Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:02

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:
Toch altijd weer apart welke bokkers de bedreigingen grappig/terrecht vinden.

_/-\o_ indrukwekkend hoe je er een negatieve invulling aangeeft die er niet aanhing. Plaatsvervangend óók al lange tenen?

Ik ben zélf echt bíjna overleden aan papegaaienziekte en toch kan ik om de grap lachen.

@Mysa; dat is wat voorbarig. Verder is de booster ook tegen omiron enigzins werkzaam. Mócht er in april een vaccin tegen ook omicron zijn ga ik die ook halen tenzij ik dan al besmet en hersteld ben.

Electra63 heeft niks beters te doen :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:28

Ik heb gezegd dat ik het absoluut niet vind kunnen dat hij bedreigd wordt!

Echter, heeft hij behoorlijk bedreigende uitspraken naar ongevaccineerden gedaan. Sommige mensen trekken zich dat behoorlijk aan. Ik snap ook werkelijk niet waarom een minister het de ene zin heeft over de verbinding met elkaar zoeken en de volgende zin keihard uithaalt naar ongevaccineerden. Ik citeer: ik leg me er niet bij neer dat er mensen zijn die menen het recht te hebben om nee te zeggen tegen het vaccin. Dat komt op mij als niet gevaccineerde behoorlijk dreigend over. Ik krijg daar zo'n ontzettend naar gevoel van! Alsof iedereen die geen prik neemt gelijk een wappie is, zo veroordelen! Ik zou weleens met hem willen praten om mijn kant van het verhaal te doen. Hij stookt mensen op en dan verbaast het mij niet dat mensen doordraaien, vooral mensen die ze wellicht niet helemaal op een rijtje hebben. En waarom? Wat bereikt hij ermee, helemaal niks alleen gedonder zoals je nu ziet. De mensen die niet geprikt zijn gooien nu alleen maar meer de kont tegen de krib. Ik denk dat als hij een andere aanpak had gehad hij veel meer twijfelaars had overgehaald.

Ik hoop van harte dat er niks met hem noch zijn gezin gebeurt. Maar ik ben wel blij dat hij straks vervangen wordt. Functie elders wat mij betreft!

Edit: en probeer zijn uitspraken eens te bekijken vanuit het oogpunt van een ongevaccineerde. En begin dan bij dat het vaccin nooit dwang nog drang zou worden. En eindig dan bij de laatste. En hoe je je dan zou kunnen voelen als je om wat voor reden dan ook je er niet goed bij voelt. Ik heb zelf een medische reden, maar er zijn mensen (dokters) die vinden dat ik het risico misschien maar moet nemen, want ja corona. De uitspraken van Hugo raken mij daarom ook altijd erg omdat ik het zo lastig vind en zo vaak twijfel en zo zijn er veel meer mensen, ik hoor het om mij heen.
Laatst bijgewerkt door Anna79 op 24-12-21 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:35

Maar ongevaccineerden zeggen ook hele erge dingen tegen gevaccineerden. Maar dan alsnog zou ook nooit tegen een ongevacineerde onaardige dingen zeggen. Misschien denk ik het wel maar spreek het niet uit want wat lost dat nu op?

Maar een deel ongevacineerden vinden ook dat ze alles mogen roepen en tja dan kun je net zo goed tegengas verwachten.

Ik vindt het persoonlijk niet normaal dat bepaalde mensen roepen dat je dood gaat aan het vaccin dat is ook ergens wel een soort van dreigen. Ik zou ook al 4x dood moeten gaan aan het vaccin. Vindt ik ook belachelijk om te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:35

Andere landen komen met een vaccinatieplicht omdat ze de ongevaccineerder ''zat zijn'' Dus ik denk dat het hier nog reuze meevalt. Ik snap wel dat de Jonge zulke uitspraken doet. De moed zakt je toch ook in de schoenen als zoveel ongevaccineerden nog steeds het ziekenhuis bezet houden wat met een prik te voorkomen was geweest?

Anna79

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:41

Ik heb er nog wat aan toe gevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:45

Ik kan niet begrijpen waarom mensen zich niet laten vaccineren nee. Behalve een medische reden waarbij het door de arts wordt afgeraden.

En dan snap ik niet je je aangesproken voelt. De Jonge doelt namelijk niet op die groep, maar op de groep die gewoon niet wil.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:49

Als je twijfelt over vaccinatie dan moet je naar je eigen huisarts gaan, hij/zij kent jou het best en zijn medisch opgeleid om goed in te schatten of je lichaam een vaccinatie aan kan of niet. Ik heb mij ook laten adviseren door mijn huisarts en uiteindelijk toch na lang twijfelen de vaccinatie genomen, ik heb geen last gehad van bijwerkingen!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:56

Ik vond m wel grappig imaudy :')

(En nee ik keur bedreigingen ook af. Maar ik kan een grapje op z’n tijd wel waarderen in deze tijd)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:57

Spenk: net zo goed zijn er mensen die zich niet kunnen voorstellen dat jij je wel laat vaccineren. En je wordt wel over dezelfde kam geschoren, uitzonderingen zouden er komen, nog niks van gehoord. En ondertussen overal voor testen en anders geen groen vinkje. Enig idee hoe k.t dat is als je bijna in je broek piest maar ergens niet naar binnen mag om van het toilet gebruik te maken. Hugo maakt het de ongevaccineerden lekker moeilijk maar daarmee ook de mensen die misschien toch een goede reden hadden.

Movement: was het maar zo simpel! Het is voor mij helaas heel complex

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:02

Bij de Hema kun je nog altijd plassen :o

Supermarkten ook heel vaak

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:06

Op het moment dat iemand twijfelt over wel of niet vaccineren zonder medische reden en die hoort de Jonge of iemand anders zoiets zeggen en dan je hakken in het zand zetten, dan ben je geen twijfelaar maar een stampvoetende kleuter imo.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 25-12-21 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:13

Anna79 schreef:
Ik heb zelf een medische reden, maar er zijn mensen (dokters) die vinden dat ik het risico misschien maar moet nemen, want ja corona. De uitspraken van Hugo raken mij daarom ook altijd erg omdat ik het zo lastig vind en zo vaak twijfel en zo zijn er veel meer mensen, ik hoor het om mij heen.

Ik snap hem ff niet. Je vindt dus zelf dat je een medische reden hebt terwijl mensen die ervoor hebben geleerd aangeven dat je het risico kunt nemen. Dat zouden ze niet doen, als je een grote kans hebt op overlijden door het vaccin lijkt me.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:17

Alsof alleen overlijden een punt is.
Mn vriendin kan weer 3 jaar in een rolstoel komen als ze bijwerkingen krijgt. Dan kan een dokter wel vinden dat ze het risico kan nemen maar die zit niet in die rolstoel als ze de pech heeft.
Dus zo zwart wit als jij dat stelt is het niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:35

imaudy schreef:

Ik stond toch onder jouw Foei-knop?
Laat mij daar lekker onder staan. :D Dat getrol is inmiddels voorspelbaar :D

Ik ken mensen die door hun werk worden of zijn bedreigd.
Dus die domme opmerkingen van jou, schaar ik onder dezelfde opmerkingen als die idioten op SM. Je weet wel, die idioten die tegenwoordig opgepakt worden en zich mogen verantwoorden voor de rechter.
Kunnen er niet genoeg zijn. :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:38

Misschien dat iemand dit weet? Kun je nou bij Divoza en EJ gewoon kleren in de winkel kopen? Divoza meldt volledig open .. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:39

Ja en ik vind dat echt belachelijk en schaamteloos van beide winks. Rot op zeg alsof dat essentieel is...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:42

Electra63 schreef:
imaudy schreef:

Dus die domme opmerkingen van jou, schaar ik onder dezelfde opmerkingen als die idioten op SM. Je weet wel, die idioten die tegenwoordig opgepakt worden en zich mogen verantwoorden voor de rechter.

Ik heb je er even onder vandaan gehaald, omdat je in een reactie van iemand anders kwam. Jij maakt er een kunst van om zo negatief mogelijk te reageren. Ik vind het oprecht sneu voor je dat je zo aan het donker schijnen bent altijd.

Ik stop je nu weer onder mijn foeilijst. Beste is als jij dat ook met mij doet }>
Laatst bijgewerkt door imaudy op 25-12-21 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:44

Spenk schreef:
Ja en ik vind dat echt belachelijk en schaamteloos van beide winks. Rot op zeg alsof dat essentieel is...

Hmm moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel wat raar vind dan. Ik was op zaterdag nog in de ej om een nieuwe jas te kopen. Maar kan nog steeds dus :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:47

imaudy schreef:
Electra63 schreef:

Ik heb je er even onder vandaan gehaald, omdat je in een reactie van iemand anders kwam. Jij maakt er een kunst van om zo negatief mogelijk te reageren. Ik vind het oprecht sneu voor je dat je zo aan het donker schijnen bent altijd.

Wat ken jij mij toch goed?
Het lijkt bijna of je me volgt?
:+

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:48

Spenk schreef:

Nee dat zou elk bedrijf moeten doen.

De regelingen van de overheid zijn totaal niet toereikend om je schade te dekken.

Iedereen heeft het idee dat gesloten ondernemers een zak geld krijgen en dat alles opgelost is.

Volgend jaar hebben ze al aangekondigd dat de regelingen gaan verdwijnen en dat je gewoon pech hebt als bedrijf. Je zoekt het maar uit. Je gaat maar gedwongen failliet.

De supermarkten puilen uit maar de boekhandel bijvoorbeeld is levensgevaarlijk en moet sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:51

Nee hoor dat idee heb ik helemaal niet. Maar divoza en ej hebben een gigantische webshop waaruit ze niks te lijden hebben. Daar heb ik absoluut geen medelijden mee.

Electra63

Spenk schreef:

Is het niet Click and Collect?

In de dierenzaak hier, kan je voer en verzorgingsproducten gewoon halen.
Maar alle andere producten kan je via de website bestellen en dan ophalen.

imaudy

Electra63 schreef:
imaudy schreef:

Wat ken jij mij toch goed?
Het lijkt bijna of je me volgt?
:+

Ik had bij mijn vorige bericht nog een edit, maar je was mij weer te snel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:52

Electra63 schreef:
Spenk schreef:

Is het niet Click and Collect?

In de dierenzaak hier, kan je voer en verzorgingsproducten gewoon halen.
Maar alle andere producten kan je via de website bestellen en dan ophalen.

Nee hoor je kan er gewoon shoppen ze adverteren er zelfs mee lekker gezellig daar je mooiste setjes shoppen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:53

robert45 schreef:
Spenk schreef:

Nee dat zou elk bedrijf moeten doen.

De regelingen van de overheid zijn totaal niet toereikend om je schade te dekken.

Iedereen heeft het idee dat gesloten ondernemers een zak geld krijgen en dat alles opgelost is.

Volgend jaar hebben ze al aangekondigd dat de regelingen gaan verdwijnen en dat je gewoon pech hebt als bedrijf. Je zoekt het maar uit. Je gaat maar gedwongen failliet.

De supermarkten puilen uit maar de boekhandel bijvoorbeeld is levensgevaarlijk en moet sluiten.

Dat irriteert mij ook in hoge mate.