[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 19:08

Amyyy schreef:
Ik zie net dit artikel:
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... khete-auto

Tweeling omgekomen in snikhete auto.

Toen dachht ik aan een topic wat hier ooit over is geopend, en daarin een website met allemaal verhalen. Sommige geschreven door de ouders zelf, die ook een kind vergeten zijn in de auto of er overheen zijn gereden. Ik vind het hele bijzondere verhalen, volgens mij valt die ook wel onder het kopje bijzonder luguber.

https://www.kidsandcars.org/child-stories/

Heb er ook een docu over gezien van ouders die hun kinderen in de auto lieten en het niet goed afliep, dan denk je op de een of andere manier toch dat het iedereen zou kunnen gebeuren, hartverscheurend :(

webster543

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 19:47

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 19:55

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 20:22

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ar ... fYZVH07B1g

Arm van een jongetje afgerukt door een touw... Zijn vrienden hebben zijn arm mee naar het ziekenhuis genomen en het is er door de dokters terug aangenaaid. Vind het eerder bijzonder dat ledematen blijkbaar zo gemakkelijk loskomen, bah. :=

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 20:36

Heb ooit gehoord dat je je vingers net zo makkelijk kan afbijten als een wortel, maar dat je dat mentaal niet trekt. Geen idee of het waar is, maar durf ook niet te googlen :Y)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:04

Ik trek het mentaal al bijna niet om te lezen.... Brrr.....

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:11

BlauweSteen schreef:
Hey, ik ben een stille meelezer van dit topic maar heb wel een verhaal dat ik hier wel kan delen. Ik was vorig weekend in Brighton en zat te kijken naar twee duiven die op de weg zaten (ben een liefhebber haha) en er kwamen twee auto's nogal snel aanrijden, dus ik uiteraard kijken dat allebei opvliegen. Alleen ik zag er maar eentje wegvliegen, ik dacht, die ander zal wel anders zijn gevlogen, heb m gemist ofzo. Maar dan zie ik opeens de duif nog op de grond liggen. Het was voor de helft een prutje, dat was niet zo erg, maar het arme ding leefde nog en keek verdwaasd om zich heen. Heb me toen toch wel een avond flink naar gevoeld :o . Ik kan wel tegen nare dingen maar dit raakte me toch wel heel erg. Ook omdat ik nog nooit eerder een beestje aangereden heb zien worden denk ik.

Ja naar gezicht is dat he. Ik zag het ook een keer gebeuren. Reed zelf in de berm en er staken een mannetjes en vrouwtjes eend over. Het vrouwtje werd vol geraakt door een auto en ook dood. Half plat gereden. Het was een recht weg dus voor mijn gevoel dat de automobilist het wel zien aankomen dat het fout kon gaan. Maar dat is vanaf mijn kant gezien.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:49

Auww.. gewoon last van mijn vingers door het bedenken dat je zo zou kunnen af bijten? :')

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:49

Amyyy schreef:
Heb ooit gehoord dat je je vingers net zo makkelijk kan afbijten als een wortel, maar dat je dat mentaal niet trekt. Geen idee of het waar is, maar durf ook niet te googlen :Y)

Kan me niet voorstellen. Dan zou dat veel vaker gebeuren bij mensen die iemand aanvallen. Dat je ter verdediging een vinger af bijt ofzo. Of dat kinderen dat per ongeluk bij elkaar zouden doen, die eten ook worteltjes ;-)

Brrr die andere berichten..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:34

Je zou je vingers enkel 'zo makkelijk als een wortel' af kunnen bijten in de 'plooien' van je vinger. Op/tussen de gewrichten dus.
Zou wat zijn moest dat voor je hele vinger gelden. _O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:58

(Meelezer)

Ik heb ook wel eens gehoord dat als je als pasgeborene een teentje bijvoorbeeld verliest je je geen zorgen hoeft te maken omdat het weer aan kan groeien :wow:

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 00:31

Danique_G schreef:
(Meelezer)

Ik heb ook wel eens gehoord dat als je als pasgeborene een teentje bijvoorbeeld verliest je je geen zorgen hoeft te maken omdat het weer aan kan groeien :wow:

Nou dat lijkt mij sterk. :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 00:40

Het is een baby, geen hagedis

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 01:40

Lynn_Nikita schreef:

:') _/-\o_

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 07:07

DezeNaam schreef:

Arm van een jongetje afgerukt door een touw... Zijn vrienden hebben zijn arm mee naar het ziekenhuis genomen en het is er door de dokters terug aangenaaid. Vind het eerder bijzonder dat ledematen blijkbaar zo gemakkelijk loskomen, bah. :=

Een kennis van me is zijn vinger kwijt geweest tijdens een voetbalwedstrijd. Hij was in het hek geklommen van het uitvak om een spandoek op te hangen. Zijn vinger bleef hangen aan zijn ring toen hij naar beneden sprong. Een vriend van me heeft die vinger gevonden en opgeraapt. Hij is uiteindelijk in het ziekenhuis weer vast gezet. Ik was wel blij dat ik die wedstrijd niet aanwezig was.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 07:31

capopjekop schreef:
DezeNaam schreef:

Een kennis van me is zijn vinger kwijt geweest tijdens een voetbalwedstrijd. Hij was in het hek geklommen van het uitvak om een spandoek op te hangen. Zijn vinger bleef hangen aan zijn ring toen hij naar beneden sprong. Een vriend van me heeft die vinger gevonden en opgeraapt. Hij is uiteindelijk in het ziekenhuis weer vast gezet. Ik was wel blij dat ik die wedstrijd niet aanwezig was.

Dat is de reden waarom veel boeren, monteurs en andere mensen die met grote machines werken geen ringen dragen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 08:14

Nou mensen groeien (vooralsnog) geen nieuwe onderdelen aan zichzelf.
Er is wel een krab die dat kan. Kost een jaar ofzo, maar dan is zijn poot weer helemaal terug. Ik dacht dat het de Japanse Reuzenkrab was, maar Google helpt mij niet in mijn zoektocht naar die info. Die krab is overigens wel echt reusachtig. Met een spanwijdte van meer dan 3,5 meter is hij echt ontzettend groot!

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 08:16

Axolotls kunnen dat ook :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 08:21

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Regeneratie_(biologie)

Best wel interessant:
Bij muizen is al langer bekend dat ze hun bovenste vingerkootjes kunnen regenereren. Een bepaalde stam muizen, namelijk de Murphy Roths Large (MRL)-muizen, is echter in staat veel meer te regenereren. De onderzoekers die met deze muizen werkten hebben dit per ongeluk ontdekt doordat de muizen gemerkt werden met een gat in hun oor. Een aantal dagen later waren de muizen echter niet meer te herkennen, omdat deze gaten waren dichtgegroeid. Uit verder onderzoek is gebleken dat deze muizen ook beschadigingen aan het hart en aan de wervelkolom kunnen herstellen met minimale vorming van littekenweefsel.[2] Deze ontdekking is voor de medische wetenschap een stap richting menselijke regeneratie.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:06

Danique_G schreef:
(Meelezer)

Dat had ik ook eens gehoord, hier een klein stukje over:

https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... gle.com%2F

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:30

Over hete auto’s: ik wilde vroeger ook wel ooit in de auto blijven en stel hij gaat per ongeluk op slot oid is het zo gebeurd..

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:10

sureido schreef:
Over hete auto’s: ik wilde vroeger ook wel ooit in de auto blijven en stel hij gaat per ongeluk op slot oid is het zo gebeurd..

Gelukkig kun je een auto altijd van binnenuit open maken :D (zonder kinderslot dan natuurlijk)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:15

Paard wordt opgegeten door haai.

Spoiler:
Afbeelding

Online zijn ze aan het discussïeren of het een hert of paard is maar als je inzoomt zie je duidelijk een paardenhoofd.
Ook heeft een hert geen witte sokken en een bles.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:22

Duidelijk een paard, vraag mij af wat het verhaal erachter is.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:06

xTiffani schreef:
Lynn_Nikita schreef:

:') _/-\o_

Ik heb gehoord dat het te maken heeft met het feit dat een pasgeborene nog veel stamcellen heeft. Ik ga het opzoeken.

Edit: boterbloem is me voor :)