Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:16

Amber, wat goed dat je hebt ingegrepen. Als je het signalement en de locatie goed hebt doorgegeven zullen ze er vast iets mee kunnen.. You did good. :(:)

Ik baal omdat mijn school sowieso morgen, maar waarschijnlijk tot 31 maart dicht gaat. Ik zou maandag starten met de meest interessante lessen van het jaar. Ook ga ik vanaf half april vervroegd stage lopen wat betekent dat ik al een groot deel school zou missen, maar als deze maatregel wordt doorgezet is mijn HBO studie qua lessen ineens klaar? Zomaar? Heel gek -O-

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:19

Lestrange01 schreef:
Neeeeeee net mail gehad van school dat per direct al het onderwijs gestaakt wordt tot 1 april |( |( wat moet ik nu met mijn leven

Dit inderdaad. Al is het bij ons tot 10 april..

Begin ik eens een keer op tijd met studeren voor m'n tentamens, gaan de tentamens niet door }:0

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:21

MarJon schreef:
Lestrange01 schreef:
Neeeeeee net mail gehad van school dat per direct al het onderwijs gestaakt wordt tot 1 april |( |( wat moet ik nu met mijn leven

Dit inderdaad. Al is het bij ons tot 10 april..

Begin ik eens een keer op tijd met studeren voor m'n tentamens, gaan de tentamens niet door }:0

Onze tentamens beginnen op 5 april en nog geen woord over het verschuiven daarvan... dus ik ben bang...

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:26

Werd vanavond dus door mijn moeder gebeld met de mededeling dat ik mijn neefje niet van school hoef te halen. En die blijf morgen dus thuis maar ook dat broertje en vriendin niet naar etentje komen. Rest van de familie komt wel dus etentje gaat wel door.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:30

Aan alle mensen die nu niet weten wat ze met hun leven moeten doen.
Mijn werk gaat gewoon door dus voel je geroepen mijn huis te komen schoonmaken inclusief schuur opruimen en plaats.

Ik heb echt verveling vandaag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:39

Waarom is het toch zo moeilijk om m'n leven op de rit te houden? -O- Echt alles mislukt.

Ook de mafketel die vanmorgen de matrixborden op de snelweg op 40 zette "omdat er een ongeluk gebeurd was"... 5km terug aan de andere kant van de afrit, en in de andere richting. 8)7

cursebreaker schreef:
Aroha schreef:
Mensen die klagen over de corona maatregelen, terwijl die maatregelen genomen worden om de zwakkere onder ons te beschermen tegen een voor hun dodelijk virus. Doe niet zo egocentrisch. -O-

Ik vind het ook echt rete irritant hoeveel mensen laconiek ermee omgaan, omdat ze zelf niet in de risico groep vallen, niemand persoonlijk kennen in de risico groep en ga zo maar door. Echt bizar. Mensen keken me vreemd aan omdat ik besloot met m'n zwangere zusje niet meer naar een concert te gaan volgend weekend - wat nu dus sowieso niet meer doorgaat. Keken me aan alsof ik 1 van de velen was die aan massahysterie deed. Nee, ik houd gewoon even rekening met dingen waar ik rekening mee kan houden om risico te verkleinen. Niet zozeer voor mezelf, maar wel voor m'n medemens. Maar dan ben je dus een massahysterie-persoon.

Nou ja, dat evenementen e.d. worden afgelast is één ding (hoewel ironisch genoeg hier het Cheltenham Festival wel gewoon doorgaat waar duizenden opeengepakt staan, maar Trump van mening is dat het Schengengebied een grotere politieke bedreiging voor de volksgezondheid van de VS vormt dan de UK :') ), maar dat langzaam de hele samenleving tot stilstand komt, is best wel oliebol, en ik vraag me af hoe effectief díe maatregelen uiteindelijk zullen zijn.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:48

Ik zit er echt even helemaal doorheen, eerst heb ik een enorme discussie met men vriend gehad eentje die zo zwaar tegen mijn principes in gaat dat ik niet meer goed weet wat ik van hem wil. En nu kom ik er achter dat men pa corona als excuus gebruikt om een paar dagen op hotel in "quarantaine" te gaan. Maar eigenlijk de junkie gaat uithangen. En dit alles terwijl ik maandag mijn se week start en morgen een belangrijke deadline heb.
Kan echt even helemaal niks meer.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:06

Boras schreef:
Hou de site van de onderwijsinstelling in de gaten.

Je kunt toch wel even geduld hebben, Escamilla? Het nieuws is nog vers. Er zijn belangrijke zaken aan de gang. Iets belangrijker dan jouw behoefte ben ik bang. Adem in, adem uit.

Edit: kijk eens op bv. het liveblog van het AD. Het is een beslissing van het kabinet, dus je mag ervan uitgaan dat die ook voor jouw onderwijsinstelling en voor jou geldt. Klaar :D

Ik moet 2,5 uur reizen. Om 05:00 opstaan om dan op tijd op school te kunnen zijn. Nieuwssites zijn niet altijd betrouwbaar. Wil dan graag vanuit mijn school duidelijkheid hebben. Is niet zo raar toch? Er zijn altijd ergere dingen maar dat betekend niet dat ik mij hieraan niet mag ergeren? Of dat ik het nu even vervelend vind?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:07

Ja dat mag. En ik mag erop reageren.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:09

LukieBradley schreef:
Aan alle mensen die nu niet weten wat ze met hun leven moeten doen.
Mijn werk gaat gewoon door dus voel je geroepen mijn huis te komen schoonmaken inclusief schuur opruimen en plaats.

Ik heb echt verveling vandaag :')

Ik ben ondertussen al vrijwillig van 12 tot 9 gaan werken morgen dus helaas :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 02:50

Tja, ik had volgende week tentamens en die zijn in zijn geheel afgelast en ook verder alles tot 31 maart. Baal echt als een stekker maar het is niet anders. Worden wel 2 weken vol verveling aangezien ook alles dicht is. Hier nemen toch veel mensen het wel serieus nu. Als in als je een feestje afzegt doen meerdere het en mensen snappen de besluiten om dicht te gaan ook. Had veel meer strijd verwacht eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:09

Ik erger mij aan de reactie van de bevolking en krijg er oprecht schrik van. Nagenoeg lege winkels door het hamsteren bv. Ik wil niet veel, enkel groeimelk voor mijn dochter. In de rest voorzien wij ons zelf wel. Maar je geraakt er bijna niet op of over.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:35

Dat ik vandaag al 3 keer overgegeven heb en het aan beide kanten eruit komt. Baal hier echt van.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:44

DeMolenhoek schreef:
Ik erger mij aan de reactie van de bevolking en krijg er oprecht schrik van. Nagenoeg lege winkels door het hamsteren bv. Ik wil niet veel, enkel groeimelk voor mijn dochter. In de rest voorzien wij ons zelf wel. Maar je geraakt er bijna niet op of over.

Compleet mee eens, en het gaat hier om een virus. Het is best heftig. Maar het is nu al ieder voor zich en God voor ons allen!
Kan je niet direct met een winkel bellen en uitleggen dat je niet genoeg melk hebt. Misschien kunnen zij wat achter leggen voor je.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:34

DeMolenhoek schreef:

jou dochter is toch al een jaar geweest. Hier in nederland mogen ze dan al gewone melk hebben? Of is er allergie in het spel, zo niet dan zou je gewoon kunnen beginnen met normale melk. Misschien is dat makkelijker te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:59

Ze is inderdaad overgevoelig aan eiwit. Gewone melk zorgt voor constant overgeven dus ze krijgt alpro soja groeimelk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:16

Ik vind dat inreisverbod van Trump trouwens ook echt een laag, vuil politiek spelletje. := Als het heel Europa was, prima, maar alleen de EU (maar uiteraard niet het VK dat de facto nog EU is, en waar er momenteel duizenden opeengepakt staan op het Cheltenham Festival, naast andere sportevenementen) en alleen voor niet-Amerikanen... jep, klinkt echt als goed doordachte veiligheidsmaatregelen. Vooral nadat recentelijk importheffingen op Amerikaanse producten zijn verhoogd door de EU, “waar Europa de VS niet over heeft ingelicht,” aldus de oranje huilkleuter. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-20 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 09:18

Mkango schreef:
Ik vind dat inreisverbod van Trump trouwens ook echt een laag, vuil politiek spelletje. :=

Dankje! Ik vertrouw het dus ook niet. Weet 200% zeker dat er een dubbele agenda achter zit.

Ik erger me dus nogmaals aan het gehamster hier. Mijn moeder zit in de bijstand dus die kan niet eens hamsteren al zou ze het willen.. en alle supermarkten zijn leeg..

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:25

Mkango schreef:
Ik vind dat inreisverbod van Trump trouwens ook echt een laag, vuil politiek spelletje. := Als het heel Europa was, prima, maar alleen de EU (maar uiteraard niet het VK dat de facto nog EU is, en waar er momenteel duizenden opeengepakt staan op het Cheltenham Festival, naast andere sportevenementen) en alleen voor niet-Amerikanen... jep, klinkt echt als goed doordachte veiligheidsmaatregelen. Vooral nadat recentelijk importheffingen op Amerikaanse producten zijn verhoogd door de EU, “waar Europa de VS niet over heeft ingelicht,” aldus de oranje huilkleuter. :+

Hou op schei uit. En toch schijnt ie in Amerika dingen goed te doen voor de burgers dus ben bang dat we er nog even aan vast zitten -O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:01

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:07

Ik mag het dan wel een l*l vinden die Trump maar hij neemt wel een beslissing!
Het kabinet hier draait om de hete brei heen en neemt voorzichtige besluiten maar voorlopig staan de grenzen nog wagenwijd open en komen er zelfs nog steeds vluchten uit Italië en dergelijke.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 10:09

chanicha schreef:
Ik mag het dan wel een l*l vinden die Trump maar hij neemt wel een beslissing!
Het kabinet hier draait om de hete brei heen en neemt voorzichtige besluiten maar voorlopig staan de grenzen nog wagenwijd open en komen er zelfs nog steeds vluchten uit Italië en dergelijke.

Ik heb net gelezen dat het virus in Amerika niet eens afkomstig is uit Europa maar uit Azië. Kunnen ze zien aan de genetische opbouw. Dus het is regelrechte onzin dat Trump alleen de EU verbied om in te reizen. Is gewoon wetenschappelijk nergens op gebaseerd.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:30

Eerst waren zovelen hier in NL zo laks als wat en "och, het is maar een griepje, massahysterie, etc.
Maar nu het kabinet éindelijk maatregelen treft draaien ze als een blad aan de boom om.

En dat gezeur over hamsteren, sorry.
Was te verwachten.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:31

Ik moet zo een nieuw doosje van de pil halen. Maar ik ben vanochtend in z'n ontzettende onzekere bui wakker geworden dat ik niet weet hoe ik dat daar moet vragen :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 10:48

Nou sorry dat ik (en anderen, want ik ben niet de enige) zeur over andermans egoïsme.

Zoals ik al zei zit mijn moeder in de bijstand - en met haar vele anderen - die niet eens geld hebben om te hamsteren al zou ze het willen. Door al dat absurde paniekgedrag van iedereen loopt zij nu eten mis en kan ze niet meer op de kleintjes letten omdat ze noodgedwongen andere (duurdere) merken moet gaan kopen omdat ze anders niks heeft. Mijn moeder is gek op koken en dat is een van de weinige leuke dingen die ze nog kan doen, dus haar naar de Voedselbank sturen is voor mij gewoon geen optie en voor haar ook niet. Naast dat ze dan haar enige hobby moet opgeven heeft ze een zoon met autisme thuis zitten die bepaalde dingen gewoon echt niet eet. Dit levert oprecht een probleem op voor haar. Ik ben zelf ook maar student dus ik kan haar ook niet ondersteunen hierin, want mijn geld is al op.

Dus ja, ik "zeur" wel om het hamsteren, want ik vind het gewoon absurd en idioot dat mensen zo egoïstisch doen. De maatregelen zijn nog geen 24 uur van kracht en het is nu al iedereen voor zichzelf.

Kan ik overigens ook van jouw ergernis zeggen, dat mensen achter de Nederlandse overheid aan lopen.
Was te verwachten.

@Boterbloem90 gewoon naar de balie lopen van de apotheek en zeggen dat je komt voor je anticonceptie! Dan vragen ze naar je geboortedatum en dan kunnen ze zo zien welke je nodig hebt. Komt goed :)