Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Eulogy schreef:Omdat wat ik wel of niet eet mij imo niet definieert als persoon, de andere dingen die je noemt wel. Is toch een groot verschil vind ik, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.
Berdien schreef:Ik snap wel wat je bedoelt, op zich is het wel handig als je over een aantal dingen hetzelfde denkt. Maar om nou iemand die vegetarisch eet te vergelijken met een gelovige.. Er zijn zoveel reden om geen vlees te eten, dat staat imo vrij ver van geloven afIk heb een relatie gehad met een absolute carnivoor, en dat werkte (op dat vlak
) echt prima.
__Sannne schreef:Eulogy schreef:Omdat wat ik wel of niet eet mij imo niet definieert als persoon, de andere dingen die je noemt wel. Is toch een groot verschil vind ik, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.
Misschien bij jou niet, en dat is heel prima. Mocht ik nog Tinderen zou ik er iemand wel om naar links swipen. Ook prima.
@Resistance, nog wat van Douwe gehoord?
Citaat:Misschien ben ik gewoon getraumatiseerd door een vroegere vriendin die drie keer per dag op insta "meat is murder" plaatste en overduidelijk op iedereen die wel vlees eet, neerkeek. Dat is niet lang een vriendin gebleven.
Eulogy schreef:Omdat wat ik wel of niet eet mij imo niet definieert als persoon, de andere dingen die je noemt wel. Is toch een groot verschil vind ik, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.
Silly1972 schreef:Eulogy schreef:Omdat wat ik wel of niet eet mij imo niet definieert als persoon, de andere dingen die je noemt wel. Is toch een groot verschil vind ik, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.
Ik vind dat het wel degelijk jou definieert als persoon.
Zoiets is nl een bewuste keuze, net als beroep, geloof en andere zaken.
Jildau schreef:Je mag overal op afknappen maar niet op vegetariër zijn? Ik zou er misschien ook wel op afknappen en dat mag toch gewoon?
Air: Kijk daar gaan we al. Jij ziet het als iets positiefs doen, ik niet. Jij vindt dat je iets heel goed doet en ik zie dat echt totaal niet zo en dat lijkt me enorm botsen in een relatie. Zeker omdat vlees/vis eten in mijn leven bijna elke dag voorkomt dus het is ook niet iets wat je heel soms tegenkomt.
Ik vind absoluut niet alle vegetariërs extremisten die je willen hersenspoelen, helemaal niet. Als een vriendin besluit vegetariër te worden maakt dat me ook niet zoveel uit (al zou ik het niet begrijpen en afhankelijk van de reden misschien ook wel onzin vinden). Maar bij een partner vind ik het lastig.
Shaggy09 schreef:Vega's mogen ook op mijn wel vlees-eten afknappen dus waarom inderdaad niet andersom?
Is toch een best puntje in iemand zijn levensstijl.
daffodil schreef:Het tweede is meer persoonlijk. Ik ben een trut als het gaat om mezelf aanpassen, in bochten wringen, het proberen een ander naar de zin te maken etc. Zo'n grote mond als ik heb over van alles en nog wat, ben ik eigenlijk heel stiekem dus wel een pleaser. En dat houdt in dat ik weet, ook al wil ik dat eigenlijk niet, dat ik geneigd ben om mezelf aan te passen. Maar dat gaat ten koste van mezelf. Mijn allergrootste valkuil in een relatie... en dat is eigenlijk waarom ik nu zoiets had van hmmm doe ik hier slim aan. En zette ik het daarom hier neer, beetje hardop denken.