Ann schreef:Vayo, jouw moeder zal ouder zijn dan de 20-50 groep? Dus zal sowieso minder risico hebben op bijwerkingen van AZ. En als zij al twijfelt, kun je misschien iets meer begrip hebben voor de vrouwen jonger dan jouw moeder.
En achteraf stellen dat jij ook gewoon AZ zou hebben genomen, is gemakkelijk praten met 2 Pfizer vaccins in je lichaam...
62, maar alsnog twijfelt ze erg en dat snap ik. Op het moment dat ik Pfizer kreeg circuleerde er over Pfizer filmpjes rond van een voorheen gezonde vrouw die na vaccinatie niet kon stoppen met schokken. En meer berichten kwamen er over Pfizer en mensen die er schade door opgelopen zouden hebben. Nu is dit allemaal ontkracht, maar toen niet. Plus berichten over wat een mRNA vaccin met je lichaam kon doen. Bleek ook niet waar te zijn, maar dat antwoord had ik toen nog niet. Nu roepen er veel dat hij of zij Pfizer wilt. Maar toen ik aan de beurt was in januari riepen er een hoop dat ze Pfizer nog niet vertrouwde. Dus helemaal niet makkelijk praten.
En ik stel helemaal nergens dat ik AZ zou nemen!? Maar ja, ik zou hem idd nemen als nu weer blijkt dat het veilig is. Maar ik zeg nergens dat ik niet snap dat mensen twijfelen. Juist niet, want ik snap dat. Jij bent juist degene die aangeeft dat het makkelijk praten is met Pfizer in mijn lichaam, maar dat is het niet als je goed leest wat ik daar over schrijf. Ik snap de twijfel van de groep 20-50 jaar juist enorm goed! Vooral ook omdat dit een groep is die over het algemeen niet in het ziekenhuis terecht komt met Corona.
We zitten nu al een jaar in deze ellende en de maatregelen beginnen zwaar te wegen. Ik vind het niet eerlijk om ze overboord te gooien als nog niet iedereen gevaccineerd had kunnen worden en de cijfers zijn er niet naar. Maar anders mogen ze de boel redelijk open gooien. Mondmaskers in de winkel vind ik prima, een Max aantal personen in een winkel ook. Maar ik wil weer gebruik kunnen maken van de horeca. En ik wil gewoon mensen kunnen uitnodigen zonder erbij na te denken, van mensen die ik ken geen afstand meer houden enz.
Veel mensen om mij heen denken hier zo over, gevaccineerd of niet. Mensen blijven vrij hè om zich streng aan eigen maatregelen te houden. Dat zal ik van een ander altijd respecteren. Uiteindelijk is het maar een enorm kleine groep die er zo ziek van wordt dat zij in het ziekenhuis belanden of erger. Ik zet me al een jaar in om hen en anderen te beschermen, ondanks mijn vaccinatie. Zo kun je het ook zien
maar ergens houdt het op. Als blijkt dat deze vaccinatie veilig is, blijft het het goed recht van mensen om hem te weigeren. Maar je kunt niet verwachten dat iedereen zich dan nog ellenlang aan allerlei maatregelen blijft houden als iedereen een uitnodiging gehad heeft zich te laten vaccineren.
Zoals je hierboven leest was er over Pfizer ook best wat te doen ten tijde van mijn vaccinatie, incl filmpjes. Ik heb ook echt getwijfeld. Daarbij komt dat ik jong ben en ik vrijwel zeker een Corona besmetting prima zelf te boven zou komen. Ik heb me echt laten vaccineren voor anderen en om bij te dragen aan zo snel mogelijk Corona eronder te krijgen.
Ik vind jouw woorden daarom echt nergens op slaan. Je legt me dingen in de mond die ik niet gezegd heb. En ik geef duidelijk aan dat ik snap dat mensen twijfelen over AZ. En nu lijkt Pfizer de veiligste vaccinatie, maar toen ik hem kreeg was daar ook veel over te doen. En ik en met mij velen anderen vonden dat ook best spannend en veel mensen incl ik hebben getwijfeld. Zebrastreepje zal dat denk ik kunnen beamen.