Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:59

Ineke2 schreef:
purny schreef:
Mijn eigen ergernis. Niet kunnen inparkeren.

Dat is vervelend… Wil je oefenen? Ik kan je eventueel een keertje komen helpen.

Dank je maar ik heb zelf geen auto. Ik heb alleen hooguit 1 of 2 keer per jaar een huurauto. Dus zo'n ramp vind ik het niet.. maar wel irritant

@Goof: de andere kant heb ik nog niet geprobeerd.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 12:31

JPitty schreef:
Dat is inderdaad denk ik het grootste probleem purny: dat men geen rekening meer met elkaar houdt. Het is allemaal ikke, ikke, ikke en de rest kan .... Precies, dat ja. Als we nou eens iets verdraagzamer zouden zijn, zou dat het leven zoveel mooier maken.

Daarnaast krijg je als je wel wilt ook niet echt de ruimte.. want waar ik rem voor overstekende voetgangers of vaart minder, heb ik dan vrijwel altijd meteen de achterligger dicht op me die ogenblikkelijk loopt te drukken en het er niet mee eens is.. En ik kijk echt eerst naar achter en rem normaal. Je krijgt bijna de ruimte niet om anders te reageren in het verkeer dan door-door-door.

Siggislief

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:38

Herkenbaar file parkeren, tijdens mijn lessen kon ik het zo...oke paar keer insteken en het lukte zo.
En nu zoek ik liever een ander plekje waar je met de neus in moet.. _O-

Maar heb het een keertje wel geprobeerd, en lukte in 1 x was trots op mezelf.
Er zijn momenten dat ik echt 10-20 x in en uit steek omdat ik er niet goed in sta..zucht.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 15:04

Afbeelding

:+

parkeren is een kwestie van veel doen, ik parkeer, indien mogelijk, altijd paraat (achteruit), zodat ik zo weg kan rijden. Mijn vader had in het leger gezeten en hij heeft dit erin geramd bij mij. Ik heb nu een parkeertechnisch erg onhandige auto, maar na 45 jaar rondrijden in diverse voertuigen krijg ik die wel overal netjes geparkeerd

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 15:10

Vooruit inparkeren in een parkeervak heb ik sowieso nooit begrepen.
Ik zet mijn auto er altijd achteruit in.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 15:15

Goof schreef:
Vooruit inparkeren in een parkeervak heb ik sowieso nooit begrepen.
Ik zet mijn auto er altijd achteruit in.

ik ook, alleen niet als ie met z'n achterkant in de bosjes staat en ik moet met kratten boodschappen in de weer in de achterbak, dan zet ik hem er vooruit in

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 15:20

Ik vind het veel makkelijker - maar ik vind achteruit uitparkeren eigenlijk ook makkelijker bij parkeerterreinen met smalle rijstroken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 15:24

Ik parkeer ook voornamelijk achteruit in.
Is met draaicirkel van onze bus het prettigste.

Net een klein stuk gereden in de bus (verlichting aan).
Wegversmalling, ik had voorrang en rij rustig door.
Tegenligger die doordramde had dat niet verwacht en ging de stoep op.
Tja ik ben zichtbaar je moet wachten.
Nummer 2 kon achter mij onvoegen en besloot dat het voor mij invoegen waar minderruimte was beter was.
Nummer 3 ik reed op een rotonde. Man crosst zo de rotonde op dus ik moest vol remmen.

Maar echt hoe dan.
Bus is 2 meter breed, 2 meter hoog en 6 meter langen heb de verlichting (die werkt) altijd aan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 16:19

Over fileparkeren gesproken, ik ben er verdomd goed in haha, kant maakt niet uit, krijg hem bijna overal wel tussen waar die tussen zou moeten passen. Parkeren is gelukkig nooit een probleem zolang er maar plek is. Soms heb ik een mindere dag :Y) en ben ik iets langer bezig dan normaal om hem perfect neer te zetten maar het lukt uiteindelijk toch wel :+ sta nu soort van dubbel geparkeerd omdat een andere auto dubbel had geparkeerd. Dus als die nu wegrijd lijk ik asociaal haha

Vandaag verder nog geen irritaties op de weg gehad, maar ik moet nog naar huis :Y) is wel schijtweer

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 00:29

Haha ik kan het wel, fileparkeren. Links en rechts, maar 9 vd 10x sta ik wel een bietje scheef :') Heb ik maling aan :P

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:38

Liesje als je maar in het vak staat en niemand hindert is het prima toch.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:35

Vandaag ook een ergernis. Auto naar oplaadpunt, per paal kunnen twee auto’s aangesloten worden. Staan er auto’s die niet aan het opladen zijn en er staan auto’s naast elkaar, maar dan aan de ‘verkeerde’ paal gekoppeld. Waardoor er dus 2 oplaadpunten geblokkeerd werden. Gelukkig kon ik me er nog ergens tussen wurmen en is de kabel lang, maar echt zo irritant.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:45

Oh dat is super ergerlijk idd. Een een beetje asociaal imo. Ze zullen er niet over nagedacht hebben waarschijnlijk, maar dat maakt voor jou niet uit.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:32

Ik heb de auto die hier altijd op een laadplek staat gemeld bij de gemeente O:) Note: het is een oude Peugeot 206, zeker niks elektrisch aan dus. En ja, er was er eerst maar eentje die er altijd stond, maar nu zijn we met z’n tweeën. En als er geen andere plek vrij is, maak ik gebruik van m’n phev en steek ik m in. Volgens mij was mevrouw niet zo blij want ze had hem zodanig verplaatst dat je amper de parkeerplaats in kon draaien. Helaas voor haar kan ik mijn tank heel strak parkeren en kreeg ik m er gewoon in _O-

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:20

3 mensen op nog geen kwartier die zonder licht reden met de auto. Het was 17:45-18:00, donker en het regende… oelewappers!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 21:02

En daaraan toegevoegd al die fietsers in donkere kleding die verlichting ook niet nodig vinden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 21:09

Bloemetje75 schreef:
3 mensen op nog geen kwartier die zonder licht reden met de auto. Het was 17:45-18:00, donker en het regende… oelewappers!

Zelfde tijd A2: vrachtauto zonder verlichting. >;) We rijden weliswaar allemaal dezelfde kant op met een vangrail en zo,maar toch…..

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 22:13

Goof schreef:
En daaraan toegevoegd al die fietsers in donkere kleding die verlichting ook niet nodig vinden.

Of fietsers met verlichting en veiligheidshesje aan die alsnog bijna van de sokken gereden worden. :(

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 10:28

Gisterochtend de weg richting de snelweg. 3-baans en op een gegeven moment moet de linkerbaan invoegen en wordt het 2-baans. Ik rij rustig met het verkeer mee op de middelste baan en links moet dus invoegen mijn baan op. Komt een Aygo vanachter over de linkerbaan aangescheurd. Ik rij gewoon rustig door, want genoeg ruimte achter mij. Maar de Aygo komt op het verdrijvingsvlak klem te zitten naast mij en moet dus remmen en achter mij invoegen. Hierna op 30cm afstand van mij seinen, toeteren, de hele trukendoos.

Uiteindelijk wordt de weg weer 3 baans en rijdt haalt hij mij met hoge snelheid weer in. Ik rij hier iedere ochtend, even verderop wordt het wéér 2-baans, dus weet dat de rechterbaan hier sneller is. Ik schuif op naar rechts en 50m verder kom ik hem rechts weer opzij (file rijdend). Heb even naar hem gezwaaid :Y)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:35

_O-

Wat een zak :') wel lekker dat je zo chill bent gebleven

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:49

Mensen die niet kunnen ritsen is de laatste tijd wel een flink punt van ergernis voor mij. Ze passen hun tempo niet goed aan aan de rechterbaan en zorgen daardoor dat het uiteindelijk invoegen vanuit stilstand wordt, waarop de hele rechterbaan ook stil komt te staan. Heel vaak bij een stuk waar je net de bebouwde kom inkomt en daarna de linkerstrook verdwijnt.
Zou wat mij betreft wel een verplicht rij-examen onderdeel mogen worden :=

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 12:19

Avalanche schreef:
_O-

Wat een zak :') wel lekker dat je zo chill bent gebleven

Stoer doen in een Aygo is altijd -1.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 13:05

Ja maar echt :') echt, wat zet je jezelf te kakken dan :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 13:06

ik sta naast mijn fietsje bij een zebrapad om over te steken, lopend.... komt een leswagen aan, 2 mensen erin, ik veronderstel leerling en instructeur en die geeft nog even extra gas en rijdt zo door.... zebrapad als decoratie dus
Ik ben blij dat ik niet vast ben gaan lopen om over te steken.....

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 13:25

Goede rijschool, ahum...