Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:10

Pandora2 schreef:
Bullebeest schreef:
Naast dat ik mij in een ander topic een giga waterverbruikster vind, voel ik mij ook een dure boodschapster. 100 euro per maand voor eten, hoe dan? Is 3,33 per dag. 3 maaltijden en tussendoor en drinken, hoe? Neem aan dat persoonlijke verzorging, schoonmaakmiddelen e.d. daar niet bij inzitten.

Hier om en bij de 120 euro, maar ik ben alleen. Dat scheelt natuurlijk :D
Heb vlees en groenten recht van de boer. Maak alles vers, niks uit pakjes, zakjes of bakjes.
Fruit hangt hier aan de bomen en de rest komt van lokale fruittelers en via Crowdfarming.
Schoonmaakmiddelen zijn de grote kostenpost ook niet. Met een pot bruine zeep voor de vloer doe je al bijna een jaar. Make-up niet nodig. Geen frisdrank. Geen koffie. Geen charcuterie.
Brood bak ik zelf en snoep of gebak eet ik niet.
Ik ben best een zuinig mens :')

Ik vind juist koken met pakjes en zakjes goedkoper.
Dat doen wij met vakantiedagen.
Dan ben ik altijd goedkoper uit dan een maaltijd met fatsoenlijke kost.
En ja veel pasta/rijst is ook goedkoop. Maar gezien ik op de koolhydraten let schiet dat ook niet op.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:14

Ik krijg de kriebels van pakjes en zakjes, dus dat komt er niet in :')
Pasta eet ik misschien 2x per week, rijst 1x per jaar.
Rest zijn gewoon aardappelen. Of een dag enkel groensels met eitjes ofzo :D

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:16

aan de automatische drinkbak van de action.
Toen liet ik ze staan, want ze hebben er toch 2. En nu gaan ze kapot.... :Y)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:16

Ik hou trouwens ook van stamppotten, zodra het weer kouder word jammie. Dat vries ik overigens niet in. Maar kan prima als lunch ook :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:17

Bullebeest schreef:
Naast dat ik mij in een ander topic een giga waterverbruikster vind, voel ik mij ook een dure boodschapster. 100 euro per maand voor eten, hoe dan? Is 3,33 per dag. 3 maaltijden en tussendoor en drinken, hoe? Neem aan dat persoonlijke verzorging, schoonmaakmiddelen e.d. daar niet bij inzitten.

Hier zit dat er wel bij := soms een uitschieter naar 150 als het echt moet, want dat geld moet ergens anders vandaan komen.

Hoe dan is hier geen keuze hebben. Degene die wel keuze hebben vind ik erg knap, want ik kan niet zeggen dat het leuk is of erg gevarieerd.

Ik moet wel zeggen dat mijn geluk is dat ik door ziekte ook maar weinig kan eten, dus kleine porties en af en toe gewoon brood als avondeten, want makkelijk als je geen energie meer hebt :')
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 02-08-22 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:19

Bepaalde topics die worden geopend. Gasverbruik en waterverbruik kan ik wel begrijpen want daarmee kun je een beetje meten of je goed zit maar wat iemand netto binnenkrijgt? Sorry hoor maar dat vind ik te ver gaan. Dit is gewoon privé en je kun scheve gezichten krijgen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:21

Je hoeft toch niet te antwoorden, purny? En je kan anoniem de poll invullen, dus waar maak je je druk om? Er zijn ook mensen die het niet boeit dat anderen weten wat ze binnenkrijgen ;) Die scheve gezichten heb je op zoveel vlakken en zegt meer over de ander dan over degene die gewoon geen probleem heeft met inkomen melden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:22

Om nu maar even een voorbeeld te geven... ik had vorige week van het groentenvrouwtje voor 15 euro een bak vol groensels ( en thuis gebracht ook nog :Y) )
Daar kan ik ongeveer 2 weken elke dag verse goenten van klaarmaken. En dan moet ik echt nog dikwijls mijn best doen om alles op te krijgen voor het verwelkt. Ik eet dus ook vaak 2x per dag groenten.
Dus dat maakt een totaal van 30 euro per maand voor groenten.
Vlees van de boerderie is de grootste kostenpost, maar wel heel errruug lekker :D

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:24

De enigen die er baat bij hebben dat wij elkaars loon niet weten zijn de werkgevers :P

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:27

Ik vraag me nav deze discussie alleen af hoeveel plezier je dan nog overhoudt als je alles uit je leven verbant wat niet per se noodzakelijk is om te overleven? Tenzij het noodgedwongen is uiteraard :o

Ik heb pech (of geluk, net hoe je ernaar kijkt :P ) om hoge voerbehoefte te hebben, dan is het sowieso frustrerend duur. Snoep en ongezond eten is trouwens altijd veeeel goedkoper dan groenten als je naar kcal per uitgegeven € kijkt ;) Mijn goedkope powermaaltijden blijven brood met plakjes boter of huismerk chocopasta met pindakaas (en een lepel erbij :9 )

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:29

Witbrood met boter, chocoladepasta en pindakaas <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:29

Of pindakaas met vlokken :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:31

Fly_high schreef:
Ik vraag me nav deze discussie alleen af hoeveel plezier je dan nog overhoudt als je alles uit je leven verbant wat niet per se noodzakelijk is om te overleven? Tenzij het noodgedwongen is uiteraard :o

Ik heb pech (of geluk, net hoe je ernaar kijkt :P ) om hoge voerbehoefte te hebben, dan is het sowieso frustrerend duur. Snoep en ongezond eten is trouwens altijd veeeel goedkoper dan groenten als je naar kcal per uitgegeven € kijkt ;) Mijn goedkope powermaaltijden blijven brood met plakjes boter of huismerk chocopasta met pindakaas (en een lepel erbij :9 )

Ik heb het een tijdje moeten doen, alleen noodzakelijk inkopen. Het werd een sport om alles zo goedkoop mogelijk te doen, zo maakten we het leuk. Maar nee, het is echt ultiem oliebol.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:37

_San87_ schreef:
Poelie van de waterpomp versleten :'). Leuk joh, een boot :7.

Weet wat ook lastig is. Als de stuurkabel breekt :=

Gelukkig jaren geleden, maar wel een week in een haven moet liggen. Want die was maar op een paar plekken in Nederland te koop en duurde 4/5 werkdagen.

Maar hoe dan ook waardeloos, want je gaat met de boot om te genieten.

Enige wat ik op dit moment koop is vlees en brood af en toe via ToGoodToGo. Of ik bak zelf brood.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:41

Een hoge voerbehoefte _O- Die moet ik onthouden :D

Ik eet gewoon zoals ik graag eet. Ik heb niks met kant-en-klaar dingen of zoetigheden en vetzakkerij. Nooit gehad en het gaat nooit meer komen denk ik :))

Vanavond staat er komkommer met kerstomaatjes, radijsjes en een boterham met kaas op het menu :9

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:42

Wij komen uit op 100 euro per week ongeveer.
En dat is eten maar vaak ook wasmiddel, deo en dat soort dingen.
Mijn shampoo en cremespoeling vaak niet omdat ik die vaak specifiek haal bij de kruidvat en mn vriend heeft de pas van de boodschappen rekening

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:46

Plakjes boter? Ieuw haha. Boter op brood doe ik alleen als het noodzakelijk is, met hagelslag ofzo.

Maar een boterham met pindakaas is wel erg lekker.
Met roomkaas trouwens ook. Ook een tip voor de pasta. Met een bakje roomkaas met knoflook erdoor en je hebt weer een ander smaakje.

Vandaag heb ik spinazie ala crème met een eitje en gekookte aardappelen.
Ik eet niet elke dag vlees.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:50

Niobe schreef:
Ik heb het een tijdje moeten doen, alleen noodzakelijk inkopen. Het werd een sport om alles zo goedkoop mogelijk te doen, zo maakten we het leuk. Maar nee, het is echt ultiem oliebol.

Ik heb het dus ook meegemaakt, iets met arbeidsmigrant zijn ;) En daarvoor in mijn jeugd want dan is nou eenmaal hoe opgroeien in Oostblok werkt. En alhoewel ik het daardoor prima kan, ultiem zuinig leven, zie ik daar letterlijk niets leuks aan :')

Pandora2 schreef:
Een hoge voerbehoefte _O- Die moet ik onthouden :D

Ik eet gewoon zoals ik graag eet. Ik heb niks met kant-en-klaar dingen of zoetigheden en vetzakkerij. Nooit gehad en het gaat nooit meer komen denk ik :))

Vanavond staat er komkommer met kerstomaatjes, radijsjes en een boterham met kaas op het menu :9

Haha, dat is hoe paardenhouden je taalgebruik beinvloedt he :P

Ik zit rond 3000/3200 kcal op een gemiddelde dag. Dat is heel veel geld aan eten als je niet naar snoep end grijpt. Terwijl anderen het blijkbaar goed doen op hooi en een handje brok _O-

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:52

Wow, dat zijn veel kcal. Doe je zwaar werk?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:00

Volkomen off topic, maar Fly_high , ik heb bewondering voor hoe jij je leven hebt ingericht na zo'n start in je jeugd :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:02

Zo ergerlijk dat ik dat glutenvrije brood ronduit goor vind. Boter en witte vlokken zijn zo lekker.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:03

Haha die hoge voerbehoefte had ik vroeger ook. Andere vroegen waar zitten de minste calorieën in, ik waar de meeste. :D

Ondertussen ben ik ook die fjord die dik is van wat grof hooi _O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:17

Ja, als je opgegroeid bent in het Oostblok, kan ik mij een heel klein beetje voorstellen dat die zuinigheid je niet als muziek in de oren klinkt om het zo maar even te noemen.

Ik zou niet weten op hoeveel kcal ik op een dag zit en wat ik nodig heb.
Maar ik doe het dus goed op hooi, wat haver en noten blijkbaar :')
Komt vast ook met de leeftijd. Dan hoef je lang niet meer zoveel naar binnen te werken, ook al doe je hetzelfde aan beweging :D
Ouder worden is toch nog voor iets goed blijkbaar :))

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:34

Mijn eerste vriend had een Poolse vader, hele lieve man, en ik kwam een keer binnen en dacht wat zit hij nou te doen :o?
Zat die man zijn overhemdboordjes los te maken, keerde ze om en zette ze met de hand weer vast.
Dat heeft zo’n indruk op me gemaakt!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:47

Doe niet aan kcal per dag binnen komen, maar gok dat er genoeg eruit gaan op het moment met de moestuin. :')

Hazelnoot vergeten uit broekzak te halen. Nu is die uitgewassen. :')

Oh en eet gewoon ongeveer 1x per week een zak chips en andere snacks. Dingen als vleeswaren, melk en boter komen ook uit de winkel.

En wat een rotzooi maken kippen. Vandaag maar even hok uit gespoten hopelijk gelijk alle ongedierte mee.