Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:06

Ik werk als Nederlandse in België in een bedrijf met een zeer internationaal publiek. En ik moet zeggen dat ik Nederlanders echt met de kop en schouders boven de rest van Europa vind uitsteken qua horkerigheid. }:0

Urbanus

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 11:09

Ik denk dat het allemaal best wel gelijk verdeeld is. In alle landen heb je uitschot en ombuigzame mensen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:12

Als we het dan toch over talen hebben. Mijn ergenissen naar Fransen die geen engels kunnen.... Maar ondertussen Biecht ik op dat ik in het buitenland soms zo ga stuntelen met talen, dat ik of in 1 zin 3 talen gebruik of gewoon in het Nederlands met handgebaren iets bestel :o En het komt altijd goed :') :Y)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:17

Urbanus schreef:
Ik denk dat het allemaal best wel gelijk verdeeld is. In alle landen heb je uitschot en ombuigzame mensen.

Ben ik het niet direct mee eens. Je hebt er natuurlijk gelijk in dat er overal "rotte appels" tussen zitten, maar in mijn ervaring zijn Nederlanders toch sneller "vervelend" wanneer zij hun zin niet krijgen. Ik denk ook dat dit wel een stukje de Nederlandse mentaliteit is, een "Nee" is geen "Nee", maar een kans om te onderhandelen (of, in het horkerige geval, een kans om tóch je zin door te drijven :')).
Daar merken wij, hier in ieder geval, wel verschil in.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:23

Dat is wel de nederlandse mentaliteit, herken ik ook wel. Schaamteloos onderhandelen, 100 dingen willen aanpassen en het is nooit goed. Misschien leren we daarom al die talen zodat we dat voor elkaar krijgen.

Verder fransen en duitsers qua taal.. blleegh haha. We hebben ook op paris du nord gestaan en de metro die wij moesten hebben was kapot. Echt 3x ergens in het frans heengestuurd. Toen zelf maar uitgezocht op t metrobord.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:31

Wat maakt het ook uit, als je er echt niet uitkomt, dan pak je gewoon Google translate erbij, dan kun je ineens 10 miljoen talen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:42

Gelukkig ben en ken ik geen echte Nederlanders dan als ik dit lees :') Dat valt voor mij echt onder wat urbanus zegt en niet 'de' mentaliteit. Daarvoor ken ik echt te veel mensen die helemaal niet zo zijn. En zeker niet op vakantie

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 12:02

Balenciaga schreef:
Urbanus schreef:

Ben ik het niet direct mee eens. Je hebt er natuurlijk gelijk in dat er overal "rotte appels" tussen zitten, maar in mijn ervaring zijn Nederlanders toch sneller "vervelend" wanneer zij hun zin niet krijgen. Ik denk ook dat dit wel een stukje de Nederlandse mentaliteit is, een "Nee" is geen "Nee", maar een kans om te onderhandelen (of, in het horkerige geval, een kans om tóch je zin door te drijven :')).
Daar merken wij, hier in ieder geval, wel verschil in.

Ik heb in het buitenland gewoond en heb ervaren dat het elders hetzelfde is. Maar, dat is mijn ervaring.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:24

Ja, die ervaring deel ik :j Elk land heeft botte eikels en leuke mensen, haha. De ene wat meer dan de andere.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:29

Soepblik schreef:
Fly_high schreef:
Hoezo mag ik geen spullen in NL jatten, waar doe ik het dan anders voor?! :?

Ik kreeg laatst op mijn werk een workshop mbt aanpak arbeidersuitbuiting en degene die de workshop verzorgde wist het verschil tussen Litouwen en Letland niet eens :')

Ik heb steeds vaker zin om ergens een rant-topic te openen over alle schaamteloze discriminatie waarmee je te maken krijgt als je pech hebt uit Oostblok te komen :')

Ik zeg doen. :') wij hebben bij die campagne uiteraard geweigerd en ze ook haarfijn uitgelegd waarom, maar ze begrepen het oprecht niet? Bureaucratisch geneuzel. Ze denken dat iedereen SlavKing is ofzo?

Misschien straks wel, ik heb mijn ontbijt-vodka en lunch-vodka nog niet eens op he :+

Ik vind Nederlanders over het algemeen een prima volk, daar niet van :) maar dat stukje uit de hoogte doen en white savior uithangen omdat "wij beschaafde mensen uit West-Europa" zou bij sommigen wat minder mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:33

Ik vind Nederlanders vooral brutaler doordat het een vrij egalitaire maatschappij is. Dat valt met name op als je kijkt naar hoe er gecommuniceerd wordt met oudere mensen en leidinggevenden tov van andere culturen. Tel daarbij op dat Nederlanders vrij direct communiceren en ook snel hun mening ventileren, dan komt dat in andere culturen vaak als bot of onvriendelijk over.

Overigens moet ik wel altijd gniffelen om dat beeld van al die keurige Britten. Dat deel ik helemaal niet namelijk. :') Ja, de upper class, maar dat is maar een minimaal deel van de maatschappij.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:47

Mijn biecht, ik vind het soms leuk om op Facebook bij willekeurige berichten de opmerkingen te lezen en mij te verbazen over de diverse lagen bevolking die durven te reageren.

Altijd als ik dat lees, hoop ik echt dat de mens, of in ieder geval een gedeelte daarvan een uitstervend ras is, want O mijn god, wat een hoop dommigheid zit daar zeg!
En dat mag allemaal vrij rondlopen op straat en zich voortplanten.......

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 12:48

Oh nee, het giert er van de chavs. Maar ik vond het altijd heerlijk om vanuit Londen te trein te nemen op zondag en in Leigh on Sea een sundayroast te eten en mensen te kijken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:49

Waarom? We hebben niet allemaal een elitaire achtergrond!
Ik vind dat naar, zo neerkijken op mensen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:49

Mkango schreef:
Ik vind Nederlanders vooral brutaler doordat het een vrij egalitaire maatschappij is. Dat valt met name op als je kijkt naar hoe er gecommuniceerd wordt met oudere mensen en leidinggevenden tov van andere culturen. Tel daarbij op dat Nederlanders vrij direct communiceren en ook snel hun mening ventileren, dan komt dat in andere culturen vaak als bot of onvriendelijk over.

Overigens moet ik wel altijd gniffelen om dat beeld van al die keurige Britten. Dat deel ik helemaal niet namelijk. :') Ja, de upper class, maar dat is maar een minimaal deel van de maatschappij.

Op alle vakantieoorden waar ik ooit was, heb ik me het meest geërgerd aan de Britten... wat een hoop tokkies bij elkaar.

Biecht van de dag: ik zit al een half uur te bokken onder werktijd :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:54

Ik vind het altijd geweldig dat iedereen over "die tokkies" (ofwel de buitenlandse versie daarvan, hoe je die dan ook noemt) blijft zeuren maar niemand zichzelf ooit een tokkie vindt. Aldus, tokkies bestaan eigenlijk niet :=

Dan een biecht, ik vermaak me prima tussen tokkies. Heb het het meest naar mijn zin op een absolute tokkie-stal gehad, tis gezellig joh :P

Tink89 schreef:
Biecht van de dag: ik zit al een half uur te bokken onder werktijd :D

First time? :Y)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:00

Ik heb gedaan alsof ik in gesprek was om het inkomende belletje van die slijmbal collega te negeren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 13:00

chanicha schreef:

Doe niet zo spastisch. Het was er gewoon veel rumoeriger en gezelliger dan in een Engelse pub in Londen waar niemand elkaar kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:02

chanicha schreef:
Hoezo is het nu opeens neerkijken op mensen, terwijl het gros van de mensen regelmatig ergens op een terrasje gaat zitten om mensen te kijken? :') Ik vind het oprecht leuk om te zien wat voor kleurrijke types je voorbij ziet komen in dat soort plaatsen. Beter dan het centrum van Londen iig. :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:34

Urbanus schreef:
chanicha schreef:

Doe niet zo spastisch. Het was er gewoon veel rumoeriger en gezelliger dan in een Engelse pub in Londen waar niemand elkaar kent.

Je moet niet gelijk op je achterste benen staan, ik had het niet eens tegen jou maar jij had eerder gereageerd dan ik.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:36

Mkango schreef:
chanicha schreef:
Hoezo is het nu opeens neerkijken op mensen, terwijl het gros van de mensen regelmatig ergens op een terrasje gaat zitten om mensen te kijken? :') Ik vind het oprecht leuk om te zien wat voor kleurrijke types je voorbij ziet komen in dat soort plaatsen. Beter dan het centrum van Londen iig. :=

Ik had het tegen Sky_Ass Mkango!
Ik vind het ook heerlijk om op een terrasje mensen te kijken, niks mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:37

Miscommunicatie dus, kan gebeuren. :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:55

Facebook mensen kijken is toch niet anders dan op een terras?

En ja, er reageren in mijn ogen echt mensen die van mij een fokverbod zouden mogen krijgen....
dan heb ik het niet over 1 die misschien niet volledig het volle verstand heeft, maar echt heel veel mensen, die waarschijnlijk niet doorhebben dat iedereen kan lezen wat ze schrijven. En echt een dusdanig kromme gedachtegang neerplanten, dat ik dat geen gemis voor de mensheid zou vinden.

En dat is mijn biecht, daar is dit topic voor?
Jouw biecht kan misschien zijn dat je je aan mij ergert, dat zou kunnen. Maar over Elitair beginnen?
Echt geen idee hoe je daar bij komt, want ik heb het over de diverse lagen van de bevolking. ik ken de mensen niet persoonlijk, dus misschien zitten er zelfs wel huisartsen of andere hoogopgeleiden tussen die mensen die daar reageren?

Heeft overigens ook totaal niks met neerkijken op mensen te maken.... Meer het bizar vinden wat mensen op internet neerzetten onder een post waar ze eigenlijk echt niks mee te maken hebben.
(en dan met name de roddelposts die gaan over BNers bijv.)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:31

Ik ben bij mijn ouders en er is niemand thuis, geen idee waar mijn moeder is ook. Telefoon ligt hier en alle vervoersmiddelen zijn ook nog thuis. :+

Maar de was hangt buiten aan de lijn en het regent. Maar ik doe net alsof ik de was niet zie en ga het echt niet opruimen. :o

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:55

[***] schreef:
Ik kan me er dan weer aan ergeren dat wanneer ik in Amsterdam ben (regio Leidseplein bv) merendeels van het winkel/bedienend personeel dan geen Nederlands spreekt maar alleen Engels.
Ik snap het hoor, veel toerisme enzo, maar als ze dan ook nog eens slecht Engels spreken vind ik het wel irritant worden.
Mijn biecht is dan ook dat als het personeel niet hun best doet ik gerust naar een andere winkel/tentje ga waar ik wel een normaal gesprek kan voeren / vraag kan stellen :o

Dit ja