Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:19

Omdat wat ik wel of niet eet mij imo niet definieert als persoon, de andere dingen die je noemt wel. Is toch een groot verschil vind ik, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:21

Eulogy schreef:
Omdat wat ik wel of niet eet mij imo niet definieert als persoon, de andere dingen die je noemt wel. Is toch een groot verschil vind ik, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.

Misschien bij jou niet, en dat is heel prima. Mocht ik nog Tinderen zou ik er iemand wel om naar links swipen. Ook prima.

@Resistance, nog wat van Douwe gehoord?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:23

Ik snap wel wat je bedoelt, op zich is het wel handig als je over een aantal dingen hetzelfde denkt. Maar om nou iemand die vegetarisch eet te vergelijken met een gelovige.. Er zijn zoveel reden om geen vlees te eten, dat staat imo vrij ver van geloven af :)) Ik heb een relatie gehad met een absolute carnivoor, en dat werkte (op dat vlak :') ) echt prima.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:24

Berdien schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt, op zich is het wel handig als je over een aantal dingen hetzelfde denkt. Maar om nou iemand die vegetarisch eet te vergelijken met een gelovige.. Er zijn zoveel reden om geen vlees te eten, dat staat imo vrij ver van geloven af :)) Ik heb een relatie gehad met een absolute carnivoor, en dat werkte (op dat vlak :') ) echt prima.

Misschien ben ik gewoon getraumatiseerd door een vroegere vriendin die drie keer per dag op insta "meat is murder" plaatste en overduidelijk op iedereen die wel vlees eet, neerkeek. Dat is niet lang een vriendin gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:33

__Sannne schreef:
Eulogy schreef:

Misschien bij jou niet, en dat is heel prima. Mocht ik nog Tinderen zou ik er iemand wel om naar links swipen. Ook prima.

@Resistance, nog wat van Douwe gehoord?

Ja haha. Ik kreeg zaterdag een appje of ik toen even naar Amsterdam kwam en sorry sorry dat hij het vrijdag zo druk had gehad. En toen ik voor de gein vroeg of hij dan naar [naam] kwam om het goed te maken, zei hij dat 'ie dat niet ging doen omdat hij moe was van de week. Dus toen heb ik geappt dat hetzelfde voor mij gold. Dus niet gegaan haha.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:42

Citaat:
Misschien ben ik gewoon getraumatiseerd door een vroegere vriendin die drie keer per dag op insta "meat is murder" plaatste en overduidelijk op iedereen die wel vlees eet, neerkeek. Dat is niet lang een vriendin gebleven.

Ugh, daar zou ik ook snel klaar mee zijn hoor! Zeer vermoeiend, dat soort mensen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:01

Eulogy schreef:

Ik vind dat het wel degelijk jou definieert als persoon.
Zoiets is nl een bewuste keuze, net als beroep, geloof en andere zaken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:05

Ach mensen mogen toch zelf kiezen waar ze op filteren? Ik vind iemand zijn muzieksmaak
zo bijvoorbeeld heel belangrijk en date per definitie geen mannen die hardcore/frenchcore of dat soort muziek altijd luisteren.

Ik zeg verder niet dat dat geen leuke mensen zijn, maar ik wil daarbij dus wel redelijk op één lijn liggen. Mogen anderen belachelijk vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:40

Silly1972 schreef:
Eulogy schreef:

Ik vind dat het wel degelijk jou definieert als persoon.
Zoiets is nl een bewuste keuze, net als beroep, geloof en andere zaken.

Echt? Maar het zegt niks over haar behalve dan dat ze geen vlees eet.

Het is voor mij handig als de neuzen dezelfde kant op staan maar het is voor mij geen dealbreaker.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:47

Ja vind ik wel, wat ik zeg, is een bewuste keuze en een prima keuze ook hoor daar niet van.

Het maakt je toch ook als persoon? Net zoals inderdaad muziekkeuze, hobbykeuze, maakt niet uit.
En ja, daar kan je gewoon op filteren zonder dat je iemand daarmee gelijk minderwaardig stelt.
Precies zoals je zegt, het is makkelijker als de neuzen dezelfde kant op staan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:20

Juist het feit dat deze jongen tijdens de volledige date met daffodil geen enkele keer over zijn vegetariër zijn gerept heeft (tot aan het eten) en haar uitgebreid heeft laten praten over biefstukken, doet mij wel geloven dat het geen extremistische vegetariër is die iedere keer een discussie start wanneer je een bord vol vlees schept.

Neuzen dezelfde kant op betekent in mijn ogen niet dat je hetzelfde denkt, maar juist dat je de ander in zijn waarde laat in zijn/haar denken en dat je in een relatie tot compromissen komt.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:47

Ja dat kan ook.
Gelukkig verschillen we allemaal :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:51

Klopt en dat mag ook, alleen moet je soms erop letten dat je jezelf niet in de weg zit met checklijstjes. De perfecte jongen tegenkomen en hem dan wegschrijven omdat hij geen vlees in zijn mond stopt, dat zou zonde zijn toch? :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:06

Nee hoor is eerder andersom geweest haha
"ik ben vegetariër"
Oh oké ik niet, ik hou wel van een lekker stukje vlees.
Bam, ontmatched!
En dat niet 1x he, dus tja

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:39

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom hier zo negatief wordt gesproken over vegetariërs. Misschien is dat iets wat ik niet snap omdat ik het zelf ben, maar er wordt gezegd dat iemand hetzelfde moet kijken naar dingen. Kijk in het geval van iets negatiefs wat gedaan wordt(zoals bijvoorbeeld met drank op achter het stuur zoals hier voorbij kwam) is dat logisch. Maar waarom zou je iemand op die manier beoordelen die juist iets positiefs doet? "Oh nee, jij bent tegen dierenleed en wil geen dieren eten, ik kan echt niet met jou samenleven." Like, whut? :')

Beetje alsof je iemand afschrijft omdat diegene vrijwilliger is bij een bejaardentehuis.. of af en toe zwerfafval op straat opruimt. Oh nee, jij wil iets goeds doen, met zo iemand kan ik niet zijn! Ik wil geen bewust persoon als partner! :')

Ik snap het overigens wel hoor, dat je het niet zo even benoemd dat je vegetariër bent als iemand vol passie over vlees staat te praten. Heeft niks met laf te maken imo., denk ook juist dat hij daarmee laat zien dat hij het prima vind dat de ander wel vlees eet.

Maar gek volk natuurlijk, die vega's. Allemaal extremisten die je willen hersenspoelen }> (en met huid en haar opeten :') :'))

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:43

Je mag overal op afknappen maar niet op vegetariër zijn? Ik zou er misschien ook wel op afknappen en dat mag toch gewoon? :o

Air: Kijk daar gaan we al. Jij ziet het als iets positiefs doen, ik niet. Jij vindt dat je iets heel goed doet en ik zie dat echt totaal niet zo en dat lijkt me enorm botsen in een relatie. Zeker omdat vlees/vis eten in mijn leven bijna elke dag voorkomt dus het is ook niet iets wat je heel soms tegenkomt.

Ik vind absoluut niet alle vegetariërs extremisten die je willen hersenspoelen, helemaal niet. Als een vriendin besluit vegetariër te worden maakt dat me ook niet zoveel uit (al zou ik het niet begrijpen en afhankelijk van de reden misschien ook wel onzin vinden). Maar bij een partner vind ik het lastig.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 17-02-20 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:45

Idd jildau, je mag overal op afknappen, maar hier niet op.. Ik verbaas me echt over sommige reacties..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:47

Vega's mogen ook op mijn wel vlees-eten afknappen dus waarom inderdaad niet andersom?
Is toch een best puntje in iemand zijn levensstijl.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:48

Ho ik bedoelde het echt niet negatief, ik stond eerder van mezelf te kijken dat ik het dus blijkbaar wel een ding vond. Maar niet omdat ik per definitie iets tegen vegetariers heb, absoluut niet.

Er spelen voor mij twee dingen mee, de eerste is dat ik inderdaad geen fijne ervaringen heb met mensen die vleeseters proberen te jehova-en in vegetariers en daar moet ik niks van hebben. Dat geldt dus niet alleen voor vegetariers, dat geldt voor iedereen die probeert zijn overtuiging aan een ander op te leggen. Niks mis met discussieren, daar hou ik wel van maar een ander opleggen waar jij in gelooft, dan moet je niet bij mij zijn. En ik respecteer iedereen maar dat moet wel wederzijds zijn.
Nou dat idee heb ik bij hem absoluut niet, want dan had ie al lang iets gezegd van mijn liefdesbetuigingen aan mijn entrecote!

Het tweede is meer persoonlijk. Ik ben een trut als het gaat om mezelf aanpassen, in bochten wringen, het proberen een ander naar de zin te maken etc. Zo'n grote mond als ik heb over van alles en nog wat, ben ik eigenlijk heel stiekem dus wel een pleaser. En dat houdt in dat ik weet, ook al wil ik dat eigenlijk niet, dat ik geneigd ben om mezelf aan te passen. Maar dat gaat ten koste van mezelf. Mijn allergrootste valkuil in een relatie... en dat is eigenlijk waarom ik nu zoiets had van hmmm doe ik hier slim aan. En zette ik het daarom hier neer, beetje hardop denken.

De discussie hier vind ik wel mooi want je hebt dus heel harde tegenstanders, maar ook vegetariers die het geen enkel punt vinden om vlees klaar te maken. Ik vind dat mooi om te lezen. Ik ben nogal makkelijk in de keuken, ruk de koelkast open en maak iets ermee. Dat was dus gister ook geen enkel probleem, want rijst, meerdere groenten in huis dus hij heeft prima gegeten en nu weet ik het, dus ik ka n er rekening mee houden.

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:53

MarlindeRooz schreef:
Maar zitten wel leukere mensen op haha

en vrouwen die eens wat zeggen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:07

Dan ben ik benieuwd eigenlijk naar wanneer vrouwen andere vrouwen swypen op bumble. Wie moet er dan het gesprek openen? :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:46

Jildau schreef:
Je mag overal op afknappen maar niet op vegetariër zijn? Ik zou er misschien ook wel op afknappen en dat mag toch gewoon? :o

Air: Kijk daar gaan we al. Jij ziet het als iets positiefs doen, ik niet. Jij vindt dat je iets heel goed doet en ik zie dat echt totaal niet zo en dat lijkt me enorm botsen in een relatie. Zeker omdat vlees/vis eten in mijn leven bijna elke dag voorkomt dus het is ook niet iets wat je heel soms tegenkomt.

Ik vind absoluut niet alle vegetariërs extremisten die je willen hersenspoelen, helemaal niet. Als een vriendin besluit vegetariër te worden maakt dat me ook niet zoveel uit (al zou ik het niet begrijpen en afhankelijk van de reden misschien ook wel onzin vinden). Maar bij een partner vind ik het lastig.

Ja misschien snap ik dan gewoon niet hoe vegetariër zijn als verkeerd gezien kan worden? Het is niet als geloven in dat de aarde plat is ofzo.

Als jij iedere dag vlees of vis eet betekend dat toch niet dat dat hoeft te veranderen op het moment dat je partner vegetariër is?

Elkaar compleet willen veranderen zou toch sowieso niet het doel moeten zijn van een relatie.

Shaggy09 schreef:
Vega's mogen ook op mijn wel vlees-eten afknappen dus waarom inderdaad niet andersom?
Is toch een best puntje in iemand zijn levensstijl.

Het is maar eten, het een levensstijl noemen hangt toch puur van de persoon af?

Het lijkt me gewoon een beetje gek om iemand direct op zoiets af te wijzen. Met uitzondering van de extreme gevallen natuurlijk. Maar in principe heeft het gewoon weinig invloed op de relatie die je met elkaar hebt. Ik ga niet anders om met mensen die wel vlees eten dan met mensen die geen vlees eten.
En als een extra pannetje al teveel moeite is...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:51

Dat vroeg ik mij ook al af Resistance hahha

Air, jij ziet het gelijk als dat we/ik vegetariërs als negatief zien en dat is helemaal niet zo en dat heeft ook helemaal niemand gezegd.

En blijkbaar mogen vegetariërs wel afknappen op mensen die vlees eten, maar als het andersom gebeurt is het ineens fout en veroordelend?

Zullen we deze gewoon laten voor wat het is en iedereen in zijn waarde laten?
Welke keuze ze ook maken?
Zowel in vlees als in mannen :P :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:52

daffodil schreef:
Het tweede is meer persoonlijk. Ik ben een trut als het gaat om mezelf aanpassen, in bochten wringen, het proberen een ander naar de zin te maken etc. Zo'n grote mond als ik heb over van alles en nog wat, ben ik eigenlijk heel stiekem dus wel een pleaser. En dat houdt in dat ik weet, ook al wil ik dat eigenlijk niet, dat ik geneigd ben om mezelf aan te passen. Maar dat gaat ten koste van mezelf. Mijn allergrootste valkuil in een relatie... en dat is eigenlijk waarom ik nu zoiets had van hmmm doe ik hier slim aan. En zette ik het daarom hier neer, beetje hardop denken.

Maar als je die valkuil niet hier tegenkomt dan wel om een andere reden toch? Denk sowieso dat een relatie een flinke spiegel is en al je "slechte" eigenschappen naar boven kunnen halen. Maar ik denk juist dat heel mooi kan zijn, heel leerzaam. Je weet dat het je valkuil is en dat is stap 1 :D
Gewoon zien wat het wordt, wees niet bang, liefde is nou eenmaal kwetsbaar :) Veel geluk <3

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:53

Resistance schreef:
Dan ben ik benieuwd eigenlijk naar wanneer vrouwen andere vrouwen swypen op bumble. Wie moet er dan het gesprek openen? :+

Moet exact tegelijk, omdat alles nog niet ingewikkeld genoeg is :')