Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:29

Ugh, soms is verkopen op vinted echt drama. Ik had sportkleren er op staan die vooral bij de Fransen in trek waren. En dan zet je ze er al goedkoop op, en dan willen ze nog dat je er 10 euro af doet want ze moeten zoveel verzendingskosten betalen. 8)7

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:33

Ik had vd week ook Franse. Ik had ook mondial en betaalde €2,99 vanuit Frankrijk. Die persoon ruim €4. Geen idee hoe dat kan maar ik pas de prijs niet aan

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:21

Ik had zaterdagmiddag een Franse die de hele middag bezig was geweest met bundels maken
Echt wel 10 verschillende, toen uit eindelijk gekocht en daarna ook geannuleerd want de maten zouden niet gelijk zijn aan Frankrijk

Was echt het eerste wat ik hoorde…

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:35

Alja schreef:
Ik had zaterdagmiddag een Franse die de hele middag bezig was geweest met bundels maken
Echt wel 10 verschillende, toen uit eindelijk gekocht en daarna ook geannuleerd want de maten zouden niet gelijk zijn aan Frankrijk

Was echt het eerste wat ik hoorde…

Dat klopt wel! Hun maat 36 is hier een 38. Zelf ondervonden toen ik op zoek was naar een legging. In de maat kaartjes staat vaak ook een Franse maat. :j

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:43

Durven jullie dure dingen te kopen via Vinted?
Ik had een mooi designer item gezien in Frankrijk. Maar voor 400 euro vindt ik de gok wel heel groot. Want wat als het fake blijkt te zijn.....

En als ik jullie berichten hier over de fransen lees, kan ik er gerust 100 euro minder voor bieden :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:44

Mijn grens is 100. Niet eens omdat het fake kan zijn maar ik vind het versturen veel te spannend.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:37

Ik kreeg vanmiddag eindelijk bericht van MR dat m’n schoenen bij het ophaalpunt stonden en aangezien ik de hele week verder weg ben en het ophaalpunt nog net open was ern letterlijk naartoe gehold :D
Dus nu wel een blaar maar helemaal blij met m’n schoenen! Uiteindelijk zijn ze anderhalve week onderweg geweest vanuit Spanje, dus super netjes!

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:19

Hier ook iets wat al 'lang' onderweg is, maar ga er nog steeds vanuit dat het aan gaat komen.. Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:59

Urbanus schreef:
Mijn grens is 100. Niet eens omdat het fake kan zijn maar ik vind het versturen veel te spannend.

Hier hetzelfde, ik heb an sich geen harde grens, maar dat verzenden.... met UPS / DPD is het wel een paar 100 euro verzekerd dacht ik...? Maar bij veel anderen houdt het op bij 2 tientjes ofzo....dat vind ik echt veel te spannend dan :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:00

Kaatje_S schreef:
Hier ook iets wat al 'lang' onderweg is, maar ga er nog steeds vanuit dat het aan gaat komen.. [ [url=m/Njgrdg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook zoiets met Mondial. Heeft een week stilgestaan, nu voor het weekend was het bij een verkeerd punt bezorgd.....ben benieuwd wanneer het er eindelijk is....

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:05

Mag ik meepraten en -lezen? Ik heb Vinted dit jaar echt ontdekt, ik koop er regelmatig wat en inmiddels heb ik ook wat kleding kunnen verkopen. In het begin kocht ik een beetje in het wilde weg, nu ben ik kritischer. Ik koop kleding en schoenen, maar dan wel van een bepaald merk en ze moeten er goed uit zien. Recent nog supermooie laarsjes van Wolky gekocht, nauwelijks gedragen en ze kosten me 20 euro + verzendkosten. Daar wordt mijn cheap ass Nederlandse hart blij van :)

Bij mij zijn verzendingen via Homerr momenteel ook lang onderweg. Ach, daar is de prijs dan ook naar, ik blijf verbaasd staan over de lage prijzen die sommige transportbedrijven rekenen.

Qua aankoopprijs wil ik liever niet hoger gaan dan 50 euro voor schoenen en zo'n 30 euro voor kleding. Ik ben niet zo van de dure merken, dus daar moet ik een heel eind mee komen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:13

Tot welk bedrag krijg je eigenlijk je geld terug als een pakket niet aankomt?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:55

Ligt volgens mij aan de pakketdienst.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:06

Maar vinted betaalt de rest terug.

Dus bv pakje van mondial gaat verloren, koper betaalde 54 euro. Mondial betaalt 20 euro uit en vinted de overige 34 euro.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:12

Ah ok!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:35

tengeltje11 schreef:

Dus bv pakje van mondial gaat verloren, koper betaalde 54 euro. Mondial betaalt 20 euro uit en vinted de overige 34 euro.

Uhm ja, maar geld dat ook voor wat de verkoper krijgt? volgens mij niet toch?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:53

siskeh schreef:
tengeltje11 schreef:

Uhm ja, maar geld dat ook voor wat de verkoper krijgt? volgens mij niet toch?

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, wat als je iets verkoopt en de verzenddienst raakt je pakje kwijt. Dat de koper zijn/haar geld terug krijgt lijkt me niet meer dan normaal, maar wat krijg je als verkoper? Je krijgt je geld immers pas als de zending is opgehaald en er goedkeuring aan is gegeven door de koper.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:50

Ik kreeg als verkoper ook mijn geld terug.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 17:04

Ik zie net bij een (gekocht) pakje de melding staan dat het bij het verkeerde afhaalpunt gescand is........
Ik ga er vanuit dat MR het opnieuw gaat proberen om het op de juiste plek te krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:01

Was bij mij ook, een uur rijden verderop.....maar vandaag heb ik het dan toch eindelijk af kunnen halen op "mijn" pakketpunt :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:55

Hier kreeg ik als verkoper ook gewoon mijn geld terug hoor, was 55 euro, dus meer dan dat mondial uitbetaalt.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 13:04

Ik was vandaag in mijn lunchpauze naar een afhaallocatie vlakbij één van mijn projectlocaties gelopen, was het pakje daar niet. Bleek dat in de track & trace van UPS zelf een ander afleveradres stond dan die ik had gekozen en die dus ook in de Vinted app stond. Ik heb 'm nu maar laten doorsturen naar een adres bij mij thuis in de buurt, want ik ben hier volgende week pas weer. Hopelijk gaat dat goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:43

Wel fijn om te horen dat Vinted dan toch terugbetaalt :)

Apart van UPS JoT, hopelijk lukt het snel om naar het andere punt te sturen...

Ik heb een aparteling (uit Italië) die 2 weken geleden op een trui geboden heeft. Stond er voor 35 euro op.
Zij biedt 25 euro. Ik weiger het bod en bied 30 euro. Geen reactie. En nu ineens een bod van 20 euro, alsof ik dat dan wel ga doen :))

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:57

Hmmm ik heb weer wat

2 items ontvangen en ja hoor nep.
Koper heeft netjes terug gekocht.

Inmiddels geen melding dat opgehaald is maar dezelfde items staan weer op vinted en binnen 1 minuut verkocht
Shirtje is nep en de broek heeft een gat.
Broek heeft ze zo neer gelegd dat het niet zichtbaar is.

Is populair merk helaas….. ik heb nog geen geld maar dat het weer verkocht is, vind ik het dus erger vooral voor de nieuwe kopende vintie

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:09

Pff hier een beetje stress. Ik heb voor mijn bruiloft een paar schoenen gekocht die perfect passen bij mijn outfit, was er helemaal gelukkig mee. Ze zijn gisteren verzonden. Krijg ik nu de melding bij de status, dat DHL in afwachting is van data. Van Google word ik niet veel wijzer, behalve dan dat DHL zegt dat dit probleem zich doorgaans binnen twee dagen oplost. Ik hoop dat dat gebeurt maar ben ergens ook bang dat na al die keren dat het goed ging bij DHL ik juist hiermee pech heb, terwijl dit pakje samen met nog een andere zo ongeveer de belangrijkste van het jaar zijn. Hopelijk maak ik me druk om niets