Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elnienjo schreef:_San87_ schreef:Wat fijn, sanso. Voorspoedig herstel gewenst!
_________
Vriendje begon vandaag over Sinterklaas. Ik zeg, dat vier ik nooit dus was dat dit jaar ook niet van plan, eigenlijk. Komt ie met dat t voor zijn nichtje zo leuk zou zijn. Ja, vast wel, maar ik vind Sinterklaas echt stom
.
Gewoon poot stijf houden en niet aan dat soort verplichtingen beginnen. Buiten dat is het met corona helemaal geen goed idee om onnodig met familie samen te komen.
_San87_ schreef:Jep.Ik heb het ook niet specifiek benoemd staan, maar ik vermeld het altijd wel in een eerste gesprek, meestal na de vraag 'waar zie jij jezelf over x jaar' of iets in die trant. Het mag misschien niet, maar 100% dat t een selectiecriterium is voor werkgevers.
Mkango schreef:_San87_ schreef:Jep.Ik heb het ook niet specifiek benoemd staan, maar ik vermeld het altijd wel in een eerste gesprek, meestal na de vraag 'waar zie jij jezelf over x jaar' of iets in die trant. Het mag misschien niet, maar 100% dat t een selectiecriterium is voor werkgevers.
Nichtje van een vriendin van mij werkt in best wel een mannenwereld en werd eigenlijk overal afgewezen, tot ze op haar cv zette dat ze geen kinderwens had, toen had ze binnen no-time een baan.
Ik ben ook een groot voorstander van eenzelfde verlofperiode voor mannen, want ook voor vrouwen mét een kinderwens is het natuurlijk bezopen dat ze hierop worden aangenomen of afgewezen (al dan niet doormensenmannen die zelf ook mini's rond hebben lopen).
Jessica_K schreef:Wauw, dat is voor mij toch wel een eye-opener. Ik werk zelf binnen de overheid, ik denk dat het hier wel een stuk minder speelt dan in de commerciële wereld...
Zelf zou ik het heel ongemakkelijk vinden om in een sollicitatiegesprek te noemen dat ik geen kinderwens heb. Ik vind dat toch een vrij persoonlijk onderwerp.
Mkango schreef:Jep.Nichtje van een vriendin van mij werkt in best wel een mannenwereld en werd eigenlijk overal afgewezen, tot ze op haar cv zette dat ze geen kinderwens had, toen had ze binnen no-time een baan.
Ik ben ook een groot voorstander van eenzelfde verlofperiode voor mannen, want ook voor vrouwen mét een kinderwens is het natuurlijk bezopen dat ze hierop worden aangenomen of afgewezen (al dan niet doormensenmannen die zelf ook mini's rond hebben lopen).
Jojoju schreef:Ik laat mijn 2 jarige in een speeltuintje spelen, er is ook een meisje van een jaar of 10. Ze zag er een beetje shabby uit maar wilde wel even met mijn minion wippen. Top.
Tot ik weg wilde gaan. 'Jullie hebben zeker nog meer te doen. Allemaal nieuwe spullen kopen zeker!Die broek en schoenen van haar zijn ook nieuw, dat zie ik zo'
Mijn reactie: 'ik vind het niet erg aardig hoe je dat zo zegt'
Jojoju schreef:Ik laat mijn 2 jarige in een speeltuintje spelen, er is ook een meisje van een jaar of 10. Ze zag er een beetje shabby uit maar wilde wel even met mijn minion wippen. Top.
Tot ik weg wilde gaan. 'Jullie hebben zeker nog meer te doen. Allemaal nieuwe spullen kopen zeker!Die broek en schoenen van haar zijn ook nieuw, dat zie ik zo'
Mijn reactie: 'ik vind het niet erg aardig hoe je dat zo zegt'
smurffie schreef:Wat mij betreft wel, "maar dat kost de economie weer zo- en zoveel miljoen." Desondanks zou het eerlijker zijn als iedereen die werkt een x aantal weken verlof krijgt - maak je dat op aan het krijgen van kinderen, dan doe je dat, ga je op wereldreis, ook prima.Mkango schreef:Jep.Nichtje van een vriendin van mij werkt in best wel een mannenwereld en werd eigenlijk overal afgewezen, tot ze op haar cv zette dat ze geen kinderwens had, toen had ze binnen no-time een baan.
Vind je? Mag dan iedereen die geen kind wil/heeft extra vakantiedagen?
Die moeten soepel zijn met vakanties en vrije dagen omdat iemand anders voor kinderen kiest.
De moeders bij ons op werk moeten ineens weg kunnen als er iets is, ook als dat eigenlijk niet kan.