Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:09

Haha.. ja typisch. Maar niet handig.

ik had t van de week andersom. Bod gedaan op een vaatwasser, verkoper akkoord (ik zoek met opzet binnen 20km van woonplaats). Krijg ik een mail dat ie 42km verderop bij haar vriend in huis staat en dat ze hoopte dat de koop door kon gaan.
Kan natuurlijk gebeuren maar baalde er wel van.. benzine is helaas ook niet bepaald goedkoop meer..
Maar ja, rustig verder zoeken. Ze bood wel der excuses aan en heeft t daarna ook bij de advertentie gezet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:15

:P Daar reken je ook niet op...... Wel fijn dat ze gelijk de advertentie aangepast heeft!
Was het geen optie dat haar vriend hem mee naar haar zou nemen zodat jij hem daar op kon halen??

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:29

begin vorige week een super leuk rokje voor mijn dochter gezien, geboden, prijs overeengekomen, geld overgemaakt, en .... niks. Er komt niks binnen, en op mijn mailtjes wordt niet gereageerd. Ik wacht nog even deze week af, maar vind het wel raar hoor.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:30

Waardeloos zoiets! Het kan natuurlijk nog binnen komen (denk brievenbuspost?!) maar het blijft erg raar dat er niet op mail gereageerd wordt.

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:15

Dat mensen slecht willen zijn voor een paar euro is toch erg? (ga er tenminste vanuit dat er geen wereld prijs voor is betaald)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:26

Tallie1979 schreef:
Multi level marketing is verkoop in een pyramide vorm. De mensen die het bedrijf starten, trekken mensen aan, die kopen spullen, trekken ook mensen aan, die kopen nog meer spullen en van alles wat er verkocht word, vangt degene bovenin de pyramide geld. Voor ieder product wat jij dus koopt, gaat het grootste deel naar de bovenste laag en degene die jou heeft aangebracht.

En je moet wel even een startpakket van 500 pleuries kopen. Wat je aan de straatstenen niet kwijt raakt omdat de verkoopprijs erg hoog ligt. Een tube tandpasta kost al een tientje, verder is alles duurder dan dat.

Ik ben destijds gelukkig niet de boot in gegaan, heb maar een paar dingen besteld. Maar het erg duur en het werkt dus niet.

Google maar eens op forever living products ;)

Zo….dus nu proberen ze het ook al via MP?? wat een brutaliteit! Ik 'ken' het bedrijf ook, paar weken geleden nog als een gek berichtjes in topics over bv. zomereczeem tegengesproken, was iemand die in allerlei topics in Medisch dat spul aanraadde. Ik voelde al nattigheid en uiteindelijk kwam de aap uit de mouw. Direct modje gewaarschuwd, kon ze niet waarderen :D Verder klets ik al een hele tijd mee in het 'op zoek naar werk' topic, toen kreeg ik een keer een PB van iemand die mij ook zo gek probeerde te krijgen. Nou had ik natuurlijk al een rondje Google gedaan en wist dus hoe de vork in de steel zat. Toen ik de boot afhield kreeg ik ook verwijtende berichtjes terug, staan ze ook om bekend, leren ze blijkbaar in hun verkooptraining :x Bij al die hysterische 'halleluja' praat over hoe geweldig het wel niet is haak ik sowieso af. Dit betrof een Bokker die in haar onderschrift iets heeft staan over geld verdienen blah blah. Gij zijt gewaarschuwd dus :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:36

Huh?? Ik snap er heel weinig van! Wat een raar verhaal zeg! Je wordt dus uitgenodigd lid te worden van een site (wat veel geld kost voor een startpakket?) Vervolgens kun je dingen voor 10 x zo veel geld kopen en als je iets verkoopt gaat het keeste geld naar iemand van de website ofzo? (Of diegene die jou uitnodigde voor de website?)

Wáárom zouden mensen dat doen? Zitten er ook voordelen aan? :') Mensen zijn toch niet idioot?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:37

Ja hoor :j

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:38

Giolli schreef:
Huh?? Ik snap er heel weinig van! Wat een raar verhaal zeg! Je wordt dus uitgenodigd lid te worden van een site (wat veel geld kost voor een startpakket?) Vervolgens kun je dingen voor 10 x zo veel geld kopen en als je iets verkoopt gaat het keeste geld naar iemand van de website ofzo? (Of diegene die jou uitnodigde voor de website?)

Wáárom zouden mensen dat doen? Zitten er ook voordelen aan? :') Mensen zijn toch niet idioot?

Mijn stiefmoeder deed dit. Nu besteld ze nog alleen maar producten voor familie

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:46

Alja schreef:
Dat mensen slecht willen zijn voor een paar euro is toch erg? (ga er tenminste vanuit dat er geen wereld prijs voor is betaald)

Ik ga altijd maar uit van het goede van de mens, dat er iets is tussen gekomen, als je mensen wilt bedonderen doe je dat inderdaad denk ik niet voor 10 euro. Ik baal er wel van dat ze gewoon geen reactie geeft.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:48

bridgetF schreef:
Alja schreef:

Ik ga altijd maar uit van het goede van de mens, dat er iets is tussen gekomen, als je mensen wilt bedonderen doe je dat inderdaad denk ik niet voor 10 euro. Ik baal er wel van dat ze gewoon geen reactie geeft.

Nja, ik ben toen ook bedonderd voor €15.
Als je 10 mensen voor €10 oplicht, heb je toch al €100.
En 10 mensen kopen sneller iets van €10 dan 1 iemand voor €100...
Het is dus maar net hoe je het bekijkt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:02

ik ben idd begin dit jaar ook bedonderd voor tien euro :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:07

Het komt helaas veel vaker voor dan oplichten voor grote bedragen... Als je regelmatig voor kleine bedragen oplicht, komt het geld ook binnen en is de kans vele malen kleiner dat mensen stappen ondernemen dan wanneer het om een groot bedrag gaat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:11

Ik ben tot nu toe 1 keer opgelicht en dat ging om €20 dus het gebeurd inderdaad wel.
Denk dat mensen minder snel aangifte doen als het om een klein bedrag gaat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:29

Ik heb zojuist een album aangemaakt op Tweedehands Paardenspullen via facebook, omdat ik meerdere spullen aanbiedt.
Binnen no-time had ik twee notificaties, dus ik dacht: dat is lekker snel!
Blijken het gewoon 'likes' te zijn. Prima hoor, dat mensen mijn spullen leuk vinden, maar dat was niet helemaal de insteek. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:47

net ook weer van alles op Mp en de bokt markt gezet..
verkopen jullie wel eens wat via bokt?

en vanmiddag naar nijkerk, iets ophalen wat ik heel graag wil hebben :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:49

via BM wel eens iets :P
Veel plezier dan vanmiddag :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:50

ahhaha vind het een pokkeind rijden ( vanaf mijn werk 45 min en mijn werk is ook al 45 min vanaf mijn huis)
maar het is servies en die vrouw had dat nog nooit verstuurd nou dan haal ik het liever op, zo zonde als het kapot aankomt :(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:53

Ik verkoop zeer zelden iets via bokt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:54

Je moet er iets voor over hebben :+ :D Ik zou het dan ook echt gaan ophalen!
Had toevallig zelf laatst nog een lamp gekocht. Versturen moest lukken, ze zou hem goed verpakken. Komt ie aan, ligt ie LOS in een doos................ :( Gelukkig was ie nog heel, maar wat baalde ik er van dat ze er zo weinig moeite voor had gedaan! (en het was ook nog eens geen lamp van een paar tientjes -O- ) Als ik dan kijk hoe ik zelf alles verpak....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:57

nou idd
ik verkoop heel veel servies maar verstuur alleen maar via dhl omdat die er heel anders mee ongaan dan post.nl
maar zij had nog nooit servies verzonden en ook nog nooit via dhl, gaat toch om 100 euro en vind dat gewoon zonde...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:29

Helemaal gelijk!
Buiten hoe de post er mee om gaat (je moet er eigenlijk gewoon vanuit gaan dat dat niet zo is als dat wij er mee om gaan.... :P ) kun je zelf een hoop doen met inpakken. Wij hebben zelfs een vissenkom naar Groningen gekregen :+ Goed ingepakt in een doos en die weer in een grotere doos, opgevuld met papier tussen de dozen)
Als ik zelf iets koop hoop ik van harte dat iemand ook die moeite doet. Vind het zo stom om te vragen 'wil je het goed inpakken'... :o Maar helaas kun je er dus niet zomaar vanuit gaan :P Heb zelfs eens een (disney) beeldje ontvangen dat in een opengescheurde airbubble envelop verpakt was.... :oo nee, die was dus niet heel....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:50

Giolli schreef:

Nee, je wordt verkoper van een product. Dat product moet je zelf eerst aankopen voor bedrag x. Je verkoopt het product echter voor een bedrag y, wat hoger ligt.

Wat inhoud, je koopt zelf het product voor bijvoorbeeld 16 euro en je verkoopt het voor 18 euro. De 16 euro gaat naar de organisatie, welke opdeelt aan voornamelijk de bovenste laag van de pyramide constructie en aan de persoon die jou heeft aangebracht. Dus, van de door jou uitg,gegeven 16 euro, delen meerdere mensen mee.

De 2 euro die je bovenop je aanschaf verdient, steek je in eigen zak.

Dus per product, verdien je bij wijze van spreken maar 2 euro. Ze zeggen dat je 3000 tot 4000 euro per maand kunt verdienen. Dus daar moet je veel voor investeren en heel veel voor verkopen. ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:53

Ahah, zo. Maar, wie is er nou zo idioot om voor 10 euro een tube tandpasta te kopen (waar dus schijnbaar meerdere mensen aan verdienen) terwijl je ze voor een euro in de winkel kunt halen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:03

Juist! En dat is het dus! Je raakt het spul aan de straatstenen niet kwijt! :D

Je loopt er mee te leuren bij vrienden en familie en die markt is heel snel verzadigd. Daarna blijf je er mee zitten! :))