Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:13

En toch is het door dat soort personen dat we nog steeds met die kleurcodes zitten, dat er in veel landen mondmaskerplicht is, dat er nog allerhande maatregelen etc van kracht zijn. Omdat er dus nog al-tijd mensen zijn die denken "kan heus wel". Terwijl nog maar eens blijkt da 1(!!) besmet persoon genoeg is om voor velen anderen de boel te verknallen.

Nepal blijft nog gesloten voor toeristen tot al zeker 31/8. Etihad, waarmee we vliegen, geeft geen vouchers of geld terug, we kunnen de vlucht enkel verplaatsen en deze maatregel is voorzien tot en met 15/8. Nadien kan het dat dit alsnog wordt aangepast, dus we gaan het zien. In ieder geval, aangezien geld terug of voucher niet toegestaan wordt gaan we niet anders kunnen dan ooit deze prachtige reis maken :D Dus is het dit jaar niet, dan hopelijk in 2021.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:54

Ben helaas heel vroeg weergekomen vanuit Frankrijk
Zijn snel teruggereden, waren woensdag al thuis.
Alles is in een stroomversnelling belandt..

[MWS] Polymyalgia rheumatica

Jolliegirl

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:29

Oei jeetje wat vervelend!

Onze plannen zijn definitief van de baan.

Het gaat voorlopig oostenrijk worden.

Oostenrijk heeft de grenscontrole opgeschaald voor mensen uit Kroatië
Italie heeft ook opgeschaald.

We gaan naar Zell am See!
Ook nog even op bezoek bij een bokker om een korte fotoshoot te doen! :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:38

Ach nee Echwel, dat klinkt niet goed en dan ook nog je vakantie moeten afbreken... :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:05

Ach wat ontzettend vervelend Echwel :(:)

Klinkt als een verstandige keuze Jolliegirl!

Ik herken je stress Katja. Wij gaan over een week maar krijg er steeds minder vertrouwen in dat we ook daadwerkelijk kunnen gaan. Gelukkig mogen wij tot op het laatste moment kosteloos annuleren maar toch..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:53

Ik vind het nu wel meer risico krijgen bepaalde lande . Zie al die britten nu hals overkop terug gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:57

Christiene schreef:
Ik vind het nu wel meer risico krijgen bepaalde lande . Zie al die britten nu hals overkop terug gaan.

Dat de Britten halsoverkop terug gaan heeft ermee te maken dat ze geen 2 weken in verplicht quarantaine willen. Dat is namelijk ingesteld en werd een dag voordat het van kracht zou gaan ineens gemeld. Zou dit hier ook het geval zijn dan krijgen we hetzelfde effect

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:02

purny schreef:
Christiene schreef:

Dat de Britten halsoverkop terug gaan heeft ermee te maken dat ze geen 2 weken in verplicht quarantaine willen. Dat is namelijk ingesteld en werd een dag voordat het van kracht zou gaan ineens gemeld. Zou dit hier ook het geval zijn dan krijgen we hetzelfde effect
ja dat kan ook met oranje dat mensen smel terug willen. Zo bedoelde ik het. Nu inderdaad 2 weken quarantine als je na 4 uur aankwam vanacht geloof ik

Zelfs boten extra en die eerder vertrokken.vliegen zelfde verhaal. Gok dat heel wat maar ergens naar Engeland vlogen om vandaar wel ja huis te komen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:16

Vervelend echwel! Ook je vakantie naar de maan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:51

En de Britten zitten op een eiland, als die de boel sluiten heb je wel een iets groter probleem dan wij op het vasteland. Wij kunnen met de auto nog terug als het moet. Zij niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:04

Ik heb zo in mijn hoofd waar ik als volgende naartoe wil, maar wanneer het weer zou kunnen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 19:53

Aangescherpt reisadvies voor onder meer Brussel, Parijs en Spanje
Het ministerie van Buitenlandse Zaken scherpt het reisadvies aan voor negen nieuwe gebieden. Vanaf middernacht geldt code oranje voor onder meer Brussel, Parijs, Madrid, Marseille en omgeving, Mallorca en Ibiza.

Een oranje reisadvies betekent dat niet noodzakelijke reizen worden afgeraden. Ook wordt dringend aangeraden om na terugkeer uit deze gebieden 14 dagen in thuisquarantaine te gaan.

De aanscherping van het reisadvies geldt verder voor Burgos, Salamanca, Almeria en Navarra.

Bron: nos.nl

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:31

Sterkte Echwel!

Terwijl in Europa de beperkingen weer meer worden, is Zuid Afrika vanavond van level 3 naar level 2 gegaan.
Helaas pas in level 1 ook weer internationaal reizen dus ik vrees dat mijn trip volgende maand nog niet door kan gaan.
Was ik al niet van uit gegaan maar nog niets geannuleerd om nog ergens iets van hoop te houden.
Maar moet dan ook de grens over naar Botswana en Zimbabwe en dat gaat echt nog niet lukken :\

Door dit topic ben ik wel eens gaan kijken naar mijn reisverzekering. Nu door corona zijn veel landen oranje maar 'normaal' als er geen corona is, reis ik ook regelmatig naar landen of regio's die oranje of zelfs rood zijn.
Maak me dan eigenlijk nooit zo druk om de verzekering omdat het vaak helemaal niet zo ernstig is als op de site van BUZA staat en een enkele keer moet je ter plekke extra verzekeren wat volgens mij ook niet veel voorstelt.
Maar zijn er reisverzekeringen die dekking bieden in dat soort landen/regio's?
Kan eigenlijk alleen iets vinden voor extreme sporten of wintersport en hoewel ik best wel eens wat doe wat nu ook al uitdrukkelijk niet verzekerd is, kan ik nergens iets vinden over dekking in oranje/rode landen.
Misschien dat hier iemand daar ervaring mee heeft :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:39

Varekaj schreef:
En de Britten zitten op een eiland, als die de boel sluiten heb je wel een iets groter probleem dan wij op het vasteland. Wij kunnen met de auto nog terug als het moet. Zij niet.

Nu je het zegt.. hier kom je zo binnen .. daar niet idd

Hoewel er nu een het kanaal over en weer terugzwemt voor de 34 e keer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 00:05

Ik gok zo over dat het merendeel der Britten dat afstandje niet redt hoor.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 07:52

Varekaj schreef:
Ik gok zo over dat het merendeel der Britten dat afstandje niet redt hoor.

Niemand. Ik neem aan dat ze met haar record poging schepen mee heeft is ook een drukke vaarroute naast de stroming en afstand.en navigeren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:18

Weet iemand of er een pagina is van de oostenrijkse overheid, die aangeeft welke landen oostenrijk als veilig/niet veilig markeert?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:09

Jolliegirl schreef:
Weet iemand of er een pagina is van de oostenrijkse overheid, die aangeeft welke landen oostenrijk als veilig/niet veilig markeert?

Het Oostenrijkse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de lijst gewoon op de website staan.

https://www.bmeia.gv.at/reise-aufenthal ... warnungen/

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:20

Dankjewel!

Oostenrijk heeft besloten dat mensen uit Kroatië een negatieve test verplicht zijn. Tenzij doorreis-> dat is toegestaan zonder overnachting.

Dus we zouden gewoon kunnen gaan. Maar de cijfers beginnen ook daar op te lopen in Kroatië wat ons doet besluiten in oostenrijk te blijven.

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:23

Jolliegirl schreef:

Weet iemand toevallig ook waar ik hetzelfde kan vinden maar dan voor Italië?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:31

joykel schreef:
Jolliegirl schreef:

Weet iemand toevallig ook waar ik hetzelfde kan vinden maar dan voor Italië?

http://www.viaggiaresicuri.it/find-country

Het is alleen wel allemaal in het Italiaans, ik kan de Engelse versie niet vinden :=

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:32

Wij gaan over 2 weken naar Ameland,ik hoop dat mensen zich een beetje gaan inhouden. Ik werk zelf in het ziekenhuis en zien alweer een sterke toename van het aantal corona patiënten :(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:36

lovee schreef:
Wij gaan over 2 weken naar Ameland,ik hoop dat mensen zich een beetje gaan inhouden. Ik werk zelf in het ziekenhuis en zien alweer een sterke toename van het aantal corona patiënten :(

Op de IC?

Duimen voor je!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:45

lovee schreef:

Wij gaan ook over 2 weken. Hadden gehoopt dat alles dan nog minder zou zijn qua besmettingen, maar het lijkt erger te worden. Gelukkig heb een plek geboekt voor de auto op de boot, dus hoef niet tussen de andere toeristen te staan. En verder zal het veel in de tuin van het huisje zitten worden en af en toe een beetje strand.
Zag wel dat het weer slechter wordt en koud.