Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:56

AH :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:57

Liselot schreef:
Bij mijn weten MOET een ambulance juist mensen meenemen die al overleden zijn aangezien het ambulancepersoneel niet mag doodverklaren. Maar dat kan ik mis hebben

Mijn zwager is ambulance broeder en zit naast mij. Een ambulancebroeder mag in principe géén overleden mensen vervoeren. Het klopt dat het ambulancepersoneel niet mag doodverklaren. In dit geval komt er een forensisch arts en vervolgens een lijkschouwer. In bijzondere geval (bijv. onveilige situatie op de snelweg/vluchtstrook) mogen ze wél vervoeren. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:02

GrumpyCat schreef:
Liselot schreef:
Bij mijn weten MOET een ambulance juist mensen meenemen die al overleden zijn aangezien het ambulancepersoneel niet mag doodverklaren. Maar dat kan ik mis hebben

Mijn zwager is ambulance broeder en zit naast mij. Een ambulancebroeder mag in principe géén overleden mensen vervoeren. Het klopt dat het ambulancepersoneel niet mag doodverklaren. In dit geval komt er een forensisch arts en vervolgens een lijkschouwer. In bijzondere geval (bijv. onveilige situatie op de snelweg/vluchtstrook) mogen ze wél vervoeren. :)

Tnx voor de verduidelijking!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:13

Waarom je niet gewoon een hele zak broodkapjes/broodkontjes halen kan haha

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:28

Steeph schreef:
Als de evenaar verser van het middelpunt van de aarde af ligt dan de polen, ben je dan ook op de evenaar minder zwaar als op de polen omdat de zwaartekracht minder is?

ik ga op de noordpool wonen, en de weegschaal dan eruit gooien. _O- _O-

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:32

Cowboy55 schreef:
Steeph schreef:
Als de evenaar verser van het middelpunt van de aarde af ligt dan de polen, ben je dan ook op de evenaar minder zwaar als op de polen omdat de zwaartekracht minder is?

Logisch redenerend....ja. Als de aarde niet rond maar een heel klein beetje elipsvormig is dan sta je op de eveneaar een heel klein beetje verder van het middelpunt van de aarde. Maar vraag me niet om het uit te rekenen!

Dankje! Uitrekenen is niet nodig, dat overleef ik wel ;)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:44

madelene schreef:
Steeph schreef:

ik ga op de noordpool wonen, en de weegschaal dan eruit gooien. _O- _O-

Let op dat je massa niet verandert, je gewicht wel. Zo simpel als gesteld is het dus niet.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:57

Rebecca schreef:

Omdat de meeste mensen dat niet lekker vinden en dat het daarom niet verkoopt....?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:36

GrumpyCat schreef:
Liselot schreef:

Of ze zeggen onderweg in de ambulance overleden. Dat is niet altijd helemaal waar maar soms gewoonweg wel de beste oplossing.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:10

Ik heb twee dingen over mijn paard wat ik mij afvraag...
Ze is 22 jaar en de laatste tijd word ze een beetje chagrijnig naar mij toe... Kunnen oudere paarden chagrijnig worden? Sinds dat ze bij een happerig en chagrijnig paard heeft gestaan doet ze dit volgens mij, zo ik mij kan herinneren.

en nog iets wat ik me afvraag... waarom valt mijn merrie voor de bad boys? Er is een ruin op stal die ze helemaal het einde vind maar hij doet alles behalve lief tegen haar. Ik snap echt niet wat ze in hem ziet :+
Laatst bijgewerkt door Bambi1995 op 09-10-15 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:19

Rebecca schreef:

Omdat de kontjes ook gewoon bij het brood verkocht worden en ze deze dus nauwelijks over houden.

Je zou naar de warme bakker in de buurt kunnen en er om vragen. Wij hadden ook een man die altijd de kruimels kwam halen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:40

Cowboy55 schreef:
Steeph schreef:

Logisch redenerend....ja. Als de aarde niet rond maar een heel klein beetje elipsvormig is dan sta je op de eveneaar een heel klein beetje verder van het middelpunt van de aarde. Maar vraag me niet om het uit te rekenen!

Nee. Je bent iets(iepietsie) lichter op de evenaar vanwege de middelpuntvliedende kracht (of natuurkundig correcter, je massatraagheid).
Of je op de pool staat of op de evenaar, je hebt net zoveel massa onder je, dus net zoveel zwaartekracht die op je uitgeoefend wordt (en nu we toch aan het mierejeweetwellen zijn, de vorm van die massa zou aan de pool een (waaaaaanzinnig) klein verschil in zwaartekracht kunnen betekenen , maar dan minder niet meer).

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:45

Waarom kan ik meestal hèul veel hebben, en soms gewoon echt ZO ENORM chagrijnig worden van een heel klein dingetje? Uit het niets? :=

Ik kan echt mijn teen stoten, 10 euro verliezen, natregenen en de bus missen en minder chagrijnig zijn dan wanneer de hagelslag thuis op is.. om maar even iets te noemen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:59

Bambi1995 schreef:
[naam] schreef:

Omdat de meeste mensen dat niet lekker vinden en dat het daarom niet verkoopt....?

Precies! Verkoop ze aan mij :')

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:04

Ik vraag me af hoe de ene dikke vrouw wel zwanger wordt en de andere dikke vrouw zelfs niet met hulp van het ziekenhuis zwanger wordt?

En ik vraag me af hoe sommige moeders hun baby kunnen vermoorden. In heerhugowaard is weer een dood kindje gevonden ;(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:32

Rebecca schreef:
Bambi1995 schreef:

Precies! Verkoop ze aan mij :')

Of aan mij..... :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:38

Solaria_Liz schreef:
Ik vraag me af hoe de ene dikke vrouw wel zwanger wordt en de andere dikke vrouw zelfs niet met hulp van het ziekenhuis zwanger wordt?
(

Onder- of overgewicht kan inderdaad van invloed zijn op je cyclus en het dus moeilijk maken om zwanger te worden. Maar het is ook een kwestie van erfelijkheid/aanleg, de kwaliteit van het sperma van je partner en nog vele andere mogelijke oorzaken.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:12

Mijn man en ik hebben erg veel onderzoeken gehad in het ziekenhuis en alles werkt zoals het hoort. Zelfs pillen gekregen die garandeerden dat ik maandelijks een eisprong kreeg. Toch lukt het niet om zwanger te worden.

En in mijn buurt woont een vrouw die nog zwaarder weegt als ik en die nu zwanger van de 3e.

Echt oneerlijk

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:16

Sjah, bij ons duurde nr 1 ook ruim 1,5 jaar voordat het eindelijk raak was (zonder ziekenhuis) Bij nr 2 na wederom 1,5 jaar de medische molen in; veel afgevallen, onderzoeken, kijkdoosdagen, spuiten etc etc Einde vh verhaal was "Er is geen reden waarom u niet zwanger zou kunnen worden" maar 3x IUI later nog steeds niks :n
Toen er mee gekapt en 4 maanden later was ik zwanger.
Soms er geen peil op te trekken :(:)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 23:22

Dat is ook mooi kl*te. Gelukkig is het jullie wel gelukt.

Wij zijn 2,5 jaar bezig geweest met proberen voor de 1e.. maar we hebben besloten het op een laag pitje te zeggen zodat ik me eerst kan richten op afvallen. Hopelijk gaat het daarna wel lukken met zwanger worden

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:58

Ik vraag me af hoe buitenlandse mensen het snelst onze taal kunnen leren.
Heb een collega uit Portugal die graag Nederlands wil leren

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:18

Naast een talencursus Nederlandstalige films met Engelse/Portugese ondertiteling kijken? Of andersom. Ik zeg maar wat doms :) Maar dan hoeft die niet de hele dag alleen maar woorden te stampen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:21

Hoe kan het dat [dubbele beglazing] ramen beslaan aan de Buitenkant? ongeacht of er zon op staat of heel erg koud is buiten/binnen.
Niemand?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:23

Ik vraag me af wat tokkies zijn? :+ (ik ben van België)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:23

Tokkies zijn aso mensen.