Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 15:28

Oh boy _O- de autohandel op marktplaats. :+ Het blijft een apart wereldje. net als de eeuwige kaartjes onder de ruitenwisser mannetjes. Ze reagereren allemaal als een soort uitgehongerde roofvissen. Ze heten allemaal sam of simon of jan of jos of arend of welke oerhollandse naam ook. En ze hebben allemaal een accent dat bij een heel andere naam hoort. :)) nou zal mij dat overigens een worst wezen.

Maar ik weet ook biedingen en daadwerkelijk ook afhandelen is iets heel anders. Veel geschreeuw maar zeer weinig presteren. :)) Komische is ze zeggen of typen allemaal hetzelfde van elkaar. Dat de "concurentie" veel roept maar weinig doet. :') Het is niet de eerste keer dat ik er gebruik van maak. Maar echt iedere keer weer is het eigenlijk best grappig om mee te maken. Vooral ook als je doodleuk blijft melden dat iets pas definitief is bij een bank aanbetaling en betalen van de overeen gekomen verkoopprijs per bank een fatsoenlijke factuur en geen crypto, contant geld of wat ook :evaw:

To be continued. :)) omdat er ook wel heel af en toe een serieuze persoon tussen zit die je ertussenuit moet zien te vissen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 17:35

karuna schreef:
Oh boy _O- de autohandel op marktplaats. :+ Het blijft een apart wereldje. net als de eeuwige kaartjes onder de ruitenwisser mannetjes. Ze reagereren allemaal als een soort uitgehongerde roofvissen. Ze heten allemaal sam of simon of jan of jos of arend of welke oerhollandse naam ook. En ze hebben allemaal een accent dat bij een heel andere naam hoort. :)) nou zal mij dat overigens een worst wezen.

Maar ik weet ook biedingen en daadwerkelijk ook afhandelen is iets heel anders. Veel geschreeuw maar zeer weinig presteren. :)) Komische is ze zeggen of typen allemaal hetzelfde van elkaar. Dat de "concurentie" veel roept maar weinig doet. :') Het is niet de eerste keer dat ik er gebruik van maak. Maar echt iedere keer weer is het eigenlijk best grappig om mee te maken. Vooral ook als je doodleuk blijft melden dat iets pas definitief is bij een bank aanbetaling en betalen van de overeen gekomen verkoopprijs per bank een fatsoenlijke factuur en geen crypto, contant geld of wat ook :evaw:

To be continued. :)) omdat er ook wel heel af en toe een serieuze persoon tussen zit die je ertussenuit moet zien te vissen.

T kan je schijnbaar wel wat schelen want je vond het wel nodig om deze totaal irrelevante informatie te delen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 17:49

Ik verbaas me er vooral over. Waarom niet gewoon met je eigen naam reageren? Het zal de meeste mensen een worst wezen ga ik vanuit of ze nu zaken doen met Ali, Jos, Sjaak, Donald of Mo. Ik vind het eerder raar en "onbetrouwbaar" overkomen om jezelf een duidelijk niet passende naam te geven. Het is ongeveer wel bekend denk ik dat de "snelle" autohandel vooral export is naar verder weg landen. En dan vind ik het idd wat raar om dan je eigen naam te wijzigen omdat je dan denkt dat je inkoop sneller verloopt. Vooral omdat je toch naar de mensen toemoet gaan en als je overduidelijk geen Jos of Karel bent dan :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 17:50

OH jeetje zeg, mag men weer niet benoemen wat gewoon telkens een opvallend vaststaand gegeven is nee? 8)7

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 17:54

karuna schreef:
Ik verbaas me er vooral over. Waarom niet gewoon met je eigen naam reageren? Het zal de meeste mensen een worst wezen ga ik vanuit of ze nu zaken doen met Ali, Jos, Sjaak, Donald of Mo. Ik vind het eerder raar en "onbetrouwbaar" overkomen om jezelf een duidelijk niet passende naam te geven. Het is ongeveer wel bekend denk ik dat de "snelle" autohandel vooral export is naar verder weg landen. En dan vind ik het idd wat raar om dan je eigen naam te wijzigen omdat je dan denkt dat je inkoop sneller verloopt. Vooral omdat je toch naar de mensen toemoet gaan en als je overduidelijk geen Jos of Karel bent dan :')

Ik denk dat er veel te veel mensen zijn die geen zaken willen doen met mohammed, ali, ajit of ozturc.
Want veel te veel mensen zijn rasistisch

Little_Gift

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 17:55

Dus het is wel ok je dan als een ander voor te doen en zo mensen te dwingen iets te doen wat ze niet willen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:02

Mij maakt het echt niks uit. :n En kwa schrijfwijze of accent is het ook niet te missen eigenlijk. :+ En ik denk dat idd mensen liever vooraf weten waar ze aan toezijn dan opeens een overduidelijk geen Karel op de stoep staat. Of dat je denkt een Mo aan de deur krijgen en er staat een Natasja op de stoep. Ook die dingen gebeuren, mannen die verwachten een man te treffen omdat ze mijn voornaam als een mannelijke naam interpreteren. En ja ik ben toch echt een vrouw en toen draaiden ze om. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:05

Ik begrijp je wel Karuna
Ik heb daar ook een hekel aan.
Ook eens een fiets verkocht aan Jan, Komt er een Ali opdagen.
Had mij geen bal gemaakt, hij had het hoogste bod.

Zo eens een gratis roeitrainer "te koop" aangeboden.
Daar reageert Fatima en die heeft hem ook gewoon gekregen.

Als ik niet wil dat er mensen aan huis komen moet ik niets te koop zetten.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:07

Little_Gift schreef:
Dus het is wel ok je dan als een ander voor te doen en zo mensen te dwingen iets te doen wat ze niet willen?

Hoezo worden mensen gedwongen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:11

Ik zit ook zo in elkaar eigenlijk. Als je geld eerlijk is en je behandeld me netjes maakt het me niks uit wie er voor mijn neus komt te staan. Al wil ik wel soort van dat graag vooraf weten. Al heb ik in dit geval hoe dan ook een man als backup erbij wie er ook op komt dagen. Voor mijn eigen veiligheid en niet bij huis en om het iets minder ongemakkelijk te maken mocht een man wenselijk zijn.

Maar hoe dan ook de manier van communiceren is erg comisch. Ze zeggen allemaal exact dezelfde dingen over hun "concurenten". En gek genoeg de echte Karels en Jans zijn eerder geneigd zwam verhalen op te hangen in de hoop dat je "bang" wordt en wanhopig het eerste beste beroerd lage bod accepteerd uit angst. :+ dat werkt ook al niet in hun voordeel zeg maar :n

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:21

Little_Gift schreef:

Ja, wel als het er voor zorgt dat racistische mensen die iemand om hun naam zouden afwijzen hiermee niet hun zin krijgen.

Hoezo dwingen??? Alsof je iemand niet bij de deur zou kunnen afwijzen als het je niet zint

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:48

nevica schreef:
Ik vind als ze vragen om een week al irritant. :')

Vanmorgen bod gedaan, zojuist geaccepteerd, bij vraag komend weekend ophalen mogelijk géén contact meer te krijgen....

Tja, tis nou eenmaal 3,5 uur enkele reis met t ov zo ongeveer, tis aan de andere kant van het land, dat is "niet ff" zo te doen buiten het weekend en met "weekend vrij abbo" kost het me niet veel, met de auto weer een volle tank benzine.

Maar jammer hoor, dat je vervolgens niets meer hoort. Wil het ophalen want verkoper is nieuw op marktplaats en verzenden vertrouw ik dus niet.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:49

Best bijzonder dan dat in een ander topic eensluidend aanvaard wordt dat alleenstaande vrouwen geen onbekende of onverwachte mannen aan de deur wensen.

Maar als het dan buitenlandse mannen zijn, die zich ook nog eens valselijk voordoen als iemand anders, is het opeens racisme...

Wat een bijzondere maatstaven toch telkens.

Wil men een maatschappelij waarin men verdraagzaam is en niet veroordeeld, dan geldt dat ook de kant op van de mensen die iets niet willen wat jij wel wilt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:56

Ach ja. Ik vind het byzonder dat een andere naam aannemen kenelijk nodig gevonden wordt om welke reden dan ook. en dat mag denk ik ook wel. Ik discrimineer absoluut niet maar ben wel voorzichtig, ongeacht wie er opkomt dagen.

Maar kwa communicatie 8)7 ik geef jou .... inkoop en daar kan ik het mee doen _O- en op de puntjes staat dan een lachwekkend laag bedrag. Of laagste bedrag voor handel? :+ Nope ik bedank vriendelijk en blijf beleefd communiceren. Maar :') is dat typisch man? Of cultuur? Of de soort handel?

Mvdende, irritant inderdaad. Ophalen snap ik wel. Maar zonder reactie voor een adres wordt dat lastig. Hopelijk komt er nog iets terug,

Ik heb het omgekeerd gehad, ik accepteer een bod, vraag waar het heenmoet zodat ik een verzendprijs kan bepalen en dan blijft het stil. Een product is al 5 keer verkocht maar ligt nog steeds hier ivm stilte aan de andere kant. -O- Tsja

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 19:13

Muze schreef:
Irritant. Precies datgene gevonden op marktplaats wat ik wil.. wordt t niet verzonden…

Waar is het ? Als het hier in de buurt is wil ik het best voor je ophalen en dan verzenden hoor. Ik woon in de Noordoostpolder

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 19:16

Muze schreef:
Nou mocht hier iemand in Groningen stad wonen..

Ik werk op dit moment bij de Gasunie dus ben wekelijks in Groningen :j

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 19:38

Ik zet wat aquarium plantjes te koop.
Marktplaats vult zelf in, "vissen" moet je een ubn nummer voor hebben tegenwoordig...
Gelukkig kon ik het aanpassen...
Maar... Sinds 1 mei dit jaar dus, moet je voor vet veel dingen een ubn nummer hebben.

Ik hoop dat t gaat lopen. Had ze eerst gratis aangeboden, maar heb al twee emmers kunnen weg gooien wegens niet opdagen. Zo jammer.

Groeit gigantisch. Ik ben gewoon aquahovenier. :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 19:54

Matheno schreef:
Muze schreef:
Nou mocht hier iemand in Groningen stad wonen..

Ik werk op dit moment bij de Gasunie dus ben wekelijks in Groningen :j

Lief! Het is al geregeld !

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 22:22

karuna schreef:

Nou, inmiddels snap ik het wel... had het nu 2 keer.
1 keer een keukenkast : een Johan wilde hem graag. Op en neer geschreven en afspraak gemaakt.
Stond een aardige Turkse meneer met zijn dochter voor de deur.
Hij sprak bijna geen woord Nederlands en zijn dochter was "Johan" op mp.
Uitleg : taalbariere van papa en als dochterlief onder haar eigen naam zou reageren kreeg zij zowat geen antwoorden.

2e : koelkast en "Jeffrey"
Xi-nogwat stond voor de deur.
Soortgelijk verhaal : gaat hij onder zijn Chinese naam reageren of verkopen, beleeft hij alleen maar ellende.
Dus ik snap m wel

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 22:35

Verdrietig eigenlijk, dat het nodig is..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 22:40

Zo heb ik ooit een Jan gehad voor mijn auto achterlicht.
Het bleek Kamal te zijn, een keurige Marokkaanse jongen die voor zijn auto een nieuwe achterlicht zocht omdat hij gesmolten was bij een brand dichtbij zijn auto.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 22:44

Ik ken ook iemand met een buitenlandse naam, ontzettend lief persoon. Maar als hij onder zijn eigen naam iets koopt of verkoopt, krijgt hij amper reactie. Terwijl als hij een Nederlandse naam gebruikt, krijgt hij wel gewoon reactie. Zo jammer dat dat zo gaat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 16:25

Ik heb het er vandaag over gehad maar ik kreeg geen echt duidelijk antwoord over het waarom behalve een zenuwachtig lachje. :+

Het was maar goed dat ik mannelijke backup had. Al heeft die niet veel meer gedaan dan ook stug de prijs volhouden. De man bleef maar tegen hem praten en ik maar antwoord geven :') affijn de bekende zielig zielig verhalen en zo om de prijs te drukken. De bekende middelen om de prijs te drukken. Nope meneer als u de minimum prijs die u weet niet wilt betalen. Daar is de weg en :evaw: de volgende komt zo ook al opdagen. :))

Dat hielp. Ik heb een aanbetaling en een schriftelijke verkoopprijs met handtekening van beiden. Volgende week weet ik meer. Ik ben ook duidelijk geweest, volgende week alsnog gezeur over de verkoopprijs dan zwaai zwaai gaat het feest niet door.

Zo nee dan heb ik de aanbetaling en kan ik door met de volgende in de rij. :P humor was dat zijn broer kennelijk ook had gereageerd en ook dezelfde prijs had genoemd. Onafhankelijk van elkaar. Dus tjsa dan moet je niet gaan lopen zeuren over de prijs. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 16:34

Waarom hebben ze de auto niet meteen gekocht?
En waarom was je blij met mannelijke support?

Ik verkoop niks op aanbetaling als ik meerdere gegadigde heb, wie het eerste betaald heeft het.
Het enige wat ik ooit op aanbetaling heb verkocht was een zadel waar zij de enige was met interesse.
Dan is het fijn dat je het kwijt kunt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 16:41

Omdat we hem dit weekend nog nodig hebben :+ en maandag pas eea overgezet kan worden, de garage had niet eerder tijd helaas. (Nou ja nodig hadden, inmiddels gelukkig kunnen oplossen lijkt het dus minder risico op schade en wie weet donderdag al kunnen ophalen ipv na het weekend, dan ben ik er maar vanaf). Zij wilden wel, ik niet. En aangezien ik zeker wil weten dat ze ook daadwerkelijk op komen dagen volgende week met een aanbetaling gewerkt. Dat motiveerd iets meer om ook terug te komen.

En de mannelijke support omdat er stug met hem werd gecommuniceerd. En ik maar steeds antwoord geven. :') Iets met ai een vrouw en ai die weet waar ze het over heeft. Ik heb dat al eens eerder gehad bij een garagebedrijf in christelijk gebied. Daar wagen ze ook ietwat weigerachtig om met mij zaken te doen. :+ Toen was mijn ex zo droogjes om te melden, sorry maar u moet toch echt bij haar zijn voor deze dingen. :)) zoiets was het nu ook alweer