Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:54

chanicha schreef:
Ik mag het dan wel een l*l vinden die Trump maar hij neemt wel een beslissing!
Het kabinet hier draait om de hete brei heen en neemt voorzichtige besluiten maar voorlopig staan de grenzen nog wagenwijd open en komen er zelfs nog steeds vluchten uit Italië en dergelijke.

Er gaan ook nog steeds vluchten naar de VS, en Amerikanen mogen het land nog wel gewoon in, net als mensen die niet in de EU (waar het VK de facto dus nog deel van uitmaakt) geweest zijn in de twee weken voorafgaand aan hun vertrek. En dat zijn dan nog de meest grote gaten in de logica achter dit besluit.

Als je Nederland al laks vindt, hier gebeurt echt nog helemaal niets vanuit de politiek, aangezien BoJo wacht “op het juiste moment,” maar ik kan me bij wijze van spreken vandaag onder laten hoesten door zes coronapatiënten en morgen op een vlucht naar de VS stappen, “want ik kom niet uit de EU.” :+ Trek dan de lijn door naar heel Europa, maar dat heeft hij dan weer niet gedaan.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:58

xPabloBokt schreef:
Nou sorry dat ik (en anderen, want ik ben niet de enige) zeur over andermans egoïsme.

Zoals ik al zei zit mijn moeder in de bijstand - en met haar vele anderen - die niet eens geld hebben om te hamsteren al zou ze het willen. Door al dat absurde paniekgedrag van iedereen loopt zij nu eten mis en kan ze niet meer op de kleintjes letten omdat ze noodgedwongen andere (duurdere) merken moet gaan kopen omdat ze anders niks heeft. Mijn moeder is gek op koken en dat is een van de weinige leuke dingen die ze nog kan doen, dus haar naar de Voedselbank sturen is voor mij gewoon geen optie en voor haar ook niet. Naast dat ze dan haar enige hobby moet opgeven heeft ze een zoon met autisme thuis zitten die bepaalde dingen gewoon echt niet eet. Dit levert oprecht een probleem op voor haar. Ik ben zelf ook maar student dus ik kan haar ook niet ondersteunen hierin, want mijn geld is al op.

Dus ja, ik "zeur" wel om het hamsteren, want ik vind het gewoon absurd en idioot dat mensen zo egoïstisch doen. De maatregelen zijn nog geen 24 uur van kracht en het is nu al iedereen voor zichzelf.

Kan ik overigens ook van jouw ergernis zeggen, dat mensen achter de Nederlandse overheid aan lopen.
Was te verwachten.

@Boterbloem90 gewoon naar de balie lopen van de apotheek en zeggen dat je komt voor je anticonceptie! Dan vragen ze naar je geboortedatum en dan kunnen ze zo zien welke je nodig hebt. Komt goed :)

Ja, dat kun je zeggen inderdaad, maar ik had de hoop dat mensen niet zo dom zouden zijn en zelf al wat eerder maatregelen zouden treffen.

Ik vind het oprecht sneu voor je moeder. Is er niemand anders in haar omgeving die haar een beetje helpen kan?
Wij ondersteunen 2 gezinnen financieel al een beetje.
Overigens ter verduidelijking, ik heb de afgelopen dagen geen boodschappen gedaan of gehamsterd hoor.

En toch jammer dat je je aangevallen voelt, dit is toch een topic om ergernissen te delen?
Nu zal jij je wel geërgerd hebben aan mijn reactie.
Maar doelde niet specifiek op jou of dit topic.

Nog even een edit: hoe weet je dat het ieder voor zich is?
Als ik boodschappen doe, neem ik ook wel eens voor mijn ouders of bejaarde buurtjes wat mee.
En eerlijk is eerlijk, het is logisch dat mensen voor zichzelf/naasten zorgen en daarom hamsteren.
Al is het niet fair tegenover mensen zoals je moeder.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:02

Boterbloem90 schreef:
Ik moet zo een nieuw doosje van de pil halen. Maar ik ben vanochtend in z'n ontzettende onzekere bui wakker geworden dat ik niet weet hoe ik dat daar moet vragen :+

Bedenk je dat anticonceptie heel gebruikelijk en verstandig is om te gebruiken! Mensen komen voor gekkere dingen aan de balie ;)
Zeg anders tegen de apothekersassistente dat je een herhaalrecept komt ophalen. Dan ziet zij op het scherm wel wat je bedoeld, tenzij je natuurlijk 10 recepten open hebt staan.

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 11:07

@Myfairytale Ik voel me niet aangevallen (al weet ik dat mijn toon zo overkomt, ik ben vrij concreet in mijn bewoording), ik probeer alleen uit te leggen waarom het voor sommige mensen toch bijzonder ergerlijk is. Ik had precies zoals jij ook gehoopt dat mensen niet zo dom zouden zijn.

Ieder voor zich baseer ik gewoon op wat ik gister zelf zag in de supermarkt. Ik zag dit gehamster al lang aankomen, dus ik ben maar vast boodschappen gaan doen voor volgende week waar ik dat normaal in het weekend pas doe, op zondag. Ik zag mensen voorbij komen met het complete melkschap, 100 bakken kipfilet.. alle pasta(saus), rijst en zeep was uitverkocht en het was afgeladen druk voor een donderdagmiddag om 16.00. Ik ben erna maar meteen mijn moeder op gaan halen en naar de supermarkt bij haar in de buurt gegaan zodat die in ieder geval nog wat had.

Ik hoop dat mijn tante haar kan ondersteunen, maar verder heeft ze niemand in haar omgeving. In de buurt waar ze woont wordt ze alleen maar scheef aangekeken door iedereen omdat ze nogal een huismus is en mensen alleen maar oordelen op uiterlijk vertoon en ze niet in het plaatje van ons dorp past. Daar kan ze dus weinig hulp van verwachten jammer genoeg.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:13

Dat de huisarts adviseert om het RIVM te bellen. En het RIVM is te druk en heeft geen wachtrij en de verbinding wordt verbroken :') Ik doe wel gewoon wat goed voelt ..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:16

xPabloBokt schreef:
@Myfairytale Ik voel me niet aangevallen (al weet ik dat mijn toon zo overkomt, ik ben vrij concreet in mijn bewoording), ik probeer alleen uit te leggen waarom het voor sommige mensen toch bijzonder ergerlijk is. Ik had precies zoals jij ook gehoopt dat mensen niet zo dom zouden zijn.

Ieder voor zich baseer ik gewoon op wat ik gister zelf zag in de supermarkt. Ik zag dit gehamster al lang aankomen, dus ik ben maar vast boodschappen gaan doen voor volgende week waar ik dat normaal in het weekend pas doe, op zondag. Ik zag mensen voorbij komen met het complete melkschap, 100 bakken kipfilet.. alle pasta(saus), rijst en zeep was uitverkocht en het was afgeladen druk voor een donderdagmiddag om 16.00. Ik ben erna maar meteen mijn moeder op gaan halen en naar de supermarkt bij haar in de buurt gegaan zodat die in ieder geval nog wat had.

Ik hoop dat mijn tante haar kan ondersteunen, maar verder heeft ze niemand in haar omgeving. In de buurt waar ze woont wordt ze alleen maar scheef aangekeken door iedereen omdat ze nogal een huismus is en mensen alleen maar oordelen op uiterlijk vertoon en ze niet in het plaatje van ons dorp past. Daar kan ze dus weinig hulp van verwachten jammer genoeg.

Dat laatste vind ik heel erg. Dat zoiets nu nog bestaat.

En zoveel meenemen is echt bizar! :oo
Wij hebben altijd wel een vooraadje in vriezer of qua lang houdbare producten (wegens meerdere redenen), maar zéker niet (zo) absurd veel!
Wat mij betreft komt er een maximum qua aantal van dezelfde producten in een periode als dit.

Ik wil het topic verder niet kapen, dus zal verder per pb reageren als je verder wilt praten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:35

Dat gehamster van mensen in de supermarkt :roll: iemand met 10 pakken wc-papier. Halve kar vol soep.

Zit nu met allerlei dure biologische dingen, omdat ik toch echt moet koken vandaag.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 13-03-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:36

Myfairytale schreef:
Eerst waren zovelen hier in NL zo laks als wat en "och, het is maar een griepje, massahysterie, etc.
Maar nu het kabinet éindelijk maatregelen treft draaien ze als een blad aan de boom om.

En dat gezeur over hamsteren, sorry.
Was te verwachten.

Ik als kassamedewerker bij de populairste supermarkt in mijn stad, heb meer dan genoeg redenen om te zeuren :')

Kreeg in de groepschat van werk een foto van een bonnetje dat 1 meter lang was _O- _O-

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:39

Lestrange01 schreef:
Myfairytale schreef:
Eerst waren zovelen hier in NL zo laks als wat en "och, het is maar een griepje, massahysterie, etc.
Maar nu het kabinet éindelijk maatregelen treft draaien ze als een blad aan de boom om.

Was te verwachten.

Ik als kassamedewerker bij de populairste supermarkt in mijn stad, heb meer dan genoeg redenen om te zeuren :')

Kreeg in de groepschat van werk een foto van een bonnetje dat 1 meter lang was _O- _O-

Haha, je hebt gelijk!
Een meter? 8)7

Dat mensen iets extra's kopen begrijp ik wel, maar zó achterlijk veel? :oo

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:40

Lestrange01 schreef:
Myfairytale schreef:

Was te verwachten.

Omg. Heel erg eigenlijk, maar; :') _O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:42

Moet dadelijk nog naar Jan Linders.Volgens de bevoorrading van winkels was er nog genoeg.Anders ga ik naar de Rewe over de grens.Voordeel van het nadeel is wel dat nu de vriezer wordt leeg gegeten.Dat wordt een pot erwten met snacks.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:48

https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... spartandhp
Dit met dat ik tot op heden alleen evenementen werk (beveiliging) en mijn rooster dus net blanco kreeg. Ben benieuwd wat dit dan ook financieel gaat inhouden en zou mij dus niet verbazen als ontslag aangevraagd word wegens economische redenen. :o :=

Dat gaat dan echt financiële gevolgen hebben voor mij. :n

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:01

Had zo gehoopt na een dag uitrusten dat het vandaag wel weer zou lukken.
Het is de hele ochtend (nou ja tot nu toe) goed gegaan en nu begin ik weer ziek te worden.
Had zo graag willen werken..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:04

Myfairytale schreef:

Was te verwachten.

Mijn mening is nog steeds het zelfde als die hiervoor. Echter is dat sociaal gezien niet de geaccepteerde mening dus ik hou mij verder maar stil hierover, alleen hier moest ik even op reageren.
Dat hamsteren vind ik dus ook echt belachelijk en nergens voor nodig.
Ik hoorde hier in de apotheek dat de rijst en eieren al op zijn bij 1 supermarkt... echt waar zijn “ wij” mee bezig zeg...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:07

Marcella schreef:
https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... spartandhp
Dit met dat ik tot op heden alleen evenementen werk (beveiliging) en mijn rooster dus net blanco kreeg. Ben benieuwd wat dit dan ook financieel gaat inhouden en zou mij dus niet verbazen als ontslag aangevraagd word wegens economische redenen. :o :=

Dat gaat dan echt financiële gevolgen hebben voor mij. :n

Sowieso zou ik na vraag doen bij het UWV wat de regels hierover zijn en wat je kunt / moet doen op dit moment.

Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:10

Ineke2 schreef:
Myfairytale schreef:

Was te verwachten.

Mijn mening is nog steeds het zelfde als die hiervoor. Echter is dat sociaal gezien niet de geaccepteerde mening dus ik hou mij verder maar stil hierover, alleen hier moest ik even op reageren.
Dat hamsteren vind ik dus ook echt belachelijk en nergens voor nodig.
Ik hoorde hier in de apotheek dat de rijst en eieren al op zijn bij 1 supermarkt... echt waar zijn “ wij” mee bezig zeg...

Mijn vriend staat nu in de winkel. Meer als de helft leeg. Geen pasta, geen rijst. Mensen gaan met 3/4 karren naar buiten. Ze gaan ons echt niet laten verhongeren.

Anoniem

Myfairytale schreef:
Haha, je hebt gelijk!
Een meter? 8)7

Maar ook de niet-houdbare producten zoals vlees en melk. Akkoord, vlees kun je nog invriezen, maar als dat soort producten je prioriteit zijn... 8)7 Blijkt maar weer dat we toch niet zo goed geëvolueerd zijn als we dachten. :') Ook, hoe lang denken mensen dat dit gaat aanhouden? Wie bunkert er tien pakken rijst op in een week?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-20 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Ineke2, dat mag ook hoor.
Alleen mijn ouders bijvoorbeeld zijn toch al halverwege en ruim in de 60. Dus daar ben ik graag extra voorzichtig mee in dit soort situaties.

Marcella: bedrijven kunnen toch aanvragen doen om ze tegemoet te komen? Ik zou inderdaad ook even informeren.

LukieBradley

Mensen zijn knetter 8)7
Dat je wat haalt voor een week extra, oké.
Maar wat sommige meeslepen 8)7
Zag al filmpjes van bizarre wachtrijen voorbij komen.
De mens is dus mijn ergernis.

Gelukkig heb ik in nood kippen in de stal om op te eten en de andere locatie is de legstal dus eieren zat :Y)
Iemand een eitje? :')

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:16

Mkango schreef:
Myfairytale schreef:
Haha, je hebt gelijk!
Een meter? 8)7

Maar ook de niet-houdbare producten zoals vlees en melk. Akkoord, vlees kun je nog invriezen, maar als dat soort producten je prioriteit zijn... 8)7 Blijkt maar weer dat we toch niet zo goed geëvolueerd zijn als we dachten. :') Ook, hoe lang denken mensen dat dit gaat aanhouden? Wie bunkert er tien pakken rijst op in een week?

Mensen zijn echt koekoek.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:19

Ik kán niet eens veel boodschappen doen. Mag / kan niet sjouwen nu. Heb vanmorgen bij de kapper gevraagd om mijn veters te strikken, omdat dat nog steeds niet gaat en ik straks op sollicitatiegesprek moet. Dat is best raar als ik zonder gestrikte schoenen binnen kom :') ( en ja daar weten ze wel inmiddels dat ik rugklachten heb momenteel omdat ik het gesprek al een week geleden verplaatst heb naar vandaag)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:24

Ik hield m'n hart vast om net naar de winkel te gaan. net over de grens en in Brabant, niks aan het handje, nergens was iets leeg of mensen die extra kochten :')

Ik baal wel dit weekend. Had eigenlijk een leuk concert staan maar die gaat niet door.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 12:33

School van mijn broertje blijft gewoon open. Moeder heeft een zwakke gezondheid en broertje woont nog thuis. Dit wordt alleen maar ingewikkelder voor haar -O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:37

Tja, nu zien we hoe sommige mensen zijn. Ik zou niet eens weten wat ik extra moest kopen... Ik ben blij dat ik niet meer bij de Appie werk, want ik zou echt die mensen die met zo'n berg spullen aankwamen echt uitmaken voor egoïst en dat ze eens moesten nadenken. :') Dan maar ontslagen :+ Moeders zei ook al: Je gaat toch niet vaker schijten dan eerst.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:37

Sowieso; dat massaal hamsteren houdt in dat mensen in kluitjes door de winkels rennen. Dat is lekker verstandig terwijl ze proberen verspreiding te minimaliseren.. pff.