Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:15

Hahahahaha. Ondertussen al wat betaalbare weekend trips gespot. Als Corona een beetje meewerkt wordt het aankomend voorjaar een lang weekend Valencia of Lissabon ofzo.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:46

Ja dat kan zeker!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:50

daantjuhhh schreef:
oliebol: bedenk mij net dat ze volgend jaar gaat trouwen! Dan moet ik natuurlijk weer een feestje regelen. Oh God. Kan ik niet gewoon haar vriendinnen ditchen en haar een weekend citytrip naar Barcelona ofzo meenemen?

Ja, dat kan natuurlijk en persoonlijk zou ik dat ook gewoon doen en ruim op tijd melden aan je vriendin. Ik hou niet van groepsdingen en al die feestjes zijn bij elkaar geraapte contacten van collega's tot buren en schoonfamilie waar je dan ongewenst mee opgescheept komt te zitten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:42

elnienjo schreef:
daantjuhhh schreef:
oliebol: bedenk mij net dat ze volgend jaar gaat trouwen! Dan moet ik natuurlijk weer een feestje regelen. Oh God. Kan ik niet gewoon haar vriendinnen ditchen en haar een weekend citytrip naar Barcelona ofzo meenemen?

Ja, dat kan natuurlijk en persoonlijk zou ik dat ook gewoon doen en ruim op tijd melden aan je vriendin. Ik hou niet van groepsdingen en al die feestjes zijn bij elkaar geraapte contacten van collega's tot buren en schoonfamilie waar je dan ongewenst mee opgescheept komt te zitten.

He, we zijn het eens! Gebeurt niet vaak. _O-

Andere insteek voor dezelfde oplossing: “Ik ben hier niet goed in en ik wil niet dat je achteraf denkt: ik had Daantjuh daar niet voor moeten vragen. Daar is je huwelijk en alles daarom heen inclusief onze vriendschap wat mij betreft te belangrijk voor.”

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:03

@Daantjuhhh: je moet helemaal niets. En als iemand je iets daarover vraagt doe je de blond haar en blauwe ogen act en je zegt "Oh??? Helemaal niet aan gedacht maar nu je het zegt: ga je gang".

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 00:12

Ik snap dat jullie zeggen je hoeft niks te organiseren.
En dat is ook zeker zo.

Maar, het is mijn aller aller beste vriendin (al jaren) Ik gun haar wel een tof feest.
Gelukkig lijken we qua dingen wel op elkaar. Dus het wordt waarschijnlijk iets in de trans van eten en een borrel. Ik hoef bij haar gelukkig niet met allerlei gekke workshops aan te komen of zo _O-

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:55

Ik vind dat echt zulke lastige dingen, toen een vriendin van mij me als getuige vroeg riep ik gelijk: Maar ik ga geen vrijgezellenfeestje organiseren! Zij is daar ook helemaal het type niet voor. Moeder en schoonzus vonden later wel dat er een feestje moest komen, ik werd gevraagd om mee te helpen met organiseren terwijl ik liever niet eens wilde komen. Maar ja, dat kan je ook niet zeggen hè? Zelfde gebeurde later met een babyshower. Als ik ergens een hekel aan heb. Moest ook nog op het laatste nippertje van de zwangerschap plaatsvinden, terwijl ze van die daarvoor met 38 weken bevallen was en geen makkelijke zwangerschappen had. Dat doe je dan toch je vriendin/dochter/schoonzus niet aan om nog een hele middag 'leuk' te moeten doen in plaats van lekker op de bank te hangen of whatever.

En in het kader van gierig, het gaat me bij dit soort dingen niet eens direct om de kosten maar ik ergerde me er wel weer aan dat ik al maanden bezig was om met de grootste zorg een cadeautjes pakket samen te stellen en dat ik vervolgens vlak daarvoor nog een extra cadeau bij kon gaan kopen omdat je ook niet de grinch wil zijn die zonder cadeau op een babyshower komt.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:53

Veel van die “feestjes” zoals babyshower, vrijgezellenfeest, gender reveal e.d. klinkt echt als een soort vorm van afpersing als ik iedereen hier zo hoor :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:15

Ceffyl schreef:
Veel van die “feestjes” zoals babyshower, vrijgezellenfeest, gender reveal e.d. klinkt echt als een soort vorm van afpersing als ik iedereen hier zo hoor :')

Zo ervaar ik het ook wel haha.
Vaak hoor je iemand maaaaaandenlang niet, en dan valt er een geboortekaartje in de brievenbus. Ik ben veel selectiever geworden in voor wie ik nog wat koop. Het is ook allemaal zo duur. En van de geboortelijsten wordt ik ook nooit vrolijk, daardoor kijkt men echt mee in je portemonnee vind ik. Als je een kind wilt, zorg dan dat je je financiën op orde hebt in plaats van anderen aan te spreken met een lijst van hier tot Tokyo met benodigdheden :+

Bijleggen vind ik ook altijd zo'n struggle. Voor mij persoonlijk is het weggegooid geld, ik voel me sociaal verplicht om mee te doen zegmaar. Hoe minder ik dan moet bijleggen, hoe beter. Berichtjes die dan beginnen met "leggen we elk 20 euro bij" (ik zeg maar een bedrag) vind ik dan ook meteen zo dwingend overkomen - wie zegt dan ik 20 euro KAN en WIL bijleggen? Vraag dan gewoon "wie wilt er bijleggen", en laat iedereen zelf beslissen wat hij/zij kan/wil missen. Door er al meteen een bepaald bedrag op te plakken, gaan mijn haren recht overeind staan haha.

Tegenwoordig heb ik een andere aanpak: een vriendin van mij doet aan pyrografie. Ze is er nog niet super lang mee bezig en heeft daardoor een nog klein klantenbestand, maar doet het echt geweldig goed. Ik krijg de vriendenprijs aangerekend (ik betaal letterlijk enkel het stuk hout), dus wacht ik tot ik het kaartje ontvang en doe met dat ontwerp iets op een leuk stuk hout. De ene keer is dat een kaarsenblok, de andere keer kiezen we voor een groeiplank, of gaan we voor een snijplank. Cadeautje gaat een eeuwigheid mee, in tegenstelling tot een kruippakje oid, en ik betaal er een heel schappelijke prijs voor. Ondertussen maak ik flink wat reclame voor die vriendin, en geef ik haar vaak wat extra voor de moeite en de leuke prijzen. Iedereen blij zo!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:18

Ceffyl schreef:

Haha zo ervaar ik het wel altijd :') Ben altijd blij dat ik zelf leuke dingen kan maken met de naaimachine of wat haken. Moet rondkomen van weinig centjes dus ik doe niet mee met over de top cadeaus of high teas van 27.50 euro. Ik maak zelf wat met een leuk kaartje en meestal wordt dat enorm gewaardeerd door de ontvangers. Wat de rest er dan van denkt boeit me niet.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:21

Maar zo'n dingen zouden moeten draaien om het gezellig samenzijn en niet hoeveel euro's je op tafel kan gooien. Alleen is dat spijtig genoeg een beetje uit het oog verloren door sommige denk ik :/

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:22

The_Cat schreef:
Maar zo'n dingen zouden moeten draaien om het gezellig samenzijn en niet hoeveel euro's je op tafel kan gooien. Alleen is dat spijtig genoeg een beetje uit het oog verloren door sommige denk ik :/

Tegenwoordig lijkt het meer een wedstrijdje..

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:23

Och geboortekaartjes... wordt idd vaak misbruikt ook hoor.

Hier hadden de overburen begin van de zomer een kindje en daarvoor een geboortekaartje in de bus gestopt. er was een link op het kaartje vermeld naar een webwinkel waar je op naam van de baby een cadeautje kon kiezen. Ik heel de site na gegaan en er twee leuke knuffeltjes uitgekozen. Bij betalen waren de instellingen dan zo gezet dat het geld van het knuffeltje rechtstreeks op hun rekening werd gestort zonder dat de knuffel besteld werd. Vind ik eigelijk ook wel een soort van geld aftroggelen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:25

Poekkie schreef:

Hier hadden de overburen begin van de zomer een kindje en daarvoor een geboortekaartje in de bus gestopt. er was een link op het kaartje vermeld naar een webwinkel waar je op naam van de baby een cadeautje kon kiezen. Ik heel de site na gegaan en er twee leuke knuffeltjes uitgekozen. Bij betalen waren de instellingen dan zo gezet dat het geld van het knuffeltje rechtstreeks op hun rekening werd gestort zonder dat de knuffel besteld werd. Vind ik eigelijk ook wel een soort van geld aftroggelen.

Wauw.... Vind ik echt schandalig

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:25

Poekkie schreef:

Wait, what? :') Je kocht dus eigenlijk niet eens dat knuffeltje maar het geld ging gewoon naar hun eigen rekening? Mijn hemel.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:27

__Sannne schreef:
Poekkie schreef:

Wait, what? :') Je kocht dus eigenlijk niet eens dat knuffeltje maar het geld ging gewoon naar hun eigen rekening? Mijn hemel.

Ja exact. Maar met die site was het een beetje ‘verdoezeld’.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:28

Poekkie schreef:

Was dat toevallig zo'n 'webwinkel' voor 2dehands babyspullen? Daar heb ik namelijk ook eens een uit moeten kiezen. Het idee erachter is dan dat de ouders dat 2dehands kopen, maar omdat er niet echt een fysieke winkel is wordt dat geld eerst naar hun rekening gestort idd zodat het later aan de verkoper doorgestort kan worden. Vond het een vreemd systeem toen ook, maar langs de andere kant dacht ik dat het wel een leuk idee was om babyspullen te hergebruiken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:28

OMG :') En kwam je daar bij het betalen pas achter? Dat is toch gewoon schandalig?
Vind het sowieso al belachelijk zo’n hele lijst met wat je mag kopen, laat mensen gewoon lekker zelf iets kiezen. Als je het niet gaat gebruiken kan je het altijd zelf nog weggeven.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:37

Bizar :oo !

Ik ben zelf trouwens wel groot voorstander van die (geboorte/trouw)lijsten. Ik geef graag iets waar de ouders blij van worden maar heb zelf niets met kinderen. Ik geef bij een geboorte, net als bij een bruiloft ook altijd iets van een grotere waarde en dan vind ik het heel fijn om te weten dat het iets is wat ze kunnen gebruiken i.p.v. dat het na een jaar ongebruikt naar de kringloop gaat. Vind het wel zo netjes om met ieders portomonee rekening te houden bij het samenstellen van zo'n lijst en het moet natuurlijk ook geen probleem zijn als iemand buiten de lijst iets koopt/maakt.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:39

The_Cat schreef:
Poekkie schreef:

Was dat toevallig zo'n 'webwinkel' voor 2dehands babyspullen? Daar heb ik namelijk ook eens een uit moeten kiezen. Het idee erachter is dan dat de ouders dat 2dehands kopen, maar omdat er niet echt een fysieke winkel is wordt dat geld eerst naar hun rekening gestort idd zodat het later aan de verkoper doorgestort kan worden. Vond het een vreemd systeem toen ook, maar langs de andere kant dacht ik dat het wel een leuk idee was om babyspullen te hergebruiken

Nee, dit waren allemaal gloednieuwe spullen. Maar de opties om op de geboortelijst van de winkel te storten of alvast te bestellen waren afgevinkt. Je kreeg alleen een mail met het rekeningnummer van de ouders en moest daar op storten. Vond het al raar dat er nog zooo veel items over waren waaronder 2 verschillende buggies :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:55

Poekkie schreef:

Wauw....

En qua babyshowers en vrijgezellenfeestjes, nog nooit gehad dat er geen gedoe was met dat soort dingen. Loeidure vrijgezellenfeestjes enzo, hou daar helemaal niet van.

Had zelf aangegeven geen babyshower te willen, maar niet tegen voldoende mensen blijkbaar :+ dus bij mij stond ook ineens de goegemeente voor de deur. Die hadden ook eerst mijn nichtjes (met weinig budget) flink op kosten willen jagen en op het geweten willen spelen dat ze dat niet wilden/konden betalen.
Gelukkig greep mijn moeder in door te melden dat ik liever lowbudget mét nichtjes zou willen, dan high budget zonder nichtjes. En dat ik waarschijnlijk er ook niet op zat te wachten om hoogzwanger nog ver van huis te gaan high teaen.
Uiteindelijk dus hartstikke lief met goede vriendinnen gewoon bij mij thuis eigen gemaakte hapjes gegeten en gedronken, gekletst en wat flauwe spelletjes gespeeld en een luiertaart gehad. Had niet gehoeven, maar wel lief dat er mensen aan me gedacht hebben en tijd en budget voor me vrij wilden maken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:36

Poekkie schreef:
Nee, dit waren allemaal gloednieuwe spullen. Maar de opties om op de geboortelijst van de winkel te storten of alvast te bestellen waren afgevinkt. Je kreeg alleen een mail met het rekeningnummer van de ouders en moest daar op storten. Vond het al raar dat er nog zooo veel items over waren waaronder 2 verschillende buggies :')

Waaauw, ik had die toekomstige ouders echt een berichtje gedaan van: volgens mij klopt die website niet? Gewoon lekker doen alsof je neus bloedt, kijken wat ze erop te zeggen hebben. :')

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:44

Poekkie schreef:

Heh? :')

Doneer-een-symbolische-knuffel-want-kinderen-zijn-duur actie? hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:51

Nou over geboortekaartjes gesproken, ik ben onlangs bevallen en kreeg vorige week een felicitatie kaartje van iemand per post (zo 1 die je online kan schrijven en versturen), heel lief.
Kreeg ik gisteren van post nl een aanmaning dat de portokosten daarvan nog betaald moesten worden van €3,65, vind het nogal wat voor een simpel kaartje waar maar 1 postzegel voor nodig is. Heb zo een vermoeden dat diegene het gehele kaartje niet betaald heeft en ik dat zelf mag doen |o
Ik ga het toch echt niet betalen kan ik je zeggen...

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:57

Romy1234 schreef:
Nou over geboortekaartjes gesproken, ik ben onlangs bevallen en kreeg vorige week een felicitatie kaartje van iemand per post (zo 1 die je online kan schrijven en versturen), heel lief.
Kreeg ik gisteren van post nl een aanmaning dat de portokosten daarvan nog betaald moesten worden van €3,65, vind het nogal wat voor een simpel kaartje waar maar 1 postzegel voor nodig is. Heb zo een vermoeden dat diegene het gehele kaartje niet betaald heeft en ik dat zelf mag doen |o
Ik ga het toch echt niet betalen kan ik je zeggen...

Volgens mij is dat niet mogelijk, online een kaartje versturen zonder te betalen. Is daar niet iets mis gegaan tussen het bedrijf (dat de kaartjes verstuurt) en de bezorgdienst?