Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:59

Die zitten op het VO toch?

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:11

In de wetenschappelijke berichten gaat het over echte jonge kinderen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:13

Huertecilla schreef:
friezenfan2 schreef:
Hoeveel delen nog voordat we van corona af zijn?
Gelukkig gaan we minder snel dan in het begin.

Dit virus blijft deel van onze toekomst en de huidige ´nieuwe normaliteit´ blijft een noodzakelijk balanceren tussen volksgezondheid, sociaal welzijn en economie tot de hele bevolking een basisweerstand heeft.
Dat wordt ook als een vaccin snel komt, zeg zomer volgend jaar, eind 2021 en mogelijk langer.

We kunnen ons dus maar beter aanpassen bij handen desinfecteren, mondkapje op doen, afstand houden en verder met gezond verstand blijven doorleven.

Marianne Koopmans had het daar gisteravond ook al over.

https://www.nu.nl/283450/video/viroloog ... duren.html

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:27

Welkom terug HC!
Ik heb je weleens knap vervelend gevonden met je mening, maar ik maakte me op een gegeven moment zorgen en ben blij weer teken van leven te zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:47

Jongens pas op, we maken hem nog aan het blozen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:56

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:06

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:10

Even naar gekeken en zit zeker iets in want het gaat over meerdere jaren van registratie van alle influenza virussen . En Corona gedraagt zich qua verspreiding net als andere virussen alleen de gevolgen zijn heftiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:13

Morrie schreef:
Het maakt mij niet veel uit. Dat half uurtje per dag dat ik afgelopen half jaar buiten kwam, kan ik wel missen. We leven erg teruggetrokken, altijd al. We krijgen nooit bezoek en gaan ook bijna nooit op bezoek.
Ik hoest altijd, copd, dus theoretisch zou ik nu gewoon altijd binnen moeten blijven, lees ik hierboven. Ik heb 5 minuten een mondkapje op gehad om te proberen en kreeg het meteen stikbenauwd. Laat maar dus.

Ik zou niet met je willen ruilen geloof ik. Maar ieder mens is anders. Als jij je leven een cijfer zou geven, wat zou het dan zijn?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:34

Ik ga het advies omtrent mondkapjes opvolgen. Een collega zei dat haar zoon heel mooi had gezegd vergelijk het met plassen in je broek als je dan in een onderbroek aanhebt houdt het altijd iets tegen. Ik zei daar heeft hij zeker een punt! Ook al helpt het maar een klein deel. Nu komen de mondkapjes die ik heb gekocht ook nog een keer van pas. Dan maar de rare opmerkingen incasseren , ik doe het ook om anderen te beschermen.

Ik kan mij op zich wel inleven in Morrie. Sommigen zijn gewoon met weinig gelukkig en waarderen dan al de kleine dingetjes in het leven. Ik voel mij ook gewoon gelukkig op dit moment. Ik spreek gewoon nog iedereen en op mijn stage heb ik veel sociaal contact dus ik heb niet zoiets van ik mis iets. Het is niet zo dat ik mij opsluit maar wel zoveel mogelijk thuis blijf en niet naar een restaurant ga of een dagje weg. Ook geen behoefte aan op dit moment. Verder gewoon naar stal , en alleen sporten. Eigenlijk is er voor mij niet gek veel veranderd zo zag mijn leven er voor corona ook wel uit. En ja ik ben gelukkig!

Nu nog even minder nieuws beste vriendin haar moeder is helaas positief getest. Die zitten dus 10 dagen binnen en misschien wel langer. Ik vindt het een gek idee het komt nu ook heel dichtbij. Ik vindt het wel heel spannend voor ze en hoop dat ze zieken snel herstellen en dat er niet meer ziek gaan worden. Vriendin baalt natuurlijk en maakt zich erg veel zorgen om haar studie en stage. Ik heb al gezegd dat ze dat niet moet doen , dit is zware rot overmacht voor hun allemaal. Wel heb ik aangeboden om de hond op te vangen als iedereen wel erg ziek wordt. En voor de rest is het helaas afwachten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:39

Ik hoorde gisteren nog een mooie.. Je kunt alle maatregelen vergelijken met een fiets. Je hebt verlichting, een bel en verkeersregels. Dat samen maakt het veiliger, maar je hebt altijd kans op een ongeval. Alleen minder kans als iedereen zich aan de verkeersregels houdt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:39

Sterkte voor de familie van je vriendin, ik neem nu ook gewoon een mondkapje mee wanneer ik naar de winkel ga, maak er niet zo"n probleem van.
Vanmiddag ging ik netjes aan de kant voor oudere mensen die de drogisterij inkwamen. Mevrouw banjert mij bijna van de sokken en schreeuwt naar man, neem jij een mandje mee? Jonge meisje achter de kassa keek wat beteuterd waarop ik zei: U zou er ook eentje mee moeten nemen, man zegt stop mijn vrouw wel in het mandje en wie ben jij, van de overheid? Nee iemand die er voor zorgt dat u niet op de IC komt. Boodschap was duidelijk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:50

@bigone

Gelijk ook van de overheid :') Hoe verzinnen sommige mensen het. Eigenlijk is het hartstikke triest dat sommige mensen zo denken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:54

Zwitserland is weer van z‘n eigen risicolijst :D
Ik hoop heel hard dat de dalende lijn zo blijft.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:03

Sizzle schreef:

Wat waren de Zwitserse maatregelen die goed geholpen hebben? Uit nieuwsgierigheid!!

Morrie, ik vind het oprecht heel sneu voor je dat je toch zo beperkt leeft/voelt dat je zo moet leven. Ik heb ook het idee dat je er zelf niet 100% gelukkig mee bent, afgaande op de berichten die je wel eens plaatst. Zou je niet kunnen proberen te zoeken naar oplossingen en manieren waarop je toch wat meer kwaliteit van leven kunt creeeren?
Ik neem aan dat je met COPD/een doktersverklaring gewoon uitgezonderd bent van de mondkapjesvraag. En ook voor buiten moeten er toch mogelijkheden zijn om geregeld een frisse neus te halen wat een balkon/tuin had je niet of wel?
Dit is geen kritiek maar vind het vervelend voor je dat je op deze manier vast zit :-)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:04

Ik heb de mondkapjes bij AboutYou besteld. Ben heel benieuwd

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:05

bigone schreef:
Huertacilla, je bent er weer , mooi. We dachten al dat je in je eentje zat weg te kwijnen op de berg. Spanje zat nogal op slot.

Bedankt dames!

Hier in Spanje is het verrassend OK.
Indrukwekkend gedisciplineerd mbt de regels.
Ook indrukwekkend met snel aanpssen en invoeren van versoepeling/aanscherpen van regels. Echt op de dág!
Ook de ´vrijwillige´ quarantaine gaat indrukwekkend. Zowel van individuele mensen als van dorpen t/m hele regio.
Blijft als watertrappelen echter. Een precair evenwicht.

Heb, met gezond verstand uiteraard, gebruik gemaakt van de toeristenafwezigheid en relatief veel weg geweest.
De ´nieuwe normaliteit´ is voor mij met mijn levensstijl wat ingrijpender dan voor de meesten maar aanpassen is geen keus t/m volgend jaar dus meer gaan zien als toerist.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:07

bigone schreef:

_O- _O- _O- _O- _O-

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:09

@zebrastreep, leef met je vriendin en haar moeder mee.

Mijn beste vriendin leeft al 5 jaar alsof er lockdown is vanwege haar immuunziekte.
Sinds de echte lockdown is zij niet meer in een winkel geweest.
Ze is alleen uit eten geweest op plekken waar het veilig kon.
Ze spreekt alleen met anderen op afstand en niemand komt nog bij haar binnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:10

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

_O- _O- _O- _O- _O-

We hebben nog humor in deze tijd, zodra dat weg is hebben we een probleem maar kan me voorstellen dat je erom kunt lachen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:15

Sodera schreef:
Sizzle schreef:

Wat waren de Zwitserse maatregelen die goed geholpen hebben? Uit nieuwsgierigheid!!

Uhhhh, eerlijk gezegd eigenlijk geen enkele :o behalve de disco‘s en clubs in de franse kantons tijdelijk weer sluiten.
Behalve in het OV is buiten hier en daar een winkel of tijdelijk zwaar bevallen regio geen masker plicht. Je kunt ook in principe gewoon nog met vrienden uit eten en bier drinken. In NL vond ik het strenger en prominenter aanwezig.
Wel is de quarantaine nogal streng. Dus als er een infectie is in een disco moet iedereen die daar was 14 dagen thuis blijven. Laatst was er bijv. een massa quarantaine van 2500 mensen. Wordt je betrapt op het huis verlaten dat is de boete meerdere duizenden franken.
Echt super hoog en dramatisch is het sowieso nog niet geweest, ook niet in de eerste piek.
Ik hoop echt dat het zo blijft.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:18

Bloodymary schreef:
We zullen zien. Maar wat ik wel vreemd blijf vinden in Nederland is dat mensen die een voorstander zijn van mondkapjes en er echt het nut van inzien en er in geloven, deze dan de afgelopen maanden niet gedragen hebben. Ik zag ze echt maar heel sporadisch, 1 per maand of zo.

Hier wil ik toch even op reageren. Want klopt het wel wat je zegt? Ik zie ook niet veel mensen met mondkapjes maar misschien waren er tot nu toe niet veel voorstanders? Omdat veel mensen de regels van de overheid als leidraad nemen?

Ik draag al vanaf maart een mondkapje zodra ik een publieke ruimte in ga.
En dan heb ik het met name over winkels, want horeca, openbaar vervoer en bij mensen thuis kom ik sowieso niet.
(Op één uitzondering na, ben van de zomer toen corona wat rustiger was één keer bij mijn vader geweest. Op afstand, dat wel)

En ik voel mij in Duitsland in winkels, waar iedereen een mondkapje draagt en er meer afstand-discipline is, veel comfortabeler dan in de Nederlandse winkels.
En als er in Duitsland dan iemand zonder mondkapje de winkel binnen komt "want ik vind het nutteloos" dan kun je er donder op zeggen dat het een Nederlander is :roll: Gelukkig wordt je in Duitsland dan direct de winkel uitgestuurd.

Ik vind het slap van de overheid om mondkapjes alleen te adviseren en niet te verplichten. Het is zo'n simpele maatregel! En natuurlijk werkt die niet voor 100%, maar elk beetje wat het wel helpt is winst.
Ik vind het zó egoïstisch om hier moeilijk over te doen. -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:19

Sizzle us het testen bij jullie niet effectiever? Daar hoor ik mijn collega vooral over (getrouwd met een Zwitserse ) zijn zoon kwam wel positief terug uit Zwitserland dat was dan weer jammer :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:27

Huertecilla schreef:
friezenfan2 schreef:
Hoeveel delen nog voordat we van corona af zijn?
Gelukkig gaan we minder snel dan in het begin.

Dit virus blijft deel van onze toekomst en de huidige ´nieuwe normaliteit´ blijft een noodzakelijk balanceren tussen volksgezondheid, sociaal welzijn en economie tot de hele bevolking een basisweerstand heeft.
Dat wordt ook als een vaccin snel komt, zeg zomer volgend jaar, eind 2021 en mogelijk langer.

We kunnen ons dus maar beter aanpassen bij handen desinfecteren, mondkapje op doen, afstand houden en verder met gezond verstand blijven doorleven.

Hier ben ik het volledig mee eens.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:30

purny schreef:
Ik heb de mondkapjes bij AboutYou besteld. Ben heel benieuwd

Ik heb ze ook van AboutYou mij bevallen ze goed. Ik heb de standaard zwarten van het Aboutyou zelf. Misschien iets te wijd op sommige plekjes maar denk dat je dat altijd wel hebt de maten zijn gewoon standaard natuurlijk