Ik vond het al vrij optimistisch in inmiddels 25cm sneeuw hier, verstandiger om het later deze week weer te proberen! Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Ik vond het al vrij optimistisch in inmiddels 25cm sneeuw hier, verstandiger om het later deze week weer te proberen! capopjekop schreef:Froukje schreef:Ja de dallen zijn er hier ook af, en als ik in eigen dorp had moeten bezorgen was ik misschien nog wel lopend gegaan vandaag.
Maar ik moet eerst 13km rijden over boerenlandweggetjes.. Die scooter weegt zonder post 120 kg. Dus ik heb bedankt.
Snap ik helemaal.
Ik heb het geluk dat ik de bus van m'n ouders mag lenen. Normaal fiets ik over de dijk naar het andere dorp. Maar dat zie ik met dit weer niet zitten aangezien daar nooit gestrooid wordt.
Mijn wijk heeft ook een deel buitengebied. Maar een deel daarvan was gisteren verrassend goed te doen. Alleen het laatste deel heb ik moeten lopen.
Maar ik vind het wel bijzonder dat ze als bedrijf zelf niet voor de veiligheid kiezen. Bussen rijden amper, scholen geven sneeuwvrij. Er werken ook best veel oudere collega's.
secricible schreef:Ik vind het vooral lastig dat je nu dus gewoon nergens vanuit kan gaan, doordat postNL geen duidelijke lijn trekt.
Citaat:Het winterse weer zorgt voor mooie plaatjes. Maar door de sneeuw en gladheid en het wisselende weerbeeld kunnen je post en pakketten wat langer onderweg zijn.
Ook als de sneeuw afneemt, kunnen de gevolgen in de komende dagen nog te merken zijn. Door ons landelijke netwerk kan het weer in de ene regio ook effect hebben op andere regio’s in het land.
Welke maatregelen nemen we?
We doen er alles aan om vertragingen te voorkomen. Op sommige plekken bezorgen we in het weekend en op maandag extra pakketten. Op een aantal locaties bezorgen we maandag ook post. Rouwpost en medische post krijgen altijd voorrang.
Wat kun jij doen?
Ligt er een pakket op je te wachten bij een PostNL-punt? Haal het dan snel op zodra het weer het toelaat. Zo maken we ruimte voor pakketten die er nog aankomen.
Citaat:Het noorden van Nederland heeft veel last van de sneeuw. Dit heeft gevolgen voor de bezorging in die regio. Maar het kan het ook effect hebben op de bezorging in andere delen van het land, ook al verdwijnt de sneeuw daar. Je post en pakketten kunnen dus wat langer onderweg zijn.
secricible schreef:Oh en ondertussen zou hij bezorgd zijn maar ligt er niks in de brievenbus... ik snap dat de bezorgers het moeilijk hebben maar hier maak ik geen chocola van...

(vooruit, het was wel net zaterdag
)
note; het complex is 4 jaar oud en heeft gewoon een lift en geen vrij toegankelijke voordeur, dus hij moet ergens aangebeld hebben (of achter iemand aan gegaan zijn) om überhaupt binnen te komen.
ik heb twee vesten online gekocht. Juist online omdat de maat die ik nodig heb niet meer in de winkels hier in de buurt te verkrijgen is voor deze prijs. Ik heb het zaterdag besteld en het zou vandaag, woensdag komen.