuwelijke man... bbbrrr!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:31

Onvoorstelbaar :n China had mogelijk anders kunnen/moeten reageren, maar de VS had zéker anders moeten reageren. Trump noemde het een hoax, het zou vanzelf weer over gaan.. En moet je nu eens zien. Vrees met grote vreze dat de wereld na november nog eens vier jaar met deze mafketel opgescheept zit. Zijn we mooi klaar mee :\

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:32

Die zou je ook zo door kunnen sturen naar de psychiater.

En idd baby vasthouden zou ik ook niet doen, 1,5 meter afstand is nog steeds de norm en blijft dat ook nog wel een hele lange tijd.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:33

1 klein puntje heeft hij wel. China heeft het echt veel te lang onder de pet willen houden.
Hadden ze dat niet gedaan was het misschien niet zo groots over de wereld gegaan.

De rest wat hij allemaal benoemd is inderdaad te idioot voor woorden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:44

PSvanLot schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ik denk dat je helemaal geen baby moet willen vasthouden nu.

Ze hebben zelf voorgesteld om te komen en willen niet dat ik hem pas zie als ie onderhand loopt. Want hoe lang kan je dan niet gaan....? Ik logeer altijd bij ze ivm de afstand. En ik kom al vanaf het begin van voor de lockdown nergens. Zie niemand buiten mn ouders om die ook nergens komen. In brabant waren we al 2 weken in de ban van maatregelen. Sindsdien heb ik alleen 1x per week boodschappen gedaan. Dus als het moment er is dan is dat voordat ik aan het werk moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:46

Als iemand er in het begin niets mee deed was het Trump zelf wel.. Maar goed, het ligt natuurlijk niet aan hem of aan de USA.. :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:01

Ik schrik er voornamelijk best van dat we pas na 1 september weer "vrij" zijn.

Ik had verwacht in februari dat het hoogstens tot april of mei zou duren.

En de laatste week had ik echt verwacht dat per 1 juli alle maatregelen wel weg zouden zijn, op evenementen na.

Nu is zelfs niet zeker meer dat na 1 september alle evenementen weer door kunnen gaan..

Dit gaat gewoon minimaal een half jaar duren en waarschijnlijk veel langer.