Post NL frustratie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:56

mvdende schreef:
purny schreef:
Het is code oranje. Denk maar wat dat betekend mvdende.

Hier niet... ligt geen sneeuw, west brabant/Zeeland.

En ze geven véél te snel die codes af..

Het pakket kan ook afkomstig zijn van een distributiecentrum die in een regio ligt waar code oranje is. Maar ik ben en blijf van mening dat je je niet kunt verplaatsen in andere mensen. Dat de hele wereld om jou moet draaien.

Je hebt zelf bij de post gewerkt dus dan zou je moeten weten dat de postcentra verspreid over het land liggen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 14:20

Mijn pakket is net geleverd. Top!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:16

Bellatrix schreef:

De mijne uiteindelijk na een steeds opschuivend tijdvak ook. Hard nodig want internet met een smarthome (lampen gaan niet aan/ uit zonder internet, kachel is niet in te stellen) is onmisbaar

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:19

mvdende schreef:
purny schreef:
Het is code oranje. Denk maar wat dat betekend mvdende.

Natuurlijk, als er bij jou niks aan de hand is, dan was die code oranje te snel.
Zo knap dat het altijd weer om jou draait...

Hier in de regio minimaal 1 dode door de gladheid en diverse ongelukken.
In delen van het land geen openbaar vervoer, geen vuilnis opgehaald en geen post bezorgd.
En dan kan het ook zo maar zijn, wat hierboven ook al genoemd is, dat jouw pakket op een sorteercentrum elders in het land ligt, waar de code oranje volkomen logisch was, omdat het spek en spekglad was.

Dus ja, balen voor jou, maar binnen 24 uur iets geleverd krijgen is normaal al geen zekerheid, wanneer in grote delen van het land de factor slecht weer/gladheid meespeelt, al helemaal niet.

Ga eens werken aan een beetje empathie en geduld, in plaats van ongeduld en venijn, dat zou de wereld mooier maken, in de eerste plaats voor jezelf.

En de vraag is bij deze: is zo'n smart home wel zo smart?
Als de stroom uitvalt of internet gesaboteerd gaat worden, werkt ook niks meer.
Ook iets om over na te denken...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:41

mvdende schreef:
Bellatrix schreef:

De mijne uiteindelijk na een steeds opschuivend tijdvak ook. Hard nodig want internet met een smarthome (lampen gaan niet aan/ uit zonder internet, kachel is niet in te stellen) is onmisbaar

Gewoon alles op de ouderwetse manier doen. Zelf je kachel aan en uitzetten, zelf je lampen uit en aanzetten. Niks mis mee... maar de huidige maatschappij is op dat gebied lui.

En de wereld zou een stuk mooier zijn als er niet van die egoïstische mensen rond zouden lopen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:54

Marije_jiplover schreef:
mvdende schreef:

Natuurlijk, als er bij jou niks aan de hand is, dan was die code oranje te snel.
Zo knap dat het altijd weer om jou draait...

Hier in de regio minimaal 1 dode door de gladheid en diverse ongelukken.
In delen van het land geen openbaar vervoer, geen vuilnis opgehaald en geen post bezorgd.
En dan kan het ook zo maar zijn, wat hierboven ook al genoemd is, dat jouw pakket op een sorteercentrum elders in het land ligt, waar de code oranje volkomen logisch was, omdat het spek en spekglad was.

Dus ja, balen voor jou, maar binnen 24 uur iets geleverd krijgen is normaal al geen zekerheid, wanneer in grote delen van het land de factor slecht weer/gladheid meespeelt, al helemaal niet.

Ga eens werken aan een beetje empathie en geduld, in plaats van ongeduld en venijn, dat zou de wereld mooier maken, in de eerste plaats voor jezelf.

En de vraag is bij deze: is zo'n smart home wel zo smart?
Als de stroom uitvalt of internet gesaboteerd gaat worden, werkt ook niks meer.
Ook iets om over na te denken...

Ik heb hier ook allerlei zaken smart (bedien het meeste met stem of een automatisch schema), maar als internet uitvalt kun je dat nog gewoon handmatig bedienen. Als dat niet kan, heeft ze de verkeerde producten gekocht. :)

En ook al vaker gezegd hier: PostNL biedt geen levergarantie binnen 24 uur op pakketten, dat is enkel een streven. PostNL heeft ook niets te maken met wat een bedrijf aan een consument belooft tenzij ze daar zelf afspraken met dat bedrijf over hebben. Als een bedrijf dus 'volgende dag bezorgd' belooft en PostNL dat niet waarmaakt, moet je dus niet boos zijn op PostNL maar op het betreffende bedrijf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 07:51

mvdende schreef:
Bellatrix schreef:

Huh? Kun je dan niet de lampen gewoon met de hand aanzetten en je kachel aanzetten :?

Hoe ga je dat doen als de Russen ons internet slopen :=

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:04

Dan heeft ze zelf direct last van Putin en dat maakt haar zo kwaad dat ze hem persoonlijk uit zn hol trekt en lyncht. Of zoiets.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:13

Hier kan postNL al weken de brievenbus post niet op tijd bezorgen….
Dan komt het in de app, en daarna duurt het nog rustig 1,5 week voor het ook echt bezorgt word.

Alleen geadresseerde reclame van Delta kunnen ze op tijd bezorgen. En die mogen ze nu juist houden |o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 22:18

mick75 schreef:
Dan heeft ze zelf direct last van Putin en dat maakt haar zo kwaad dat ze hem persoonlijk uit zn hol trekt en lyncht. Of zoiets.

:')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

Schoonzoon had voor de kerst een luchtje besteld online.
Kwam netjes optijd binnen zat enkel een sticker op, we hebben uw pakket opnieuw dicht geplakt.
Bijzondere was wel, was zo'n doosje zonder tape maar met zo'n lintje waar je aan moet trekken. Dat trek je dan door het karton heen.
Nou doosje van het luchtje was ook open gemaakt. Plastic ervan zat in het doosje van het luchtje en luchtje was eruit.
Post.nl zegt glashard, niet onze schuld zal wel zo bij de verzender uit de winkel zijn gekomen. Dat de doos is open geweest negeren ze.
Nu met de verkoper/winkel in conclaaf.

Zelf een dikke vette ergernis met DHL.
Mijn man had wat besteld voor mijn verjaardag de 30ste. Zou geleverd worden op de 30ste
DHL zegt op ons adres afgeleverd, maar wij hebben niks ontvangen. Buren ook niks, buiten gezocht.
Daaaaggg 2 mobiele telefoons.
En normaal doen we altijd naar het pakket punt,maar die was gesloten.
Winkel is een onderzoek gestart, maar dat kan wel 10 dagen duren. Ze kwamen wel met een mail dat DHL zegt bezorgd, ja dus dat zegt de T&T code ook, maar niet waar

Normaliter kopen we ze in de winkel, maar mijn man dacht, bij Coolblue waren ze in de actie €90 per telefoon goedkoper. En gewoon een betrouwbare winkel maar niet in de buurt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:49

ow, dat is heel zuur kiki! ik hoop dat je er nog wat van terug ziet, geld of telefoons. :(:)

Hier alle begrip voor late bezorging vanwege het weer, maar ik krijg nu steeds de melding dat de bezorger de afgesproken neerzetplek niet veilig vindt. ... deze plek gebruiken we al jaren, nooit problemen mee gehad. Ik zie ook op de camera dat er nooit een bezorger bij in de buurt is geweest. Die brengt het lekker makkelijk naar een pakketpunt. Op zich prima, ik snap het vanwege het weer. Maar zet er dan niet zo'n stomme en leugenachtige melding bij.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:40

Ik verwacht ook meerdere pakketjes. Worden steeds uitgesteld maar dat is dan maar zo. Werd hier verderop al een dhl busje door een unimog van een oprijlaan gesleept omdat die dus vast zat.
Het komt vanzelf...

Balen van je telefoons! Hopelijk word dat wel recht gezet!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:45

Dat hebben wij ook een paar keer gehad, dat ze aangaven dat de afgesproken plek niet veilig was. Nu is de eerste afgesproken plek een echte pakketbus, pakket ligt achter slot en grendel, dus hoezo niet veilig? :=

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

Ik heb er weleens voor gebeld omdat er toen stond dat ik niet thuis was terwijl ik naast het raam met uitzicht op de voordeur de hele dag zat te werken, en toen zeiden ze dat de bezorgers moeten kiezen uit een beperkt aantal opties. En stom genoeg zitten opties als "sorry, red het vandaag niet meer" er dus niet bij. Ik denk dat het een hoop goodwill zou kweken als dat er wel was...