Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:14

oomens schreef:
dees_daan schreef:
Dat..

Als jij er voor kiest om je paard zo te houden dan kan je de vraag ook aan jezelf stellen.

Waarom paard? Je kunt ook de vraag stellen of 'we' die kippen wel zo zielig vinden als SavannahNx veronderstelt.

Ik bedoel dat SavannahNx de vraag ook aan zichzelf kan stellen, daarom paard.. want daar begon de vraag mee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:20

Damned schreef:
Ik dacht dat elk weldenkend mens er al over uit was dat je geen enkel dier constant in een hokje moet opsluiten? :?

"maar hij staat wel van 10 tot 5 buiten!" :roll:

Lees: "Maar hij staat 17 uur per dag opgesloten in een hokje van 3x3"

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:28

dees_daan schreef:
Ik bedoel dat SavannahNx de vraag ook aan zichzelf kan stellen, daarom paard.. want daar begon de vraag mee.

Nee, de vraag begon met
Citaat:
Waarom vinden we het niet zielig een paard heel de dag in zn stal op te sluiten (...) maar andere dieren wel?

De eerste twee wedervragen die je daarbij kunt stellen zijn:
1) vinden we het bij een paard dan niet zielig?
2) vinden we het bij andere dieren dan wel zielig?

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:32

Haha ik wist niet dat het zoveel zou losmaken maar het valt mij gewoon op dat sowieso op onze stal maar ook op sommige andere stallen het “normaal” is dat je paard maar 30 min tot een uurtje buiten is, en dat het wel zielig en sneu is als je een konijn in zijn hokje laat zitten.

Wil er verder ook niet nog een aantal pagina’s over doorgaan haha maar het viel me op dus stelde ik de vraag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:42

oomens schreef:
dees_daan schreef:

Nee, de vraag begon met
Citaat:
Waarom vinden we het niet zielig een paard heel de dag in zn stal op te sluiten (...) maar andere dieren wel?

De eerste twee wedervragen die je daarbij kunt stellen zijn:
1) vinden we het bij een paard dan niet zielig?
2) vinden we het bij andere dieren dan wel zielig?

Er is geen antwoord op die vraag want een 'we' is er niet..
Als ik dan lees dat ze zelf een paard heeft dat de hele winter op stal staat dan vraag ik me af waarom ze die vraag niet aan zichzelf stelt.. Dan heb je het antwoord eigenlijk al.
Het draait in de eerste vraag dus om 'een paard' en om 'andere dieren', niet om kippen :')

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:43

Ik denk dat veel mensen er misschien ook niet zo bij nadenken omdat ze niet anders gewend zijn?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:46

Waarom doet hoesten/niesen tijdens/net na een migraine aanval zo verschrikkelijk pijn achter m’n slaap? Zal wel iets met druk zijn, maar weet iemand hoe het echt zit?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:55

Geen idee. Maar ik weet wel dat als ik verkouden ben ik altijd hoofdpijn krijg ook achter mijn slaap... Zal iets met elkaar te maken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:56

gerlindie schreef:
Emmaa_ schreef:
Je mag iemand sowieso niet filmen zonder zijn/haar toestemming, daar zit gewoon portretrecht overheen. Daarnaast is het inderdaad niet mogelijk om iemand 'stiekem' te filmen met een professionele filmploeg, dus er wordt gewoon van tevoren besproken wat ze gaan doen. Er zal wel een waarheidselement in zitten maar het grootste deel is gewoon afgesproken.

Wat dit betreft.
Van de zomer kwam mijn broer in een beeldfragment van het acht uur journaal.
Hij was zonder hij het wist gefilmd vanaf de weg, terwijl hij bij een boer op het terrein de vrachtwagen aan het laden was.
Gezicht was herkenbaar én logo op vrachtwagen was zichtbaar.

Mag dat eigenlijk wel zomaar gebruikt worden?

Ik weet niet 100% zeker hoe het zit, maar ik weet in ieder geval wel dat er in de openbare ruimte gefilmd mag worden. Zo lang het openbaar is mogen mensen in beeld, maar alleen als het shot niet gefocust is op een specifieke persoon. Als die specifieke persoon het onderwerp is van het shot komt portretrecht om de hoek kijken.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:37

Wat is de geur als je ‘niks’ ruikt?

Met niks bedoel ik dus geen duidelijke geuren als koffie, zweet etc

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:43

_Cassidy schreef:

O2 (zuurstof) is geurloos.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 01:02

N2 gelukkig ook.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 07:28

Kuggur schreef:
N2 gelukkig ook.
:D

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 07:59

Iemand ademhalingstips om extreme pijn een beetje te kunnen doorstaan?

Zit in een rotsituatie waarbij mijn wond 2x daags gespoeld schoongemaakt etc. Moet worden...
Door de enorme spanning en pijn ga ik hyperventileren, mijn gehoor/zicht valt voor een groot deel weg, en ik heb echt het idee dat ik flauw ga vallen.

Ik probeer rustig te blijven en te ontspannen, neus in mond uit, maar het lukt me niet.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:55

xSCWx schreef:
_Cassidy schreef:

O2 (zuurstof) is geurloos.

Dus je ruikt dan echt niks? Eigenlijk ook wel logisch. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:04

SavannahNx schreef:
Haha ik wist niet dat het zoveel zou losmaken maar het valt mij gewoon op dat sowieso op onze stal maar ook op sommige andere stallen het “normaal” is dat je paard maar 30 min tot een uurtje buiten is, en dat het wel zielig en sneu is als je een konijn in zijn hokje laat zitten.

Wil er verder ook niet nog een aantal pagina’s over doorgaan haha maar het viel me op dus stelde ik de vraag :)

Soort zoekt soort.
Mij zou je dus nooit op zo'n stal zien.
De goed praters van zo'n wanpraktijken zullen daar vast allemaal antwoorden dat het goed is.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:32

Wat ik altijd doe als ik pijn heb is heel bewust langzaam uitademen en aan iets anders proberen te denken. Of juist te zeggen (letterlijk) "het doet geen pijn, het kietelt, ik voel niks" en uiteraard op dat moment je ogen dicht doen of er niet heen kijken. En vooral niet verkrampen met dat lichaamsdeel, probeer te ontspannen. En focus je aandacht daar op.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:58

Farome schreef:

Zit in een rotsituatie waarbij mijn wond 2x daags gespoeld schoongemaakt etc. Moet worden...
Door de enorme spanning en pijn ga ik hyperventileren, mijn gehoor/zicht valt voor een groot deel weg, en ik heb echt het idee dat ik flauw ga vallen.

Ik probeer rustig te blijven en te ontspannen, neus in mond uit, maar het lukt me niet.

Misschien helpt het om te denken aan iets leuks? Klinkt een beetje cliché of gekkig maar als je focust op de pijn wordt het niet beter. Je moet jezelf dus zoveel mogelijk proberen af te leiden.
Denk aan je (favoriete) paard, beeld je in hoe je die rijdt. Neem een goed boek mee waar je helemaal in verdwijnt of iets moeilijkers waar je je op moet concentreren (een puzzel?).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :*

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:20

Je hebt van die posters waar van alles op gebeurt zoiets als de zoek Wally posters.En die dan aan de muur of plafond hangen.Daar kan je je dan op concentreren.Is maar een idee hoor.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:22

Ik heb sinds zondagavond out of the nowhere ineens best heftige steken in mijn borst, zowel midden als links als rechts en soms ook in mijn rug.
Het gaat echt met vlagen, tot nu toe had ik hier Zondagnacht enorm veel last van, gisteren avond eventjes en net toen ik opstond weer een kwartier best wel erg.
Wat kan dit zijn? Ik ben niet oververmoeid, sterker nog voel me best fit.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:10

Lieshorses schreef:
Ik heb sinds zondagavond out of the nowhere ineens best heftige steken in mijn borst, zowel midden als links als rechts en soms ook in mijn rug.
Het gaat echt met vlagen, tot nu toe had ik hier Zondagnacht enorm veel last van, gisteren avond eventjes en net toen ik opstond weer een kwartier best wel erg.
Wat kan dit zijn? Ik ben niet oververmoeid, sterker nog voel me best fit.

Kan je middenrif zijn. Doordat je bijvoorbeeld verkeerd ademt door spanning. Ben je druk op je werk? Druk in gedachten over iets?

Kan heel onschuldig zijn. Maar als je het niet vertrouwd is het beste om even je arts te laten kijken.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:48

Farome schreef:

Helpt het om bijvoorbeeld te tellen? Ik probeer vaak tegels, of andere dingen te tellen. Of muziek op je oren?

Bij de tandarts pak meestal een velletje tussen mijn nagels, en knijp zelf. Dan kan ik me op mijn eigen pijn concentreren ipv die naald in mijn tandvlees.. Maar bij jou duurt het wat langer denk ik.

Heel veel beterschap iig!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:51

Mag je paracetamol innemen met cola?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:55

Trui schreef:

Lees je bijsluiter! ;)

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:02

Trui schreef:

Als eerste bedank voor de tips allemaal .

Ik weet niet of het mag, vraag me vooral af of je dat moet willen...
Denk dat je een enorme bruistablet krijgt in je mond, en de smaak van pcm is nou echt geen pretje... :(
Ik zou hem gewoon met water slikken.