Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:21

Veulen84 schreef:
Laat ik er eens een goeie ingooien dan.

Carnaval is heftig overrated en moedigt vooral aan tot overdadig zuipen. Om die reden zou het alleen nog maar op afgesloten terreinen moeten zonder jeugd of helemaal niet. Om het goede voorbeeld te geven.

t' Gooi toch? :7

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:21

Veulen84 schreef:

Carnaval is heftig overrated en moedigt vooral aan tot overdadig zuipen. Om die reden zou het alleen nog maar op afgesloten terreinen moeten zonder jeugd of helemaal niet. Om het goede voorbeeld te geven.

dat valt best mee ik drink al jaren niet meer met cv ik bob altijd ideaal had ik jaren eerder al moeten doen :j

shaggy waar ben jij te vinden dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:22

Het lijkt mij gewoon stom. Maar dat overmatig drinken daar moedig ik aan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:22

Mijn niet populaire mening: Christiano Ronaldo is NIET arrogant :)

Veulen84: gewoon afschaffen die onzin {:)-:(

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:23

Ashleytjuhh schreef:
Veulen84 schreef:

dat valt best mee ik drink al jaren niet meer met cv ik bob altijd ideaal had ik jaren eerder al moeten doen :j

shaggy waar ben jij te vinden dan?

Overal. Meestal wel de parade of de uilenburg.

Vond 11/11 alleen niet zoveel dit jaar.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:24

Ik hoop dat mijn onderburen zo overmatig drinken dat ze straks lekker in een coma zakken zodat ik op tijd naar bed kan.

Maar die mening is vast onpopulair bij de onderburen die in een wereld leven waar iedereen kerstvakantie heeft.

En ik zeik erover op internet omdat ik geen zin heb om in mijn pyjama naar beneden te lopen. Dus.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:25

Ach joh als je niet over de rivier gaat heb je er ook geen last van, dus lekker daar blijven en dan kunnen wij gewoon ervan genieten **\O/**

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:25

Veulen84 schreef:

Die opinie is waar in de gebieden en mensen die geen echte achtergrond met Carnaval hebben. En dat moet zeker zo blijven, dus blijf vooral weg als je niet uit een ‘Carnavalsgebied’ komt. Of blijf in elk geval ten noorden van Eindhoven. Doe maar iets met een boerenkiel of zo.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:26

sureido schreef:
Ach joh als je niet over de rivier gaat heb je er ook geen last van, dus lekker daar blijven en dan kunnen wij gewoon ervan genieten **\O/**

Dit dus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:28

Ik heb zo'n documentaire over carnaval gezien en volgens mij lijkt het onwijs op onze kermissen. Maar niet teveel gelukkig.

Vond het trouwens een mooie film en zoveel meer dan zuipen en hossen.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 24-12-19 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:29

sureido schreef:

Nope, zo werkt dat niet. Gewoon afschaffen. Het is een reusachtig slecht voorbeeld dat een kwart van nederland een lang weekend kacheltje lam rondloopt.
Overmatig gehype ook dat ze speciaal voor zo'n zuipfeest vakanties aanpassen en hele steden plat moeten leggen.

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:29

Ik mis Sanne hier.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:30

Veulen84 schreef:
sureido schreef:

Nope, zo werkt dat niet. Gewoon afschaffen. Het is een reusachtig slecht voorbeeld dat een kwart van nederland een lang weekend kacheltje lam rondloopt.
Overmatig gehype ook dat ze speciaal voor zo'n zuipfeest vakanties aanpassen en hele steden plat moeten leggen.

Voor wie is dat een slecht voorbeeld dan?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:31

MarcoBorsato schreef:
Ik heb zo'n documentaire over carnaval gezien en volgens mij lijkt het onwijs op onze kermissen. Maar niet teveel gelukkig.

De kermissen hier en de oranjefeesten en andere tentfeesten doen ook niet onder voor carnaval. Alleen wordt er dan niet verkleed. Of soms een beetje

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:32

Zo werkt het wel Veulen. Ik denk niet dat jij daar in t Gooi last hebt van wat er in het zuiden gebeurt. En zo wel, heb jij wel echt een lastig leven gok ik zomaar.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:32

sureido schreef:

Gij snapt 'm

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:34

Niobe schreef:
MarcoBorsato schreef:

De kermissen hier en de oranjefeesten en andere tentfeesten doen ook niet onder voor carnaval. Alleen wordt er dan niet verkleed. Of soms een beetje

Glitter is hier tegenwoordig in. Doe ik volop aan mee.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:37

Shaggy09 schreef:
[Voor wie is dat een slecht voorbeeld dan?

Wat te denken van iedereen onder de 18 jaar die het hele jaar door hoort dat te veel drinken slecht is en ze niet mogen drinken... Behalve blijkbaar als het carnaval is... Dan leren we ze dat dat feestje alleen maar leuk is met ontzettend veel drank. Dat zo'n drankfeest blijkbaar zo bijzonder is dat je journaals er over berichten, er liedjes over worden geschreven en er hele steden voor plat gelegd mogen worden. Over jeugd (en veel andere mensen) verkeerde singalen geven zeg.

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:39

Shaggy09 schreef:
Veulen84 schreef:

t' Gooi toch? :7

Als ex gooise, gevlucht naar een locatie op 4500km afstand, sluit ik me wél bij Veulen84 aan.
Het nederlands carnaval is een kansloos zuipfestijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:40

Heerlijk, dat kansloze :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:40

Twee nachten werken met carnaval gaven mij het inzicht dat vooral 40+ enorm irritant is. Want die drinken nog zelden en zijn daarom na 3 wijntjes enorm irritant dronken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:41

Veulen84 schreef:
Shaggy09 schreef:

Wat te denken van iedereen onder de 18 jaar die het hele jaar door hoort dat te veel drinken slecht is en ze niet mogen drinken... Behalve blijkbaar als het carnaval is... Dan leren we ze dat dat feestje alleen maar leuk is met ontzettend veel drank. Dat zo'n drankfeest blijkbaar zo bijzonder is dat je journaals er over berichten, er liedjes over worden geschreven en er hele steden voor plat gelegd mogen worden. Over jeugd (en veel andere mensen) verkeerde singalen geven zeg.

Nou meid, onder de 18 kom je vrijwel nergens binnen en kom je al helemaal niet aan alcohol tegenwoordig dus waar je dat vandaan haalt, vertel het me.

De jeugd wilt überhaupt graag alcohol drinken of het nou wel of geen carnaval is. En ik vind het alleen maar gezellig, even een weekje lekker niks en gewoon losgaan. Heerlijk toch.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:43

Veulen84 schreef:
Shaggy09 schreef:

De dag dat iemand uit ‘t Gooi de wereld vertelde wat Carnaval is en hoe het gevierd wordt......briljant. _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:45

Ben je dan ook tegen koningsdag/bevrijdingsfeest/kermis?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:56

Shaggy09 schreef:
Nou meid, onder de 18 kom je vrijwel nergens binnen en kom je al helemaal niet aan alcohol tegenwoordig dus waar je dat vandaan haalt, vertel het me.

De jeugd wilt überhaupt graag alcohol drinken of het nou wel of geen carnaval is. En ik vind het alleen maar gezellig, even een weekje lekker niks en gewoon losgaan. Heerlijk toch.

En jij denkt dat die jeugd niet ziet hoe hun ouders dronken worden? Of hun net niet meer 18 jarige vrienden omdat die al van de rest van de carnavalsvierders heeft gezien dat het wel okee is om dronken te worden?
Als je denkt dat tieners op dat soort feestjes niet aan drank kan komen...

Kom op meid kijk om je heen. Je hebt echte feestjes en zuipfeestjes en die laatste zou niet moeten bestaan. Niet in een tijd waarin we beter weten.

MarcoBorsato schreef:
Ben je dan ook tegen koningsdag/bevrijdingsfeest/kermis?

Ik ben niet tegen alle aspecten van zulke feestjes. Zolang het echt een feestje is en niet gaat om hoeveel meter bier je kan zuipen. Niet in alle regio's en gebieden is dat het zelfde. Hoewel kermis inderdaad zuigt op dat gebied. Maar ook daar wordt steeds vaker ingegrepen.

Cowboy55 schreef:
[
De dag dat iemand uit ‘t Gooi de wereld vertelde wat Carnaval is en hoe het gevierd wordt......briljant. _O-

Joh, dit is een schokkende ervaring voor je... Mensen komen soms wel eens buiten het gebied waar ze wonen :+