Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:03

Ik denk dat wat dat betreft de oproep van Halsema en nog wat andere burgemeesters heel reëel is. Wij mogen met maximaal 4 aan tafel, maskers op behalve tijdens eten en drinken (dus niet, want drankjes blijven op tafel) en voldoende afstand tussen de tafels. Maar thuis, in onze regio, dus geen visite tijdens de feestdagen. Gedachte erachter is dat je het buiten veel beter kan controleren en reguleren. Helaas een koud en nat weekend gehad. Dat drijft de mensen toch weer naar binnen.

Wij zitten net onder het groene gedeelte, net als HC die nog een staat zuidelijker zit. Madrid heeft heel veel open en veel toeristen en gaat duidelijk slechter, net als Catalonië, Cantabrië en Navarra. Die zitten in kouder gebied en tegen de Franse grens, wellicht heeft dat er toch mee te maken?

Afbeelding

purny

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:25

Afgelopen week vond ik het zo verschrikkelijk dat de terrassen nog dicht waren. Het was zulk mooi weer en dan mocht je niet naar het terras.
En de pleinen en parken zaten vol...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:36

Laten we volgend jaar, als we met Pasen genieten van de terrassen, even stil staan bij de ellende van nu.

Dan waardeer je het op dat moment driedubbel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:57

Sizzle schreef:
Als dan de overheid ook nog druk zet dan kun je ervanuitgaan dat men short cuts gaat nemen.

Dus?

Je moet ervan uit gaan dat de productie niet aan de normen voldoet en het product evenmin >;)

Buenas Monique.
Hier in het warme, zonnige zuiden is het .... complex.
We hebben de toeristische kust, Gibraltar en het binnenland boven de klimaat-/waterscheiding.
Allemaal met een andere dynamiek.
Imo hebben we enórm geluk met de structuur van de overheidsmaatregelen; een raamwerk met waardes voor de cijfers en bijbehorende beperkingen. De Junta reageert snel en volgens die regels. In tegenstelling tot Madrid.
Er zijn hier gemeentes welke op slot zijn en de rest is behoorlijk vrij. Het niet buiten de provincie mogen was mbt Semana Santa imo ook intelligent.
Wel is alles volstrekt wrang in het licht van de toeristenindustrie waarvoor blijkbaar andere veiligheidsnormen gelden. ´Gelden´ het sleutelwoord :)*

Nog steeds wordt de illusie herhaald dat de vaccinatie de zomer vrij zal geven. De expert welke op de vingers de cijfers na kan tellen wordt uit de media gehouden.
Zelfs al zouden de fabrikanten nu ineens wel leveren wat ze al sinds november beloven en niet doen, dan nóg is een ´vrije´ zomer niet haalbaar.
Dat nog even afgezien van het evt wel herbesmetten en besmettelijk zijn van gevaccineerden.

Maar goed. Nu even de billen dichtknijpen dat de cijfers deze week niet omhoog schieten nu iedereen weer naar huis is van familiebezoek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:22

Spaanse maatregelen zijn je duidelijk slecht bekomen HC, je gaat zelfs richting conspiracy op. Experts uit de media houden? Product dat niet aan de normen voldoet ? Je was zo pro Spanje een jaar geleden maar dat is aardig weg en puur omdat je nu zelf geconfronteerd word met soms onzinnige regels waar je je aan hebt te houden en dus niet meer doet zoals je al een aantal keren hebt vermeld.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:31

En omdat hij geen vaccin wil en dat hem consequenties oplevert niet te vergeten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:52

Fraai staaltje selectief lezen weer dames.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:59

Ja gek is dat dat iedereen dat blijkbaar doet bij jou. Misschien zou het ook aan de zender kunnen liggen ipv de ontvangers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:26

Ach hc, die dooddoener weer? :roll:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:27

Fraai staaltje op de pik getrapt weer

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:05

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:11

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:16

Die Oost Europese landjes lijken idd prima voor zichzelf te kunnen zorgen. Hadden wij ook maar los van de EU veel meer Pfizers ingeslagen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:18

elnienjo schreef:
Die Oost Europese landjes lijken idd prima voor zichzelf te kunnen zorgen. Hadden wij ook maar los van de EU veel meer Pfizers ingeslagen.

Dat Servië vaccins over heeft is puur omdat de bevolking het niet vertrouwd. Dat zie ik hier ook nog gebeuren

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:29

purny schreef:
elnienjo schreef:

Dat Servië vaccins over heeft is puur omdat de bevolking het niet vertrouwd. Dat zie ik hier ook nog gebeuren

Vooral met AstraZenica. Ik hoor veel om me heen dat mensen geen AstraZenica meer willen. Mijn moeder heeft de eerste gehad en krijgt in mei de tweede, maar zij twijfelt.

Ik vind alleen wel dat wanneer iedereen de mogelijkheid heeft gehad een vaccinatie te halen, we alles open moeten gooien. En dan accepteren dat Corona er is. En reguliere zorg mag dan niet lijden onder een eventuele toename van Corona patiënten.

Ik ben er echt klaar mee en houd me in, omdat nog lang niet iedereen een vaccin aangeboden heeft gekregen. Maar ik heb echt geen zin om mezelf aan strenge maatregelen te houden, omdat mensen zich niet laten vaccineren. Vaccinatie moet een vrije keuze blijven, maar ik ga me dan niet meer aanpassen.

De derde golf lijkt gelukkig mee te gaan vallen. Echt een golf vind ik het gelukkig niet, als het volgende week weer lijkt te gaan dalen. Meer een tijdelijke stijging en nu weer een lichte daling. Ik hoop dat het hierbij blijft. En dan die avondklok er eens af kan.

Gelukkig lijken de voorspellingen van van Dissel niet uit te komen. En daarom vond ik het al wat bangmakerij. Ik snap dat het voorspellingen zijn en je een slag om de arm moet houden. Maar ik vond die voorspelling van de vierde golf echt enorme bangmakerij. Er zijn te veel onzekerheden om daar een goede voorspelling over te maken.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 05-04-21 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:31

Ik denk juist met AZ nu ik de eerste goed ben doorgekomen zal de tweede ook wel goed gaan :o maar dat is natuurlijk ook persoonlijk wat je er nu bij voelt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:32

@Vayo

Citaat:
Ik ben er echt klaar mee en houd me in, omdat nog lang niet iedereen een vaccin aangeboden heeft gekregen. Maar ik heb echt geen zin om mezelf aan strenge maatregelen te houden, omdat mensen zich niet laten vaccineren. Vaccinatie moet een vrije keuze blijven, maar ik ga me dan niet meer aanpassen.

Gemakkelijk praten voor iemand die Pfizer heeft gehad. Het zijn geen viruswappies die nu twijfelen aan een vaccinatie met AZ?
Laatst bijgewerkt door Ann op 05-04-21 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:34

moonsparkle schreef:
Ik denk juist met AZ nu ik de eerste goed ben doorgekomen zal de tweede ook wel goed gaan :o maar dat is natuurlijk ook persoonlijk wat je er nu bij voelt

Dat zei ik tegen mijn moeder ook al. Ik hoop dat ze hem gaat halen, maar ik snap haar gevoel en twijfel ook wel. Ik zat bij de eerste paar % die in NL gevaccineerd is. Ik vond dat ook heel best spannend..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:34

moonsparkle schreef:

Idem. Mijne is nu ruim 5 weken geleden, dus ik heb 't overleefd. Dan ga ik er vanuit dat het bij de 2e ook wel goed komt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:36

Het is ook nog maar te hopen dat de mensen die nu al gevaccineerd zijn ook nog beschermd zijn op het moment dat het gros van de bevolking een spuit kunnen halen heeft.
Want over de werkingsduur is ook nog niet veel bekend meen ik.
En dan zit je daar mooi met alles opengooien ... :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:39

Ann schreef:
@Vayo
Gemakkelijk praten voor iemand die Pfizer heeft gehad. Het zijn geen viruswappies die nu twijfelen aan een vaccinatie met AZ?

Hoezo? Ik geef toch aan dat mijn moeder ook twijfelt om haar tweede vaccinatie AZ nog te gaan halen!
Als blijkt dat het veilig is, dan is het veilig. En iedereen moet een vrije keuze hebben zich te laten vaccineren of niet.

Maar als we straks het punt bereiken dat iedereen zich had laten vaccineren, kun je niet verwachten dat iedereen zich aan maatregelen moet blijven houden, omdat mensen zich niet laten vaccineren??!

Als ik nu niet gevaccineerd was, had ik hier net zo over gedacht. En ik zat bij de allereerste groep die gevaccineerd is met Pfizer. Enkele dagen voor ik gevaccineerd ben cirkelde er filmpjes rond van een vrouw in Amerika die na haar Pfizer niet kom stoppen met schokken.
Dus helemaal niet makkelijk praten. Ik vond het toen ook echt wel spannend. Dus houdt die woorden alsjeblieft voor je. En ik zeg nergens dat de mensen die twijfelen wappies zijn, dus leg die woorden niet in mijn mond. Mijn eigen moeder twijfelt er zelf ook aan en ik snap dat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:41

Ik ga er van uit dat als men woensdag verder gaat vaccineren met az dit goed is overwogen.
En ik hoop dat we echt in mei de eerste stappen naar een veilige geopende maatschappij kunnen zetten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:45

Vayo, jouw moeder zal ouder zijn dan de 20-50 groep? Dus zal sowieso minder risico hebben op bijwerkingen van AZ. En als zij al twijfelt, kun je misschien iets meer begrip hebben voor de vrouwen jonger dan jouw moeder.

En stellen dat je hetzelfde erover gedacht zou hebben als je nog niet gevaccineerd was, is gemakkelijk praten met 2 Pfizer vaccins in je lichaam...
Laatst bijgewerkt door Ann op 05-04-21 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:49

Ik snap heel goed, dat vooral jonge vrouwen wel even twijfelen nu. Ik ben zelf blij dat ik nog lang niet aan de beurt ben. Laat ze het eerst maar even goed uitzoeken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:05

Ann schreef:
Vayo, jouw moeder zal ouder zijn dan de 20-50 groep? Dus zal sowieso minder risico hebben op bijwerkingen van AZ. En als zij al twijfelt, kun je misschien iets meer begrip hebben voor de vrouwen jonger dan jouw moeder.

En achteraf stellen dat jij ook gewoon AZ zou hebben genomen, is gemakkelijk praten met 2 Pfizer vaccins in je lichaam...

62, maar alsnog twijfelt ze erg en dat snap ik. Op het moment dat ik Pfizer kreeg circuleerde er over Pfizer filmpjes rond van een voorheen gezonde vrouw die na vaccinatie niet kon stoppen met schokken. En meer berichten kwamen er over Pfizer en mensen die er schade door opgelopen zouden hebben. Nu is dit allemaal ontkracht, maar toen niet. Plus berichten over wat een mRNA vaccin met je lichaam kon doen. Bleek ook niet waar te zijn, maar dat antwoord had ik toen nog niet. Nu roepen er veel dat hij of zij Pfizer wilt. Maar toen ik aan de beurt was in januari riepen er een hoop dat ze Pfizer nog niet vertrouwde. Dus helemaal niet makkelijk praten.

En ik stel helemaal nergens dat ik AZ zou nemen!? Maar ja, ik zou hem idd nemen als nu weer blijkt dat het veilig is. Maar ik zeg nergens dat ik niet snap dat mensen twijfelen. Juist niet, want ik snap dat. Jij bent juist degene die aangeeft dat het makkelijk praten is met Pfizer in mijn lichaam, maar dat is het niet als je goed leest wat ik daar over schrijf. Ik snap de twijfel van de groep 20-50 jaar juist enorm goed! Vooral ook omdat dit een groep is die over het algemeen niet in het ziekenhuis terecht komt met Corona.

We zitten nu al een jaar in deze ellende en de maatregelen beginnen zwaar te wegen. Ik vind het niet eerlijk om ze overboord te gooien als nog niet iedereen gevaccineerd had kunnen worden en de cijfers zijn er niet naar. Maar anders mogen ze de boel redelijk open gooien. Mondmaskers in de winkel vind ik prima, een Max aantal personen in een winkel ook. Maar ik wil weer gebruik kunnen maken van de horeca. En ik wil gewoon mensen kunnen uitnodigen zonder erbij na te denken, van mensen die ik ken geen afstand meer houden enz.

Veel mensen om mij heen denken hier zo over, gevaccineerd of niet. Mensen blijven vrij hè om zich streng aan eigen maatregelen te houden. Dat zal ik van een ander altijd respecteren. Uiteindelijk is het maar een enorm kleine groep die er zo ziek van wordt dat zij in het ziekenhuis belanden of erger. Ik zet me al een jaar in om hen en anderen te beschermen, ondanks mijn vaccinatie. Zo kun je het ook zien ;) maar ergens houdt het op. Als blijkt dat deze vaccinatie veilig is, blijft het het goed recht van mensen om hem te weigeren. Maar je kunt niet verwachten dat iedereen zich dan nog ellenlang aan allerlei maatregelen blijft houden als iedereen een uitnodiging gehad heeft zich te laten vaccineren.

Zoals je hierboven leest was er over Pfizer ook best wat te doen ten tijde van mijn vaccinatie, incl filmpjes. Ik heb ook echt getwijfeld. Daarbij komt dat ik jong ben en ik vrijwel zeker een Corona besmetting prima zelf te boven zou komen. Ik heb me echt laten vaccineren voor anderen en om bij te dragen aan zo snel mogelijk Corona eronder te krijgen.

Ik vind jouw woorden daarom echt nergens op slaan. Je legt me dingen in de mond die ik niet gezegd heb. En ik geef duidelijk aan dat ik snap dat mensen twijfelen over AZ. En nu lijkt Pfizer de veiligste vaccinatie, maar toen ik hem kreeg was daar ook veel over te doen. En ik en met mij velen anderen vonden dat ook best spannend en veel mensen incl ik hebben getwijfeld. Zebrastreepje zal dat denk ik kunnen beamen.