Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbanus schreef:Ik denk dat het allemaal best wel gelijk verdeeld is. In alle landen heb je uitschot en ombuigzame mensen.
Balenciaga schreef:Urbanus schreef:Ik denk dat het allemaal best wel gelijk verdeeld is. In alle landen heb je uitschot en ombuigzame mensen.
Ben ik het niet direct mee eens. Je hebt er natuurlijk gelijk in dat er overal "rotte appels" tussen zitten, maar in mijn ervaring zijn Nederlanders toch sneller "vervelend" wanneer zij hun zin niet krijgen. Ik denk ook dat dit wel een stukje de Nederlandse mentaliteit is, een "Nee" is geen "Nee", maar een kans om te onderhandelen (of, in het horkerige geval, een kans om tóch je zin door te drijven).
Daar merken wij, hier in ieder geval, wel verschil in.
Soepblik schreef:Fly_high schreef:Hoezo mag ik geen spullen in NL jatten, waar doe ik het dan anders voor?!![]()
Ik kreeg laatst op mijn werk een workshop mbt aanpak arbeidersuitbuiting en degene die de workshop verzorgde wist het verschil tussen Litouwen en Letland niet eens![]()
Ik heb steeds vaker zin om ergens een rant-topic te openen over alle schaamteloze discriminatie waarmee je te maken krijgt als je pech hebt uit Oostblok te komen
Ik zeg doen.wij hebben bij die campagne uiteraard geweigerd en ze ook haarfijn uitgelegd waarom, maar ze begrepen het oprecht niet? Bureaucratisch geneuzel. Ze denken dat iedereen SlavKing is ofzo?
Mkango schreef:Ik vind Nederlanders vooral brutaler doordat het een vrij egalitaire maatschappij is. Dat valt met name op als je kijkt naar hoe er gecommuniceerd wordt met oudere mensen en leidinggevenden tov van andere culturen. Tel daarbij op dat Nederlanders vrij direct communiceren en ook snel hun mening ventileren, dan komt dat in andere culturen vaak als bot of onvriendelijk over.
Overigens moet ik wel altijd gniffelen om dat beeld van al die keurige Britten. Dat deel ik helemaal niet namelijk.Ja, de upper class, maar dat is maar een minimaal deel van de maatschappij.
Tink89 schreef:Biecht van de dag: ik zit al een half uur te bokken onder werktijd
chanicha schreef:Hoezo is het nu opeens neerkijken op mensen, terwijl het gros van de mensen regelmatig ergens op een terrasje gaat zitten om mensen te kijken?Waarom? We hebben niet allemaal een elitaire achtergrond!
Ik vind dat naar, zo neerkijken op mensen.
Urbanus schreef:chanicha schreef:Waarom? We hebben niet allemaal een elitaire achtergrond!
Ik vind dat naar, zo neerkijken op mensen.
Doe niet zo spastisch. Het was er gewoon veel rumoeriger en gezelliger dan in een Engelse pub in Londen waar niemand elkaar kent.
Mkango schreef:chanicha schreef:Hoezo is het nu opeens neerkijken op mensen, terwijl het gros van de mensen regelmatig ergens op een terrasje gaat zitten om mensen te kijken?Waarom? We hebben niet allemaal een elitaire achtergrond!
Ik vind dat naar, zo neerkijken op mensen.Ik vind het oprecht leuk om te zien wat voor kleurrijke types je voorbij ziet komen in dat soort plaatsen. Beter dan het centrum van Londen iig.
[***] schreef:Ik kan me er dan weer aan ergeren dat wanneer ik in Amsterdam ben (regio Leidseplein bv) merendeels van het winkel/bedienend personeel dan geen Nederlands spreekt maar alleen Engels.
Ik snap het hoor, veel toerisme enzo, maar als ze dan ook nog eens slecht Engels spreken vind ik het wel irritant worden.
Mijn biecht is dan ook dat als het personeel niet hun best doet ik gerust naar een andere winkel/tentje ga waar ik wel een normaal gesprek kan voeren / vraag kan stellen