Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:23

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat ik gisteren het rare mens van marktplaats was :+ . Ik had een ideetje waar ik een staande kapstok voor nodig had. Dus ik zoeken, en al vrij vlot een advertentie gevonden met precies wat ik zocht: een metalen kapstok, strak model, met nagenoeg horizontale buizen om jassen aan te hangen. Er stond bij dat het een design kapstok was en dat ze er lang naar gezocht hadden.

Wij een prijs afgesproken, en ik ernaartoe om hem op te halen. Nette buurt, mooie vrijstaande huizen; duidelijk mensen met geld. Dus ik aangebeld en die man weer een heel verhaal over dat het een èchte design kapstok was en dat hij er indertijd zo lang naar gezocht had. Hij zei dat hij blij was dat er nu iemand anders blij mee ging zijn, en vroeg of ik ook lang gezocht had...

}:) }:)

Dus ik heb hem eerlijk verteld wat het idee was: ik wilde met de kapstok buiten een vogelbuffet maken. Nou, hij keek alsof hij het in Keulen hoorde donderen :D :D .

Gelukkig had hij wel humor, dus na de eerste schok heeft hij me nog keurig geholpen het ding in mijn auto te laden :D

Overigens heeft mijn kat wel een ander idee bij 'vogelbuffet' dan ik.
[ [url=m/VQSx17.jpg]Afbeelding[/url] ]

Benieuwd of er uberhaupt vogels op af komen zo met een kat ernaast haha

Suzanne F.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:14

Whahahah leuk die kapstok voor de vogels!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:58

Hahaha Vjesta dat is echt heel grappig. Ik mag hopen dat je er geen designerprijs voor betaald hebt :') Die man heeft in ieder geval een mooi verhaal erbij.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:53

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat ik gisteren het rare mens van marktplaats was :+ . Ik had een ideetje waar ik een staande kapstok voor nodig had. Dus ik zoeken, en al vrij vlot een advertentie gevonden met precies wat ik zocht: een metalen kapstok, strak model, met nagenoeg horizontale buizen om jassen aan te hangen. Er stond bij dat het een design kapstok was en dat ze er lang naar gezocht hadden.

Wij een prijs afgesproken, en ik ernaartoe om hem op te halen. Nette buurt, mooie vrijstaande huizen; duidelijk mensen met geld. Dus ik aangebeld en die man weer een heel verhaal over dat het een èchte design kapstok was en dat hij er indertijd zo lang naar gezocht had. Hij zei dat hij blij was dat er nu iemand anders blij mee ging zijn, en vroeg of ik ook lang gezocht had...

Dus ik heb hem eerlijk verteld wat het idee was: ik wilde met de kapstok buiten een vogelbuffet maken. Nou, hij keek alsof hij het in Keulen hoorde donderen :D :D .

Gelukkig had hij wel humor, dus na de eerste schok heeft hij me nog keurig geholpen het ding in mijn auto te laden :D

Ohhh geweldig dit!!

Ik had laatst ook zoiets. Stond een commode gratis afhalen op Facebook. Ik vond hem wel leuk en zocht nog een kastje voor in mijn kippen schuurtje voor al hun spulletjes. Dus ik gereageerd en s’avonds ophalen. Zegt die vrouw tegen haar kindje ‘ja de commode gaat nu een ander kindje heel blij maken’ dus ik dacht gelijk ehhhh. Toen ging ze ook nog vragen of we al een kindje hadden of dat ik zwanger was, maar dat ik er niet zo uit zag. Hahaha toen heeft mijn vriend maar snel gezegd dat we hem als gewoon kastje gingen gebruiken. Kippen durfde we er echt niet bij te zeggen =‘D.

Heb er trouwens ook van geleerd om openbaar op Facebook op een commode te reageren want kreeg het ene na het andere berichtje....

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 02:37

Hahaha vjestagirl. Daar komen vast veel designvogels op af nu.

Ik reageerde vanmiddag op een fietsaccu. Man reageerde al wat vreemd in het gesprek. Maak ik een afspraak om de accu op te halen stuurt hij terug dat hij niet weet of hij er om die tijd is en of ik wilde aansluiten in de rij geïnteresseerde en moet wel eerlijk zijn. Heb maar gezeg dat ik verder ging zoeken want kreeg het gevoel dat het niet helemaal klopte.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:16

Merell123 schreef:
Vjestagirl schreef:

Ohhh geweldig dit!!

Ik had laatst ook zoiets. Stond een commode gratis afhalen op Facebook. Ik vond hem wel leuk en zocht nog een kastje voor in mijn kippen schuurtje voor al hun spulletjes. Dus ik gereageerd en s’avonds ophalen. Zegt die vrouw tegen haar kindje ‘ja de commode gaat nu een ander kindje heel blij maken’ dus ik dacht gelijk ehhhh. Toen ging ze ook nog vragen of we al een kindje hadden of dat ik zwanger was, maar dat ik er niet zo uit zag. Hahaha toen heeft mijn vriend maar snel gezegd dat we hem als gewoon kastje gingen gebruiken. Kippen durfde we er echt niet bij te zeggen =‘D.

Heb er trouwens ook van geleerd om openbaar op Facebook op een commode te reageren want kreeg het ene na het andere berichtje....

Haha! Tja ze kunnen zoveel meer functies hebben. god dat dan gelijk iedereen denk dat je zwanger bent. :')
Doet mij denken aan mijn mooie servieskast, echt pracht ding en met pijn in mn hart verkocht omdat manlief een houtkachel wilde en dat met die grote kast niet ging passen. Heb er echt een jaar overgedaan voordat ik het wilde. Nou verkocht en die vrouw vertelde dat hij in haar kattenkamer kwam te staan :')
Maar maakte mij opzich niet uit, zij betaalde de vraagprijs, dus veel plezier :evaw:

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:37

Haha erg leuke verhalen :))

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:09

Vjestagirl schreef:

Hahaha, heel mooi dit.

Tallie1979 schreef:
Courses schreef:

Voor 1000 mag je ermee op de foto, that's it. Groetjes thuis :wave:

Wat ben jij streng zeg! -O-

:')

~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:18

Een paar jaar geleden had ik een hond. Bailey. Daar heb ik duizend foto's van genomen en ook veel van gedeeld op Facebook. Daar kreeg ik natuurlijk veel leuke reacties op.

Later dat hij dood was had ik van 1 ding spijt:

Dat ik niet wat minder foto's had gemaakt en gedeeld, want juist op die momenten moest hij mij wel missen en ik hem ook.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:39

Talietjuh schreef:
Een paar jaar geleden had ik een hond. Bailey. Daar heb ik duizend foto's van genomen en ook veel van gedeeld op Facebook. Daar kreeg ik natuurlijk veel leuke reacties op.

Later dat hij dood was had ik van 1 ding spijt:

Dat ik niet wat minder foto's had gemaakt en gedeeld, want juist op die momenten moest hij mij wel missen en ik hem ook.

Verkeerde topic?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:10

Argh wat een vervelende niet lezende mensen heb je soms |o

Bieder had 11,- geboden.
Onderin de advertentie staat dat verzenden met DHLpunt 5,- kost.

Wil ze 14,50 overmaken want ;

Ze dacht dat ze 10,- geboden had :roll:
(Advertentie met biedingen staan nog online)

Nu heeft ze alsnog 50cent te weinig overgemaakt....*zucht*
Ga het vrij basic inpakken, normaal zit om alles bubbelplastic maar op zo'n manier minder betalen ben ik ff klaar mee.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:27

Iemand wilt iets hebben, best wat gezakt in prijs maargoed ik wou er vanaf dus prima. Duurt t 4 dagen tot ze het betaald heeft maar of ik het wel vandaag nog kan opsturen want ze wilt het graag hebben.
Uhm betaal dan gewoon gelijk :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:41

cinniz123 schreef:
Nu een steigerhouten bedhuis te koop en aan laten betalen maar eigenlijk heb ik er alweer spijt van.
Wat een vervelende mensen zijn dat zeg!

Mensen spreken slecht nl maar ik dacht om ze daarom nou af te ketsen vind ik ook onzin.
Pfff weer een goede leer voor mij.
De eerste afspraak gewoon 1,5 uur te laat komen maar door steeds berichtjes te sturen dat hij er over 8-10 min zou zijn toch blijven wachten want was met openbaar vervoer.
Toen ik belde dat ik boodschappen moest doen anders hadden de kids geen brood voor school zei hij steeds jij thuis blijven,dus heb gezegd luister ik ben nu weg als je het bed echt wilt wacht je maar tot ik thuis ben en dat deed hij netjes.
Bekijkt het bed en zegt ziet er heel anders uit!
Dus ik vraag om opheldering want had immers een hoop foto’s erop staan.
Is niet geverfd dus moet van de prijs af(ik had al 100€ van de prijs afgehaald en dat was mn minimumprijs), nee vriend er staat in de advertentie onbehandeld steigerhout.
Maar prima dan stuur ik de volgende een bericht.
nee nee nee hij wilde het wel maar zn vrouw moest goedkeuren.
Dit erbij (wijst naar het matras) nee staat ook in de advertentie is ZONDER matras,ja maar kind heeft nodig.
Ja de mijne ook dus zit er niet bij.
Wijst naar een grote kleding kast,die ik erbij dus ik zucht en zeg nee niet te koop.
Nou uiteindelijk wilde hij het wel maar zn vrouw moest goedkeuren dus hij luste wel wat drinken.
Ik die man wat drinken gegeven en begon hij over van alles in mn huis waarom ik honden heb,waarom het zo druk was(lees gewoon een zooi want 3 kids en weekend),waarom ik vol met tattoo’s zit en mn profiel foto van whats ap erbij of dat mijn paard was.

Uiteindelijk vrouw akkoord en aanbetaald en het huis uit gewerkt en hij kwam hem over 2 weken ophalen(volgende week dus) want ze konden niet eerder ivm klussen dat kwam voor ons mooi uit want het is echt een flink bed dus we hebben wel even nodig om uit elkaar te halen.
Dus ik geef aan dat hij van te voren moet laten weten wanneer hij komt en dat hij op tijd moet komen zodat we ervoor thuis zijn en dat we het bed zondag dan uit elkaar halen.

Belt hij gister om 17.30 ik kom nu bed halen.
Uhm nou vriend dat gaat natuurlijk niet lukken,ik sta te koken en zoals ik had aangeven is dat niet even zo gebeurd en tegen die tijd liggen ze hier al te slapen.
Zondag halen wij hem uit elkaar en dan laat ik weten als hij beneden staat en kan hij gehaald worden.
Antwoord ik kom nu halen en dat gewoon 5x ofzo want kind had geen bed.
Mn man stond echt zn tong af te bijten haha.
Half uur later berichtje van zn vrouw dat ze hem zaterdag ochtend komen ophalen.
Nee sorry mevrouw dat gaat helaas niet lukken wij werken gewoon en de afspraak was volgde week dus zondag is al eerder en moeten hem met zn 2en uit elkaar halen.
Ze zegt niemand uit elkaar halen wij laten doen door timmerman samen met man.
Nou zou ik daar normaal nooit niet moeilijk over hebben gedaan maar deze man wil ik gewoon niet meer in huis hebben.
Het is geen onaardige man en kwam toch wel soort van netjes over maar het is denk ik nogal een kloof tussen culturen in man en vrouw.
Dus dit is voor mij de laatste keer geweest dat ik voor zo iets groots zaken doe als ik via de berichten al twijfels heb.

Bed is uiteindelijk opgehaald.
Ik had meneer 1,5 uur van tevoren nog een bericht gestuurd dat hij wel op tijd moest zijn ivm het avond eten dat mijn man geen zin had om op hem te moeten wachten.
Dus een uur en kwartier later kreeg ik een bericht dat hij er zou zijn.
Meneer kwam aan ietsje later dus geen probleem maar zucht,steun,zucht steun hij was zo moe van het klussen.
Dus wees naar mijn man jij helpen!
Dus ik schoot in de lach en zei natuurlijk wil mijn man u graag helpen.
Ik stond binnen en gaf het aan naar buiten en elke keer hoorde je zn geslof en gezucht als hij wat aan kwam pakken.
Bed ingeladen zegt ie mijn vrouw betaald,die was er niet bij.
Dus ik zei nou wat denkt u zelf?!als je niet betaald krijg je niets mee.
Dus ik zei dan stuur ik wel een betaalverzoek en dat heeft zn vrouw na een min of 10 betaald.
En toen zei hij tegen mij kinderen wordt je moe van niet meer kinderen nemen jij.
Wat een rare lui waren dat zeg.
Blij dat ik er vanaf ben maar door dit soort mensen wordt je wel selectief.
Heb ze overigens 3 sterren gegeven en heb nog nooit iemand minder beoordeeld als 5.
Maar en het niet zou nauw nemen met de tijd en de communicatie was ellendig.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:38

Ben eens benieuwd.
Een gratis bed en zetel erop gezet.
Duidelijk erbij gezet dat het enkel afhalen is.

Eerste reactie: kan u het brengen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 01:22

O zeker verkeerd topic, ik was m'n bericht al kwijt _O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:47

Mensen die €150,- onder de vraagprijs bieden. Wat denk je nou zelf. :')

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:27

xPabloBokt schreef:

Op een vraagprijs van 3000,- is dat niet gek.

Op een vraagprijs van 160,- is het waarschijnlijk onwerkelijk dat je ermee akkoord gaat.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:47

Ja dat, ik had laatst een landbouwvoertuig voor 3500 te koop, die is 150 euro onder de vraagprijs verkocht.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:58

Daan13 schreef:
xPabloBokt schreef:

Op een vraagprijs van 3000,- is dat niet gek.

Op een vraagprijs van 160,- is het waarschijnlijk onwerkelijk dat je ermee akkoord gaat.

Nee oké, heb je een punt.

Vraagprijs is €250,- :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:06

Kimberley_ schreef:
Pff heb mijn auto te koop omdat morgen mijn lease komt.. vraagprijs 3250 bieden vanaf 2500. Krijg ik berichten 1000 euro kom ik hem nu halen

Dit had ik met mijn veulen jaren terug.
Veulen te koop staan voor 4500€
Werd ik meerdere keren gebeld voor 1000€ kom ik m nu halen.

Uh vriend, beestje is 2 maand oud. A: die blijft nog ruim 2 maand bij zijn moeder lopen.
B: het sperma was nog duurder dan jouw bod.
C: het is een prima, mooi gezond veulen. Ik heb ze aan huis staan. Waarom denken mensen dat dat lukt voor 1000€. ?

Ben Sinterklaas niet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:22

Oooh heerlijk, die drammers... "Kom ik hem nu halen!"
Voel ik zo de behoefte om terug te sturen. "Zit!"

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:20

Okee ik ga ook maar even wat plaatsen;

ik heb van iemand een kip gekocht; liep hier lekker bij onze andere kippen. Vrouwtje appte me bijna elke week hoe het ging met het kipje. Opzich allemaal niet erg: ik heb altijd leuke foto's gestuurd en updates ondanks dat ik het wat vreemd vond haha. Ze had er zelf denk wel 40 lopen.

Echter is het kipje helaas overleden... Vorige week kreeg ze een oogontsteking en ben ik naar de dierenarts gegaan voor antibiotica zalf, ze kreeg hierdoor wat diarree maar volgens de dierenarts niets ernstigs. 3 dagen geleden wat ze weer haarzelf en heb ik haar terug bij de andere kippen gedaan. Beestje at en dronk weer en scharrelde lekker rond. Nog 1 dag antibiotica gegeven en toen gestopt.

Gisterochtend dus dood in hok...

DA gebeld, die vermoedt dat ze naast een oogontsteking een parasiet heeft gekregen. De parasiet had hij nooit opgemerkt omdat het enige teken hiervoor dus de diarree was, wat ze ook konden krijgen van het kuurtje. Toen we opgehouden waren met de lichte antibiotica had de parasiet vrij spel en binnen 24 uur dus dood... gewoon echt stom dus, en baalde onwijs. De andere kippen dus nu in quarantaine, poeponderzoeken het hele ratteplan...

Ik had netjes het vrouwtje geappt waar de kip van was (ondertussen hebben wij het beestje al bijna een half jaar). En is ze dus echt heel boos geworden... Op dit moment is ze me gewoon bijna aan het stalken.. Appt me continu met wat ik beter had kunnen doen en dat het mijn schuld was en belt ze me ook met vreemde nummers -O- Afijn ik blijf haar dus nu wel vriendelijk te woord staan, maar ondertussen begint me geduld wel wat op te raken...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:33

Wat? Dat vind ik echt heeeeeel vreemd.

Als ze er zo begaan mee is had ze hem niet weg moeten doen.
Ik zou haar een bericht doen.
Dat je hebt gedaan wat je kon. Dat zulke dingen erg vervelend zijn. Hier zat jij ook niet op te wachten. Maar dat je dit gedrag erg ongepast vindt en daar niet van gediend bent.
En dan zou ik alle nummers van haar blokkeren

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:38

Oei dat is niet leuk zeg... Doe je zo je best om het beestje de juiste zorg te geven en dan heb je naast je eigen verdriet ook nog verwijten. Ik vind het eigenlijk al heel netjes dat je het verteld hebt. Sterkte met het verlies Y;( en met het gedoe :\

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:51

Ja ik weet ook niet heel goed hoe ik er mee om moet gaan, op dit moment laat ik het maar even gaan. Mocht het echt nog een dag of twee doorgaan dan ga ik alles blokkeren. Ik had vanochtend al aangekaart dat ik de reacties ongepast vindt van haar en ik heb zelfs een aantal sites doorgestuurd waarop informatie stond van de desbetreffende parasiet. Haar reactie was enkel dat ik van te voren voorbereidt had moeten zijn op deze scenario's. Voortaan houdt ik het maar bij broedeieren en mijn eigen kipjes.

Volgens de dierenarts had ik ook niets anders kunnen doen aan de situatie en is het gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden. Ik vindt het vooral jammer voor het kipje, en ik hoop dat de andere kippen gewoon gezond blijven dus die houdt ik nu goed in de gaten.

Bedankt allemaal <3