Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:49

MyWishMax schreef:
Sterkte allemaal dames :(:)

Waarom zijn mensen zo egoïstisch of dom? Merries die iets mankeren waardoor ze niet meer gereden kunnen worden, maar fokken kan makkelijk hoor. Ze kunnen niet pijnvrij met veulen mee rennen, maar wel stappen dus helemaal goed toch... Arme dieren, en al dat extra gewicht dragen en daarna pijn lijden omdat ze toch achter veulen aan gaan rennen wat ze dus niet kunnen.

Elk paard dat niet meer zonder pijn meer kan als stappen is gewoon mishandeling om die te laten dekken. Zelfs gewoon weidemaatje vind ik discutabel. Ja er kan altijd iets gebeuren na de geboorte, maar bewust een dier dekken waarvan je dit van te voren weet? :n

Ah dit is echt een frustratiepuntje ja. Sowieso "Ja, merrie heeft een blessure, dus omdat we niet kunnen wedstrijdrijden, gooien we er maar een veulen in"? Buiten dat het oneerlijk is tegenover de merrie, hoe gezond gaat het veulen zijn? Waardoor heeft de merrie een blessure?

Fijn Marlinde!

Wakker worden met pijn in mijn lijf pfff

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:09

Meelen, nare situatie. Maar ik denk dat je hier veelte veel deelt. Dat je weet van dat verleden, dat je bepaalde dingen tegen hem wilt gebruiken, dat je geen advocaat hebt. Ik snap dat je dingen kwijt wilt maar dit is in mijn ogen info die ook weer tegen jou kan worden gebruikt...

Sterkte marcella!

Ik erger me dat ik nog maar 2 dagen vakantie heb. En dat ik niet weet wat ik voor m'n pa z'n bday moet kopen die morgen is...

JudithGigi

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:12

Wilde nog even het gras maaien maar de buren zitten buiten -O-

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:26

denisesilver schreef:
MyWishMax schreef:

Waarom zijn mensen zo egoïstisch of dom? Merries die iets mankeren waardoor ze niet meer gereden kunnen worden, maar fokken kan makkelijk hoor. Ze kunnen niet pijnvrij met veulen mee rennen, maar wel stappen dus helemaal goed toch... Arme dieren, en al dat extra gewicht dragen en daarna pijn lijden omdat ze toch achter veulen aan gaan rennen wat ze dus niet kunnen.

Elk paard dat niet meer zonder pijn meer kan als stappen is gewoon mishandeling om die te laten dekken. Zelfs gewoon weidemaatje vind ik discutabel. Ja er kan altijd iets gebeuren na de geboorte, maar bewust een dier dekken waarvan je dit van te voren weet? :n

Ah dit is echt een frustratiepuntje ja. Sowieso "Ja, merrie heeft een blessure, dus omdat we niet kunnen wedstrijdrijden, gooien we er maar een veulen in"? Buiten dat het oneerlijk is tegenover de merrie, hoe gezond gaat het veulen zijn? Waardoor heeft de merrie een blessure?

Fijn Marlinde!

Ja, ken er ook zo een... Merrie lag de laatste weken van de dracht bijna non stop plat, kreunend van de pijn. Toen ik de eigenaar ging halen, wou die niet eens uit huis komen, want ze wist er van...
Merrie kon niet achter het veulen aan toen die geboren was en is ingeslapen toen het veulen 4 maanden oud was...

En ze wisten dat de merrie zo slecht was. Die is niet slecht geworden tijdens drle dracht, ze wouden er gewoon nog een veulen uit voor ze haar lieten inslapen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:27

Zo lang zal het maaien toch niet duren,nu is het nog redelijk koel en vanavond is regen voorspelt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:34

JudithGigi schreef:
Wilde nog even het gras maaien maar de buren zitten buiten -O-

Ik zou gewoon even maaien zeker met de voorspelde regen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:35

denisesilver schreef:
MyWishMax schreef:

Fijn Marlinde!

Bij bepaalde blessures snap ik het wel een beetje soms. Als het dier gewoon rust moet hebben en geen pijn heeft of genezen is tegen de tijd dat het veulen er is. En idd afhankelijk van de oorzaak maar ook de plek.
Maar gewoon al helemaal niet meer geschikt voor rijden of zelfs niks anders kunnen als stappen zonder pijn? :n

Hier hetzelfde wakker geworden, sucks to be us :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:43

Ik blijf het riskant vinden. Je weet vaak niet hoe een blessure zich ontwikkelt.

Ik hoop dat je je gedurende de dag wat beter gaat voelen

Het is ook zo vreselijk warm. Om te janken |(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:44

Ik ook hoor, ik zou er zelf ook niet voor kiezen.

Hopelijk ga jij je ook beter voelen! :(:)

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:49

Lange broek aan moeten op werk met deze hitte. Ik snap waarom.
En zweten. Voel me zo vies -O-

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:17

Mijn buurjongen had een fokmerrie, die tijdens een ongeluk haar schoft had gebroken. Hierdoor kon er geen zadel meer op, maar verder was de merrie pijnvrij. Als je een merrie hebt met dit soort blessures, kunnen ze nog prima dienen als fokmerrie. En ik zou ze wel door een dierenarts laten keuren of die echt nog wel geschikt is om pijnvrij als fokmerrie te leven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:20

Vooral het feit dat er jaar na jaar een veulen in wordt gestopt kan ik me best wel aan irriteren. Dier is pas amper hersteld van de bevalling en daar gaan we weer, weer eentje erin...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:33

Maar dat zou in de natuur niet anders zijn. Bij een gezond paard is dat niet perse een probleem.

Waarom geen gras maaien als de buren buiten zitten?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:42

nicole_floor schreef:
Mijn buurjongen had een fokmerrie, die tijdens een ongeluk haar schoft had gebroken. Hierdoor kon er geen zadel meer op, maar verder was de merrie pijnvrij. Als je een merrie hebt met dit soort blessures, kunnen ze nog prima dienen als fokmerrie. En ik zou ze wel door een dierenarts laten keuren of die echt nog wel geschikt is om pijnvrij als fokmerrie te leven.

Maar voor mij is pijnvrij als fokmerrie dus wel een paard die ook gewoon mee kan rennen met veulen. En met bijvoorbeeld blessures in de rug wel goed nadenken dat er dus flink wat extra gewicht aan hangt.
Een paard met veulen die alleen maar kan stappen is niet eerlijk naar de merrie maar ook niet naar het veulen, vind ik. Maar zelfs zonder veulen vind ik dat niet eerlijk. Pensioen is voor mij wel als ze nog gewoon kunnen draven en galoperen als ze dat willen en niet alleen op adrenaline 'goed' lopen.

Vervelend dat gras maaien idd! Snap dat het nodig is, maar wel irritant als je even rustig wilt zitten. Hier geen gras maaien maar wel herrie uit de schuur met vreselijke muziek. Zoals elke dag dat hij vrij is en altijd zo hard dat ik alles dicht moet houden. Anders hoor ik zijn herrie boven de mijne uit ookal zit ik binnen met radio aan aan de voorkant van het huis.
Irritant zulke mensen
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 20-07-24 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:45

DuoPenotti schreef:

Hele kleine tuinen, dus daar zouden ze wel flink last van hebben

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:46

Ouders die het grappig vinden dat hun zoon bij onbekende mensen op de bruiloft zich bezuipen.

Hij was in het café ernaast met een vriend bier aan het drinken.
Uiteindelijk zijn de op het feestje ernaast beland, ze kennen beide jet bruidspaar niet.
Beide zijn ze smoorbezopen geworden.
En het word nog grappig gevonden ook.

Ik vind dit echt respectloos

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:47

Neem aan dat je ook geen hele ochtend bezig bent.
Wanneer kun je dan wel maaien?
Met regen zitten ze binnen maar kun jij niet maaien.

Rekening houden met elkaar is fijn. Maar persoonlijk vind ik dit te ver gaan.

JudithGigi schreef:
DuoPenotti schreef:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:47

JudithGigi schreef:
DuoPenotti schreef:

Met een kleine tuin ben je toch zo klaar?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:51

Ik zou ook gewoon het gras maaien.
Klus ook gewoon in de tuin mochten mijn buren buiten zitten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:53

Ben op de moestuin en krijg het ineens spaans benauwd. Moet alleen kippen nog water geven.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:05

Ik heb even gewacht tot ze klaar waren met kletsen en bubbelbadderen. Nu is iedereen happy :D

Omdat ik zo'n kleine tuin heb moet ik met zo'n kantenmaaier alles doen. Dat ding is zo luid dat ik me toch wel altijd aso voel als ik het gebruik := al is het nog geen 5 minuutjes

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:10

Ik wilde lekker tekenen. Maar het is ZO warm dat er niks anders op zit dan apatisch op de bank liggen en een serie kijken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:33

_San87_ schreef:
JudithGigi schreef:

Met een kleine tuin ben je toch zo klaar?

Ik wou hetzelfde typen :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:44

nicole_floor schreef:

Ja, het heeft inderdaad nuance. Jaarlijks insemineren vind ik persoonlijk ook niets mis mee, maar dan moet de merrie niet helemaal leeggetrokken worden door het veulen wat er naast loopt. De meeste fokmerries hebben niet veel te lijden. Ze hebben over het algemeen een beter leven dan menig sportpaard.

Ik moet middageten, maar heb helemaal geen fut ervoor

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:47

Dat wilde ik ook zeggen, denise :') Als ze niet elk jaar leeggetrokken worden en er ook niet tussendoor van alles gevraagd wordt ohz bijvoorbeeld hebben ze toch juist een heel fijn leven, denk ik.