tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:13

Kinke schreef:
verandert natuurlijk nog niks in het stukje van weinig fysieke aantrekkingskracht. Dat lijkt me sowieso een no go voor een relatie.

Neen, maar dat heeft niets te maken met hoe ik me nu voel over ons. Dat speelt al langer, denk dat de oorzaak daarvan is dat hij constant plakt, en ik door al zijn knuffels en kusjes snel zoiets heb van “nu is het wel goed geweest” waardoor ik zelf niet meer de neiging heb om naar hem toe te gaan voor die aandacht, want hij doet het al constant...

MyWishMax

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:21

Ik kan er niet zo goed tegen dat er meteen geroepen wordt dat hij fout zit. Dat is bij hem ook een stuk karakter blijkbaar en hij moet dat veranderen, terwijl jouw stukje van afzonderen en geen behoefte aan contact hebben niet hoeft te veranderen. Want er wordt hier geroepen dat hij geen respect heeft voor jouw grenzen, maar aan de andere kant, heb jij dat wel voor zijn behoefte aan contact?

Ik ben het dus met Danique_G eens. Ik vind dat dit iets is waar jullie blijkbaar niet in bij elkaar passen, maar dat hij hier nu als 'fout' neergezet wordt vind ik ook niet kloppend. Het past blijkbaar gewoon niet, daar is geen fout aan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:35

MyWishMax schreef:
Ik kan er niet zo goed tegen dat er meteen geroepen wordt dat hij fout zit. Dat is bij hem ook een stuk karakter blijkbaar en hij moet dat veranderen, terwijl jouw stukje van afzonderen en geen behoefte aan contact hebben niet hoeft te veranderen. Want er wordt hier geroepen dat hij geen respect heeft voor jouw grenzen, maar aan de andere kant, heb jij dat wel voor zijn behoefte aan contact?

Ik ben het dus met Danique_G eens. Ik vind dat dit iets is waar jullie blijkbaar niet in bij elkaar passen, maar dat hij hier nu als 'fout' neergezet wordt vind ik ook niet kloppend. Het past blijkbaar gewoon niet, daar is geen fout aan.

Eensch. En misschien voelt hij ook wel dat het niet lekker zit en wordt hij daar onzekerder en kleveriger van.

Z.s.m. maar gewoon stoppen, hij verdient beter.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:09

Ik zet hem totaal niet verkeerd neer, als dat zo was had ik er al lang een punt achter gezet. Ik geef ook aan dat dit in zijn karakter zit, net zoals het afsluiten een beetje in mijn karakter zit. Op dit moment is het gewoon niet fijn, maar ik weet niet wat ik kan doen om het beter te maken. Het is niet zo dat ik totaal geen behoefte aan hem had hoor, we zagen elkaar de afgelopen weken nog regelmatig, maar wel minder. (Van 3-4x per week naar 2x). Om een voorbeeldje te geven van een “conflict” tussen ons; We gaan samen iets gaan drinken. Daarna vraagt hij of ik bij hem blijf slapen, waarop ik zeg dat in liever in mijn eigen bed slaap die avond want ik ben heel moe, en had mijn moeder ook belooft om thuis te slapen. Zeg wel dat hij mee mag komen. Hij blijft aandringen om bij hem te slapen. Ik begin te huilen omdat ik overweldigd ben door emotie, waarop hij zijn excuses aanbied en zegt dat hij mee wil gaan naar mij thuis. Bij mij thuis val ik al snel in slaap. Hij is de volgende ochtend boos dat ik zo vroeg in slaap was gevallen op een vrijdagavond en zo niets aan me heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:28

Rennen. Hier word je niet gelukkig van.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:29

Nee, maar anderen reageren meteen alsof alles zijn fout is. Niemand is perfect, maar jullie passen naar mijn mening gewoon niet bij elkaar. Als hij het ergens zou opschrijven krijg je een compleet ander verhaal waarschijnlijk. Maar jij wilt wel dat hij stopt met vele aandacht, want ook dat vind je vervelend, maar als je al weet dat dat zijn karakter is en jouw karakter dat niet fijn vindt, dan moet geen van beide veranderen en je misschien maar gewoon stoppen. Blijkbaar past het niet zonder dat 1 van jullie flink moet veranderen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:07

Nee, want hij doet dit ook meer uit onwetendheid dan uit kwaad opzet. Zou het gewoon zo jammer vinden om het daarvoor te moeten stoppen. Want verder hebben we het ook zo leuk samen en klikt het wel heel goed..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:08

CalipsoLover schreef:
Ik zet hem totaal niet verkeerd neer, als dat zo was had ik er al lang een punt achter gezet. Ik geef ook aan dat dit in zijn karakter zit, net zoals het afsluiten een beetje in mijn karakter zit. Op dit moment is het gewoon niet fijn, maar ik weet niet wat ik kan doen om het beter te maken. Het is niet zo dat ik totaal geen behoefte aan hem had hoor, we zagen elkaar de afgelopen weken nog regelmatig, maar wel minder. (Van 3-4x per week naar 2x). Om een voorbeeldje te geven van een “conflict” tussen ons; We gaan samen iets gaan drinken. Daarna vraagt hij of ik bij hem blijf slapen, waarop ik zeg dat in liever in mijn eigen bed slaap die avond want ik ben heel moe, en had mijn moeder ook belooft om thuis te slapen. Zeg wel dat hij mee mag komen. Hij blijft aandringen om bij hem te slapen. Ik begin te huilen omdat ik overweldigd ben door emotie, waarop hij zijn excuses aanbied en zegt dat hij mee wil gaan naar mij thuis. Bij mij thuis val ik al snel in slaap. Hij is de volgende ochtend boos dat ik zo vroeg in slaap was gevallen op een vrijdagavond en zo niets aan me heeft...

En dat snap je?? Duidelijk dat dit geen kans van slagen heeft, meneer heeft zijn pleziertje niet gehad en gaat je verwijten maken?? En hoezo was je voor hem gewaarschuwd ?? Door ex vriendinnen?? Een vriend hoort er voor je te zijn en je niet alleen als een stuk plezierverschaffing te beschouwen, naar karakter en hij heeft nog veel te leren, wil jij dat op je nemen, prima. Dan heeft de volgende vriendin er misschien meer plezier van.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:26

Waarom wordt de jongen hier toch zo vaak neergezet als de grote boeman? Bigone, de aannames die jij doet zijn echt niet oké. Ik heb oprecht medelijden met je als dit jouw echte denkwijze is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:28

__Sannne schreef:
Waarom wordt de jongen hier toch zo vaak neergezet als de grote boeman? Bigone, de aannames die jij doet zijn echt niet oké. Ik heb oprecht medelijden met je als dit jouw echte denkwijze is.

Echt zo. Verbitterd en eendimensionaal.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:36

Nou inderdaad ik schrik ook van de reacties. Je zou haast zeggen dat hij/zij een ex van hem is.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:37

Nee niet door ex vriendinnen, door gewone vrienden/vriendinnen. Ik moet idd toegeven dat hij vooral leuke dingen wil gaan doen en elk weekend wil uitgaan met vrienden of familie. Omdat ik me dus nu niet lekker voel, heb ik daar allemaal geen zin meer in. Normaal deden we dus wel elke week leuke dingen, maar nu staat mijn hoofd daar niet naar en dat verwijt hij mij inderdaad, vaak doet hij dit wel subtiel en niet direct of rechtuit... Zoals ik zei, vaak is dit voor hem onbewust. Hij weet niet beter en is nog erg jong in zijn hoofd. Hij doet dit niet met kwaad opzet. Hij bedoelt het ook goed hoor, hij uit het gewoon verkeerd. Hij wil me helpen, maar doet dit in vorm van leuke dingen te willen doen en juist meer te gaan verstikken, terwijl ik gewoon mijn ruimte nodig heb.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:39

Ik snap je wel, calipso. Maar de post na jou is er zo 1 die ik bedoel. ;)

Voelt het voor jou nu ook vervelender nu je zelf even niet goed in je vel zit? Zou het helpen als je het op papier zet, uit jezelf dus niet wat hij 'fout' doet maar wat jij op dit moment niet prettig vindt? Dan kan je afspreken en het rustig lezen. Zijn kwaad worden kan ook komen uit onmacht en onbegrip, dat hij niet weet hoe hij er voor je kan zijn En dat frustreert. Natuurlijk hoort hij niet boos te worden en natuurlijk hoor jij niet emotioneel te worden op die manier. Maar jullie zijn beide mensen en als je echt niet wilt stoppen nu moeten jullie begrip voor elkaar op brengen en heel duidelijk communiceren en niet horen wat je wil horen even plat gezegd. Allebei moeten jullie inzien wat voor effect jullie gedrag op de ander heeft en wat het gevolg is. Geen fouten maar per persoon een logische maar misschien ongewenste reactie.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:53

Precies MWM. Zoals gezegd, ik heb er wel een issue mee dat hij daarin dan je grens niet respecteert, maar dat kan gewoon onvolwassenheid zijn, veel mensen moeten dat leren. Blijven vragen is redelijk normaal als je nog niet volwassen bent, maar dat wil niet zeggen dat jij dat hoeft te accepteren natuurlijk. Zolang zaken bespreekbaar zijn is er niet per se een heel groot probleem imo.
Het wordt anders wat als mensen kwaad worden wanneer je je grenzen aangeeft en alsnog gaan dwingen, dat is gewoon niet oke. Maar idd zoals MWM zegt, een goed gesprek kan daarin wonderen doen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:00

CalipsoLover schreef:
Nee, want hij doet dit ook meer uit onwetendheid dan uit kwaad opzet. Zou het gewoon zo jammer vinden om het daarvoor te moeten stoppen. Want verder hebben we het ook zo leuk samen en klikt het wel heel goed..

Met je hond heb je het ook leuk en klik je ook. Maar daar heb je ook niet direct een romantische relatie mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:08

MarcoBorsato schreef:
__Sannne schreef:

Echt zo. Verbitterd en eendimensionaal.

Niets met verbitterd te maken maar alles met levenservaring of te wel been there, done that. Ooit zelfs verloofd geweest met iemand die een kloon kon zijn van deze jongeman. Ook heel vaak alles met de mantel der liefde, zoals jullie blijkbaar allemaal doen, vooral ts, bedekt. Tot blijkt, na een periode praten en proberen dat het gewoon niet werkt.
Deze vriend van ts mag dan nog jong in zijn hoofd zijn, de aandacht op de verkeerde manier vragen en geven, punt is dat hij niet luistert naar wat zijn partner zegt en daar dus ook niets op uit doet en ook nog eens verwijten (of het nu bedekte of onbedekte toespelingen zijn) maakt wanneer zij aangeeft even rust te willen.
Dan respecteer en begrijp je je partner niet en moet je je afvragen of de relatie zin heeft wanneer je dat niet snapt.
En op elk kritiekpuntje geeft ts een weerwoord , want we hebben het goed en hij is zo leuk, mooi maar het zwaartepunt van een relatie is begrip voor elkaar en ondanks uitleg van ts is dat begrip er niet.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:15

Hoe weet je dat dat een kloon is van deze jongeman als je deze jongeman niet kent?

En blijkbaar ben ik dan ook niet volwassen in m'n hoofd want ik zou het ook ontzettend moeilijk vinden als m'n vriend zich rot voelt en vervolgens zegt daarom wil ik jou minder om me heen hebben. Ik wil hem juist bij me hebben als ik me rot voel dus dat zou ik totaal niet begrijpen. Dat heeft deze jongen misschien ook wel dus dan pas je gewoon (op dat vlak) niet bij elkaar.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:18

Ja dat is waar Danique. Vrienden zijn gaat hij niet kunnen, weet ook als ik er een punt achter zet hij er helemaal kapot van gaat zijn.

Dat hij mijn grenzen niet respecteert is inderdaad iets dat mij ook frustreert. Het maakt mij ook gewoon boos, omdat ik dit al meerdere keren gezegd heb. MWM, ik erger me er idd ook meer aan omdat ik niet lekker in mijn vel zit, in het begin van de relatie was dit ook zo. Ik heb dit toen ook gezegd maar toen ging het wel snel beter en was hij al snel veel minder klef. Als ik me goed voel dan erger ik me er ook veel minder aan... Maar sowieso mij zelfs beginnen knuffelen terwijl ik mijn boterhammen smeer of mijn tanden poets, daar flip ik echt van. Altijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:25

Jildau schreef:
Hoe weet je dat dat een kloon is van deze jongeman als je deze jongeman niet kent?

En blijkbaar ben ik dan ook niet volwassen in m'n hoofd want ik zou het ook ontzettend moeilijk vinden als m'n vriend zich rot voelt en vervolgens zegt daarom wil ik jou minder om me heen hebben. Ik wil hem juist bij me hebben als ik me rot voel dus dat zou ik totaal niet begrijpen. Dat heeft deze jongen misschien ook wel dus dan pas je gewoon (op dat vlak) niet bij elkaar.

Wanneer je een relatie hebt en je partner geeft aan even rust te willen dan is in zijn nek hijgen en je rot voelen niet de beste oplossing. Wanneer het goed zit in een relatie dan komt het ook wel weer goed. Het feit dat je een relatie hebt betekend niet dat je je karakter maar moet veranderen, want dat kan niet. Wel kun je je gedrag aanpassen, wanneer mijn man zegt dat hij er even een paar dagen tussen uit gaat want het werk word hem even te veel dan vind ik dat geen enkel probleem. Hij weet dat ik er ben wanneer hij een luisterend oor wil en zo niet en wil hij het zelf oplossen, ook dikke prima.
Ik voel me daar geen moment buitengesloten of verdrietig om, wel om het feit dat hij even niet lekker in zijn vel zit maar ook dat gaat voorbij.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:32

Maar als je een persoon bent die wel behoefte heeft aan samen zijn in slechte periodes betekent dat niet dat je slecht bent of onvolwassen. En daar gaat het mij om want deze jongen wordt nu als 'slecht' neergezet in sommige reacties puur omdat hij een andere manier van reageren heeft. Uit de reacties van TS haal ik ook dat het beter is dat ze uit elkaar gaan maar niet omdat de jongen niet okee is, maar omdat ze misschien te verschillend zijn voor een relatie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:32

Maar waarom is dan alleen de vriend van Calipso fout in jouw ogen Bigone? Want dan zou zij ook begrip moeten hebben dat hij blijkbaar wel zo aanhankelijk is. (niet rot bedoeld trouwens, Calipso ;) ). Dat is iets wat blijkbaar bij hem hoort, maar hij moet zich dus aanpassen en zij niet? Zo werkt het toch niet?

Dan ben ik ook niet volwassen, want ik vond het ook vreselijk dat mijn ex afstand nam als het minder ging met hem. Dat mag ik toch vinden? En ik heb daar ook echt wel eens wat van gezegd, omdat ik nu eenmaal een mens ben en ook ik mag aangeven als ik iets moeilijk vind. Ik vind het wel verbitterd klinken dat alles dus aan de ander ligt, volgens jou. Soms pas je gewoon niet bij elkaar. Kleine dingen veranderen of rekening met elkaar houden hoort erbij, maar sommige dingen zijn gewoon niet makkelijk aan te passen. Ik houd er juist wel van om een knuffel te krijgen als ik sta te koken, ik vind dat lief. :') Net zoals een berichtje overdag wat nergens over gaat. Of iets serieuzers heel simpel een berichtje dat het later wordt, dat vind ik normaal en logisch. Als de ander dat onzin vindt, het als claimend of controlerend ziet als ik dan contact zoek en als iemand dat verschrikkelijk vindt, dan past diegene niet bij mij. Want of zij moeten zich aanpassen en dus dingen doen die niet bij hen passen of ik moet me aanpassen, terwijl het is juist iets is wat bij mij hoort.

Niet iedereen heeft slechte bedoelingen, ook al heb jij dat blijkbaar meegemaakt. Ik kan ook boos reageren uit frustratie, dat is niet netjes en niet de bedoeling, maar het gebeurt wel eens. Dat heeft niks met bedekken met de mantel ter liefde te maken of geen begrip opbrengen. Want op zo'n moment snapte ik echt de andere kant wel, maar ik kan daar nog wel teleurgesteld door zijn. Of mag de andere helft ineens zijn of haar gevoelens niet uiten en moeten ze alles maar slikken/pikken/doen wat de ander wil?

EDIT: Calipso, ik ben echt bang dat als je het zo vreselijk vindt dat hij aanhankelijk is dit niet gaat werken tussen jullie. Dat is een te groot verschil en dan kan de rest zo goed klikken, maar jij ergert je aan iets wat dus wel een groot ding is. Sterkte met alles, wat je dan ook besluit te doen en met alles eromheen :(:) Ik vind trouwens ook niet dat jij alles fout doet hoor! Maar er is wel wrijving op een punt waarvan ik niet weet of dat ooit wel gaat klikken...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:45

Ik vind die jongen niet slecht, zeker niet maar wanneer je als partner iets meerdere malen aangeeft en je doet het tegenovergestelde dan moet je je afvragen of je klaar bent voor een relatie want, en dat weet iedereen , een relatie draait niet alleen om jou. Wanneer Calipso dus wel toegeeft, zoals op die vrijdag dat hij dus wel meegaat naar haar huis en ze vervolgens door vermoeidheid vroeg in slaap valt en ze dat vervolgens ook nog te horen krijgt dat HIJ er niets aan had, tja. Bij mij was het dan klaar, ondanks dat je als partner graag wil helpen en betrokken wil zijn, je hebt in de eerste plaats de gevoelens van je partner te respecteren hoe vervelend je dat misschien ook vind. Het terugtrekken van Calipso is een karaktertrek waar hij niet mee om kan gaan, dan stort hij zich vol op haar waardoor zij zich nog meer terugtrekt tot een punt waarbij hij helemaal buitengesloten gaat worden. En dat snapt hij niet, zelfs na meerdere gesprekken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:57

Maar dat is dus andersom net zo.
Hoe meer zij zich terug trekt hoe plakkeriger hij wordt.

Ik zou net zo reageren als Calipso. Ik trek mij ook terug.

Maar dit zijn dus gewoon 2 karakters
Als je wilt dat het gaat werken moet je beide veranderen. Wil je dat niet moet je verder gaan.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:59

Maar zie je ook het verschil in hoe je nu je mening brengt, en hoe je dat hiervoor deed? Je begint over "zn pleziertje niet gehad" terwijl CL dat niet eens genoemd heeft. Je mag dan wel "levenservaring" hebben, dat wil niet zeggen dat de dingen altijd zijn zoals jij ze meegemaakt hebt. CL's vriend een kloon van jouw ex noemen vind ik ook echt belachelijk. Je kent die hele jongen niet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:05

Ik ben het helemaal eens met MWM.

Ik ben alleen heel erg aanhankelijk als ik echt helemaal verliefd ben. Wat dat betreft matchen mijn vriend en ik.
Wat betreft dingen verwerken zijn we heel anders, ik ben een wegloper en sluit mij volledig af terwijl mijn vriend aanhankelijk blijft. We zien dit beiden totaal niet als een probleem. We hebben een middenweg gevonden. Als ik mij wil afsluiten geef ik dit aan, en dat ik nog van hem hou maar eventjes frisse lucht wil en gaan wandelen. Hij daarentegen, begrijpt dit en respecteert mij daarin. Daarna praten we altijd en als we elkaar onbewust misschien minder hebben gerespecteerd geeft de ander dat aan. We lossen het beiden nog op onze manier op, dat hoeft niet altijd botsing te geven. We vertrouwen elkaar op het feit dat alles met goede bedoelingen is. En dat is ook zo, ik loop weg omdat ik vind dat hij een gesprek verdient met mij die een leeg hoofd heeft. Hij, wil het direct oplossen omdat hij vindt dat onze relatie meer waard is dan een conflict. De boodschap is hetzelfde, de manier waarop is anders. Je zit in hetzelfde team, niet twee verschillende.

Die opmerking dat hij dan niets aan je heeft zou ik zelf wat kwetsend vinden. Het is zelfs wat egoïstisch te noemen. Maar, het is ook een teken van onmacht, hij voelt de situatie wegglippen en raakt gefrustreerd. Dit begrijp ik, hoe hij er mee omgaat niet. Dit moet je zeker aangeven. Je hebt de fysieke aantrekkingskracht al verloren, en zo ver ik opmaak (?) is in ieder geval 1 van de 2 niet bereid de stap naar elkaar toe te maken. Dan houdt het op al. Hij is misschien niet direct een slecht persoon, maar hij is zich denk ik nog niet bewust van de consequenties van zijn acties. Hij (en misschien jij ook) moet nog groeien. Dat is niet erg. Ik moet dat ook. Besef is de eerste stap maar ik zie het besef in de berichten nog niet echt terugkomen. Je bent nog 20 (heb gereageerd in je laatste topic dus vandaar dat ik het weet, verder geen rare stalker) en je studeert en je kijkt naar een tweede paard. Geniet daar van, het leven is veel te kort om heel veel moeite te steken om nader tot iemand te komen terwijl veel signalen erop wijzen dat het niet gaat gebeuren.
Maar misschien zit ik er naast, ik ken jullie niet.

Heel veel succes Calipso, maar over een paar maanden voel je je veel beter :(:) over een paar jaar lach je er om zelfs waarschijnlijk.