Post NL frustratie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 12:41

Mijn postnl app gaf net een melding dat drie pakketten vandaag bezorgd worden, toen dat ze tussen 11:00-13:00 bezorgd gaan worden, en nog geen twee minuten later dat ze morgen komen. Iemand is heel fanatiek aan het scannen :Y) Ik vond het al vrij optimistisch in inmiddels 25cm sneeuw hier, verstandiger om het later deze week weer te proberen!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 19:30

Ik kreeg gisteren bericht dat mijn pakket vandaag geleverd zou gaan worden. Heb de bezorging zelf maar aangepast naar morgen. Gekkenwerk anders

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 20:10

capopjekop schreef:
Froukje schreef:
Ja de dallen zijn er hier ook af, en als ik in eigen dorp had moeten bezorgen was ik misschien nog wel lopend gegaan vandaag.
Maar ik moet eerst 13km rijden over boerenlandweggetjes.. Die scooter weegt zonder post 120 kg. Dus ik heb bedankt.

Snap ik helemaal.

Ik heb het geluk dat ik de bus van m'n ouders mag lenen. Normaal fiets ik over de dijk naar het andere dorp. Maar dat zie ik met dit weer niet zitten aangezien daar nooit gestrooid wordt.

Mijn wijk heeft ook een deel buitengebied. Maar een deel daarvan was gisteren verrassend goed te doen. Alleen het laatste deel heb ik moeten lopen.

Maar ik vind het wel bijzonder dat ze als bedrijf zelf niet voor de veiligheid kiezen. Bussen rijden amper, scholen geven sneeuwvrij. Er werken ook best veel oudere collega's.

ik val even binnen :o
Maar ik werk ook bij postnl als postbode. Ik werk zowel binnen bij voorbereiden en ik bezorg ook.
Ik ben het dus helemaal eens met dat laatste, dat ze niet voor de veiligheid kiezen. Ik moet sinds een paar maanden 73 kilometer reizen voor dat we op het voorbereid lokatie zijn. Dat betekende dat ik met nog 3 andere collega's vanuit Zeeland naar Brabant moesten reizen om voor te bereiden. En de grootste ergenis was wel dat er dan mensen die heel dichtbij wonen gewoon niet zijn gekomen waardoor er veel te weinig mensen waren. Maar dat ze ons dan wel van zo ver laten komen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:40

Ik vind het vooral lastig dat je nu dus gewoon nergens vanuit kan gaan, doordat postNL geen duidelijke lijn trekt.
Ik zou dinsdag een pakket ontvangen, ondertussen staat het al sinds dinsdag "wordt vandaag bezorgd tussen 8 en 18"
Verder niet het einde van de wereld (het zijn spelletjes voor de kids), maar die zitten dus al de hele week als een stel haviken te kijken naar de brievenbus.
Ik had vandaag goede hoop (het is hier schoon), maar helaas...

Ik zie trouwens idd ook niks meer gescand worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:34

Oh en ondertussen zou hij bezorgd zijn maar ligt er niks in de brievenbus... ik snap dat de bezorgers het moeilijk hebben maar hier maak ik geen chocola van...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:12

Vandaag post gekregen die 12 december in de app stond. We dachten dat die niet meer zou komen en gisteren heeft de afzender nieuwe post verstuurd omdat we dachten dat deze verloren was gegaan.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:13

secricible schreef:
Ik vind het vooral lastig dat je nu dus gewoon nergens vanuit kan gaan, doordat postNL geen duidelijke lijn trekt.

Duidelijke lijn is ook lastig met deze omstandigheden. Heb de afgelopen dagen al meerdere mailtjes van PostNL gehad met het hoe en wat. Gisteren:

Citaat:
Het winterse weer zorgt voor mooie plaatjes. Maar door de sneeuw en gladheid en het wisselende weerbeeld kunnen je post en pakketten wat langer onderweg zijn.

Ook als de sneeuw afneemt, kunnen de gevolgen in de komende dagen nog te merken zijn. Door ons landelijke netwerk kan het weer in de ene regio ook effect hebben op andere regio’s in het land.

Welke maatregelen nemen we?
We doen er alles aan om vertragingen te voorkomen. Op sommige plekken bezorgen we in het weekend en op maandag extra pakketten. Op een aantal locaties bezorgen we maandag ook post. Rouwpost en medische post krijgen altijd voorrang.

Wat kun jij doen?
Ligt er een pakket op je te wachten bij een PostNL-punt? Haal het dan snel op zodra het weer het toelaat. Zo maken we ruimte voor pakketten die er nog aankomen.

Vandaag hetzelfde, maar met een andere inleiding:

Citaat:
Het noorden van Nederland heeft veel last van de sneeuw. Dit heeft gevolgen voor de bezorging in die regio. Maar het kan het ook effect hebben op de bezorging in andere delen van het land, ook al verdwijnt de sneeuw daar. Je post en pakketten kunnen dus wat langer onderweg zijn.

secricible schreef:
Oh en ondertussen zou hij bezorgd zijn maar ligt er niks in de brievenbus... ik snap dat de bezorgers het moeilijk hebben maar hier maak ik geen chocola van...

Wat dit betreft, goede kans dat 'ie automatisch op bezorgd gesprongen is. Voor zover ik weet worden ze vooraf al gescand en als de bezorger klaar is met werk, springt alles wat gescand is automatisch op bezorgd. Als er teveel post is om mee te kunnen nemen (bijvoorbeeld omdat er een paar dagen niet bezorgd is wegens het weer) of als de bezorger zijn/haar ronde niet vol kan maken wegens de weersomstandigheden, springt de status dus op bezorgd terwijl die nog in de tas van de bezorger zit, of nog op locatie liggen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 22:54

Ongelooflijk dit :wow:
De hele week wordt het bezorgmoment opgeschoven, allemaal begrijpelijk met dit weer enzo. Pakket zou uiteindelijk vandaag (zaterdag) bezorgd worden. Wordt ik vanmorgen om 04:15 wakker met de app-melding 'uw pakket is bezorgd'. Met het moment van bezorging: 00:04 uur. Oke, waar dan... vreemd :)) (vooruit, het was wel net zaterdag :'))
Ik woon in een appartementencomplex en het is al regelmatig gebeurt dat pakketten gewoon beneden in de algemene hal gedumpt worden, zonder melding of aanbellen oid en mensen hun pakketten kwijt zijn (soms verdwijnen ze ook) :roll: note; het complex is 4 jaar oud en heeft gewoon een lift en geen vrij toegankelijke voordeur, dus hij moet ergens aangebeld hebben (of achter iemand aan gegaan zijn) om überhaupt binnen te komen.
Dus ik denk; laat ik toch even beneden kijken voor ik naar mijn werk ga. En jahoor; in de hal lag een pakket. Nadruk op lag, want hij lag echt midden in de hal op de grond (er staat ook gewoon een bankje) en de inhoud (medische artikelen....) lag grotendeels uit de doos over de grond verspreid! Echt bi-zar en ronduit asociaal.. :n
Mijn ervaring is dat klagen weinig zin heeft bij de PostNL, maar hier ga ik toch echt wel even een flinke klacht over indienen.

DHL kwam vandaag ook een pakket brengen, dat is ook bezorgd terwijl ik dus op werk was (en zonder toestemming onbeheerd achtergelaten, officieel gezien ook niet helemaal oké) maar dat lag tenminste nog gewoon boven bij mijn voordeur.
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 10-01-26 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 23:01

Een factuur gekregen voor een verlopen postzegelcode :')
100% ruim voor kerst de kaart op de post gedaan, maar nu krijg ik een mail of ik ff de verlopen code alsnog wil betalen :') want de code is 7 januari gebruikt..
Wat een stelletje slapers daar zeg...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 08:04

Wij kregen dat voor een te laag gekozen postzegel code op een rouwkaart naar Frankrijk.
Terwijl ik de envelop met kaet gewogen had en 100% zeker wist dat het klopte. Man heeft uiteindelijk van de klantenservice te horen gekregen dat er een fout is gemaakt en dat de boete niet betaald hoefde te worden.

Kaart is ook uiteindelijk wel aangekomen in Frankrijk, gelukkig hadden we via WhatsApp al contact met de familie gehad en was er geen uitvaart waar ze voor uitgenodigd werden, maar irritant was het wel.
Geen postzegels voor buitenland om huis en wel graag alle kaarten de deur uit willen doen, dus zo'n code gebruikt.
Maar dat doe ik toch niet snel weer...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 10:53

Hier is mijn DHL pakket nog steeds zoek en van Coolblue geen enkele reactie meer -:(-
Al verschillende keren geprobeerd te bellen maar dan krijg je al te horen dat er een extreem lange wachttijd is van minimaal 45 minuten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 08:45

Ik heb 2 trappetjes besteld. En ik laat deze leveren op aparte adressen.
De eerste trap is netjes bezorgd bij mijn ouders.
De tweede zou via dpd bezorgd worden. En dus ook via PostNL.
Kreeg ik vanmorgen een mail dat hij bezorgd zou zijn.
Niks ontvangen en niks via de PostNL app te zien. Dus wie het nou bezorgd, geen flauw idee.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 22:26

Ik heb eindelijk mijn pakket, Coolblue heeft uiteindelijk na 2 weken het pakket opnieuw verzonden.
DHL had er echt een bende van gemaakt. Zoals ik ook al verwachtte, we hadden er ook voor moeten tekenen. Was helemaal door niemand getekend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 07:18

Gisteren een mail gehad dat ze mijn pakketje kwamen bezorgen, had aangegeven dat ze hem bij een pakketpunt konden bezorgen. Is hij alsnog thuis bezorgd.

Moet hem vandaag retour sturen aangezien ik hem toch niet meer nodig heb.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 09:57

Vorige week kattenvoer besteld bij Pets place. Kreeg al gelijk een mail dat mijn bestelling vertraagd is, kan gebeuren.
Inmiddels nog steeds geen t&t code van PostNL gehad.

Normaal heb ik het na max 2 dagen in huis.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 11:09

Dat ligt toch niet aan PostNL, als Petsplace het niet verstuurd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 11:19

Froukje schreef:
Dat ligt toch niet aan PostNL, als Petsplace het niet verstuurd.

In de mail staat dat PostNL vertraging heeft

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 11:27

Maar dan heb je toch wel een track&trace code? Anders kan het niet bij postnl zijn...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 11:31

Net gespiekt en het is idd nog niet verzonden.
Maar dat zij voor mijn gevoel naar PostNL wijzen vind ik niet netjes.

Afbeelding

Zijn er trouwens meer mensen waarbij de app heel vaag is? Ik zie geen brievenbus post meer staan en er staan nog steeds twee oude zendingen in die ik allang heb ontvangen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:14

Dat van de post is een error geweest waardoor die functie perongeluk is uitgeschakeld, even naar beneden scrollen en dan kun je als het goed is dat weer aanzetten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:19

Ah, daar had ik afgelopen week ook last van. Inderdaad opnieuw ingesteld, maar wist niet dat het een algemene error was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 17:08

Morgen komt eindelijk het voer voor de dames... Dan blijven mijn tenen gespaard :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 17:40

Het is een tijd goed gegaan, maar nu heb ik een grote frustratie! _-:( ik heb twee vesten online gekocht. Juist online omdat de maat die ik nodig heb niet meer in de winkels hier in de buurt te verkrijgen is voor deze prijs. Ik heb het zaterdag besteld en het zou vandaag, woensdag komen.

Dikke prima, ik ben vandaag vrij, zorg ik dat ik thuis ben. Ik wil niet dat het naar een pakketpunt gaat, want daar hebben we er heel veel van (al zeker 10 in een straal van 1km van mijn huis) dan weet ik niet bij welk punt ze het hebben gebracht. dus ik betaal dan extra (naar PostNLpunt was goedkoper) Hebben ze het gister proberen te bezorgen! Tja, toen was er niemand thuis, en de buren werken ook op dinsdag! Ipv dat ze zoals afgesproken vandaag langs komen, hebben ze het toch naar een pakketpunt gebracht.

Het is inmiddels wel duidelijk bij welk punt. Niet een vd 10 bij mij in de buurt, nee, naar het verste punt die je je maar kan bedenken vanaf mijn huis. 10 km verderop. Ik heb geen auto, er stopt geen bus in de buurt en ik ga echt geen 20 km fietsen ! Daar heb ik voorlopig niet eens de tijd voor.

Als het goed is wordt het na een week teruggestuurd. Eens kijken of er daarna wel normaal bezorgd kan worden. Ik heb geen haast, heb de vesten pas over een maand nodig.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 17:40

Weet even niet hoe ik het filmpje kan toevoegen. Maar mijn pakketje kwam onverwachts vandaag ipv morgen. Dus was helaas niet thuis.

Maar de bezorger gooit het pakket voor de deur, belt aan en rent weer weg.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:48

Ik weet niet wat de nieuwe werkinstructies zijn maar hier wordt al weken niet eens meer aangebeld. Nu is hier 80% van de tijd wel iemand thuis maar je moet het alsnog hebben van de pushmelding de app dat het pakket bezorgd is. Soms wordt het pakket in elk geval netjes neergelegd, andere keren lijkt het meer op American football, vanaf een meter of 2-3 richting voordeur mikken.