Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:19

Sting schreef:
En van een gewone handschoen de andere vingers af (laten) halen en netjes afwerken? Dan heb je je hand en die vinger warm, en de rest nog koud.

Ik ga dit zeker proberen. Eens kijken of dat bevalt. :)

rien10 schreef:
En er dan een mooie dingetje aan haken wat je met een knoopje om je pols kan sluiten, zodat de vingerschoen niet afglipt.

En even een afspraak maken met de fysiotherapeut om te kijken of ze de zenuwen in je vinger kan optimaliseren.

Da's ook wel een idee inderdaad, om iets om de pols vast te maken.
Zou een fysiotherapeut hier nog iets mee kunnen denk je?

Foaly schreef:
Ik zou idd iemand met een haak- of breinaald lief aankijken, dat moet zo te maken zijn :j

Ik ga even kijken of ik iemand kan vinden. :j

Sting

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:16

Of als je zoekt naar vingerspalk, meestal kan je daar het verharde gedeelte wel uit halen. Hebben ze ook versies van die om je pols heen gaan.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:25

Ik heb ooit van de huisarts een soort vinger spalk gehad voor een kneuzing. Is een zachte stof met twee lange stroken eraan. Daarmee kon je hem dan vastmaken aan de naastgelegen vinger

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:38

Sting schreef:
Of als je zoekt naar vingerspalk, meestal kan je daar het verharde gedeelte wel uit halen. Hebben ze ook versies van die om je pols heen gaan.

Daar had ik nog niet aan gedacht! Ook een goed idee. :)*

Amber_anne schreef:
Ik heb ooit van de huisarts een soort vinger spalk gehad voor een kneuzing. Is een zachte stof met twee lange stroken eraan. Daarmee kon je hem dan vastmaken aan de naastgelegen vinger

Ik ga daar even naar kijken ook. :j

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:21

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:16

Myfairytale schreef:
Ok, een niet standaard iets. :=

Ik ben op zoek naar iets om 1 vinger (ringvinger) warm te houden. Ik ben 2 jaar terug gebeten door een hond in mijn vinger en nu het buiten afkoelt, blijft die vinger erg koud en pijnlijk.
Handschoenen vind ik niet altijd handig en nu nog te warm. Draag ze wel al snel als het nog iets kouder wordt.
Maar wie oh wie heeft er een goede tip?

Klinkt als Syndroom van Raynaud... Mijn vader heeft dit, handschoenen zijn helaas geen oplossing...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:56

Ashleytjuhh schreef:

Het is net wat te kort vrees ik, anders was dit inderdaad ideaal! Gaat bij mij om bijna de hele de vinger.

Janine1990 schreef:
Myfairytale schreef:

Ik ben op zoek naar iets om 1 vinger (ringvinger) warm te houden. Ik ben 2 jaar terug gebeten door een hond in mijn vinger en nu het buiten afkoelt, blijft die vinger erg koud en pijnlijk.
Handschoenen vind ik niet altijd handig en nu nog te warm. Draag ze wel al snel als het nog iets kouder wordt.

Klinkt als Syndroom van Raynaud... Mijn vader heeft dit, handschoenen zijn helaas geen oplossing...

Ik heb er wel eens van gehoord inderdaad. Geen idee of dit ook hetzelfde is... ga er eens even meer over lezen. Dit komt door een hondenbeet in ieder geval. Gevoel is ook nog steeds heel raar in die vinger. Eerst kon ik er helemaal niet aankomen, maar inmiddels wel, al blijft het naar voelen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:07

Welke vinger is het? Ik vind een aantal polsbandjes met alleen een wijsvinger en ook iets met pink en ringvinger.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:07

Syndroom van Raynaud is ook erg vervelend, maar inderdaad niet hetzelfde. Vaak heb je Rayaud aan meerdere vingers en alleen met kouder weer.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:22

MizzMontana schreef:
Welke vinger is het? Ik vind een aantal polsbandjes met alleen een wijsvinger en ook iets met pink en ringvinger.

De ringvinger van de linkerhand is het. Heb je misschien een linkje?

Sting schreef:
Syndroom van Raynaud is ook erg vervelend, maar inderdaad niet hetzelfde. Vaak heb je Rayaud aan meerdere vingers en alleen met kouder weer.

Ik denk ook niet dat het hetzelfde is. Heb het wel voornamelijk alleen bij kou nu nog, maar alleen aan die vinger maar gelukkig. Alleen begon vandaag alweer, terwijl het nog niet eens echt koud is. -O-
Raynaud is wel heel akelig. :(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:43

Myfairytale schreef:

dit is van Ali-Express, maar die heb je vast ergens anders ook wel te koop en kan dan vast ook wel om je ringvinger: https://nl.aliexpress.com/i/32971416593.html .

Wish heeft deze: https://www.wish.com/product/5a6ea80589 ... &share=web .

En deze heb je bij Amazon: https://www.amazon.nl/Biljart-handschoe ... B00QXTQ7EU .

En een mij geheel onbekende site, maar wel met verschillende ideetjes: https://vicedeal.com/collections/vishandschoenen .

Als je googlet op vissers handschoen kom je nog wel meer mogelijkheden en sites tegen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:41

Sting schreef:

Maar dat kan je toch ook door trauma krijgen?
Bij m'n vader begon het ook met één vinger. Het is wel zo dat hij er in de winter meer last van heeft. Volgens mij heeft het meer te maken met de luchtdruk dan de temperatuur.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:04

Jet schreef:
Myfairytale schreef:

dit is van Ali-Express, maar die heb je vast ergens anders ook wel te koop en kan dan vast ook wel om je ringvinger: https://nl.aliexpress.com/i/32971416593.html .

Wish heeft deze: https://www.wish.com/product/5a6ea80589 ... &share=web .

En deze heb je bij Amazon: https://www.amazon.nl/Biljart-handschoe ... B00QXTQ7EU .

En een mij geheel onbekende site, maar wel met verschillende ideetjes: https://vicedeal.com/collections/vishandschoenen .

Als je googlet op vissers handschoen kom je nog wel meer mogelijkheden en sites tegen.

Wauw dank je wel! Ik ga hier en daar eens wat bestellen, eens kijken wat het prettigst is.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:52

In die richting zitten de handschoenen die ik had gevonden ook. Artist drawing glove / tekenhandschoen. Geloof zelfs dezelfde link van wish.

Vishandschoen was ik ook tegen gekomen, dan heb je nog drie vingers vrij om gewoon te gebruiken, lijkt me iets dikker dan de tekenhandschoenen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:14

Ik zoek iets moeilijks.

Een uitrij deken waar de voorkant ook van bedekt is. Ik ken ze van Mattes maar die kost €175,00 +/- en dat vind ik wel een beetje teveel :o Ook ken ik de reflecterende maar deze zijn aan de voorkant volgens mij niet gevoerd.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:48

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:09

Ik zoek een korte mouwen shirt voor bij dit dekje. BR noemt het burgundy maar volgens google is burgundy meer paarsig. Quur heeft n shirt wat er bij past maar daar staat een lelijke tekst op :')
Afbeelding

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:30

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:36

Trui schreef:
Ik zoek een korte mouwen shirt voor bij dit dekje. BR noemt het burgundy maar volgens google is burgundy meer paarsig. Quur heeft n shirt wat er bij past maar daar staat een lelijke tekst op :')
[ [url=m/6Gacd8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je op bordeaux rood sport shirt zoekt, matchen die niet?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:48

Zeeman?Nu ook ongeveer deze kleur aan,alleen met lange mouwen.Maar misschien hebben ze nog met korte.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:38

Ik zoek de afmetingen voor een babydeken. Hoe lang en breed is gebruikelijk? Of handig?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:17

Ashleytjuhh schreef:
Ik zoek iets moeilijks.

Een uitrij deken waar de voorkant ook van bedekt is. Ik ken ze van Mattes maar die kost €175,00 +/- en dat vind ik wel een beetje teveel :o Ook ken ik de reflecterende maar deze zijn aan de voorkant volgens mij niet gevoerd.

https://horseshopinternational.nl/voor- ... ering.html

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:28

assie schreef:
Ik zoek de afmetingen voor een babydeken. Hoe lang en breed is gebruikelijk? Of handig?

omslagdeken, voor in wieg of ledikant? anders eens op websites kijken met babyspullen en afmetingen bekijken

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:29

assie schreef:

De meeste haakpatronen die ik tegenkom zijn ong 1x1 meter

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:38

Lynn_Nikita schreef:
assie schreef:

omslagdeken, voor in wieg of ledikant? anders eens op websites kijken met babyspullen en afmetingen bekijken

Oja dat is wel een idee. Geen idee waarvoor het gebruikt gaat worden trouwens. Het is een cadeautje, dus het zou fijn zijn als ie zo veelzijdig mogelijk is ;)

1x1 m dus? Ik had al 75x100cm gevonden